Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly, misschien iets om ze 's avonds te slikken. O ja de kruidvat zijn erg groot, dus als je moeite hebt zijn die niet echt heel interessant.

2. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Ik vond die van het kruidvat idd ook errug groot. Ik had er veel moeite mee. Wat me daarvan ook erg tegenstond, was de geur. Ze roken erg sterk (of dat lag aan mijn neus! hihi) En alleen daar werd ik al misselijk van. Ik ben nu overgestapt naar dagravit natal en dat bevalt me veel beter. Wel een stukje duurder, maar ik wordt er niet meer misselijk van dus dat is me veel waard....

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja dat is ook 1 van de redenen dat ik die gekozen heb!
    Iedereen die pillen gaat kopen kijk eerst even in de verpakking hoe groot ze zijn, want sommige zijn echt niet weg te krijgen!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi hoi allemaal,

hier alles wel ok, vanochtend nog een beetj misselijk geweest maar neit echt. net lekker ovendagschotel met witlof gegeten, heerlijk! morgen is het zover..... onze eerste echo! we hebben er zo'n zin in, vind het erg spannend.... ben/ zijn dus erg nerveus hier... we hebben al om kwart voor negen de afsrpaak dus lekker vroeg, hoef ik me niet de hele dag zenuwachtig te maken.
    ik gebruik trouwens ook gravitamon, volgens mij zit daar alles in wat je nodig hebt.
    en mn vriendje kookt eigenlijk meestal, dus das ook fijn en hij kan ook beter koken dan ik, ideaal dus!
    nou ik denk dat ik lekker bank ga hangen, julllie horen morgen hoe mn echo is gegaan!

5. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Heej Meiden,
    hier alles goed. Ben aleen vandaag wel erg moe.... heb het idee dat ik van het weekend weer iets teveel van het goede heb gedaan. Hadden afgelopen weekenden wat meer rust gepakt en dat beviel toch beter! Les voor volgend weekend!

Ik slik ook de puur mama. meestal smiddags met een broodje of sávonds. Als ik hem te vroeg neem krijg ik zelfs kokhalsneigingen terwijl ik helemaal niet misselijk ben! :)

Zit me nou al het hele weekend af te vragen waarom je geen (voorverpakte) gerookte zalm zou mogen..... weet iemand dat?

Ik ben wel weer jaloers op alle echo's van het moment. Moet nog drie weken wachten! stond niet echt vooraan toen het geduld werd uitgedeeld zeg maar! ;)

Ben blij te lezen dat er geen nare berichten bij zijn gekomen! Nix aan! Wens iedereen dan ook een fijne avond!

Liefs Anna

6. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    @ surf: veel plezier morgen! :)

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @surf, veel plezier morgen, en hopelijk kan je nog wel een beetje slapen
    @Anna, denk dat ik dan ook wel problemen had gehad hoor met mijn geduld.. pff nu nog 3 weken wachten bah bah.
    @Helepelle, het lag niet aan je neus die dingen stinken. Omdat ik 's avonds nooit zo beroerd ben en niet hoef te spugen slik ik ze dan, dan komen ze niet meer mee. Maar goedkoop zit hier duidelijk in de smaak hahahahaa

8. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    @ Daphne: haha nee ik kon er gewoon niet meer tegen. Alleen de geur al! en verder bleven ze me steeds omhoog komen.... Maakte niets uit op welk moment van de dag. Dit is de afgelopen weken alleen maar erger geworden. Vandaar dus dat ik naar de winkel ben gegaan om nieuwe te kopen. En daar idd alle doosjes ff open gedaan om te kijken hoe ze eruit zagen en of ze op enige manier te slikken waren. En deze bevallen me heel goed die ik nu heb!

9. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Hi,
    Ik post niet zo heel vaak maar lees af en toe wel mee.
    Vandaag eerste afspraak bij VK gehad. Veel vragen en ze heeft even gekeken of ze mijn baarmoeder kon voelen, ligt nu net iets boven schaambeen. Ben 1 dag eerder uitgerekend als zelf gedacht, nu 19 mei 2008.
    Over 3 weken de eerste echo! Heb heel veel leesvoer/tijdschriften meegekregen (en een knuffel), dus straks lekker in bed lezen.

Vanmiddag na het bezoek van de VK naar mijn ouders gegaan om het grote nieuws te vertellen. Die hadden het totaal niet verwacht maar waren helemaal blij, echt super leuk!

Nu aftellen naar 5 november, de eerste echo!

Ik slik trouwens ook gravitamon, zit alles in wat je nodig hebt.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nou die dingen van gravitom stinken ook en zijn ook niet al te klein maar goed het moet nou eenmaal

schaam me een beetje op het te melden maar heb 2 dagen me een slag in de ronte gegeten en al 2 dagen niet naar de tiolet gekunt , jullie weten wel

hoe ga ik dit oplossen? het moet er toch een keer uit maar het lukt niet iemand tips?

hellepe mooi dat het lekker was meid, ik heb gewoon tiks gekregen de afgelopen tijd want eerst had ik een hele pan zuurkoolstampot gemaakt en sinds die dag lust ik het niet meer maar goed

will de afhaal chinees was lekker maar kon niet veel op werd misselijk maar was wel weeig dus beetje tegenstrijdig allemaal

vanacht gaan me schoonouders op vakantie we hebben hun konijn en hun hondje
    zelf hebben we ook 2 konijnen dus het is nu 1 beesteboel hier wel gezellig hoor alleen moet er morgenvroeg dus uit om de teckel uit telaten dat is iets minder

