Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo dames,

ben een stuk beter op gestaan.
    maar gisteren was ik smorgens ook goed en toen kwam de buikpijn tegen de avond terug.
    dus even afwachen. maar gaat denk ik de goede kant op.
    heb wel paar x paracetamol gepakt. en ga ik zometeen ook weer doen denk ik. ook al heb ik nu niet veel last. wil echt niet die buikpijn terug krijgen. ben zo benieuwd maandag naar de echo, maar die buikpijn kan vast niet goed zijn voor de beeb.
    even awachten dus, maandag morgen om half 9 mag ik gelukkig al, dus lekker vroeg!

ben nu al paar dagen thuis van me werk, had dit weekend weekenddienst. maar helaas ging het nog niet. even morgen afwachten, misschien dat ik dan wel ga. maar op dit moment ook even aan de beeb denken!

gr sannniiiee

2. will

will Niet meer actief

sannnniee, als de pijn pas aan het eind van de dag komt opzetten zijn het toch echt je darmen hoor. die beginnen dan op volle toeren te draaien. ik denk niet dat je je ongerust moet maken, misschien maakt dat het wel een beetje erger.

ik probeer ook niet al te bang te worden van die nare berichten maar toch, onbewust ben ik er wel meebezig. heel vervelend maar probeer er toch niet al te lang bij stil te staan.

vandaag trouwens voor het eerst dat de koffie me niet smaakte. zou er bijna ruzie om krijgen. ik kon namelijk niet helmaal begrijpen dat ik koffie smerig zou vinden en gaf dus de schuld aan het water. man en dochters hebben dus allemaal het water moeten proeven (net een nieuwe leiding). volgens hun smaakte dat normaal maar ik hou vol dat die leiding niet op het water maar op het riool staat aangesloten (zo smaakte de koffie tenminste)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anoul, wat vervelend dat het toch niet zo goed zit. Veel sterkte de komende tijd!

Sannnie, denk ook dat het je darmen zijn. Dat zijn soms helemaal geen leuke ingewanden!

Onsukkie, ik moet ook nog alles doen. Niet alleen boodschappen maar ook nog beetje huishouden, bah! (Ben ik aan het uitstellen omdat ik me constant zo lekker (ahum) voel)

Will, vind koffie nooit lekker, maar had wel van de week iets waarvan ik toch ook zwaar twijfelde aan de waterkwaliteit. Maar ik twijfelde meteen ook maar aan mezelf hihihii

Ik mag maandag weer naar de gyn, denk (lees hoop) dat ik uitslag van de bloedtest krijg, denk dat ik met zo'n B12 injectie mezelf ineens een heel stuk lekkerder ga voelen.

Vandaag doe ik het niet zo slim met eten, werd "lekker" wakker, Sam was rustig dus ik kon tot 10 uur op bed blijven liggen. Niet misselijk.
    Dat kwam wel toen ik opstond.
    Sam ondertussen wel eten gegeven enzo, maar zelf ben ik nu nog niet verder dan 1 evergreen. En een paar slokken water. Ben zo bang dat als ik meer ga eten en drinken dat het eruit komt. En ik weet ook wel dat ik het toch niet tegen ga houden en door niet zo veel te eten wordt het gevoel alleen maar erger. Dom dom dom... (komt door gisteren na mijn eerste glas water die er gelijk in 4voud uitkwam)
    Heb overigens een stokbroodje gebakken net, houd niet van brood en we hadden nog stokbroodjes.

En het lijkt idd zo dat het erg slecht gaat met de mei mama's maar als je reeel kijkt naar de cijfers, we hadden hier meer dan 70! mei mama's en helaas vallen er dan altijd een aantal mama's af. Niet dat ik het mensen gun of zo, ik had (kan) het net zo goed kunnen zijn. En helaas kan je er zelf zo weinig aan veranderen om het anders te laten zijn.

