Ja bij mij gaat het goed Wil, gelukkig wel, ook het bruine is nu weg.. dus het stolletje zou weg moeten zijn! Ik ben nog wel heeel alert.. durfde ook niet te gan fietsen vandaag, maar ja dat zal wel weer minder worden! Anastacia, dat is niet zo klein toch.. volgens mij moet je kleintje tussen de 5,5 en 6,5 cm nu zijn dus dat klopt toch! Enne... hoe kleiner hoe makkelijker eruit toch.. hihihihi! Kaasbroodje.. hmmm lekker! Ik ga vanavond weer eens een poging wagen tot eten.. ga ovenfrietjes maken (kan niet meer tegen patat uit patatzaak, helaas) met een lekkere frisse komkommersalade.. hmm nu al trek in hahaahah! Kuss
Zo ik heb weer flink bij moeten lezen. Wat een gezellige boel hier! Mamafaye, wat lief dat je zei dat je me gemist hebt! Ik jullie ook heel erg! Ik hoop echt dat ik me snel beter ga voelen, zodat ik weer flink mee kan kletsen. Will, die bloed neuzen heb ik ook! Nu al 2 keer 's ochtends gehad, en super veel. Het stroomt er echt uit, wel 3 zakdoeken vol. Is dit wel normaal? Ik moest wel lachen om jouw loopstukje, typisch vrouwen he, eerst beloven dan vragen stellen. Pff 20 km is misschien toch niet zo slim meid. Onsukke, wat verschrikkelijk dat je bloedverlies hebt (gehad). wel fijn dat je morgen terecht kan voor de echo. Hopelijk wordt je onzekerheid dan weggehaald. Ik duim voor je! Gina, goed om te horen dat jij geen bloed meer hebt gezien. Nu houden zo! Wishfullthinking: welkom en gefeliciteerd! Talitha, nog 1 weekje afwachten tot de echo meid. Ik hoop echt dat de tijd snel voor je gaat! Bahar, wat een verschrikkelijk nieuws zeg dat je een mk hebt gehad. ik leef met je mee, en veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd. Daphne, hoe ging het gesprek met je manager vandaag? Ik hoop dat hij wel positief heeft gereageerd. Danjo of Mamafaye, willen jullie mij ook aanpassen op de lijst: uitgerekende datum 21/5. afspraak gyn 5/11 en ook echo. Danjo, ik ben het volkomen met je eens. Gelukkig weten veel mensen niet hoe het is om een mk te krijgen. Maar als je het meemaakt veranderd heel je leven. Ik heb nu nog momenten en bepaalde dagen dat de tranen hier vloeien om de kindjes die niet mochten verder leven. Hoe gaat het nu met jou? Mooie vlindertjes trouwens! Friendly, goed van je dat je uit je pyama bent gekomen. Als je je iets beter voelt, moet je proberen om er iets van te maken. Gaat het vandaag beter als gister? Ik snap dat je baalt dat je nu weer afvalt, maar gelukkig kan het geen schade brengen aan je kindje. Ik ben nu al in 5 weken 6 kilo afgevallen, gelukkig houdt de gyn me goed onder controle. Spannend morgen je echo, ik duim voor je. Ga je nu alleen? Mutsie, jouw dag klinkt echt heerlijk meid. Lekker shoppen en genieten. Ik krijg met de 12 wkn meer info over de kraamhulp enzo, dus ik heb nog niks geregeld. Geniet van je vrije dag! Anastasia, fijn dat de echo er goed uitzag, en dat de kleine volop in beweging was. Ik vind je 9w5d echo er al prachtig uitzien, dus ik ben erg benieuwd naar deze foto. Ik heb sinds vrijdagavond iedere avond nog iets kunnen eten en binnen kunnen houden. Dus dat is al een vooruitgang. De dagen duren wel lang, want ik lig bijna de hele dag in bed en ik ben dood moe en hondsberoerd. Maar ik ben tegenwoordig blij als het avond is! X Neia
zo eerste werkdag zit er eindelijk op ging wel goed naar omstandigheden maar nu ff hier bijkomen ben weeig maar het eten staat gelukkig op dus dat wordt zo smullen
neia wat klote voor je maar gelukkig hou je iets binnen nu ik moet morgen naar de VK maar ze gaan ook bloed afnemen! aaaaggggghhrrrrr oka okay adem in adem uit ik weet dat het voor een goed doel is dus kom maar op okay dat klonk iets te enthausaist nou ik ga verder met eten koken kom vanavond nog ff kijken gina ben blij dat het bloeden is gestopt en dat je minder ongerust bent onsukkie meid ik duim voor je dat je morgen naar een heel mooi beepje mag kijken dat lekker in je buik rondsparteld ik hoor het van je meid xxx
Ja, maar ik krijg morgen geen echo hoor! Het is het intake gesprek en ik HOOP en ga erop aandringen dat ik dan snel een echo mag krijgen zodat ik wat meer weet... maar dat weet ik dus helaas nog niet...
