anastasia wat zielig dat laura zo'n last heeft van der buikje... maar t maakt toch niet uit dat ze sinds zondag niet meer heeft gepoept.. mijn kraamhulp zei toen t kunnen 7 poepluiers per dag zijn of 1tje in de 7 dagen.. dat maakt niks uit.... verder zou ik venkelthee aanraden.. maar dat blijkt ineens niet goed te zijn ofzo en verder weet ik t ook niet.. misschien een lekker warm badje? Fiona denk dat je in de war was met iemand anders.. ik heb mijn droppie nog niet onsukkie hier ook al een paar dagen erg veel last van winderigheid.. schrik er soms zelf van haha Daam hier ook ong. 7 harde buiken per uur.. komen heel netjes om de 10 minuten als ik ga klokken.... maar t doet dus helemaal niks jammer....
oooh bah heb ineens weer zo'n baal stemming verveel me dood... en nu ik bij de vk ben geweest verwacht ik ook niet dat de beeb snel gaat komen vanmiddag de hele middag door de stad gebanjert dus nu ook weinig energie over om de huishouding nog te doen ofzo... en heb ik vanmiddag ff alle rekeingen de deur uitgedaan.. blijkt dat ik 1 reking naar t verkeerde rekieng nummer heb overgemaakt en heb de postbank al opgebelt en kan t ook niet terug boeken.. moet ik contact opnemen met t bedrijf waar ik me geld heen heb gedaan en gaan vragen of ze het terug gaan storten grrr.....
Ze schatten haar ook wel rond de 8 pond, dus dat word een eitje voor mij! Als jouw tactiek werkt, ga ik dat volgende week ook eens proberen, anders rook ik haar uit met Hema-worsten! @ Witte reus: ik ben ook benieuwd naar je gesprek met je (ex) peettante en naar wat haar dwars zit of zat.
Gelukkig heb je toch nog je telefoon gecheckt. Beter laat dan nooit! Ik hoop dat ze de kleine nu wel in haar armen heeft.
Nou heb nu echt wel flinke darmkrampen hoor, net ook maar weer wat in de wc gedumpt. Het zou me niet verbazen als het voorwerk is of iets van dien aard, maar voor hetzelfde geld heb ik ook gewoon wat verkeerds gegeten, want m'n mannetje klaagde ook over buikpijn. Maar ja... wil ook niet te hard hopen.
Misschien moet ik maar ff een rondje om met de honden, wellicht zak het dan een beetje (of zet het door!).
Ik boog Senna haar beentjes op haar buikje en duwde een beetje. Ze begon dan tegen te drukken en dat hielp haar vaak om toch te poepen. Ze vond het niet vervelend, want zo gaf ik haar ook aandacht door haar aan te kijken, tegen haar te kletsen en te lachen. Senna had ook veel last van krampjes. Ik hoop dat het haar wat helpt. De thermometer hielp ook af en toe.
Zo Fiona kan jij straks nog wel slapen dan? Heb nog niks gehoord van Askim, ze zal toch onderhand wel met de kleine op haar arm liggen?! Daam appeltje eitje idd voor jou Nou ik heb nog nergens last van dus knoflook werkt ook al niet, volgens mij vindt ze het wel lekker Anastacia vervelend zeg, ik zou er ook zo onzeker van worden allemaal. Heb je op internet gekeken of met het cb erover gehad? Nou mijn dagplanning is weer in de war, zou morgen naar m'n schoonzus gana omdat ze jarig is smste ze me dat ze ziek is, jammer moet ik een andere bezigheidstherapie zoeken Meiden als ik nog wat hoor van Askim dan plaats ik het anders tot morgen dan maar weer.
hallo meiden, ist nog vol te houden? hier wordt het wel zwaar. doe nog al het huishouden en krijg ook nog commentaar van me man dat t niet goed is... ik ben het zo beu met de dikke buik.... groetjes van sjaan
anastasia, venkelthee maar nu lees ik bij deentje dat het niet meer goed is. is er geen reformhuis bij je in de buurt waar je het kan vragen. of bel even je huisarts. ik heb hier een foldertje liggen van het cb daar staat ook op wat daam zegt en dan staan er ook nog plaatjes op van een hand die op een buikje wrijft. mmm, de vertaling is zonnetjes en maantjes. dus rondjes wrijven met de wijzers van de klok mee en maantjes zelfde richting. heb geen idee of het werkt, je kan het proberen. haha lafo, jouw babytje wordt straks geboren, begint te huilen en dan komt er een hele knoflook damp naar buiten.