Groetjes Daphne

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oo ik had een opruimwoede omdat ik me zo goed voelde maar nou ben ik ff weer met beide beentjes op de grond want voelde me weer een beetje misselijk gelukkig ! maar ik vindt me huis zo stinken er hangt zo stank heb de hele tijd ramen open om te luchten damm me mannetjes moet ook ff de andyvie stampot van gisteren weggooien want dan ga ik geheid over me nek
    me toekomstige kinderkamer is nou zo goed als leeg 3 kasten staan erin en een strijkplank het was toch een bende heb ook alle zooi die ik niet meer gebruik wegegooid en in zaken gedaan om weg te geven weg met alle troep !

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha ja die koffie ik heb gisteren een cafeiene vrije capachino bij me schoonmoeder gedronken sorry voor mijn schrijf gebrek maar jullie snapen me wel en die smaakte wel ik ben er de hele week onderuit gekomen met een kopje thee maar gisteren dacht ik doe het maar maar idd ik moest eerst elke ochtend een cappachino hebben maar nu niet meer al het echt niet anders kan alleen
    ik ga zo bruine bonen soep eten met stokbrood hmmmmm oja ik ga nu echt weer verder met de opruiming anders ook zo lullig voor me schatje die doet al genoeg voor me

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo

ik wist nie dat je van je darmen zoooo'n buikpijn kon krijgen, maar denk idd dat jullie gelijk hebben en dat het daarmee te maken heeft. hoop het maar dat het dat was!
    ben lekker heel de dag thuis. in de bank, ben ik helemaal niet gewend! maar ja als je je ziek meld kan je nie van huis gaan vind ik. maar ik heb nie echt een zitkont. dus daar moet ik wel aan wennen :) misschien is het morgen beter te gaan werken.
    gaan julli nog een leuk weekend tegemoet?

liefs sannnieee

7. follieke

follieke Lid

21 sep 2007
    45
    0
    0
    Ik lees hier nog ff mee... jullie zijn me nu al bekend hé!
    Oooh Fiona ik heb dat dus ook hé! Heel m'n huis stinkt, m'n honden stinken, het eten stinkt... ik word er allemaal zo misselijk van ! Ik zou ook een hele dag in m'n bed kunnen liggen maar m'n bed stinkt ook.... pffff.... ik heb al zin om terug aan de lente(herfst)schoonmaak te beginnen!

@ sannie: ja idd darmen kunnen heel pijnlijk zijn. heb de vorige dagen ook last gehad van obstipatie. Ik mag van de dokter transipeg nemen, heeft geen invloed op de baby, alleen in de darmwand (licht laxeermiddel)

8. pff ik iriteer me ook echt overal aan bah! wat vervelend is dat zeg.. loop de hele dag op mijn vriend te zijken.. en heb dan ook de hele dag ruzie.. echt alles wat ie doet is fout... maarja.. hij weet waardoor t komt he haha.. hopelijk blijft t niet te lang zo.. want gezellig is anders

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fiona, ook hier moet de nieuwe kinderkamer worden uitgemest. De planning is voor morgen. Als die is opgeruiimd komt fase twee, het splitsen van de kamer (want er komt een wand in zodat we wel opbergruimte hebben). En dan fase 3 aankleding van de kamer, en dan kopen van meubeltjes hihihi. En pas nadat de kleine er is gaat Sam verhuizen.

Ik heb het momenteel zooo koud, echt irritant. Voel me moe belabbert, misselijk.. o ja, dat heet zwanger hihihihihi

zo nu even achter sam aan, die wilt gaan xboxen... (10mnd oud ahum) zal papa niet blij mee zijn

10. Jeetje... ik was net ff boodschapjes doen... nou in t vervolg laat ik mijn vriend gaan.. kwam thuis met chocoladeletters, pepernoten, koekjes, cakejes, en ja dat was het eigenlijk wel.... ben alles vergeten wat ik moest hebben en heb echt alleen lekkere dingen gekocht... heel stom want normaal koop ik dat echt nooit. dus nu is mijn vriend de normale boodschappen aan het doen haha. erg hoor!