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Fiona, een glas lauw water op de nuchtere maag schijnt te helpen. Ik heb het vandaag ook gedaan en het leek te helpen, maar kan ook toeval zijn.
    Zowiezo is veel water drinken goed, en veel vezels eten. Je zou bv. zemelen door de yoghurt kunnen doen, voorwaarde is dan wel dat je heel veel drinkt anders werkt het tegenovergesteld. Ik heb er zelf ook last van, en ik ben een slechte fruiteter, helemaal in mijn zwangerschap. dat is wel jammer want er zitten veel vezels in en het is gezond. Ik eet wel heel veel groenten, probeer het zo wat te compenseren, en bewegen is ook goed, lekker een stuk wandelen of zo. Ik zou voorzichtig zijn met allerlei hulpmiddeltjes want hier worden je darmen erg lui van en blijf je er last van houden. Als het echt anders niet lukt en je krijgt zulke buikpijn als sannie ja dan moet je wel wat.

Groetjes Evelien

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    zemelen helpen idd vaak wel goed, en dat glas lauw water, kan ook geen kwaad om te proberen toch?

Ik heb juist het tegenovergestelde, hier werkt het nu pas fatsoenlijk hihihi. Komt meer uit dan er in gaat op een dag.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lijnzaad door de yoghurt doen wil wel helpen, ook veel drinken en genoeg bewegen.

Verder anne wat belachelijk dat je pas bij 13 weken een 1e echo krijgt!

14. will

will Niet meer actief

nu moeten jullie me het toch even uitleggen hoe dat met die echo`s in nederland gaat.
    toen ik van amy zwanger was kreeg ik er ook pas 1 met week 12 en alleen maar omdat er twijfel was over de duur van de zwangerschap.
    later kreeg ik er nog 1, weet niet meer in welke week.

hier krijg je een echo pas met 18 weken, dat is de eerste en de laatste. (of je moet een medische geschiedenis hebben natuurlijk, ik heb hiervoor een ma gehad dus mag 2x extra).

nu lees ik dus van jullie allemaal dat jullie al heel vroeg een echo hebben, is dat dan standaard?
    en ook dat de vk het doet, ik moest er toen voor naar het ziekenhuis.

hier doet de vk trouwens alleen maar bloeddruk en gewicht, ze is niet bij de bevalling. ik zal volgende week eens vragen aan de gyn wie dan wel de bevalling doet.

ik heb trouwens teveel van alles en nog wat gesnoept was bij de laatste hap bang dat ik misselijk zou worden maar nee hoor, leek een meevaller maar nu heb ik maagpijn, bhhee.
    en ik heb ook al een paar dagen last van vreselijke dorst, kan de hele dag wel drinken. nog meer die hier last van hebben?

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi Will, ik had ook steeds last van dorst, vooral 's nachts heb ik steeds een kurkdroge mond. Veel dorst kan een symptoom zijn van diabetes, maar hoeft natuurlijk niet !
    wat betrefd de echo: in het standaard pakket worden volgens mij 2 echo's vergoed. een met 20 weken, dat is eigenlijk standaard en de eerste echo heeft meestal plaats tuussen 8 en 12 weken, dat is erg afhankelijk van je eigen VK of ziekenhuis, hier bij mij adviseerden ze in de 11de week, dus ik mag 1 nov. Als je in de mmm of een mk hebt gehad mag je vaker en sommige VK hebben een eigen echo apparaat en dan mag je meestal bij elke keer even de beeb zien.

Sterkte met je buikpijn, lekker een warme kruik op je buik ( he dat rijmt :) ) doet wonderen.

Groetjes Evelien

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    In nederland krijg je standaard 2 echo's
    de 1e in de week tussen 8 en 11 ( meestal dit kan een weekje vroeger of later zijn)
    En de 2e is rond de 20 weken

Als je boven de 36 bent, of dit zelf wilt dan kun je rond de 12 weken een combinatietest laten doen dat is ook een echo en bloedonderzoek...

17. KatSas

KatSas Bekend lid

Ik krijg zelfs drie echo's, voel me wel erg verwend nu ineens, maar ja...kreeg er een op 8 weken en een beetje en nu dus met twaalf en halve week weer een. Maar dat komt door mijn miskraamverleden. WEl fijn om nog een keer te kijken dan! En dan natuurlijk de 20 weken echo. Willen jullie weten wat het wordt? Wij wel.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja wij willen het ook graag weten, bij onze tessa ook maar zij hiel steeds de beentjes omhoog gekruld. Ik heb heel wat echo's gehad omdat ik vanwege hoge bloeddruk bij de gyn kwam maar we zagen het niet hihi.
    Dus willen wel maar dat zegt niet alles. Afgelopen weekend vroegen mijn schoonouders of zij het dan ook mochten weten, daar ben ik het nog niet over uit. wat doen jullie als je het weet zeg je het dan tegen anderen of blijft het jullie geheimpje?

doeidoei Evelien

19. KatSas

KatSas Bekend lid

als ik het weet, weet de hele wereld het wat mij betreft, ik ben echt van het willen delen. Ook praktisch gezien is het natuurlijk wel erg handig :)

20. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo hallo,

Hoe gaat het met jullie allen?
    Ik heb gisteravond voor het eerst normaal gegeten en gekookt in tijdje.. ik heb nasi gemaakt met sate en dat smaakte prima, zelfs daarna hahahahh!
    Misschien het ergste wel gehad?

Ik ben alleen volgens mij flink verkouden aan het worden bahhh... ! iedereen die vandaag een echo krijgt veel plezier!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina