Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat mag ik wel hopen.. :) anders moet ik nog eventjes gedult hebben :)

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Neia, dan gaan we maar een nieuwe datum prikken, ik vind alles prima, roep maar! Liefst wel voor 19- mei, ;) !

Ik herken die gemengde gevoelens ook wel, hoor! Het liefst zou ik gewoon de kleine hier vast willen hebben maar dan zonder de bevalling :) :)

Meiden, met de vieze karweitjes, dat zijn inderdaad niet de leukste dingen met moederdag. Hoop dat de rest van de dag beter uitvalt!

Iedereen een fijne moederdag. Ook al is je kleintje nog nioet geboren, vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent word er in mijn ogen een nieuwe moeder geboren, want dan ga je houden, je zorgen maken om etc.... Dus reden genoeg om je te laten verwennen.

Ik heb vansdaag heel veel last van dikke handen, kan niet eens goed een vuist maken!

3. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo allemaal,

houden jullie het nog vol met dit weer? ik wel, lekker buiten zitten doet me goed. maar alleen die dikke benen en voeten is wel minder....
    wanneer komt de baby nou? dat vraag ik me steeds af. van de ene kant vind ik het heerlijk zo nog even genieten van het weer, maar ik zou zo graag de baby willen zien en vasthouden!

allemaal nog een fijne dag gewenst!
    groetjes van sjaan

4. dit las ik bij de april mama's

Buddy nieuws:

kreeg vanmorgen sms'je van kili:

stapje voor stapje gaat het iets beter, nog wel kritiek. Lief dat jullie allemaal mee leven, liefs Kili

Einde bericht.

gelukkig gaat t ietsje beter!

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @deentje; idd fijn dat het beter gaat bij kili en zoon

Probeer de voetjes wel om hoog te houden, want het voelt als een golfslagbad boven op mn voet. Zoals het water heen en weer klotst...
    Even kijken of het buiten in de schaduw met wind lekkerder is dan binnen...

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    dames, nog niet op de 1900 beland?

En waar blijven de bevallingen?

Neia, ik stuur je pbtje :D

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oo die moeder van me waarom altijd overal een probleem van maken die er niet zijn belt ze me wakker 3x of er iets super ernstigs aan de hand is wilt die oom met zijn zwanger vrouw langs komen zegt ze en ze heeft ze kunnen tegen houden bla bla bla en ik huh ik weet van niks dus ik bel mijn oom op is het helemaal niet waar wilden ze UN keer langskomen maar me moeder zei dat ze niet welkom waren ect ect pffffff zucht wordt hier zooo moe van en zei een heel ander verhaal tegen me ophangen he nou moet ik haar weer opbellen om te zeggen dat het helemaal niet zo zit
    snappen jullie het nog ik niet echt
    zo uit de lucht komt er een probleem en wat is het doel? echt ze zijn rijp voor een gekkehuis en ik kan er dadelijk ook in als ik me er wat van aan trekt van al deze onzin! klote zooi!

8. rustig blijven fiona! misschien heeft je moeder het verkeerd begrepen ofzo? hoop dat je de problemen net zo snel kwijtraakt als dat ze komen ;)
    kalm aan doen he!

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou gevoelens van "kan ik het wel" heb ik niet. Ben wel wat gewend met 'zorgen voor' hier. Maar heb wel eens dat ik denk wil nog zoveel doen, wacht nog maar even.

10. zoow net nog ff wat laatste dingetjes gedaan...

kruiken getest...
    bekledeing van de maxicosi gewassen
    bekleding van de wandelwagen gewassen
    flessen en spenen uitgekookt...

ik ben er helemaal klaar voor! nu mijn kleine mannetje nog ;)

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Echt, ik zit gewoon het weerbericht te kijken en dan denk ik: "Gatverdamme, het blijft maar zulk mooi weer!"

Dat heb ik nog nooit van m'n leven gehad. :( Geloof maar dat uk er echt uit moet komen, want ik heb het helemaal zitten met die dikke buik en me mannetje die denkt dat alles nog vanzelf gaat en ik uren buiten kan zitten en heen en weer blijven lopen van het een naar het anders. Nou ik ben aan 't endje hoor!

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Laat je niet door ze opjagen hoor, dat zijn ze dan toch niet waard.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Maxicosi gewassen, dat doe ik niet hoor. Moet dat?

14. ja ik heb geen nieuwe maxicosie he... daarom moest ie gewassen worden... maar als je een nieuwe hebt hoeft dat denk ik niet.

Ik heb t ook helemaal gehad hoor! snap je pecies met dat weer haha.. van mij mag t nu ook wel wat minder.. terwlijk ik dit normaal heerlijk zou vinden!

pfff de dagen gaan echt langzaam nu.. zit stomweg maar te wachten tot de kleine eruit wil ;)

15. aah eind van de week word t iets minder warm gelukkig!

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Happy Mothersday!!!