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je moet jezelf ook absoluut niet bng maken
    maar over wat je daarna zegt is makkelijk gezegd van jou

12. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Dames,
    Ben er even een paar dagen tussenuit geweest, wat schrijven jullie veel zeg ;)
    Heb 10 oktober jl. een echo gehad .. En 't harte klopt! Heel bijzonder, het onwerkelijke wordt iets werkelijker... Mijn uitgerekende datum is verschoven naar 24 mei (was eerst 21 mei)..

Dat moest ik even kwijt.. ik ga even pagina's lezen...

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nou ik zit aan een bord vol vers fruit met yochurt heerlijk me mannetje is de konijnenkooi aant verschonnen mag ik ook niet meer;)
    ik kwam net van de winkels af met idd enkelt snoep zelf likkoekies ! hahaha en oja ben een emotionele gek vandaag kan van niemand vwat hebben alleen van me hubby

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Zo meiden hier ook weer klaar met werken.
    Vandaag ook erg last van mijn buik gehad, zijn echt mijn darmen die dan pijn doen, heel vervelend dat is toch wel een irritant zwangerschapskwaaltje.

Nou ja, heb maar wat meer vezeltjes genomen vandaag, en ga dat d ekomende dagen ook eens volhouden kijken of het dan beter gaat.
    Mijn buik is aan het einde van de dag echt helemaal opgezet ervan...

Verder heb ik ook niet veel te melden, morgen moet ik ook weer werken, en daarna een verjaardag van het dochtertje van mijn beste vriendin dus dat is leuk, alleen wel een lange dag.

Vandaag precies 11 weken zwanger van onze kleine kruimel, ben er nog altijd zo gelukkig mee en hoop zo dat we over 29weken een kleintje bij ons mogen hebben!

Verder, alle lieve meiden van wie we afscheid hebben moeten nemen, ik denk aan jullie, hoop dat jullie hier toch af en toe nog een beetje meekletsen misschien dat we soms ook een luisterend oor kunnen zijn als dat nodig is.
    xx

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    11 weken alweer, schiet lekker op zo he....
    Ik ga nu richting de 10, maar 11 klinkt zover hihihihi

16. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hoi

ik ben al een tijdje niet meer online geweest. Vraag me af hoe het met iedereen gaat?
    Ik ben ondertussen 10 weken.
    De misseljikheid en alle klachten zijn over. Ik ben wel een beetje bang omdat ik me nu echt niet zwanger voel. Vraag me af of alles wel goed gaat.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Cinderella, ik las laatst ergens dat je HCG een top bereikt rond week 9/10 en dat veel klachten daarna dan minder/weg zijn...
    Kan me je ongerustheid voorstellen, maar er zijn hier gelukkig meer meiden met weinig tot geen zwangerschapsverschijnselen en wel goede echo's :)

Verder gaan we met 12wk4dg het aan onze ouders vertellen, eerder lukte het met geen mogelijkheid om ze samen te krijgen...

18. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hoi

bedankt voor je geruststelling!

Wat spannend zeg! hoe denk je dat ze zullen reageren? vast trots!
    is dit hun eerste kleinkind?

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Voor allebei onze ouders is het het 1e kleinkind :)

Ik kan even zo snel niet vinden waar het stond mara als je er op googled op dat hcg vind je het ook wel

veelvoorkomende klacht in het begin van de zwangerschap is misselijkheid.

Het wordt veroorzaakt door het zwangerschapshormoon HCG, dit verklaart ook waarom je vooral aan het begin misselijk bent.

Het HCG wordt vanaf het begin geproduceerd, maar bereikt z’n top rond de 10e week, hierna neemt het af tot de 16e week en dan blijft het constant tot na de bevalling. Hierdoor neemt bij de meeste zwangere ook de misselijkheid af na de 10e week.

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

Deel Deze Pagina