Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

buddy jij hebt tenminste harde buiken ik helemaal niets!

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@neia: met mij gaat het goed hoor :) Wel nog steeds een beetje moe, maar toch weer niet genoeg voor een middagdutje (of ik heb daar in elk geval de rust niet voor). En zolang het met de kleine goed gaat, gaat het verder met de mama ook goed :D
    We zijn alweer lekker aan het wandelen geslagen. Gister hebben we even een rondje gelopen door het natuurgebied wat hier 200 meter achter ons huis ligt en we zijn ook al een paar keer naar het winkelcentrum geweest. Ik ga ook weer mee met boodschappen doen, dus ja, dat gaat eigenlijk allemaal perfect! Vind vooral de reacties in de supermarkt wel leuk. Zijn altijd wel mensen die dan even komen kijken en dan vragen hoe oud ze is. Als ik dan zeg dat ze (inmiddels) 2,5 week oud is (vorige week, met 10-11 dagen was nóg leuker :)) kijken ze je echt zo aan van "en jij loopt hier alweer zo rond?!?!" Haha, echt grappig!

@KatSas: geen probleem :) Als je nog hulp nodig hebt verder, dan hoor ik het wel :) Als je eenmaal weet hoe die site werkt, is het best makkelijk, maar net als met veel andere dingen, moet je het wel even weten.

@Ice: ja, ik vergeet ook wel eens CTRL+C te doen inderdaad... tot nog toe gelukkig meestal als ik een wat kleiner bericht heb getypt ;)

@fiona: de eerste 2 weken mag je je kindje inderdaad op de zij leggen, ene keer links, dan weer rechts. Maar daarna 'moet' de kleine op de rug, in verband met het gevaar op wiegendood (vanaf een week of 2 kunnen die kleintjes zichzelf op de buik draaien, wanneer ze op de zij liggen). Dan moet je ook telkens het hoofdje naar een andere kant draaien, dus de ene keer moet het hoofdje dan ook naar links liggen en de andere keer naar rechts. Inderdaad om platte hoofdjes tegen te gaan.
    In prinicpe moeten ze dus niet in hun eigen spuug kunnen stikken, omdat het hoofdje wel naar de zijkant gedraaid hoort te zijn. Dan loopt de spuug er dus ook netjes uit.
    Maar ja, straks gewoon je kindje zo neerleggen als wat jij het prettigst vindt hoor (en wat je kindje het prettigst vindt ook, natuurlijk). Mijn moeder zegt altijd dat ik de enige van ons 3 was die op de rug sliep, mijn broertje en zusje sliepen juist op de buik :confused: en ik was de enige die ooit eens ophield met ademen. Dus of je wiegendood nou echt kan voorkomen door je kindje op de rug te leggen?

@onsukkie: meest vervelende vlak voor de bevalling wat gezegd werd... hmmm, ik denk dat ik dan kies voor een opmerking als 'de baby komt wanneer het zijn tijd is'. Ja, dat weet ik ook wel, maar daar wordt mama niet geduldiger van :p
    Maar die opmerkingen van jou en fiona doen het ook goed ja! Vooral het stuk 'nog even genieten want dalijk....' erin.

Ja, wij hebben er nu dus ook voor gekozen om Maud op de zij te leggen. Ze slaapt er gewoon echt veen beter van. Of beter gezegd: het inslapen gaat een stuk beter. Op d'r rug sliep ze ook wel goed, als ze eenmaal sliep tenminste! Ze werd gewoon telkens vreselijk onrustig zodra je dr in haar bed gelegd had en daar heeft ze op haar zij gewoon veel minder / geen last van.

@Zwanger zijn: dat heb ik eigenlijk de hele zwangerschap niet echt super leuk gevonden. Het in verwachting zijn wel, maar het hele lichamelijke gedeelte kon me eigenlijk wel gestolen worden. En dan heb ik nog nauwelijks te klagen gehad over kwaaltjes enzo!

Dat van die harde buiken had ik dus ook. Heb in de weken voor de bevalling heel veel harde buiken gehad. Echt de hele dag door en misschien wel 7-8 of nog meer per uur. Maar allemaal niet pijnlijk. En ik wilde zooo graag dat ze wel pijn gingen doen...

@deentje: dat begint toch wel ergens op te lijken dan. Eerst om de 10 minuten, nu al om de 6 minuten... gaat echt de goede kant op nu!

