Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

daphne nee ze is net als haar zus die kan ook niet haar mond houden haha nee voor zon kind is dat te veel gevraagd maar vondt het wel een leuk idee wie weet een dag van te voren ...

meiden bij de 1ste gesprek van de VK kreeg ik zoveel info dat ik en me mannetje het niet meer volgde wanneer moest ik nou agis informeren? moet ik dan bellen en zeggen dat ik zwanger ben? dacht dat ik zoiets moest doen?

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou zo te zien gaan we de 300 toch halen dit weekend. :)

Wij zijn vanmidaag naar nijmegen wezen winkelen, was daar nog nooit geweest, een gezellige stad. Heb even wat zwangerschapskleren gekocht, bij miss etam hadden ze 50% korting op sommige kledingstukken, is mooi meegenomen ;)

Ik ben zelf de jongste, mijn zus is negen jaar ouder en mijn broer 10 jaar. Ik vond het juist niet zo heel leuk, heb mijn moeder gek gezeurd om een broertje of zusje, ook kreeg mijn broer al verkering toen ik 5 was en die was toen nauwelijks thuis, en mijn zus ging toen ik 9 was al op kamers, dus ik had niet zoveel contact met hun. Ik voelde me eerder altijd een lastpost, het kleine verwende zusje waar ze altijd op moesten passen. Ik denk ook dat ik wel verwend werd en werd ook heel lang erg klein gehouden door mijn moeder, ik was de jonste en de laatste en ze
    kon me niet loslaten. En mijn broer en zus moesten gewoon oppassen, het was geen vraag maar een verplichting. Maar ja daar kon ik weer niks aandoen maar werd er wel op afgerekend. Met mijn broer heb ik nog steeds geen goed contact, eigenlijk bijna geen contact, ik zie hem 1 keer per jaar als hij mijn ouders bezoekt. Hij woont nl in Canada, is geemigreerd toen ik 12 was en we zijn helemaal uit elkaar gegroeid, met mijn zus is het helemaal goed gekomen we hebben een heel goed band!

Ik denk dat het dus wel belangrijk is hoe je met het jongste kind omspringt als ouder, maak je van het jongste kind een "byzonder gevalletje"dan kan dat tussen het contact tussen de brooers en zussen komen te staan.

Nou dit waren weer eens mijn gedachten, tot morgen en slaaplekker!

3. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    en zitten we al op 300?

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nee nog niet... of nu dan?

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nee maar nu volgens mij wel :)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ja nu wel :D

Fiona, je kan je zorgverzekeraar al meteen inlichten. Moet je zo snel mogelijk doen ivm kraamzorg. Ik heb het een paar weken geleden gedaan. (Net zoals het aanvragen van de reclame dozen hihihi)

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ja, ik ben vrijdag al een hele dag met kinderdagverblijven bezig geweest. Ik had er eigenlijk geen zin in, maar mijn vriendinnen waarschuwde al dat het toch echt tijd werd. Sommige kdv hebben een wachttijd van 1,5 jaar! Hoe dat kan weet ik niet, schrijven ouders zich dan al in voor de conceptie of zo :( Dus Anastasia: ik zou me zeker inschrijven, afzeggen kan altijd nog!

Ehm, ja, is een dag thuis werken en voor het kind zorgen niet heel misschien een beetje naief? Hoeveel werk denk je dat je man dan kan verzetten? ;)

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    tsja hij werkt in de IT, en hij hoeft dan op zich niet altijd iets te doen,althans iets af te maken ofzo, meer bereikbaarheid etc..
    Maar hij kan het werk wat hij evt echt af moet maken op zo'n dag ook savonds doen, als ik weer thuis zou zijn bijvoorbeeld.
    maar goed, ik ben ook wel benieuwd hoe alles gaat lopen...
    Vooral ook de kosten...

9. will

will Niet meer actief

nijnja, ik had een heel verhaal geschreven om je uit te leggen hoe die wachtlijst ontstaat. maar toen ik het terug las was het een heel ingewikkeld verhaal geworden. hou het erop dat er meer kinderen zijn die opgevangen moeten worden dan dat er aangeboden plaatsen zijn. de wachtlijst kan lang zijn maar wil niet zeggen dat al die kinderen die erop staan ook komen. veel ouders geven hun kinderen bij meer dagverblijven op en het eerste dagverblijf dat oproept daar gaat het kind heen.

ik vind het niet zo heel naief als papa 1 dag thuis gaat werken en voor de kleine gaat zorgen. ik heb het in mijn omgeving gezien en het werkte. dus het kan best. o, anastacia, de papa`s waarover ik het heb werkte ook in de IT. ik denk dat het het proberen waard is.

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hoihoi!

Helemaal mee eens, ik zou sowiezo die ene dag aanvragen, mocht ie niet nodig zijn dan kom je daar snel genoeg wel achter. Je hebt het dan in elk geval geregeld.
    wij gaan zo ook naar babydump, zal wel druk zijn vandaag op koopzondag. Maar goed, mannetje is vast en zeker besloten dat ik een kinderwagen krijg voor mn verjaardag, dus we moeten nu echt wel serieus gaan kijken naar wat we mooi vinden en wat voor type we willen. Dan kunnen we daarna gaan kijken waar ie het meest betaalbaar is.
    Wij gisteren uit eten en bestel ik entrecot, tja die wordt dus echt rauw afgeleverd! Dus ik heel stiekum naar de serveester of ie terug kon om doorbakken te worden... maar: ik lust die dingen helemaal niet doorbakken! Heb de helft opgegeten en gelukkig geen hele vreemde gezichten gehad. Van uitgaan was ale helemaal geen sprake dus we hebben lekker onze mond kunnen houden, zoals we gepland hadden.