Anastasia, gefeliciteerd met je goed echo! leuk om te zien zo'n prulleke en al druk inde weer! Onsukkie , jammer nog geen echo , maar dring er maar gewoon opaan hoor als je daar beter bij voelt . Neia, vervelend zeg die misselijkheid en het bijna niks binnen houden , je hebt het echt zwaar te verduren. Fiona heb je al lekker gegeten? Will, hoe is het in zweden, een best wandel tochtje heb je in het verschiet!Pfff. Misschien inderdaad maar even van de nood een deugd maken en je zelf even een slechte dag geven. hihi Gina hopelijk voel je je straks naar de 14 weken beter en ga je van zelf meer eten en komen die kilootjes er in no time weer aan, ik heb tenminste in het middenstuk van mijn zwangerschappen altijd een enorme eetlust. De misselijkheid is dan weg en alles ruikt lekker en proeft lekker. Ik wil dan juist weer niet zwaarder worden , ik ben net met heel veel pijn en moeite 15 kilo afgevallen en wil die er niet allemaal weer bij aan eten zo heeft ieder zijn eigen moeilijkheidjes he? Danjo, hoe gaat het. Ik heb met plezier jullie conversatie over de nootjes gevolg ( tussen will en jou) Was blij te zien dat je je humor niet verloren bent ondanks je verdriet! Dolphin gefeliciteerd! Hier gaat het wel redelijk, heb de eerste misselijkheid achter me gelaten, en vermoeidheid ook, al overvalt het me soms nog wel, maar is wat minder ingrijpend. Heb verder wel wat last van licht - groen slijmverlies ( het is niet mijn bedoeling jullie collectief misselijk te maken zo onder etens tijd ) Herkennen jullie dit ook , hoor jullie dus wel over wit slijmverlies maar bij mij zit er een beetje een kleurtje aan. Heb vandaag mijn urine weggebracht, deze was schoon. Moet van de assistente morgen even met VK overleggen en anders even bij de HA terugkomen. Nou dat is alweer een heel verhaal, eetsmakelijk en mischie tot laterrr! Doeiii evelien
Hahahaha Evelien, ik denk dat je mij met een ander verwart, waarschijnlijk friendly, want ik kan ook echt niet teveel aankomen haha en ik ben ook geen zes kilo kwijt... ik moet juist mn best doen zo veel mogelijk op mn eten te letten haahhah..
Fiona, bah bloed afnemen morgen, daar ben ik ook geen voorstander van hoor. En ik bereid je alvast voor, ik moest 6 grote buizen af laten nemen. Dus goed eten van tevoren. Ik kan niks binnen houden en had toen ook niet gegeten, dus ik ging van mijn stokje. Maar gelukkig was het snel gebeurd. Hopelijk bij jou morgen ook! Onsukke, ik dacht dat je morgen ook een echo zou hebben. Hopelijk kan de vk er snel 1 regelen om jouw onzekerheid weg te halen. Gewoon duidelijk maken dat je heel erg onzeker bent. Succes! Evelien, zolang je het bij 15 kilo houdt, valt het mee toch? Heb je er veel voor moeten doen om het er weer af te krijgen? Dat licht groen slijmverlies herken ik niet, bij mij is het erg wit, en een beetje slijm achtig. Maar vanuit een ander topic weet ik dat verschillende meiden alle kleuren van de regenboog hebben gezien. Ja echt waar, dus volgens mij geen reden om je zorgen over te maken. Dat zal de vk je vast morgen ook wel vertellen. Ik heb lekker een tukje gedaan, en nu is het al bijna avond. Ik ga zo proberen om wat droge pasta naar binnen te krijgen. En ik heb er best zin in moet ik zeggen. Eet smakelijk meiden! X Neia
Bij mijwerden er maar 2 buisjes afgenomen.. en dames ik ben echt een schijtluis als het om bloedprikken gaat maar heb me netjes gedragen en haar het bloed laten afnemen, nou en echt als ik het kan jullie ook hihihi Droge pasta.. bahhh ik krijg echt geeeeeen pasta weg.. vies! Normaal heerlijk nu bahh! Maar ja dat geldt voor 9 van de 10 dingen..