@will: Australian is een merk ijs. Beetje te vergelijken met Ben & Jerry's, alleen dan iets minder vage smaakjes ;). Ik heb nu zelf een bak macademia-noten & caramel gekocht ('gewoon' roomijs). Heerlijk :D En m'n man had een bak yoghurtijs met bosvruchten sorbet ijs ofzo.

Ik zie het al helemaal voor me, dat gezichtje! Maud kan dr lippen ook zo mooi tuiten, vooral als ze d'r luier weer vol heeft weten te werken. Maar ach, ik vind dat dan zooo'n schattig gezichtje!

Als Maud het al nodig vindt om te poepen/plassen tijdens het verschonen, doet ze het meestal ook allebei maar. Meestal eerst poepen (soms wel 3-4x achter elkaar) en dan nog even lekker plassen, als alles net opgeruimd en schoongemaakt is :rolleyes: Gelukkig doet ze dat niet zo heel vaak (en ook niet alleen bij mama ;))

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou ik word op m'n wenken bedient wat betreft pijn, alleen niet van een harde buik, maar van ukkie zelf. Die gaf me ff een paar ferme trappen, auw!

4. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Deentje oeiiiiiii wat spannend meid!

Fiona hier ook geen plannen voor het weekend, ik kijk het iedere dag aan.
    Jeetje wat ben jij druk bezig geweest, een schouderklopje voor jou ;)
    Mijn man rookt ook in de auto met het raam open, maar daar komt natuurlijk straks verandering in :x

Neia is je strijk al af?
    Ik heb nog steeds geen strijk was helaas ;)
    Veel plezier bij Prenatal, gevaarlijke winkel ;)

Onsukkie erg he dat vervelen, ik weet het :(
    Ik kijk gewoon uit naar morgen dan mag ik weer naar de vk!
    Leuk naar de film, veel plezier vanavond!

Nazli succes meid!

Lindatjuhhh lijkt me een rare dag als de kraamhulp voor het laatst is, dan zou ik echt zoiets hebben van HELLLUPP

Hahha meiden in juni aanmelden is de goden verzoeken ja ;)
    Maar dan doe ik wel gezellig met jullie mee, ik heb nl 2 of 3 juni in me hoofd.

Hier dus nog steeds niets aan het handje, heb hard gewerkt voor mannetje.
    Heb de nota's er uitgegooid, eindelijk kost ik een keer geen geld maar verdien ik geld voor hem ;)

En de dag is alweer bijna om!

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik voel ook niets :rolleyes:

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou heb vandaag zowat het hele salaris weer uitgegeven aan alle rekening. Bleh, maar goed... alles is nu wel weer betaald.

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ga naar huis meiden, mijn werkdag zit er weer op ;)

Ik ga boodschapjes doen en hondje uitlaten.

Tot vanaaf

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Lafo: Een dag of 4-5 na de bevalling zag ik nog heel erg op tegen het moment dat de kraamhulp weg zou gaan. Vond het echt doodeng, het idee dat ik daarna alles zelf moest gaan doen. Maar naarmate de laatste dag (nog) dichterbij kwam, werd dat gevoel steeds minder. De laatste dagen hadden we sowieso 'maar' 5 uur hulp per dag, dus het grootste deel van de dag stonden we er toch al alleen voor. En dat ging ook gewoon goed. Dus dat gaf wel vertrouwen. Het enige wat in dat opzicht voor mijn gevoel echt verandere toen de kraamhulp niet meer kwam, was dat we nu ook zelf weer het huishouden moesten gaan doen. Vooral wassen en stofzuigen was even omschakelen. Maar voor de rest... Ik was uiteindelijk zelfs wel blij dat de kraamhulp weg was! M'n huis weer voor mezelf, geen verantwoording hoeven afleggen over het aantal voedingen, etc.

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zie meer op tegen een week kraamzorg dan tegen de bevalling. Erg he... waarschijnlijk ben ik super blij als ze er straks is en ons helpt, maar nu heb ik echt zoiets: blijf uit m'n huis!