Zo even kort bijkletsen, heb helaas nog steeds geen internet thuis dus kan niet echt reageren.
    Hier gaat het prima. Ruben doet het erg goed. De borstvoeding is helaas op zn retour, kijk het nog een paar dagen aan met kolven maar anders gaan we over op de flesvoeding, is voor mij een stuk rustiger omdat ik dan precies weet hoeveel hij drinkt.
    Even kort het bevallingsverhaal:
    maandag 28 april: 's avonds iets last van de darmen, maar eigenlijk stelde het weinig voor. Kwam een tante tegen die nog tegen me zei dat het niet lang meer zou duren voor ik zou bevallen (heb daar even later hartelijk met manlief om gelachen!). Om kwart voor twaalf lag ik op bed, manlief sliep gelijk in en ik kreeg weer voorweeën. Had ik vaker gehad om dezelfde tijd, dus niks vreemds. Na een uurtje was het niet echt afgezakt dus heb ik 2 paracetamol genomen. Was er verder niet onrustig over, voorweeën kunnen erg lang duren. Maar goed, om half 2 leek het iets te verergeren en ben ik maar gaan douchen. Onder de douche niks aan de hand en na een half uurtje weer naar bed gegaan. Ik lag nog nauwelijks en het begon weer. Heb tot half vier in bed gelegen, toen kwam er toch wel wat regelmaat in de voorweeën. Om tien voor vier toch maar de verloskundige gebeld, omdat dat in het boekje stond (was het eigenlijk niet van plan, maar belde eigenlijk meer voor de geruststelling van: ja het zijn voor weeën, kijk het maar even aan). Maar helaas, de verloskundige zei direct dat ik maar een tas moest pakken en dat ze er direct aankwam. Heb toen manlief maar wakker gemaakt (wat? weeën? waarom heb je me niet wakker gemaakt dan? naar het ziekenhuis, waarom dan, het is nog veel te vroeg... etc.) snel tas gepakt en binnen tien minuten was de vk er. Die kwam al snel tot de conclusie dat ik al bijna 3 cm ontsluiting had en we echt even voor een ctg naar het ziekenhuis moesten. Wij heel rustig in de auto, ik bleef volhouden dat het voor weeën waren en we morgenvroeg wel weer terug naar huis mochten. Om kwart voor vijf waren we in het ziekenhuis en na het eerste toiletbezoek om 5 uur braken de vliezen. Toen was wel het besef dat we niet meer naar huis gingen. Pas om 9 uur toen ik rugweeën kreeg begon ik te beseffen dat ons kindje die dag geboren zou worden. Om 11 uur had ik nog steeds vlakke weeën en de coassistent zei dat als ik nog op de 3 cm zou zitten hij weeën opwekkers bij zou geven. Toen had ik ineens 7 cm en voor mn gevoel weinig last. Met een kruik in mn rug was het prima te doen. Om 13.00 kwam de coassistent weer en kwam op 8 cm. De gyn wilde toen ook zelf even voelen en zette me terug naar 6. (het was dus nog niet zo’n geleerde coassistent). Toen kreeg ik weeën opwekkers en een prik in mn been om de rug weeën op te vangen. Vanaf dat moment weet ik alleen nog dat ze zeiden dat ik moest kijken. Het tussenliggende uur mis ik helemaal. Volgens manlief is dat maar goed ook, schijn van alles geroepen te hebben (maar heb niet op hem gescholden).
    Na hem even bij me gehad te hebben moest ie gecontroleerd worden door de kinderarts. Hij kreunde wat (waarschijnlijk door mijn verdovingsprik) en moest worden opgenomen op neonatologie. Een halve dag in de couveuse, daarna nog een dag in een wiegje op neo en toen twee dagen met mij op de kraam. We mochten dus vrij snel naar huis.
    Gaat dus prima, al heeft meneer wel last van de warmte.. Leg hem zo koel mogelijk weg, hij heeft de meeste kamers in huis al gezien. Hij meldt zichzelf vanaf dag 2 al netjes voor de voeding, hoef geen wekker te zetten. Hij heeft al 2 x een halve nacht doorgeslapen (dat mocht als ie meer dan 6 voedingen had gehad voor 24.00 uur. Foto’s volgen zodra we thuis ook internet hebben. Dan pas kan ik denk ik weer reageren want laat ons mannetje het liefst nog lekker thuis omdat hij weinig prikkels kan hebben. Na bezoek drinkt hij minder, dus inmiddels leg ik hem niet meer beneden als er bezoek komt, maar gewoon rustig boven in zn bedje.
    Nou, toch een langer verhaal geworden dan de planning, heb inmiddels koude thee denk ik. :(
    Tot snel hoop ik!

Liefs Friendly

17. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Wat een supernieuws zeg! Dat stofje heet óf Ureum óf Kreatinine. Heeft iets met je nierfunctie te maken.
    Fijn hoor, in ieder geval een week geen ziekenhuis in het vooruitzicht, heerlijk!

18. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Pffffffff, erg vermoeiend voor je zeg! Ze heeft vast niet door dat dit jou vreselijk veel energie kost. Energie die je graag ergens anders in stopt en niet in dit soort onzin! (soory voor mijn directheid)

19. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @Annrieke: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Joost.

20. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @friendly: Mooi verhaal zeg! Ik ben nu toch echt wel benieuwd wat je zoal geroepen hebt. Heb je het persen ook helemaal gemist of was je toen weer een beetje bij? Fijn dat je beebje het zo goed doet!

Was je koude thee nog lekker? ;)

Ik heb tot nog toe een best dagje gehad. Eerst naar mijn schoonmoeder die heerlijke taart had gekregen van schoonzus :p . Daarna een hondje uitgelaten en mijn vriend heeft bij zijn baas thuis de jacuzzi schoongemaakt. Die moest natuurlijk weer gevuld worden, dus toen heb ik mijn schoenen uitgegooid, mijn broek opgestroopt en ben toen pootje gaan baden in de jacuzzi, heerlijk was dat en dus goed uit te houden zo'n twee uur lang. (zo lang duurt het voor het bad weer helemaal vol zit :) )
    Net naar het herenturnen gekeken op tv (Europees kampioenschappen toestellen) Daar had ik al een tijd niet naar gekeken, maar ik vond het weer geweldig om te zien!

Gisteravond hebben we de uitdeelzakjes klaargemaakt voor in de klassen van de kids als de kleine geboren is. Ziet erg leuk uit!

Deel Deze Pagina