@jvtje: gatsie, overgeven, dat heb ik gelukkig niet zo erg! beterschap! @fiona: ja leuk, buddy! Ik heb helemaal geen last meer van m'n borsten, dat vind ik zo mogelijk nog vreemder. Echt, geen pijn, geen jeuk, niets! Hoort dat?
hoihoi! Ja idd, kortere berichtjes, of gewoon vaker schrijven. Staan echt veel mensen in de lijst die ik nooit meer zie, zo jammer. Fiona: die tepels heb ik ook! wordt er compleet gek van! Allemaal kleine scheurtjes en vooral heel veel jeuk... Smeer ze elke dag met vaseline, maar dat helpt nog niet echt... helaas... Liefs Friendly
Ik vind trouwens die buikbalsem van Zwitsal HEERLIJK! Je buikje word er super zacht van (ik smeer ook m'n tepeltjes wel eens mee, wellicht dat dat ook scheelt dat ik nergens last van hem) en het ruikt ook nog lekker!
Hebben jullie trouwens al een zwangerschapsstreep op je buik? Ik niet, lijkt er nog niet eens op, niet eens iets wat een beginnetje zou kunnen zijn. Weet ook eigenlijk niet wanneer dat komt en of iedereen dat eigenlijk wel krijgt.
hoi hoi. ben echt al een tijd lang hier niet geweest. Wel met een reden. We hebben volgende week maandag (17e) de uitgebreide structurele echo. Om te kijken of ons 2e kindje misschien ook geboren zal worden met schisis (of een hartafwijking). Ivm een verhoogde erfelijke kans hier op. Ons zoontje is geboren met schisis en m'n man heeft een hartafwijking.. Hoe dichter die datum naar ons toe komt, hoe nerveuzer ik wordt. Momenteel probeer ik er daarom maar niet te veel aan te denken.. Ik geniet zeker van m'n zwangerschap, maar zodra ik iets lees over de standaard 20 wkn echo, gieren meteen de zenuwen door m'n keel. Vandaar dat ik dus maar niet al te veel op forums rond hang. M'n zwangere hormonen, spelen veel spelletjes met m'n emoties vrees ik. Ondanks dat we bewust toch voor een 2e hebben gekozen met de wetenschap van het hele genetische verhaal, (80 % kans op een gezond kindje) slaat de angst me nu toch weer om het hart. Met schisis of een hartafwijking is het net zo welkom als dat Aidan toen der tijd was. Maar toch Je hoopt toch dat het zich niet herhaalt. Helaas is een compleet of gezond kindje in ons geval dus niet zo vanzelf sprekend. De kansen waren toen der tijd net zo groot als nu, (we wisten toen nog van niets) en toen hebben we toch pech gehad. Op e.o.a. manier durven we daarom toch niet te veel op die rose wolk te gaan zitten. Bang dat we er weer van af vallen. Het is heel dubbel. Het maakt eigenlijk niets uit, maar je wenst toch een gezond kindje. Ik zal blij zijn als deze week voorbij is en we maandag de echo achter de rug hebben. Dat wachten is slopend voor je zenuwen. Duimen jullie mee please? (we zijn ook erg benieuwd wat het brusje is!) Verder gaat alles wel ok. Bekken instabiliteit is "onder controle" wordt in iedergeval momenteel niet veel erger. Frummel beweegt en groeit lekker, waardoor ik net als velen andere hier op de lijst nogal wat groeipijnen heb, vooral 'snachts. Verder weinig kwaaltjes, afgezonderd van futloos haar en puistjes Zo weer een berichtje er bij om de mei lijst weer bovenaan te zetten. ha ha. groetjes
moedergans ik kan het wel begrijpen dat je stelkens eraan herinnert wordt als je van de 20 weken echo lees ik duim in ieder geval heel hard voor je dat je kindje helemaal gezond is ik hoop dat je maandag goed nieuws mag krijgen laat het ons wel ff weten ! onsukkie streep?! nee hoor alleen overbeharing donkere haartjes in 1 streep vanme doos tot me ondersta van me boobs echt waar haar dat groeit als kool op de niet gewenst plaasten en nee niet zo onzeker zijn he! zegt deze onzekere doos de een heeft het wel en de andere niet zie het maar als die streep de een wel de ander niet maar die jeuk is om gek van te worden friendly je weet waar ik het over heb! haha nou ik ga nu echt eten koken heb het net gehaald varkenshaas met rose pepersaus rodekool met appeltjes en aardapelen en toe yochurt met musli lekker vulend en als ik nou een x niet voor 9 uur in slaap val gooi ik de kerst kaarten vanavond de deur uit hebben we dat ook wee gehad morgen alweer woensdag! jippiede week gaat gelukkig iets sneller weer
Moedergans: vanaf hier wordt geduimd hoor... Hoop dat jullie goed nieuws krijgen bij de echo. Ook bij 'minder goed nieuws' worden we wel graag op de hoogte gesteld, dan kunnen we je, als je dat tenminste prettig vindt, ook steunen... Morgenvroeg controle bij de vk... ben benieuwd of mn bloeduitslagen binnen zijn. Slaap nog steeds veel te veel, dus ben heel benieuwd of daar nou ook een reden voor is... Ook hier geen zwangerschapsstreep. Maar ja ook nauwelijks een buik... Liefs Friendly
