Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

pff ff op de bank gelegen maar val bijna weer in slaap zo moe ben ik ga maar ff wachten tot die wasmachiene klaar is en dan weer ff terug me bedje in

2. stom hoor hier.. de kracht van de weeen neemt wel steeds toe.. maar de hoeveelheid weeen in een uur... is echt waardeloos :( dan liever wat meer weeen en wat minder pijnlijk :p

3. bij arjen heeft t 24 uur geduurt vanaf de eerste wee... hoop echt dat t deze keer sneller gaat ;) dan ben ik voor 5 uur vannacht mama :)

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja ice wat zou wijsheid zijn wel irri als ze moeten lekken doen ze het niet en nu in 1x wel
    wel zielig lijkt me dat die krampjes kan me voorstellen dat je mee zat te huilen
    nou ga me bedje ff opzoeken spreek jullie later wel
    en deentje en nazli zijn julloe aant bevallen het is zo stil.... ik hoop het

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

als je het over de duivel hebt ooo deentje hoop echt dat het deze keer sneller gaat

6. ice misschien komt t doordat je de fles geeft dat je dan begint te lekken.. dat gaat dan automatisch.. dat hoor je vaker.. net als dat je aan het kolven gaat met een foto van je kleintje naast je dan gaat dat makkelijekr zeggen ze....

7. ;) dat hoop ik ook! maar dan moeten die klote weeen vaker gaan komen........

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ Deentje: ik hoop ook voro je dat het dit keer sneller gaat, maar meestal wel met de 2de he

Hier heb ik het helemaal gehad, het is niet dat ukkie er nou meteen uit moet, maar ik verveel me echt gewoon dood! Alles is al gedaan en de klusjes die nog liggen kan ik niet meer doen met die buik. Ik heb het daar zoooooooooo mee gehad. Begrijp nu eindelijk waar vrouwen die tegen het einde lopen zo over zeuren. Het is gewoon bloedsaai, want je kunt haast niets meer (en wat ik kan heb ik al gedaan) en voor de rest heb je niets te doen. GATVER!

9. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    @Fiona: ach ik zie t wel, verwacht eigenlyk niet dat de Bv nu opeens als een speer gaat lopen, dus madam krygt gewoon lekker de fles zo ;)
    En ben bly dat de krampjes over zyn zeg!
    @Deentje: ja van die foto wist ik, maar niet dat ze begonnen te lekken als je de fles geeft. gek eigenlyk hé ;)
    Hou ons op de hoogte hé meid. je had al een buddy toch?

10. ik hou jullie zeker op de hoogte ;) als ik het niet meer trek om zelf wat te typen laat ik mijn vriend t wel ff zeggen hier... dan weten jullie dat t niet lang meer gaat duren... maar akn t nu nog prima zelf... helaas ;)

11. onsukkie dat vervelen is echt klote.. ik weet t.... alleen maar stom zitten wachten tot de kleine komt.. ik ben dan ook blij dat t hier begonnen is..
    de laatste dagen gaaan zoow langzaam.. heb mijzelf maar proberen te vermaken met winkelen... alleen was mijn portomonee t daar niet altijd zo mee eens... maarja.. moet toch wat he ;)

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja, maar het salaris is dus nog altijd niet binnen... dat had er eergister moeten zijn, nog zoiets om van te balen. Belastinggeld is erook nog niet, heb geen cent meer te makken even tijdelijk... en trouwens ga er zelf in m'n eentje ook niet echt meer op uit.

Ik kan aan de ene kant nog wel veel, maar aan de andere kant gaan veel dingen ook moeite kosten nu, en sommige dingen lukken gewoone echt niet meer. En afgezien van dat ik daarvna baal, heb ik nu dus ook gewoon NIETS meer te doen!

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wishfull, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ian!

@will: dat was die kleine van mij, die zelfs tijdens het persen nog niet stil lag (erg rappig om dan de commentaren te horen van de verloskundige en verpleegster :)). En ook deze dame is nu juist heel rustig en tevreden.

@B en N: als je gister niet alsnog spontaan bent bevallen, zul je nu wel in het ziekenhuis zijn om ingeleid te worden... Sterkte ermee! 42 weken vandaag... daarmee zet je wel het record hier hoor (maar da's vast een record die je net zo lief niet had gehad!)

@Hannah: Nieve komt duidelijk niets tekort! Bijna een kilo erbij in een maand tijd... super!
    Fijn ook dat alles zo goed gaat met Anna & Mila!
    Wat leuk, Nieve op dat kussen in bad zeg! Hmm, nou ga ik alleen maar meer balen dat wij geen bad hebben... gelukkig vindt Maud het ook heerlijk onder de douche en als ze over een paar maanden zelf kan zitten gaan we een Biba-bad voor haar kopen :)

@daphne: wat een dropje zeg! En wat een lange benen :confused:

@Ice: wat een lieve foto van Luna zeg! En ook al aan de jurkjes. Maud heeft inmiddels ook al de 1e jurkjes in de kast hangen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel nog een beetje aan moet wenneb hoor... ik ben zelf een mama waar je niet 1 rokje of jurk in de kast zult aantreffen... ;)

Babykleertjes verslaafd... hmmm, daar hebben vast meer moeders last van ;) Ik moet me in de stad ook al steeds enorm inhouden. Ik hou me dan maar voor ogen dat ze nu al hartstikke veel kleertjes heeft en dat het toch zonde zou zijn als je iets leuks koopt wat ze dan vervolgens maar 1 of 2 keer aanheeft omdat ze al die andere o-zo leuke kleertjes óók nog aan moet ;)

Als ik er aan denk druk ik vóór het plaatsen van een bericht altijd eerst op CTRL+A en dan op CTRL+V, voor de zekerheid, mocht internet vreemd doen. Maar (te) vaak vergeet ik dat ook...

@Daam: gefeliciteerd met de 40 weken! Is je dochter nu vandaag jarig of morgen? Gefeliciteerd met haar verjaardag (alvast) in elk geval!
    Oh, ik lees nu net dat ze dus morgen jarig is!

In Eindhoven vind ik nou een prima plan :) En ik gok dat Evelien daar ook weinig moeite mee zou hebben ;)

maat kleertjes... Maud heeft vanaf haar geboorte 50/56 aan en met name truitjes kan ze nu ook al prima maat 62 aan. Broekjes zijn haar in die maat vaak wel nog te groot (maar dat ligt ook wel weer aan hoe groot/klein de kleren uitvallen hoor).

@eerlijkbeertje: fijn dat het alweer wat beter gaat met Deborah. Wat zul je geschrokken zijn zeg! Kan me voorstellen dat je met al dat heen en weer gereis weinig tijd overhoudt voor andere zaken. Heel veel succes nog in de komende tijd en hopenlijk mag ze toch al wat eerder naar huis dan over 4 weken pas!

@crafty: wat een mooi meisje! Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten op de ks, met weeën nog wel... maar uiteindelijk wel alles goed gegaan dus, da's toch het belangrijkste!

Askim, gefeliciteerd met de geboorte van Devrim!

@Linda: aaaahh, wat een leuke foto van Zenne!

@Witte reus: wat een leuke foto van Bram! Hihi, met dat vingertje tegen z'n neusje... :D

Ik heb (nog steeds....) geen kolf, maar ik laat altijd na het voeden wel wat uit m'n borst druppelen voor de verzorging van m'n tepels. Dan valt mij ook op dat het soms heel waterig en bijna doorzichtig is en andere keren juist heel vet, bijna gelig van kleur. Ik denk dus dat dat normaal is? Misschien heeft het ook wel met voor- en achtermelk te maken.

@ijs: ook ná de bevalling nog heel belangrijk hoor ;) Oh wat vond ik het erg dat vorige week de bekers Australian in de aanbieding waren bij de AH XL :) Heeeerlijk ijs is dat, maar normaal toch wel 2 tandjes duurder dan ik bereid ben ervoor te betalen hoor.

@anastasia: vervelend zeg van die krampjes :( Kan me voorstellen dat je er moedeloos van begint te worden. Is ook zo zielig voor die kleintjes en je kan er eigenlijk niets tegen doen, alleen maar troosten...

Merk je al verschil met de nieuwe voeding? Ik hoop echt voor je dat Laura daar goed op reageert!

