Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pffff... heb me toch in ene last van m'n maag, geloof dat het maagzuur is. Vreselijk wat naar...

@ weet niet meer wie: is inderdaad lekker warm met al die vachtjes om je heen, en ze racen soms achter elkaar aan door het huis en dan word de banken wel eens verplaatst

2. will

will Niet meer actief

die maxi cosi had geen onderstel of karretje, de wieltjes zaten aan de maxi cosi vast (wieltjes zo groot als onder een koffer). je kon ze met een hendeltje in en uitklappen. ga is even speuren wat voor 1 het is geweest.

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@daam: fijn dat alles goed was bij de gyn! Kan me wel voorstellen dat het niet zo leuk is als je alleen moet gaan. Mijn mannetje gaat ook elke keer mee, zou het ook heel jammer vinden als hij een keertje niet zou kunnen!
    Ik snap ook wat je bedoelt met dat missen... ik moet zeggen dat ik er inmiddels niet meer zo'n last van heb, maar zeker tot een week of 14-15 had ik dat ook heel erg! Als m'n man een avondje cursus had miste ik hem al enorm!

@friendly: de was vind ik nu ook een drama! Krijg toch al snel last van m'n onderrug als ik de was moet opvouwen, maar nu is dat helemaal erg! Ondergoed gaat nog wel, maar kleren... :( Gelukkig helpt m'n partner me daar nu mee :)

Ik zal trouwens morgen of overmorgen wel een geupdate lijst plaatsen, in het weekend heb ik zelf altijd minder tijd, maar doordeweeks heb ik meestal tijd genoeg :)

Voel de baby nog steeds niet zo heel erg veel, het wordt wel meer (gelukkig :)), maar het kan nog best beter... Maar ja, heb gister op de echo ook gezien dat de baby kennelijk graag met z'n voetjes tegen de placenta aanligt en met z'n hoofdje dan daar waar de placenta niet meer zit. Dat schiet dus ook niet echt op :p

4. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    middag meiden kom net bij de dokter weg en heb antibiotica meegekregen ik had ook wat verhoging.het is een kuur van een week en moet na 2 dgn al verbetering optreden.ben blij dat ik er ff ben geweest en nu maar hopen dat ie helpt :D

ben nu 17 wkn echt super morgen weer naar de vlk.

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    fijn eerlijkbeertje dat je er wat voor gekregen hebt, niet te lang gaan doorsukkelen!
    Heb nog wel een komisch verhaaltje. Lag gisteravond laat op bed, moest nog ff op mannetje wachten en heb ff de angelsound gepakt. vernam al dat kindje druk aan het bewegen was en idd, hartje sprong een beetje van hot naar her. Dus, ik mannetje roepen van, kom ff, hij heeft het toch druk, weet niet wat ie allemaal doet. Hij zet de koptelefoon op en krijgt toch een trap in zn oor! Kon het echt voelen. Mannetje doet voorlopig de koptelefoon niet meer op, die heeft een hele tijd zere oren gehad!

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ben klaar met de was, nog wel strijken maar dat doe ik later ff. Ben nu even een broodje aan het eten en dan eerst de boodschappen maar halen.

Jvtje: ik heb de lijst tot nu toe al bijgewerkt, had nogal wat pb's. Dus stuur hem dan straks wel naar jou, kun jij de echo-uitslagen van vandaag en morgen mooi doen :D Als ik dan nog pb's krijg stuur ik ze naar jou door.

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Is goed Friendly :)
    Dat verhaal van de angelsound! Ik heb zelf geen angelsound, maar kan me voorstellen dat je man even niet meer de koptelefoon wil gebruiken...

@eerlijkbeertje: hopelijk helpt de antibiotica!
    Proficiat met 17 weken :) en veel plezier morgen bij de vk!

8. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    wat een grap friendly :D ja ik ben ook blij dat ik wat heb gekregen!

ben benieuwd wannneer ik de kleine zo ga voelen.....si het wel normaal dat ik het nog niet echt gevoeld heb ben de enige hier bijna die het nog niet gevoeld heb......maar heb best wel een dikke buik vanmezelf zou het daar van komen?:(