Als ie commentaar heeft ben ik gelijk genezen, dan doet ie het maar zelf. Heb een hoop klachtjes, steken, ongesteldheidsgevoel in m'n doos, last van m'n darmen. Maar nog niets concreets...
Ik denk dat als jouw mannetje de mijne was, hij zich dan heel snel uit de voeten moet maken en een flink blokkie om moet gaan lopen! Vervolgens zal hij mij dan met een lekker ijsje moeten smeken of hij weer binnen mag komen! Héél misschien mag dat dan!
Daar ben ik weer. Kleine is heel even wakker geworden toen hij papa hoorde praten. Zo schattig. Waren maar 2 bewegingen, maar ik ben wel weer gerustgesteld. Eten bij mijn schoonouders was lekker, maar ik ben wel moe. Was weer een drukke dag, dus zometeen maar lekker het bedje in. Vandaag helemaal geen wee gehad..... echt raar! Onsukkie, nou het rommelt echt flink bij jou hoor. Volgens mij ga jij voor de volle maan bevalling. Lafo, stouterd, maar gelukkig heb je toch nog je telefoon gecheckt. Spannend zeg bij Askim, ik dacht al dat ze bezig zou zijn omdat ze er normaal iedere ochtend wel is. Ik ben benieuwd of je straks nog een berichtje komt plaatsen. Heerlijk dat je zo'n kleintje in je armen hebt gehad. Maar straks is ze echt van JOU! Lijkt me echt raar, dan gaan de andere mensen de deur uit, haha. Balen dat de verjaardag morgen niet doorgaat. Wel even wat anders verzinnen hoor, anders krijg je een baaldag. Mijn beste vriendin komt morgen een uitgebreide lunch brengen, heb ik ook wel zin in. Sjaan, belachelijk zeg. Laat hem maar alles zelf doen, eens kijken of hij dan nog zeurt. Anastasia, oei wat zielig zeg voor Laura. Als het morgen nog zo is, zou ik toch even het cb ofzo bellen hoor. Wat een goed bericht van Eerlijkbeertje. Echt heel erg zielig dat ze dit mee moeten maken. Maar gelukkig gaat het al iets beter. Will, jaaaaaaaaaa we gaan samen shoppen hoor. Ik ga mee naar de hema en de h&m, zeker weten. Roosendaal is ook wel te doen vanaf hier. Of we spreken gewoon in Eindhoven ofzo af. Haha ik ben het al aan het plannen. Fiona, heerlijk dat je een dutje hebt gedaan, is goed voor je. Nu nog een lekker toetje toe. Daam, oooooh 8 pond gaat je vast wel lukken dan. Ik ben echt benieuwd of dat ook gaat kloppen. Deentje, ah nee he, die stemmingswisselingen ook elke keer. Heb ik ook heel erg. Ik dacht toen straks nog dat je zo'n lekker dagje hebt gehad door het winkelen, en nu weer een baalmoment. Huishouding komt morgen wel weer hoor. Verwen jezelf maar eens met wat lekkers. X Neia
Heeeeeeeeee Ice, wat knap van je dat je nu al gaat sporten. Wat heb je gedaan? Ik ben benieuwd hoe het bevallen is! X Neia
Hallo meiden, ben weer thuis! Met Iris! Bedankt voor jullie steun, medeleven en felicitaties. Alles goed, ben wel erg moe, dus even een ego berichtje. Iris doet het hartstikke goed, en ik ook. Vind alleen de kinderen wel erg vermoeiend nog, heb een leuke kraamhulp! Vertel later meer over de bevalling. Nog even dit, ze was 4590 gram, niet 4509, heb haar er in 13 minuutjes uitgeperst! zonder scheuren en hechtingen! Knap of niet. Morgen kom ik even langer online en probeer ik foto"s te plaatsen! Neia, houd moed meid, het komt goed, andere wachtende mama's ook veel sterkte! Wishfull gefeliciteerd, Askim SUCCES! Eerlijkbeertje, fijn dat we wwer wat van je hoorden, heel veel sterkte! Liefs van een trotse en verliefde mama Evelien!