Nou ja, gaat wel over.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

onsukkie dat gevoel heb ik nou ook!
    maar mischien valt het heel erg mee als ze er eenmaal is zei dat dit werk en voor ons is het nieuw

nou meiden ik weet echt niet wat we moeten eten ...

lafo jij ook dus niks ik alleen vanmorgentoen ik het typte ff een licht ongi gevoel in me onderbuikduurde hooguit 5 miin. hellaas heb nu ook het gevoel dat ukkie lang blijft zitten
    ze is ook lekker rustig vandaag maar als ze wat doet zit er een voet tegen me ribben aan auw

nou meiden vanavond de goudenkooi finale best spannend wie er wint

en dan om 23.15 uur die raportage van die man uit zwitserland die zij dochter 24 jaar heeft opgesloten ect ect
    nou en voor de rest niks eigelijk
    oja heb een berg was opgespaard wat gestreken moet worden dus morgen echt een drukke dag;)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ben terug

Ik heb al 2 cm ontsluiting en me gyn die zei dat het niet meer lang ging duren, hij verwacht me binnen deze 2 dagen voor de bevalling en als ik niet tot volgende week spontaan beval, gaan ze donderdag me vliezen breken.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ukkie zit trouwens goed vast, daar ben ik blij mee. hoop dat ik nog vanacht ga bevallen, is echt spannend, ben zenuwachtig

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nou ben ik terug en iedereen is weg

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ff kort een plaatje van mn mannetje... was net te moe voor borst twee, maar heeft het er nu wel aan toe. Kom nog niet aan bijlezen toe vrees ik, ben te moe want zijn de halve dag op pad geweest... na het eten zelf ook nog maar even liggen...

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zat even op een ander deel van het forum ;)
    Wat goed Nazli, al 2 cm! Die heb je dan alvast gehad :) Hopelijk zet het goed door en heb je nu heel snel je kindje in de armen!

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hoop ik ook, maar kan het dan nog lang duren

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ben echt zenuwachtig!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Aaaah, wat een plaatje friendly! Dat mutsje hebben wij ook :D En in diezelfde serie het pakje, ook in crème kleur :)
    Ik geloof alleen dat wij net 2 dagen een mutsje gebruikt hebben. Daarna kon Maudje zichzelf al goed op temperatuur houden! (maar goed, zij is dan ook niet zo vroeg geboren natuurlijk)

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, hoe gaat het nu?
    Je bent al een uurtje hier niet meer geweest. Ik ben benieuwd of ze nu korter op elkaar zijn gekomen.
    Niet vergeten om de vk te bellen he?! ;)

Nazli, zoooooo al 2 cm ontsluiting?! :confused:
    Dat klinkt goed meid. Zou ook zomaar kunnen dat je vannacht je kindje hebt.
    Wanneer moet je weer terugkomen als het nu doorzet? Woon je dichtbij het zh?

Lafo, ik dacht dat jij geen plezier had in werken, haha ;) .
    maar je mannetje is dus een betere baas?
    Heerlijk dat je weer zo nuttig bezig bent geweest.
    Ik heb de helft van de strijkwas klaar, morgen weer een dag he?! ;)

Linda, raar dat dit de laatste dag was van de kraamhulp.
    Wel heerlijk dat je hebt gewandeld. Goed gedaan!

Fiona, jij hebt je dag morgen dus ook weer volgepland. Slim van je!

Jvtje, jij bent inderdaad wel goed op de been dan. Echt super!
    Ook natuurlijk super leuk om met je meisje te showen.

Daam, no changes bij jou?

Friendly, een prachtig ventje zeg!
    Wij zijn al heel blij met je foto's hoor. :D

Onsukkie, he goed idee om vanavond naar de film gedaan. kan me voorstellen dat je je nu ook wat beter voelt. Lekker om naar uit te kijken. Veel plezier alvast.

Ik heb weer een lekkere middag gehad.
    Bij de prenatal weer een blije doos opgehaald; altijd leuk. ;)
    En een rompertje gekocht met mijn eerste EK erop.
    Mijn mams heeft een meisjes en jongens slinger gekocht die ze kan ruilen, vond ik wel lief van haar. Zegt ze: kan ik jullie huis versieren.
    Verder nog wat boodschapjes bij de kruidvat en de Hema gekocht, en natuurlijk nog even op het terras gezeten.
    Nu is de dag alweer voorbij.
    Wel veel harde buiken gehad tot nu toe, maar geen echte pijn.
    Dus we wachten maar weer af............ :rolleyes:

X Neia

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    friendly wat een knappert julie Ruben!

Nazli 2 cm dat is alvast een begin! Nu hopen dat je vliezen snel breken of de weeen doorzetten, maar lang kan het nooit meer duren

Deentje hoe is het met jou , worden de ween al heftiger? Heb je de vk al gebeld?

Deel Deze Pagina