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Het is niet gek hoor dat je de kleine nog niet voelt. Mijn verloskundige was heel verbaasd dat ik het al voelde, al is het met geen-buik wel wat makkelijker. Ze zei heel duidelijk dat de meeste het toch pas vanaf week 20 'echt' voelen, omdat het kindje dan pas sterk genoeg is zodat je echt voelt of het schopt of draait. Ik voel alleen af en toe van die plopjes of echt draaiingen, vergelijk het een beetje met als mn darmen heel erg van streek zijn tijdens de buikgriep, zo'n wringend gevoel. Het wordt per dag iets sterker, maar soms voel ik het ook gerust een dag niet. Je hoeft het pas vanaf 26 week elke dag te voelen, dus je hebt nog alle tijd. Misschien is jou kindje iets rustiger of minder sterk, of voel je het idd minder omdat je zelf al meer buik hebt. kan ook heel best zijn dat je het wel voelt, maar er niks vreemds aan vind, dat je ineens zegt als het duidelijker wordt van, hee, dat voel ik al langer, maar toen viel het niet zo op. geen ongerustheid dus!

Lag ook echt dubbel van het lachen hoor gisteren. Ik gebruik de angelsound maar heel weinig meer, denk zelf dat het ook niet heel lang meer duurt voordat ik het van buitenaf kan voelen... dus dan is het helemaal niet meer nodig :D

Jvtje: ik ben echt heel blij met mn kilo. Ik ben 174 en woog voor de zwangerschap rond de 60 kilo. dus al niet erg veel. Ben teruggevallen naar 57 en daar een tijdje blijven hangen, toen een paar week constant op 58 en nu 59. Maar als je kijkt wat ik allemaal eet snap je echt niet dat ik maar zo weinig aankom. Maar goed, kan vanaf nu natuurlijk wel heel snel gaan, maar ga het pas in de gaten houden als ik de volgende keer bij de verloskundige ineens op 65 zit :)

10. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik voelde de kleine ook vanaf week 16 en later begon het ik het ook vanaf buitenaf te voelen. Nu is zijn de voetjes sterker geworden en voel je echt als het aan het trappen is.. heerlijk knus gevoel.. :D

11. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    hoi hoi
    vanmorgen naar de verloskundige geweest! alles is goed met het babietje en de mama :-D Ook zij was er verbaasd over dat ik het babietje al voelde. Ondanks mijn "dikke buik" voel ik hem/haar al een hele poos en afgelopen week elke dag. Bloeddruk was wat hoger, maar voor mij nu dus eindelijk wat normaler omdat ik steeds een lage bloeddruk had. Verder alles prima, al groeit het babietje erg hard! haha is van buiten nog niet veel aan me te zien, maar de vlos voelde het wel duidelijk... Spannend dus over 3 weken de 20 weken echo en dan kunnen we zien of het ook een echt groot babietje wordt!

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@friendly: ik kan me er iets bij voorstellen ja :) Ik zit ook elke week echt de (halve) kilo's er aan te kijken! En dan blijf ik net zo lang van houding veranderen tot ik kan zeggen "jawel, dit is toch wel een halve kilo en geen 300 gram!" :)
    Maar ja, afgelopen week was de weegschaal helaas onverbiddelijk: toch een halve kilo eraf :(

Gelukkig hebben we bij de echo gehoord dat alles goed is met het kindje. Hij/zij ligt zelfs ietsje voor op de gemiddelde groeicurve, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken!

@hellepelle: fijn dat alles goed was bij de vk! Verwacht niet dat die van mij donderdag zo verbaasd zal zijn, maar ja, dan ben ik inmiddels al 21 weken zwanger en bij de vorige controle had ik nog niets gevoeld (2 dagen later voor het eerst).

13. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    Ben ik weer...Ons kindje is helemaal gezond met alles erop en eraan...
    En we krijgen een klein Manneke..Joepie..
    Ben zo blij :)

Moesten wel een kwartier wachten want de vrouw die de echo deed stond in de file...ahhhhh...dan is een kwartier erg lang..was al aan het twijfelen of het wel vandaag was haha...

Vanavond ga ik alles even bijlezen..hou het niet meer bij zo veel wordt er gekletst..hihi..
    Ik ga nu even lekker genieten met een warme chocomel en een lekker kerstkransje:)

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Gefeliciteerd, een mannetje, wat leuk!

Owwww wat moet ik dan nog lang wachten zeg!

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zo kletskousen, ik kan niet op iedereen reageren... vergeet namelijk best wel veel heel erg snel :oops:

@Evelien, veel plezier morgen, en nog gefeliciteerd (had ik nog niet gedaan) met Kim.
    @Ice, jij hebt je best wel gedaan met reageren he :D
    @Friendly, wij hebben het kaartje pas na de geboorte uitgezocht toen ik weer thuis was vanuit het ziekenhuis. We waren er binnen een dag uit (daarvoor al wel beetje rondgeneusd, maar echt op zoek nog niet)
    @iedereen, ik heb de kleine gisteren voor het eerst ook van buitenaf gevoeld, heel bijzonder. En net als bij Sam schrok ik van het schopje :D
    @Dolphin, als ik hier niet meer kom, nu vergeet ik het niet, veel plezier morgen bij de echo.