Heeeeeeeeeeeeeeeeeee wat leuk zeg om nu al iets van je te horen! Heerlijk dat je al thuis bent en dat je zo verliefd bent. Ik ben zo benieuwd naar je bevallingsverhaal. Doe rustig aan meid, en laat de andere meiden even aan iemand anders over. Lijkt me zo raar om morgen de dag zonder jou door te komen, haha, vreemd he dat ik dat zeg. Maar het voelt gewoon zo. Ik ga de moed erin houden! X Neia
zoowe evelien dat is geen kleintje! haha die heeft het goed gehad bij jouw in je buik buddy wij hebben hetzelfde lees ik elke keer qwa tekens nou alleen dit voor dat ik me mega grote beker ijs op had zaten we ff bij me schoonouders nou zegt me man de 20ste wordt het ook niet zegt die tegen me schoonouders en op dat zelfde moment krijg ik een soort steek kramp achtig gevoel in me onderrug aan de rechterzijkant ik denk okay voorwerk trek wel weer weg wou nartuurlijk niks laten blijken want me schoonmoeder houd me al zo in de gaten nou en het werd me toch erg ooo wat een pijn de tranen biggelden over me wangen kreeg het heel warm en het zweet brak me uit pfffff na 5 of 8 min zakte het langzaam weg me schoonmoeder in alle staten wil je kussens begint het! ooo het komt! daarom wou ik dus niks zeggen maar ik hield het niet meer daarna was de kleine mega druk ze zagen me hele buik heen en weer gaan nu is ze weer rustig maar ben winderig solly! maar denk dat dat ff een stukje voorwerk was maar auwie wat doet dat zeer zeg ben normaal wel wat gewend maar dit in me rug pffffff nou ik ga nog ff een broodje naar binnen werken blijf dat honger gevoel ook houden zoowe irritant oooo lief ice haha het is je gelukt deentje ik bedoelde idd daphne
Allereerst: iedereen die ondertussen bevallen is: Van harte gefeliciteerd! Het uitgebreide bevallingsverhaal moet ik nog opschrijven, maar ik zal jullie in ieder geval alvast vertellen hoe het vorige week dinsdag allemaal verlopen is. Zoals jullie weten was de afspraak die we met de gynaecoloog hadden gemaakt dat als de kleine voor dinsdag 13 mei zich niet uit zichzelf zou indienen, het een keizersnede zou worden. Dit omdat ik dan ondertussen 40w 3d ver zou zijn en de risicos bij een stuitbevalling dan te groot worden. Pinkersterweekend kwam en ging. Dinsdagochtend was het dus vroeg op om bijtijds (7.30 uur) in het ziekenhuis te zijn. Eerst nog een licht ontbijt van aarbeien en toen er vandoor. De reden dat we er zo vroeg moesten zijn, was dat we op de spoedlijst stonden en de kans dan groter was om vroeg geholpen te worden. Het zat echter niet mee... Eerst werd er een CTG scan gemaakt om te kijken of alles in orde was en daarna werd tegen een uur of 11.00 het infuus alvast geprikt. Op dat moment werd gezegd dat er verwacht werd dat ik aan het einde van de ochtend / begin van de middag aan de beurt zou zijn. Tegen 12.00 werd daarom alvast het katheder aangebracht. Wat was dat een partij vervelend zeg! Bij elke beweging voelde ik dat ding op een hele oncomfortabele manier zitten. Zo min mogelijk bewegen heeft echter weinig zin als de kleine in je buik continu tegen je blaas aan het duwen is... Enfin. Mijn meegenomen haakwerkje vorderde gestaag want het duurde maar en duurde maar.... Tot ik tegen een uur of 16.00 merkte dat die buikpijn steeds erger werd en ook wel erg regelmatig kwam. Na wat timen bleek dat ik ondertussen weeen had die om de 4 a 5 minuten kwamen. Toen had ik echt zoiets van: heb ik weer! Weken zit je te wachten op weeen en als het er eigenlijk te laat voor is en totaal geen functie meer heeft, komen ze! Ik ben toen weer aan de CTG gelegd en ook daaruit bleek dat er redelijke weeenactiviteit was. Om een uur of 18.00 kwam de gynaecoloog kijken en die zei dat het er door drukte op de ok naar uitzag dat ik waarschijnlijk pas tegen 21.00 