Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nazli heb je geen kraamhulp? die hebben ook altijd tips met borstvoeding enzo..

Als je kloven hebt, dan leg je niet goed aan.. belangrijk om hier snel advies over in te winnen want het wordt er niet beter op ! ( had het zelf namelijk ook heel erg)
    Je kunt proberen te voeden met een tepelhoedje als het erg pijnlijk is om Isa aan te leggen. Let er vooral op dat Isa goed aanhapt! en je hele tepel in zijn mondje heeft.

Als het voeden echt niet gaat, kun je evt ook gaan kolven en dan met een flesje geven.

Voeden moet echt niet pijnlijk zijn!

En stuwing: de kraamverpleegster heeft mij aangeraden om witte kool bladeren in mijn bh te doen, toen ik heel erg stuwing had... en dit hielpo wel!
    Dus de hele kool in de koelkast leggen en dan de bladeren afspoelen en in je bh doen :) werkt wel ( althans bij mij hielp het )

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Controle trouwens goed, ik moet bellen als ik de kleine minder vaak voel. Het mag wel minder heftig en minder duidelijk als het maar even vaak blijft.

Bloeddruk gewoon nog goed.

4. will

will Niet meer actief

hoe gaat het meiden?

fiona, je teennagels lakken?

onsukkie, volgens mij kan je het niet meer als verborgen gebrek op de vorige eigenaar verhalen. ik dacht dat het ook maar 6 maanden was.
    je moet iig kunnen aantonen dat het gebrek al bij de koop aanwezig was en de oude eigenaar op de hoogte was van het gebrek. een heel gedoe allemaal. en als je geen gelijk krijgt kost het jou geld.

Deentje, leuke foto van je kereltje. zie je gelijkenis met arjen toen hij zo klein was?

witte reus, hier geen pukkeltjes maar lobke heeft allemaal velletjes. begint nu minder te worden. de gene met pukkeltjes hier in huis ben ik.
    ook erg fijn dat ik er steeds op wordt gewezen. dacht dat alleen mijn man zo lomp uit de bocht kon komen maar er zijn er nog twee.
    daisy zei ook doodleuk tegen me waar iedereen bij was mama, je buik ziet eruit alsof je nog steeds een baby erin hebt zitten :(

daphne ga zo even naar je foto's spieken. hier hebben we de laptop weer deels aan de praat gekregen. morgen eens kijken of ik ook foto's kan gaan plaatsen.

anastasia, witte kool, wat doet dat dan?

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bloeddruk was 120/60 en kleine z'n hartslag 140 net als alle andere keren. Vruchtwater ook nog in orde. Nou ja, voor de vorm een nieuwe afspraak gemaakt, maar ze vond dat ik die maar niet moest gaan halen. Vind ik ook!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

onsukkie goed dat alles inorde was wanneer moet je nou weer terug gewoon volgende week
    ik mag morgen weer naar de Vk en hoop dat dat dan de laatste keer mag zijn
    hier is de uk wel aanwezig maar ze is wel rustiger vindt ik moment opnames zijn het dan is ze een hele tijd rustig en dan is ze weer ff een minuut of 5 heel actief
    moet me er niet te druk over maken als ik morgen haar hartslag weer heb gehoord kan ik er weer tegenaan
    erg he nog steeds die onzekerheid

oja overigens de italiaan is omgeruild voor sla met gebakken aardappeltjes en snitzel en voormezelf heb ik nog een lekker maiskolf met kruidenboter hmm jammie als het maar zoet is

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Groot gelijk! Maar je kunt een afspraak beter afzeggen dan er op het laatste moment één moeten maken toch?

Ben weer terug van het korfbaltoernooi en het was erg lekker op het veld. De wind is wel net op komen steken dus het huis koelt iets af gelukkig. Toen net naar het toilet ging, had ik bij afvegen wat anders gekleurde afscheiding dan afgelopen tijd (beetje beige?) Ik moest wel goed kijken om het te zien hoor. Dit is de enige verandering in vergelijking met afgelopen tijd. Ik voel niets meer of minder, maar vind het wel de moeite waard het even te melden (dan lijkt het tenminste of er hier nog eens iets gebeurt! :))

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Even ter verduidelijking: de gekneusde bladeren van de witte kool hebben de eigenschap om het vocht uit de gestuwde borsten te halen. Zo neemt de spanning in de borsten wat af. Je bekleedt de hele borst, behalve de tepel, met de koolbladeren. Dat is een heel gek gezicht en het ruikt ook een beetje of je in de groentewinkel staat. De baby merkt er eigenlijk niets van. Als de melk maar toestroomt, is het voor hem of haar wel best.