Tjee, ik had me een VRESELIJKE zin in spagetti, dus gemaakt... neem ik een hap,w as gelijk weer genezen. Heb m'n best gedaan, maar heb m''n bord niet leeg gekregen. En nu (een half uur later) heb ik er wel weer zin in. Dat schiet lekker op he!
volgens mij wijst wat geel groenige afscheiding op een infectie... waarschijnlijk krijg je een antibioticakuurtje maar goed wie weet valt het mee xx zo meiden, hier weer 3 pannekoeken op hmmmm soms kan je zo'n trek hebben in zoetigheid gelukkig nog niets aangekomen !
aaah bloedprikken heb ik ook een hekel aan bah! ik moest 4 buisjes.. en die vrouw die dat deed vroeg echt aan mij gaat alles wel goed? haha ik was spierwit haha. maar is indd voor een goed doel... en weten we gelijk of we geen hiv en alles hebben. word getest op de hiv en andere geslachtziektes, bloedgroep, hemaglobine ofzo.. en nog iets maar weet t niet meer.
Ik zit vol verbazing te lezen dat iedereen alles zo onthoud van elkaar. Ik neem toch aan dat jullie dan even een spiekbriefje maken of niet? ik kan niks onthouden! Was vandaag een dag vrij, vanochtend een sms van collega of alles wel goed ging? dus ik vraag ja hoezo. Ben ik dus helemaal vergeten in de agenda te zetten dat ik vrij ben. Heb me kapot geschaamd. en ik merk echt dat ik veel meer dingen moet opschrijven, maar soms vergeet ik dat dan weer! Iemand last van?
Nou ik bedoel dan ook dat ik na de bevalling gewoon weer net zo zwaar ben als toen ik begon met afvallen, 15 kilo met baby is inderdaad netjes. Ik heb veel gesport en gezond gegeten, het viel op zich wel mee, maar ik ben erg gek op lekker vet eten, patat, en frikadellen en kroketjes etc, vond het moeilijk om er af te blijven. Chocola en andere zoetigheden daar heb ik niet zoveel moite mee, ik houd niet zo van zoet. Maar ik was nog maar halverwege, ik wil eigen lijk nog 15 kilo afvallen . Dat doe ik maar na de bevalling. Groetjes Evelien
Haha hupse, dat zat ik me ook al af te vragen hoe iedereen dat kan onthouden! Ovoorstelbaar! Hier weer aan het werk geweest na heerlijk drie dagen vrij te zijn geweest. Heb maar roosvicee ferro met IJZER! gekocht om te kijken of dat wat tegen de vermoeidheid helpt.... ben echt zo moe..... bah! Maar mag niet klagen heb verder bnergens last van! Morgen even bloedprikken ( favo bezigheid van velen hier zag ik... ) omte kijken of ik geen bloedarmoede heb. Liefs Anna
Ha meiden, ik heb even een vraagje. Ik las bij iemand (sorry, weet ff niet meer bij wie) dat je geen orgaanvlees mag eten. Vallen hier ook frikandellen onder? Die zijn toch ook van resten e.d. gemaakt? Of mag je die wel gewoon eten, ben daar nl. dol op Hoop dat jullie het weten...
@ Hupse, heb ik ook last van hoor. Ik vergeet zo ontzettend veel. Ik wordt er zelf gek van. Moet de meeste dingen opschrijven, anders komt er niks van. Maar ja, dat hoort er allemaal bij zeggen ze. Dus ik vind het niet erg. Dames ben erg zenuwachtig voor morgen. Heb om 14.50 uur de echo. Hoop echt dat alles goed is. Nog even in spanning zitten. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
ik onthou aaaaalllllleeessss. nee hoor ik open het forum twee keer. zo kan ik de ene lezen en via de ander reageren. orgaanvlees mag je wel eten maar met mate, toch..... maar hoe dat met een frikandel zit. heb geen flauw idee. ntombi veel succes morgen bij je echo en natuurlijk geniet van het moment. over bloedprikken dat valt hier reuze mee hoor. nu is het nog niet gebeurd maar bij de vorige zwangerschap nam ze maar 1 druppel uit mijn vinger. deed al braaf mijn mouw omhoog, had de ogen al dicht. was dus niet nodig, ze had genoeg aan 1 druppel. en echt alles was gecontroleerd. oke dat is dan het eerste lichtje puntje van in zweden zwanger zijn
frikandellen mag je vast wel eten... anders kun je overal wel wat op bedenken dat je niet mee rmag eten. Vind het allemaal wel een beetje overdreven... tuurlijk wil ik het beste voor mijn kindje... zal ook zo veel mogelijk mij er aan houden... maar laat je niet gek maken.. anders blijft er echt niks over! vroeger wisten mensen dat allemaal nog niet... en ging meestal ook alles goed!