aan de beurt zou zijn. Marcel was ondertussen even naar huis om de katten te voeren en zelf een hapje te eten. Voor mij helaas niets qua eten en drinken sinds de aarbeien in de ochtend. Nog geen 15 minuten komt de verloskundige de kamer binnengelopen met het bericht dat ze besloten hebben vanwege de weeen me NU te gaan opereren! Ik dus direct Marcel bellen dat hij direct naar het ziekenhuis moest komen. Gelukkig wonen we erg dichtbij Terwijl Marcel in zijn auto sprong werd ik al naar beneden naar de OK gebracht waar de ruggeprik werd gezet. Dat viel mij alleszins mee: ik hoefde niet rechtop te gaan zitten, maar mocht op mijn zij gaan liggen daarvoor. Van de eerste verdoving voelde ik een prikje, maar van de daadwerkelijke ruggeprik zelf al helemaal niets meer. Het voelde wel wat raar om mijn tenen eerst heel warm en vervolgens gevoelloos te voelen worden. Die verdoving kwam best wel heftig aan, want op een gegegeven moment werden ook mijn vingers wat tintelend en gevoelloos. Op dat moment kwam Marcel in de OK bij me zitten en begonnen ze het geheel. Ik had wel gelezen dat zo'n ruggeprik de pijn wegneemt, maar dat je wel geduw en getrek aan je buik voelt, daar heb ik echter helemaal niets van gemerkt. Zoals ik al zei: die verdoving pakte volgens mij redelijk heftig uit. En na een minuut of 10 hoorden we een zacht gehuil en werd een heel klein meisje met een hoofdje vol met haar over het doek heen gehouden! Direct daarna werd Rosalinde verzorgd op een tafel die ik ook kon zien. Het was zo ontzettend leuk om te zien dat ze met grote blauwe ogen aandachtig om zich heen zat te kijken! Toen ze met haar klaar waren kreeg ik haar heel eventjes bij me voordat ze in de reiscouveuse samen met Marcel naar onze kamer werd gebracht om aangekleed te worden. Rosalinde woog bij de geboorte 3620 g en was ca. 52 cm lang. Dat laatste hebben ze niet gemeten in verband met de stuitligging, haar beentjes gingen uit zichzelf niet vlak maar wat omhoog. Ruim anderhalf uur later waren ze klaar met hechten en mocht ik van de uitslaapkamer af. Eindelijk naar mijn kleine meisje toe! De keizersnede op zich is mij mee gevallen alhoewel ik echt ontzettend nerveus was. Het zwaarst vond ik achteraf gezien het lange wachten van die dinsdag gecombineerd met de weeen en dat katheder. De opvang in de dagen die volgden in het ziekenhuis (St Antonius in Nieuwegein) was echt ontzettend goed. Er waren continu kundige mensen aanwezig die er met een druk op de knop voor je zijn om je met raad en daad bij te staan. Ook erg prettig was dat ik op een kamer voor mezelf lag, compleet met koelkastje en dat er voor Marcel zonder problemen een bed werd bijgeschoven. Hij heeft de eerste twee nachten dus samen met mij en Rosalinde in het ziekenhuis doorgebracht. Het was nog even spannend of we zaterdag inderdaad naar huis mochten, omdat Rosalinde meer dan 10% van haar geboortegewicht was afgevallen. Door de keizersnede kwam de borstvoeding iets trager op gang dan gebruikelijk. Gelukkig hebben we haar met een beetje bijvoeding voldoende vet weten te mesten om toch naar huis te mogen. Rosalinde doet het erg goed en ook bij mij gaat het herstel voorspoedig. Wel heb ik me flink verkeken op het verschil dat zo'n elektrisch ziekenhuisbed maakt in vergelijking met het bed thuis: ik kan er wel in komen, maar kom er zonder hulp niet meer uit! Het overeind gaan zitten gaat echt nog niet. Als ik eenmaal zit, gaat eruit klimmen verder wel. Gelukkig heb ik de komende paar weken nog voldoende hulp om me heen. Waarschijnlijk kan ik tegen die tijd al heel veel meer. Dit is al met al een flink epistel geworden Daarom hierbij als uitsmijter een foto van mijn meisje: http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=45512