Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik mocht van een vriendin de angelsound lenen, lag dus gisteravond op bed ons beebje te zoeken hihi. Had ik em gevonden, wil ik t mn mannetje laten luisteren, verstopt ie zich weer :)
    Maar later had ik em weer terug gevonden, echt luid en duidelyk hihi. Zat by my wel steeds vry ver onderin mn buik.
    Toen ik daarna lekker rustig lag, voelde t net of er aan de binnenkant iets tegen mn buik stootte, kan dat ons beebje al geweest zyn? Kan t anders niet thuis brengen :rolleyes:
    Hmmmm ik wil ook zo'n angelsound :( Maar mn vriendje wil er nog niet aan.......*zucht*

2. will

will Niet meer actief

meiden ik ben weer terug van de dokter. ik heb dus 2 uur zitten wachten bij het het lab daarna nog een uur bij de dokter voor een uitslag van 3 minuten, pfff, ben helemaal gaar.

bijna alles was nu goed, dat begreep ik niet helemaal hoor maar het zal wel die ontstekings waarde was nu nog maar 22, das mooi. alleen mijn ijzer was gezakt (gaat dat zo snel) ik heb dus om tabeltjes gevraagd maar dat moet ik over 2 weken maar met de vk overleggen. je wilt het niet geloven ik ben op DIEET gezet. pruimen en zwarte bessensap moeten volgens de arts hun werk gaan doen. weet niet of hier het ijzer mee omhoog gaat maar ik weet wel dat ik de de komende dagen geen moeilijke stoelgang ga krijgen.

de angelsound is hier binnen. gelijk proberen met in mijn hoofd dat ik niet gelijk in de stress moet schieten als het niet lukt. zet dat ding op mijn buikkie en gelijk RAAK! helemaal happy. zit nu te wachten op amy en daisy om het ze te laten horen.

evelien je hebt helemaal gelijk hoor wat het eten van de zweden betreft.
    als ik ook kijk naar die meiden wat die op school eten, tjonge, tjonge. ze nemen hier dus geen liga ofzo mee naar school maar fruit zoveel als je wilt en je mag het opeten wanneer je trek hebt. om 11 uur gaan ze warm eten, elke dag wat anders. dus bord vol aardappels (macaroni,rijst enz.), groente, vlees en jus of saus. daarbij eten ze sla en rauwkost (zie het als een saladebar) en knäckerbröd met kaas of roomboter. vaak fruit toe. dan gaan ze spelen en nog wat werken en dan rond 2 uur gaan ze weer knäckerbröd (of gewoon brood) met kaas en boter eten. amy en daisy zijn er al helemaal aan gewend maar ik krijg het echt niet weg allemaal, gewoon te veel.

ga nu maar wat pruimen wegwerken en dan een uurtje op bed.

tot later meiden

3. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    O fijn om te lezen dat alles weer een beetje in orde met je is Will!
    Ik heb vanmorgen mijn echo gehad. Was behoorlijk zenuwachtig en het mannetje ook. Het was een andere vlos die niet zo ervaren was. Begon ook gelijk over inwendig, maar toen ik aangaf dat ze het de vorige keer ook door mijn vetbultjes :) gezien hadden wilde ze het wel proberen. En jawel hoor daar was ie! (of ze) Geweldig. Een kant en klaar kindje gezien. En ik ben weer terug gezet met mijn datum dus gewoon 16 mei! Dus ook in een keer de 12 weken grens overgesprongen! haha Het was helemaal geweldig. Het kindje wiebelde en bewoog veel. Hij zwaaide zelfs naar ons. En deed zijn mondje open en dicht..... oooooooo zo mooi... Ook zag het er allemaal picobello uit! fijn zeg. Ik heb vingertjes kunnen tellen. We hebben ook 4 foto's meegekregen! wauw. En gelijk zijn we spulletjes gaan kopen, fotolijstjes en t-shirts die we laten bedrukken. Dus vanavond, donderdag en zaterdag en zondag gaan we het de hele familie vertellen! wauw ik heb er nu al; zo'n zin in! Sorry voor het hele verhaal, maar ik ben zoooo blij!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Will, Lekker dieet van je dokter, ik lust het niet :(
    En bloedarmoede kan inderdaad behoorlijk snel oplopen, helemaal omdat je juist nu meer bloed aanmaakt. Maar ik vind het wel raar dat hij er niets mee wilt doen. Hij is toch ook gebaad bij een gezonde zwangere?

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hellepelle, veel plezier deze dagen!

6. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Dank je daphne! :-D :-D

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo weer een dagje om heb honger maar heb geen zin om te koken dus ga lekker ongezond een pizza halen heb vandaag al me fruit al gehad dus het mag

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hoiiii!

Vanochtend bij verloskundige geweest en mooi hartje gehoord! Heb geen enge ziektes en hb was mooi.. bloeddruk aan de lage kant maar verder was alles helemaal in orde!

@Wil, wat fijn dat het allemaal toch meeviel.. zeiden we toch ;) en super dat je het hartje ook hebt gehoord! je hebt al mooie buik zeg! De vlos zei dat mijn bm ook al hoog lag.. al vlak onder navel..

@Hellepelle, super dat je zo'n mooie echo hebt gehad.. fijn he!

@fiona, lekker pizza! Ik ben verslaafd aan kaassoufle's... helaas hihi.. maaaarrr doe ze in de oven zodat er geen frituur aan te pas komt.. dus dat moet weer schelen! Was weer kilo afgevallen dus het valt hier allemaal gelukkig nog mee (mag ook wel... :( ben al stevig genoeg van mezelf)

Xxx

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier alles goed. niet veel te melden eigenlijk. Hard gewerkt, morgen gelukkig een dagje vrij!
    xx

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o update ik heb me man erop uit gestruurd om spinazie en gekookte aardapelen en vlees te halen en hij lust geen spinazie dus krijg die rode kool erg he las dat iemand spinazie ging eten en kreeg daar ook trek in

meiden wat fijn dat iedereen een positief bericht had na de VK ik ben nog zo onzeker maar goed heb ook af entoe wat steekjes het zal wel groeien? ik ben pas helemaal gerust als ik die echo krijg ik kreeg wel weer moet na bianca die zei als je een echo hebt gehad dat het dan nog 5% kans is dat het mis kan gaan
    bianca in iedergeval wens ik je veel strekte en ik hoop dat je niet te veel pijn krijgt
    ik ga me eten bereiden spreek jullie vanavond weer

wil iemand ff digitaal die angelsound hierheen sturen liever vandaag als morgen

11. will

will Niet meer actief

oohh, fiona een pizza is toch niet ongezond?
    die eet ik ook zo hoor. weet nog niet wat voor 1 mannetje had hem mee genomen van de supermarkt, met kip en spinazie., is goed voor me ijzer. volgens mij zijn het gewoon klodders pesto wat erop zit, hahaha. spinazie allang niet meer gegeten we weten niet eens meer hoe spinazie eruit ziet.

daphne, dit was een huisarts waar ik ben geweest. de bloedarmoede komt door de zwangerschap zegt ie dus moet de vk of een gyn dat behandelen, :confused: hoezo raar. hij had me dus alleen mogen behandelen aan iets wat niets met de zwangerschap te maken heeft. snap zelf het systeem ook niet zo goed hoor. ze nemen iig wel de tijd voor je, een half uur per patient. duurt het behandelen van de klacht 10 minuten dan heeft ie nog 20 minuten om te kletsen met je en hij klets heeeel eerrggg graaaaagg.

gina je had helemaal gelijk. ;)

12. will

will Niet meer actief

hier ook een up-date. op die pizza zit geen spinazie maar het ook geen pesto. we kunnen het groene goedje wat erop ligt niet thuis brengen.
    vroeg aan mijn man of het misschien schimmel was. de pizza ligt weer in de koelkast, morgen maar even bij daglicht kijken.

ehhh weet nu ff niet wat wij gaan eten.

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hoihoi!

Fijn Will dat alles goed is, scheelt een hoop ongerustheid. Dat dieet moet je maar voor lief nemen, het zal wel ergens nuttig voor zijn!

Hellepelle: fijn die goede echo! Succes en veel plezier met het vertellen-voorbereiden.

Ik heb me nu dus zoiets raars. Ben heel boos ook eigenlijk. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik gelijk contact gezocht met de dokter ivm mijn medicijnen. Die heeft met de apotheek overlegd en als het 1 per dag was kon het geen kwaad. Vervolgens nog met de verloskundige overlegd, en die zei: als de apotheek het zegt vind ik het prima, maar het is alleen niet goed te combineren met borstvoeding, dus dan zou ik wat anders moeten nemen. Tot zover dus geen probleem...
    Nu kom ik om even voor 5 bij de apotheek, want de medicijnen waren op en ik moest dus vandaag nieuwe halen. Krijg ik ze niet mee! De hoofdapotheker vond het te risico-vol omdat er te weinig onderzoek naar gedaan is. Was heel boos, dat ze dit al overlegd hadden etc, maar kreeg ze niet mee. Nou vind ik dat op zich niet zo erg... maar waarom kon het eerst geen kwaad en nu ineens wel? Heb ze dus wel de eerste 3 maand geslikt...
    Moet maar binnenkort naar de huisarts gaan voor iets anders was de mededeling... dus ik in mn boze bui de huisarts opgebeld, maar de assistente kon niks meer doen want de pc was net uit en de huisartsen al weg... mocht morgen na 8 uur wel weer bellen. Heerlijk, want andere huisartsen nemen hierover geen beslissing en die van mij is de rest van de week afwezig! Conclusie, ik kan morgen een afspraak maken voor volgende week en de rest van deze week misselijk zijn...