@fiona: we zouden dezelfde moeder kunnen hebben... die van mij is er ook een kei in om dingen meteen weer op zichzelf te betrekken :(

@KatSas: Ik heb een fotoalbum gemaakt op picasaweb (is van google). Daar kun je je foto's naar uploaden (ongeacht hun grootte). Als je dan een foto selecteert krijg je aan de rechterkant een paar opties waaronder 'link to this picture'. Bij die optie kun je dan nog kiezen hoe groot het plaatje moet zijn op de pagina waar je de foto wilt plaatsen. Ik kies dan altijd voor 400 pixels (er zijn een paar standaard mogelijkheden in een menu) voor dit forum en dat accepteert het forum dus.
    Enige nadeel is, dat het stuk tekst dat je naar het forum moet kopieren in html is, terwijl dit forum een iets andere 'taal' gebruikt. Dus je moet dan nog wel iets aanpassen...

@deentje: minder harde buiken, maar wel pijnlijker... dat klinkt veelbelovend ;) De laatste 2-3 dagen voor Mauds geboorte had ik ook steeds minder vaak harde buiken, maar voelde ik ze wel steeds beter!

Die foto van Arjen, geweldig! Hoezo, ik ben niet moe... ;)
    Ooooh, spannend meid! Het is nu zo te horen wel echt begonnen!

@friendly: eindelijk weer internet! Dat werd wel eens tijd zeg, je hebt er echt lang op moeten wachten...
    Wat goed dat de bv toch nog goed op gang gekomen is nu! Jammer dat je dat alleen zelf hebt moeten uitzoeken allemaal en zo verkeerd bent voorgelicht in het zh!

@nazli: oooh, jij ook bezig! Spannend hoor! Laat het gewoon op je af komen meid, er is toch geen weg terug, dus probeer gewoon zo goed mogelijk te ontspannen.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heb zo´n erge buikpijn en onderrugpijn, buikpijn gaat af en toe weg, maar rugpijn die blijft aanhouden.

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo, ik ben ook weer bijgelezen :)
    Hier hebben we gister besloten om Maud weer op haar zij te laten slapen in plaats van op de rug. Sinds ze van de kraamhulp op haar rug moest gaan slapen konden we bijna elke keer wel een uur of langer naast haar gaan zitten om haar rustig te krijgen & houden, zodat ze kon gaan slapen. Dat had ze de eerste week dus totaal niet, toen ze nog op dr zij lag. Dan legde je haar neer en was ze vertrokken! Dus die rugligging kan van ons gestolen worden. En gister sliep ze dus ook weer prima in, zonder eerst een uur te jengelen!

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ik ga ervan door. Hopelijk kan ik nog wat leuks scoren bij de prenatal. :D

Deentje, zet hem op, ik duim voor je dat ze nu sneller achter elkaar gaan komen. Maar het is in ieder geval al een goed teken dat ze heftiger worden. Geniet nog maar even van het bijkomen tussen de weeen door. ;)

Onsukkie, er is niks ergers als wachten.
    Gewoon dingen afspreken die je af kunt zeggen en in de buurt zijn.
    En voor vandaag: lekker een filmpje kijken ofzo, dan gaat de tijd ook snel.

Nazli, succes bij de gyn vanmiddag!

Fiona, nog even lekker naar bed meid. Je hebt de rust blijkbaar nodig.

Jvtje, gaan we zeker een keer doen in Eindhoven! :D
    Hoe gaat het met jou?

Ice, inderdaad gewoon fv blijven geven, als ze het daar goed op doet. En voor de gezelligheid bv erbij.
    Zielig dat ze gister zulke krampjes had, gelukkig gaat het nu wat beter.
    Waar blijft het spammen voor vandaag? ;)

Tot strakjes!

X Neia

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    He wat vervelend zeg, kun je de vk of gyn niet ff bellen voor advies?

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bedankt voor de tips neia, ik ben alleen helaas een hopeloze stilzitter, zeker op de bank naar de tv kijken kan ik absoluut niet. Ik kijk gewoon elke dag weer uit naar het moment dat m'n mannetje thuis komt, want dan kunnen we weer wat gaan doen om de tijd te doden.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb de vk van het zh aan de lijn gehad en ze zeggen dat het de begin van de bevalling is, maar als ik vruchtwater verlies dan moet ik zeker gaan. voor geruststelling kon ik ook gaan, maar dacht het is beter om thuis te blijven, moet toch om 4 uur gaan, ben benieuwd wat me gyn gaat zeggen.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    neia, dank je

Deel Deze Pagina