Nou, laat het ff horen als we terug zijn van babydyump (maar goed, dat zal wel ff duren, aangezien we ruim een uur moeten rijden!)

Liefs Friendly

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen dames!

Ik mag echt van geluk spreken dat mijn vader en mn schoonmoeder willen oppassen! Mijn vader doet anderhalve dag en mijn schoonmoeder een dag! Er is trouwens ook een toeslag aan te vragen voor als opa en oma oppassen! Wij krijgen 360 euro per maand dalijk.. is de moeite waard! Zie www.koah.nl

Ik mag vandaag weer voor het eerst werken in mijn weekendbaantje.. ik doe seizoenswerk in een sportcafe.. ben benieuwd hoe het gaat hahah.. doe het nu tien jaar, maar ja nog nooit zwanger geweest hihi..!

Fijne dag allemaal! xx

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Weet je Daphe ik weet het zelf ook niet meer wat ik daar allemaal gedaan heb, maar 9 maanden beurs schijnt leuker te zijn, dit was meer georrienteerd op mensen die al kinderen hebben.......

Heb van m'n lieve mannetje 3 setjes kleding gekregen voor die kleine, echt zo lief en daarna had hij nog een cadeautje voor mij een pandora collier speciale lijn voor (a.s.) moeders dus er zat een speentje aan als hangertje. Hij vond het heel symbolisch en ik ook hoor echt lief.
    Ik wist niet dat je dat had. Je kan allerlei andere bedeltjes ook gaan sparen zoals een kinderwagen etc (geld moet rollen zeker met Pandora) ;)

Nou dames dit wordt een dagje schoonmaken vandaag want dat hebben we de laatste tijd een beetje met de Franse slag gedaan :(

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ooooo Lafo, die pandora ketting is echt heeeelemaal fout hihihii.
    Ik heb er dus een arbandje van, gekregen van me ouders (met het kinderwagen bedeltje er onder andere al aan). Hij hangt nog totaal niet vol maar de waarde van het armbandje is inmiddels zo'n 200 euro. En er moeten nog veel bedels bij :D Dat bedeltje met dat speentje, is dat een hangertje aan een bedeltje?

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou Daphne ik weet in ieder geval wat ik ga vragen met kerst :D

Dat speentje is een hangertje van zilver met een speentje eraan alleen die is heel klein hoor en van goud, die hebben ze helaas niet in het zilver.

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    pandora.edoorebeek.nl/foto/43d1325549e68.jpg

Daphne dit is hem!

Verdorie krijg het niet als link, nou knippen en plakken dan maar ;)

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

morguh zit lekker aan een broodje voel me eige super vergeleken met de andere weken eidelijk een goed weekend slaap wel veel maar de misselijkheid is bijna over me boobs doen ook niet meer zo zeer
    ga zo ff wat leuks doen morgen alweer een nieuwe week

17. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    fijn he Fiona, de hcg begint al te dalen en dan voel je je gelijk super. Ik was bang dat ik altijd misselijk bleef, maar het valt mee.. :)

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja het is super ondanks ik wel onzeker ben haha heb je dat weer de meeste meiden voelen zich rond de 12 13 weken top maar ik ben dinsdag 11 weken maar het zit wel goed heb er vertrouwen in
    savonds klap ik in dan wil ik niks anders dan slapen maar overdags voel ik me goed alleen nog wat weeig
    dat je je zo verrot kan voelen door die stof hcg niet normaal meer maar heb het er allemaal dik dubbel voor over als ik maar in mei een gezonde baby in me armen mag sluiten

19. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Goedemorgen meiden!

Wat alweer een hoop geklets! Wat lekker he dat de periode er aan komt dat we ons allemaal wat beter gaan voelen! Top!

Wij hebben morgen de 2 e eerste echo zeg maar.... vorige was met 6,5 week en daar zag je amper wat. Ben heel benieuwd en vind het ook best spannend! Zal wel goed komen! (zeg ik maar tegen mezelf!....hihi )

Liefs Anna

20. goedemorgen allemaal!
    Wij zijn gister ook naar de jonge gezinnenbeurd geweest.. en vond het ook indd. wel een beetje tegen vallen.. super druk. dus niet zolang gebleven daar! en eerst lekker utrecht doorgestruint en toen naar Amsterdam geweest en die 2 mega winkelstraten doorgebanjert en toen was ik echt kapot! ga dan ook voorlopig niet meer zoiets ondernemen.. vroeger deden we dat wel vaker.. maar nu ik zwanger ben is dat toch wel iets zwaarder. ik heb een heel schattig baby pakje gekocht.. 2 positie truitjes... had ik ook zeer hard nodig haha. en nog wat bad spulletjes voor Mijn zoontje.. en nog een lakentje spuugdoekjes en een waskussenhoes voor ons nieuwe wondertje gekocht! Dat was mijn zaterdag! vandaag ga ik eens in het huis aan de gang en is even bij mijn ouders op visite!

Fijne dag allemaal vandaag!

Deel Deze Pagina