De vorm van de koolbladeren zijn precies zo gevormd dat ze mooi om de borsten heen vallen. Als je de kool dan ook nog in de koelkast bewaart, dan voelt dat lekker koel aan. Als de borsten bijna op ontploffen staan, is het heerlijk om daar de borsten mee te kunnen bedekken.

van : http://www.nursing.nl/weblog/id307-1417 ... _kool.html

qua stuwing zie ook
    http://www.tnoorden.com/frames.htm?kraa ... n_mama.htm

9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    mmmmm, lekker! eet smakelijk fiona!

10. hoi hoi..

Nazli wat fijn dat je weer thuis bent!

tepelkloven kun je ook helpen voorkomen door je tepels goed te luchten.. en er bepanthem creme op te smeren.. vooral als je compressen gebruikt vaak alles laten luchten anders word t heel week en gata t veel pijn doen.

tegen stuwing helpt een hele warme natte doek op je borsten leggen of je borsten in een bak met heel warm water hangen.. dan zachtjes een beetje maseren.. en dan lopen ze echt leeg!

teminste dat heeft bij mij allemaal erg goed geholpen.

dankjewle meiden voor de complimentjes over mijn mannetje ;)

will ik zie indd. wel veel gelijkenissen tussen brian en arjen.. wel leuk om te zien. toen hij net geboren was was t een heel ander kind.. nu is hij weer zo verandert en zie je wel heel duidelijke gelijkenissen.

brian kwam de hele week elk 1,5 uur. dat ging prima.. had er weinig last van was de hele nacht voeden en slapen.. maar nu ineens ben ik zoooow moe.. ga zo ook lekker in mijn bedje liggen.. en kom er ook niet meer uit vandaag ;) hij komt vandaag iets minder vaak.. elke 2 uur ongeveer.. maar hoop dat t toch snel gaat verandreen naar elke 4 uur ofzo.. want dit is niet echt meer vol te houden.

meiden prettige avond allemaal!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kon dat met warme doeken dus niet doen tijdens de stuwing omdat ik gestopt was met bv. Ik heb echt paracetamol geslikt ervoor, nee stuwing was niet leuk!

En nu loopt er nog wel eens melk uit mijn borsten hihihi

Deentje, kan me voorstellen dat je iets meer tijd tussen de voedingen wilt, wil ik ook hahahaha, vooral 's nachtst. Overdag maakt me niet zo veel uit, maar 's nachts wil ik zooo graag slapen!

Onsukkie, fijn dat de controle weer goed was. Maar eigenlijk had ik het je ook wel gegund dat het niet nodig was.

Daam, wie weet... ik heb hoop voor je :D

12. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Net een patatje en een jochempie op, lekkere vette hap! mmmmmmm!
    Ben trouwens erg benieuwd hoe het met Lafo is en dan vooral of ze al weer naar huis toe mocht. Je hebt als je zwanger bent wel meer bloed in je lijf dan wanneer je dat niet bent, maar twee liter verliezen blijft erg veel!

13. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Waarom kan dat dan niet als je gestopt bent?

Dank je Daphne!

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zal Lafo wel even smsen.

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo eten was lekker maar tveel pfff verveel me en me man verveelt zich ook ga zo maar een rondje waggelen
    hmm kim lian en tooske bragas die waren allebei ook op 30 mei uitgerekend en zijn gister en vandaag bevallen! niet leuk ik wil namelijk ook!

16. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    ff de banner van de babysite erop gezet.

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pfff, m'n vader heeft "tijdelijk" het rioleringsprobleem opgelost en maakt nu het zonnescherm van ukkie's kamer af. M'n moeder staat ondertussen de gordijnen te strijken. Heb ik even mazzel!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Daam, omdat je met warme doeken de loop van de melk stimuleert, en dat was juist net niet de bedoeling hihihi

Fiona, waggelze

19. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ooh nog maar 3 hier!

Succes meiden!

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Gelukkig ons ukkie!
    En mooi weer door de keuring...De volgende afspraak ga je gewoon niet halen! Nog iets van Lafo teruggehoord?

Mooie banner Daam!

Fiona: je teennagels lakken met een dikke buik....pff dat was me echt niet meer gelukt......En succes met waggelen!

Deel Deze Pagina