Ik ben bezig met boerenkool met worst. Ook lang niet verkeerd! M'n man heeft sinds een weekje ongeveer een jonge valkparkiet van nu een week of 6 die nog met de hand pap moet krijgen (was uit het nest gekiepert geloof ik). Vervolg van het verhaal is dat ik dat beest 5x per dag zit te voeren en dat hij de rest van de dag op m'n schouder zit als ik daar zin in heb. Maar goed, het is wel ZIJN vogel natuurlijk. Dus nou was ik de koelkast aan het schoonmaken en ben ondertussen aan het koken en meneer de valkparkiet (of mevrouw) zit op m'n schouder mee te kijken. Je moet er alleen ff om blijven denken dat je niet zonder erg naar buiten loopt.
Hmmm nou ja, vind die "dunne" minder erg dan verstopt, dus ik ga geen stop ofzo drinken. Neem wel dagelijks wat om de darmen in goeie conditie te houden (krijgen eerder), maar verder niets. Verstopt zijn moet ik niet aan denken, dus dan liever zo. Dan maar wat vaker de wc schoon maken, daar gaat toch al elke dag een doekie doorheen/langs.
je kan beter uitkijken dat ie niet in de koelkast gaat zitten en jij de deur dicht klapt, dacht dat je dat ging vertellen, ging helemaal naar voren. mmmm boerenkool ook lekker
Haha nee, hoewel ik soms daar wel toe in staat ben. Maar nee, ben dierenvriend. (beetje té soms) Maar hij kan zoooooooooo krijsen als hij honger heeft en het hem niet snel genoeg gaat. En dan is ie nog zo lelijk als de nacht ook, overal kale plekken (hoort als ze zo jong zijn geloof ik).
baby`s krijsen ook als ze honger hebben, hebben ook vaak kale plekken waar haar hoort te zitten maar meestal zijn baby`s niet lelijk. het voelt alsof je aan het oefenen bent voor straks.
haha die valkparkiet ja die beesies kunne super lelijk in het begin zijn ben blij dat jullie me ff meehebben gedeeld dat we allemaal verstoppingen hebben of spetters! haha wil als je toch gaat borduren kan je dan wat leuks voor me maken zie je al zitten , en heb je je eronderuit geluld met die 20!km wandeling anastasia spannend hoe ze reageren ik wil het ook zooo graag kwijt maar we wachten nog ff ik denk dat we het volgende week zeggen tegen onze ouders dan zijn we 10 weken zwanger nou ik heb heerlijk bij de macdonalds zon ceesar cripsy salad naar binnen gewerkt heeerlijk was die hmm had geen zin om te koken nou hier zo op bezoek bij me schoonouders die net terug zijn en achterlijk bruin zijn van vakantie en dan vroeg het bed in want moet er om half 7 uit ! o dat is toch niet menselijk meer , maar kan ik alvast wennen als de kleine er is
vogeltjes zijn alleen wat sneller volwassen en kosten ook niet zoveel... maar volgens mij heb je er ook lang zo veel lol niet aan. Maar goed, je kunt in elk geval lekker oefenen! Stampot was heerlijk. Heb nog genoeg voor vrijdag (morgen ga ik lekker een hele verse kip braden van anderhalve kilo... krijgen bezoek, en aangezien ik alleen de filetjes eet dacht ik maar een hele grote te kopen). nu alleen nog aan de twijfel wat ik er bij klaar zal maken... iemand tips? Het liefst iets makkelijks en voedzaams... maar goed elk ander idee is ook welkom!
fiona ik ga niet borduren maar weven. met een mega weef getouw. twijfelde een beetje maar weet nu dat je er grof geweld bij moet gebruiken om het strak te krijgen en dat bevalt me eigenlijk wel. en nee ben niet mee wezen wandelen, zag het echt niet zitten.
friendly pytt i panna. dit is erg lekker en makkelijk. rauwe aardappel in blokjes snijden ui snipperen, spekjes of hamblokjes. alles in de wok en lekker bakken. beetje peper en zout scheurje ketjap erbij als de aardappel zacht en bruin is is het klaar. beetje sla erbij en eten maar. doe dit heel vaak met kip. als er dan nog over is van beide. snij ik de volgende dag de kip in stukjes en doe ik weer bij die aardappel erin. jammie
haha.. had net bijna eenzelfde recept gevonden en dacht: dat wordt het! Hierbij gaan de ingerdienten alleen niet in de wok, maar in de romertopf bij de kip (tenminste als het past!) en anders dan is de wok altijd nog een optie. Dank je! Sla erbij en klaar. Krijg er nu al zin in... huis ruikt ook altijd zo lekker van kip...