Ga nu eerst maar aan de spinazie, kijken of ik daarna wat vrolijker wordt...

14. follieke

follieke Lid

21 sep 2007
    45
    0
    0
    Friendly, wat voor medicijnen moet je dan nemen?
    kan geloven dat je boos bent, eerste zeggen ze dat het ok is, en nu ineens blijkt het toch niet zo ok te zijn.

Ik nam ook al jaren een betablokker omdat ik soms met een vervelende hartoverslag zit. Niets ernstig, maar het komt vooral boven in stress-situaties en is super vervelend. De dokter zei dat ik het best doornam tijdens de zwangerschap. Op internet wat rondgeneuzeld, nu blijkt dat er toch ook onvoldoende gegevens over zijn en dat het toch wordt afgeraden, en zeker tijdens de borstvoeding.

In overleg met de dokter ben ik dan toch gestopt en ben er heeel gelukkig mee! Tot hier toe nog geen enkel probleem gehad.

15. mamafaye

mamafaye Actief lid

30 jul 2007
    227
    0
    0
    Friendly kan me heel goed voorstellen dat je boos bent :evil:

Will lekker veel spinazie eten, gaat je ijzer weer goed van omhoog!
    Meestal doen ze niets aan een laag ijzergehalte dan eerst inderdaad op ijzerverhogend dieet ;)

Ben benieuwd wat je meiden van het hartje vinden!

Hier alles verder rustig, vandaag gewerkt en erg moe :(
    Maar weer lekker optijd naar bedje toe!

Morgen echo! :D

16. mamafaye

mamafaye Actief lid

30 jul 2007
    227
    0
    0
    meiden welke angelsound hebben jullie er zijn allemaal verschillende :confused:

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik heb een soort van maagtablet omdat mijn maag zonder die dingen nogal andersom gaat werken, dus maagzuur naar boven stuurt ipv naar beneden en dan ben je de hele dag misselijk. 2 dagn kun je dat volhouden en de derde dag begin ik over te geven en houd ik niks meer binnen. Heb hier al verschillende vervangers voor gehad, maar deze werken bij mij niet of niet voldoende. De internist had voorspelt dat ik de rest van mn leven 4 maal daags van die pillen zou moeten nemen, maar ik red het al een jaar met eentje in de ochtend. Maar als die ook weg valt krijg ik dus bovenstaande problemen. Na een week kunnen ze me echt opnemen in het ziekenhuis... Heb ze nl 2 x moeten afbouwen en 2 x een week in het ziekenhuis doorgebracht. Dus ben echt benieuwd.
    Als het moet dan gebruik ik ze niet meer tijdens de zwangerschap, alles gaat boven de gezondheid van het kindje! Maar ik snap echt niet hoe ze het eerst wel kunnen goedkeuren en nu ineens niet meer! Ben nu in elk geval helemaal blij dat we donderdag nog een echo hebben... zit best wel in onzekerheid nu!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb die hele simpele van 45/50 euro. Vorig jaar hadden ze die anderen nog niet. (gelukkig maar).
    O ja... gebruik wel een ander koptelefoontje, dat ding wat je erbij krijgt is echt zeeeeeer slecht (hoorde er geen hartje door, en door mijn eigen koptelefoontje gelukkig wel)

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    @Fiona

De kans is zelfs nog kleiner dan 5%. Wij hebben heel veel pech gehad zei de gynaecoloog.

20. will

will Niet meer actief

die van mij is de zelfde van de kijkshop. heb er ook een ander koptelefoontje opgezet.
    amy en daisy vonden en vinden het helemaal prachtig. vooral daisy om de paar minuten vraagt ze mag ik nog even naar joepie mag luisteren. ik heb toen dat ding op haar gezet zodat ze d`r eigen hartje kon horen. stopt die muts dat dopje van die koptelefoon in mijn navel. nu weet joepie ook wat voor geluid ik maak. :)

Deel Deze Pagina