Je bent er gewoon ff klaar mee! Mag best! Gewoon ff alles er uit gooien! LUcht vast op! Lekker een badje doen nu en morgen weeer rustig aan meis!
En hier gaat weer een brulalarm.... Ze heeft duidelijk last van de warmte want ze wil vaker drinken... Dus meiden, welterusten en tot morgen!
Hoi Crafty, gaat het nog een beetje? @hannah: Dat is een goede uitnodiging, nou hopen dat ze het gehoord heeft, anders lees ik hem morgen nog een keer voor! @neia: knuffel voor jou!
Misschien is het een goed idee om een beetje bijtijds naar bed te gaan. Morgen heb ik een zware dag voor de boeg!
Trusten dan! Ik ga ook lekker op tijd, ik wil vanacht bevallen Meiden weltrusten en tot laterssss! xxx
Ik had het gisteren even heel erg te kwaad en ben toen bij wijze van afleiding met mijn lief naar het tuincentrum geweest. Veel te veel uitgegeven aan vaste plantjes, maar de tuin staat er nu voor de komende jaren waarsschijnlijk prima bij. Het is voor mij erg moeilijk te verteren dat ik nu niet eens de kans krijg mijn kleintje zelf op de wereld te zetten. Ook het feit dat een thuisbevalling in de toekomst ook niet meer tot de mogelijkheden zal behoren stemt mij niet echt vrolijk. Ik weet ook wel dat bevallen en de manier waarop uiteindelijk maar zo'n klein deel is van het moederschap. Toch kan ik het niet helpen er ontzettend mee te zitten. Alsof ik op een of andere manier hiermee gigantisch aan het falen ben Irrationeel, maar daarom niet minder aanwezig in mijn gedachten Enfin. Als de kleine niet wil, is er verder weinig aan te doen... Vanmiddag bij mijn ouders wel grapjes lopen maken over dat ik altijd nog rond het lidteken een ritssluiting kan laten tatoeren
Allereerst: Alle meiden die inmiddels ook bevallen zijn, van harte met jullie kleintjes!! En allemaal een fijne moederdag (ook al is die inmiddels zowat voorbij ). Ook degenen die nog niet bevallen zijn, zijn natuurlijk toch al een beetje moeder, dus ook voor hun is het moederdag! Ja, ik had vantevoren nooit echt nagedacht over ruggenprik. Ging er eigenlijk een beetje van uit dat ik 'gewoon' thuis zou bevallen. Maar toen het thuis niet meer ging, was ik echt de 1e om te roepen dat ze me maar naar het zh moesten brengen voor een ruggenprik. En er werd ook totaal niet moeilijk over gedaan (het was ook wel te zien dat ik het niet meer trok, moet ik zeggen ). En het hielp dus echt. Ik heb pas weer wat gevoeld toen de persweeën op gang begonnen te komen en dat was echt heel gemakkelijk op te vangen. Was meer een wat vervelend gevoel in m'n onderbuik, dan echt pijnlijk. Ik ben dan ook zeker van plan om bij een eventuele volgende zwangerschap vast te laten leggen dat ik weer naar het zh ga, mochten de weeën dan weer op m'n heupen slaan. Maar dan wel zodra ik ze in m'n heupen voel opkomen al! @Gina: ik heb 2 hechtingen ofzo (weet zelf niet eens precies hoeveel...). In beide kleine schaamlippen zat een klein scheurtje. Dat valt dus heel erg mee Aan de rechterkant is de hechting er trouwens ook alweer uit, daar kreeg ik donderdag op vrijdagnacht toch wel erg veel last van, dus die heeft de vk er vrijdags meteen uitgeknipt toen ze op visite kwam, het scheurtje was daar goed genoeg voor genezen, gelukkig. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! @witte reus: Aanvaringen met (schoon)ouders... hier ook al. Althans, ik moet zelf de aanvaring nog aangaan, maar m'n moeder heeft zich echt al schandalig gedragen. Alleen dan niet tegen ons, maar tegen m'n zusje. Sterker nog: voor m'n zusje was het de druppel om al het contact met m'n moeder te verbreken... De eerstvolgende keer dat m'n moeder hier op bezoek komt, ga ik ook zeker bespreken wat ze heeft gedaan en dan zie ik wel wat ze erop te zeggen heeft... Jouw schoonmoeder maakt het ook wel bont lees ik al... overstuur zijn omdat ze niet zomaar even kan komen aanwaaien wanneer het háár uitkomt. Alsof je niets anders aan je hoofd hebt dan haar zeg! Je mocht niet meteen douchen? Ik stond 2 uur na de bevalling al onder de douche! De enige voorwaarde die bij mij gesteld werd, was dat de ruggenprik genoeg uitgewerkt was, zodat ik weer op eigen benen kon staan. Als dat nog niet zou lukken, had ik nog niet mogen douchen, vond ik ook wel logisch. Maar de ruggenprik was inmiddels genoeg uitgewerkt, dus ik kon gewoon lekker even douchen! @fiona: ik denk dat het niet uit te sluiten is dat je toch geleefd wordt tijdens het kraambed. Maar dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met je (schoon)ouders, maar gewoon de hele situatie: alles is nieuw en onwenning, je moet zelf nog bijkomen van de bevalling en aan je kindje wennen, een ritme gaan opbouwen met bijv. de voedingen... en dan komt al het bezoek er nog bij... Zeker de eerste 4 dagen heb ik echt heel erg het gevoel gehad dat ik in een roes zat en eigenlijk zowat alles langs me heen ging. Gelukkig heeft dat dus niets met m'n (schoon)ouders te maken, maar gewoon de situatie zelf! Maar ik snap wel wat je bedoeld... zoals ik hierboven al schreef, is mijn moeder erg vervelend bezig op het moment. Ze zegt weliswaar niets tegen ons, maar we horen het dan toch wel van anderen, wat ze zoal uigespookt heeft . Met Maudje gaat alles heel erg goed. De borstvoeding is eigenlijk vanaf moment 1 al goed op gang gekomen, wel een paar dagen behoorlijk last gehad van stuwing, maar dat hoort erbij. De stuwing is vandaag alweer behoorlijk minder geworden. Maud heeft even tijd nodig gehad om te plassen (eerste plas zou binnen 24 uur moeten zijn, ze heeft er een paar uurtjes langer voor nodig gehad), maar dat gaat nu ook prima en poepen kan ze echt als de beste, hihi. En ze slaapt ook goed! De allereerste nacht was nog in het ziekenhuis, toen was ze wat misselijk nog van het vruchtwater enzo, dus toen heeft ze niet echt veel geslapen. De tweede nacht waren we thuis en heeft ze ons al meteen 4 uur laten slapen 's nachts, voordat ze kwam voor haar voeding. De derde nacht heeft ze helaas veel last gehad van krampjes, dus die nacht hebben we veel met haar opgezeten. Maar de vierde nacht was echt helemaal super: ze heeft gewoon 7 uur aan een stuk geslapen . Dat heeft ze gister niet gered, maar ook toen hebben we wel goed kunnen slapen. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat... maar tot nog toe hebben we dus echt absoluut niet te klagen daarover, ze doet het gewoon echt super! ('Gelukkig' heeft ze vooral aan het eind van de middag en begin van de avond last van krampjes). Ze is ook alweer aan het aankomen. Toen ze de 4e dag werd gewogen was ze 145 gram afgevallen (met een geboortegewicht van 3805 gram is daar dus niets van te zeggen!) en gister is ze 'off-the-record' nog een keertje gewogen (officieel mag dat alleen op de 4e en 8e dag...) en was ze alweer 40 gram aangekomen! Morgen is de laatste dag dat de kraamhulp er is en zal ze weer gewogen worden. Ben benieuwd hoeveel ze nu bijgekomen is! Oh ja, we hebben haar trouwens zelf nog gemeten (dat werd in het zh niet gedaan, pas als ze 24 uur oud zou zijn, maar zolang zijn we niet in het zh gebleven ) en ze was 49,5 cm bij haar geboorte! Vandaag zijn we ook voor het eerst met haar naar buiten geweest. We hebben een klein rondje gelopen, wat is dat toch leuk! Maudje moest er wel even aan wennen, maar ik geloof dat ze het op een gegeven moment toch ook wel leuk vond! Morgenvroeg weer even een rondje lopen
@ Hannah ik ben zo jaloers op jullie eerste moederdag En wat een mooi cadeau, vooral dat Nieve rekening met je hield @ Neia klinkt dat je er even doorheen zit, helaas hebben we dat geloof ik allemaal om de beurt Hele dikke knuf, helaas kunnen we niks doen voor je van zo'n afstand. Nog even volhouden meid. @ Daam wat ga je allemaal doen dan morgen? Hey Daam en Anna stelletje kletskoppen liggen jullie nu opeens braaf in bed? Ik kan echt nog niet slapen, ben blijkbaar toch verbrand op m'n schouders, even 5 minuten in de zon lopen kan geloof ik niet. Het is hier best heet, beneden 24,4 graden en boven denk rond de 26 Heb alles open staan dan maar muggen. @ Jvtje hoe voel je je zelf lichamelijk? Leuk om te lezen hoe het met Maud gaat, gelukkig een voorbeeldig kind
*print uit* *hangt boven het bed* Voila, nu maar hopen dat jullie 5 dagen lang van mij niets horen Misschien is het vannacht zo ver! (ik kan maar blijven hopen hé)
Ik zou voor lauw-koude gaan. Dan voelen de dekens in je bed straks lekker fris aan. En val je makkelijker in slaap met dit warme weer Wannnnnt als we morgen willen bevallen moeten we wel uitgerust zijn hé
Oh ik zou zo graag willen weten wanneer we het startsein krijgen, maar morgen zou een mooie dag zijn, manlief ook vrij lekker makkelijk