Ntombi, oh sorry ik dacht dat ik de laatste lijst had gepakt! Will, met jouw achtergrond zou ik toch tijdens je weefclubje even navragen wie de meeste ervaring heeft met bevallingen, want dat wordt niks als het zo snel komt. Heb je wel een vk in de buurt? Anastasia, heel veel plezier vanavond! Geniet ervan! Onsukke, dat klinkt wel leuk zo'n parkietje. Ik dacht ook gelijk; zo, die kan flink oefenen nu met zo'n krijserd. Fiona, hopelijk kan je lekker slapen vannacht, want half 7 is inderdaad wel erg vroeg! Friendly, jij bent de kokkin van het stel of niet? Jeetje wat klinkt dat lekker, en de geur van de kip ruik ik nu al door de computer heen! X Neia
Neia: mijn man werkt in de horeca, dus die is (behalve op vrije dagen) afwezig tijdens het eten. Ik eet dus vaak alleen... maar hij eet altijd een bordje zodra hij thuis is. Hij heeft liever mijn eten dan het eten op het werk (nou ja, dat eet ie 's middags, hoezo dubbel?). Ik kook dus altijd, en op de momenten na dat ik misselijk ben heb ik er ook veel plezier aan. ik zou ook heel best in de horeca kunnen werken, als ze daar niet van die ***tijden hadden.
niet meer dan logisch toch? Bij ons was de reactie: we hadden het niet verwacht, sterker nog, er de eerste 2 jaar niet op gerekend. Nu: heel blij, maar omdat ze er nog geen rekening mee gehouden hadden en er nog van alles mis kon gaan (we wisten het zelf net) was het in het begin wel ff wennen. Nu ze de echo ook gezien hebben leeft het voor hun ook meer. Ze vinden het nu lastiger om hun mond te houden dan wij
neia, nee er is hier geen vk in de buurt en dan nog mag ze geen bevalling doen. heb wel aan de gyn gevraagd wat ik moet doen als het weer met persweeen begint. zijn antwoord was thuis blijven en de brandweer bellen de brandweer zit 15km hier vandaan dus kunnen hier heel snel zijn en hebben ehbo. zie je het voor je, allemaal van die stoere kerels (uuhhmm, het zijn er maar 2) in uniform aan mijn bed en hun ervaring van een bevalling is die van hun eigen kinderen die toevallig ook nog eens bij amy en daisy op school zitten. friendly, o lekker de römertöpf (hahaha, ik wel een o met 2 puntjes op mijn toetsenbord zitten, of horen ze er niet boven?) die van mij is bij de verhuizing gebroken en heb er eigenlijk nooit geen erg meer in gehad. ik deed er altijd bloemkool in met een gehakt rand en kerriesaus erover. o, morgen even kijken of ze die dingen hier ook hebben, zal vast wel. tjee, nou krijg ik alweer honger.
Ja will, de puntje horen erboven... maar goed ik heb ze dus niet Wij hebben hem vorig jaar van oma gehad toen ze naar een aanleunwoning ging. We gebruiken hem niet veel, maar wat er uit komt smaakt altijd heerlijk! Zie je trouwens wel voor me... je belt eerst de brandweer, en dan de dichtstbijzijnde bejaarde... kijken wie er het eerst is en de baby is er al voordat 1 van beide aanwezig is. Ach joh... na 2 bevallingen kun je dat toch wel alleen...
NOu ik zeg hier nooit meer wat, vanmorgen zeg dat ik toegeef aan uitslapen ik 's middags niet moe ben (zat prompt 's middags te knikkebollen) en dan zeg ik dat ik liever snelle poep heb dan dat het vast zit en dan ren ik vervolgens tot nu toe de halve avond af en aan naar de wc. Blegh!
De brandweer... haha, dat gaat als de brandweer! (snel dus, maar dat heb je met de vorige 2 wel bewezen geloof ik) Denk dat ik het zelf maar zou doen. Hebt toch zat ervaring inmiddels, hahaha.
friendly ik zit er ook over te denken hoor. dit is wel zweden, als we vandaag niet kunnen komen dan komen we morgen wel! ben zo bang dat als ze komen het babytje al kan lopen ofzo. tja het alleen doen mmmmm, ik moet zeggen dat ik het niet als lastig of pijnlijk heb ervaren. denk dat de beschrijving van de darmen hier pijnlijker zijn, tenminste zo heb ik het ervaren. maar om het nou alleen met het mannetje te doen en twee van die nieuwsgierige apen, ik weet het niet hoor of dat verstandig is. ik denk dat ik tegen die tijd de gyn maar een vakantie geef in 1 van de huisjes hier