Van m'n tepels heb ik niet echt last, van de rest eromheen des te meer M'n borsten zitten ook echt al zowat vanaf het begin vol met striae. Tenminste, ik denk dat het striae is, het lijkt er in elk geval verdomd veel op! @Onsukkie: Ja, die balsem is echt fijn hè! M'n mannetje smeert m'n buik er elke avond mee in (En de borstencrème van Zwitsal voor m'n borsten). Wat het overgeven betreft: ik heb het gelukkig ook niet zo erg. Dit was nu in de hele zwangerschap de 4e keer. Maar het kwam er echt in 1x uit vanmorgen, echt zo vaag! Slaap ik eens een nacht goed (man-lief was 'verbannen' naar de logeerkamer, hij komt maar niet van het gesnurk af!), krijg je dit weer.... @moedergans: ik kan me voorstellen dat je niet te veel op je roze wolk durft te zitten! Ik weet weliswaar niet wat schisis is, maar onzekerheid over een mogelijke erfelijke aandoening is gewoon niet leuk. Als ons kindje straks geboren is, wil ik dat er een röntgen gemaakt wordt van zijn/haar heupjes; zowel in mijn familie als in die van m'n man komen heupafwijkingen voor. Het is gelukkig niet iets heel ernstigs, waardoor ik me er op het moment eigenlijk ook totaal niet mee bezighoud, maar toch... Hopelijk hebben ze bij de echo maandag positief nieuws voor je, zodat je de komende 20 weken wél lekker op die roze wolk kunt gaan kruipen! De zwangerschapsstreep heb ik ook nog geen enkel teken van gezien hier, maar ik meen eens gelezen te hebben dat die ook pas komt als je een week of 27-28 bent ofzo (áls die al komt)
moedergans ik wens je veel sterkte! ik hoop dat alles goed komt! ik zal voor je duimen! iemand vroeg of de beesten zo aanhankelijk waren.. haha ik kan daar zeker over mee praten! ik kan niet op de bank gaan zitten of er liggen 2 katten op schoot 1 naast me op de leuning en de hond bij me voeten haha! reuze gezellig maar soms ook best iritant! wat is er veel gepraat vandaag zeg! was een uur ebzig met lezen! en onthouden is weer wat moeilijker haha! hondje is gelukkig weer helemaal nuchter en de oude! wat moet die dierenarts gedacht hebben toen we daar kwamen zeg! hahaha heb er gelukkig veel om gelachen! en ze heeft vannacht ook alleen maar geslapen haha. vandaag druk geweest! veel gewandeld! naar de stad e.d. en dan thuis gekomen heel veel evrhaaltjes gelezen haha! ik ga nu naar mijn eten! eetsmakelijk iedereen die nog niet gegeten heeft!
Komt straks eindelijk iemand naar mn pc kijken, begin echter steeds meer te vermoeden dat het niet aan de pc ligt maar aan de internet-verbinding... maar goed, hoop dat we er vanavond achter zijn...
moedergans, wat een verhaal zeg. Tuurlijk zullen we voor je duimen. Ik heb zelf zaterdag mijn 20 weken echo. En ondanks dat er bij ons genetisch niets aan de hand is (althans niet dat we weten) is het hier ook een beetje Brrr.... Nou heel veel toi toi toi.
Haha, was veel werk ja, maar heb genoeg tijd, dus dan is het wel leuk werk... ***Baal baal*** pc wordt pas morgenavond na gekeken, nog een dag met de rotzooi zitten dus...
Nee haartjes heb ik ook niet, ja, 1 hele dikke, maar die zit daar altijd net onder m'n navel en elke keer als ie z'n koppie omhoog steekt trek ik hem eruit. Irritant ding.
Ja ik was dat, word gek van diei aanhankelijkheid. Wel lief hoor, maar som ook erg vervelend. Maar als je hond bij die boter kan komen, kan je kindje dat adn niet? Lijkt me doodeng!
Blegh, ga maar es strijken, kan het nou écht niet langer meer uitstellen, m'n man loopt in ouwe truien. Haha.
Niet helemaal eerlijk, want de foto is na het avondeten genomen, maar moet je kijken wat een forse buik ik krijg! En dan te bedenken dat ik voor m'n zwangerschap tegen een wasbordje aan hing zo plat... *zwijmelt en denkt terug*
Olaa dames! @Moedergans.. wat vervelend zeg die spanning! Ik voel het al voor de 20 weken echo en bij ons ook geen afwijkingen kun je nagaan voor jullie.. pffff ik duim voor je meid! @Friendly, super de lijst!Ik heb je pb gestuurd voor paar wijzigingetjes hahahah! Bedankt! @Onsukkie.. mooi buikje enne je eigen buikje krijg jij vanzelf weer terug.. ik heb niks om aan terug te denken snik snik.. mijne was al niet mooi! \hier ook nog geen streep.. een vriendin van mij had m wel.. hele mooie zeg! Maar die had ook hele mooie buik! Alleen wel 30 kilo aangekomen pfffff..... en dat terwijl ze klein is en van zichzelf heeeel slank is! maar ze is het allemaal ruim kwijt! Doeiiiiii xx