Hier vandaag feest en emoties... het is namelijk een jaar geleden dat ik bevallen ben van Sam. En die had eigenlijk nog 10 weken moeten blijven zitten. Maar ja.. Sam is dus 1 jaar geworden vandaag (eigenlijk is ze pas om 23:59u jarig), hebben dus flink wat taart in huis (lichtelijk overdreven veel :oops: )

Nou dames
    tot later maar weer!

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Gefeliciteerd Anoesj! De jongens gaan op kop! ;)

Jvtje, ach ja, ben nu blij met de kilo erbij, maar de volgende keer kan ie er zomaar weer af zijn hoor... Ons kindje lag ook iets voor op groei, dus ze eten gewoon eerst ons op, vandaar dat wij niet zo hard gaan!

Nou heb @home gebeld, na 20 mintuten en 4 kerstliedjes ben ik zover dat de technische dienst de boel gaat controleren, er is een probleem met het IPadres. Als hij het over 3 dagen nog niet doet (3 dagen, ze nemen wel alle tijd!) dan moet ik maar ff weer bellen. Wedden dat ik dus over 3 dagn aan de telefoon hang? :)

17. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @anoesj: Gefeliciteerd met je echo én je mooie mannetje!

@daphne78: Van harte gefeli met Sam. Fijne verjaardag! Eh. . . . waar woon je? heb best trek in taart!

18. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Nou hebben even bijgelezen. ;) Duurt even.

@Moedergans, proficiat met jullie meisje. Ik ben blij te horen dat alles goed is. Lekker gevoel hé?

@Gina82, ik heb een band, en het helpt bij echt tegen de BI. Ik draag hem de hele dag en ik ben tevreden. De pijn is niet over maar houdt het wel dragelijker. Zeker op mijn werk. Als ik druk aan het rennen ben. ;)

@Wil, jammer hoor dat ze het geslacht niet konden zien, maar een verassing is ook leuk. Heb je niet nog een echo?

@Anastacia, Ik heb heel de zwangerschap ook nog geen alcohol gedronken, terwijl ik een echte wijnliefhebber ben. Maar ik mis het niet, dus denk niet dat ik met kerst en oud/nieuw wel ineens een glaasje zal pakken.

@Anna28, hoe is je gesprek verlopen?

@hupse: Succes met je gesprek morgen.

@anoesj, Gefeliciteerd met jullie jongetje. De jongens zijn in de meerderheid als ik het goed tel.

@friendly, succes met je hele waslijst aan klusjes. Pff. waar je zin in hebt ;)
    Die was heb ik ook nog hangen. Die moet ook zo de kast nog in.
    @eerlijkbeertje, ik hoop dat je een beetje opknapt. Ik heb ook antibiotica gehad en bij mij hielp het goed.

@daphne78, gefeliciteerd met de verjaardag van Sam. 1 JAAR. Klinkt wel erg leuk.

Nou hier weinig nieuws. Heb weer veel last van mijn BI, zal wel door de kou komen. Gisteren nog snel alle kerstkaarten op de post gedaan. Dat klusje zit er ook weer op voor dit jaar.

Vanavond mogen we weer naar de VK, hartje horen van onze kleine dame :D
    We moeten ook gelijk zo'n medische zwangerschapsverklaring meekrijgen van de VK, want die moeten ze op mijn werk doorgeven aan de arbo dienst. Nog nooit van gehoord, maar dat heb je bij het eerste kindje.

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Van harte gefeliciteerd met Sam!

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Daphne, fijne dag vandaag, ook al zal ie inderdaad best emotioneel zijn. Probeer er van te genieten en ga lekker veel taart eten!
    Hier weer een vreetbui. Mannetje is net terug van het werk en had lekker een pistoletje gezond meegenomen, die heb ik eerst weggewerkt. Nu zit ik aan enorme bok speculaas, want heb echt honger.
    Vanavo0nd eten we indische kipschotel met prei en champignogns met rijst. Laten we beide niet zo van rijst houden, maar ach, de rest leek me wel erg lekker.
    Mannetje is in bed gekropen, is niet lekker en koud. heb erg veel zin om er naast te gaan liggen, maar mag niet, hij wil ff rustig liggen :(

Deel Deze Pagina