Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeetje! ben weer een uur bezig geweest met lezen! en weet nu niks te zeggen haha! stom hoor!

tegen schrale tepels helpt bepanthem creme heel goed! die gebruikte ik de vorige keer bij de borstvoeding en dat werkte echt super.

ze zeggen vaak dat je buik vet houden e.d. om striea tegen te gaan onzin is. wat het is niet de bovendste huis die knapt maar de huid eronder. en smeren helpt niet! maar heel veel bewegen dat is wel goed!
    bij arjen heb ik gelukkig helemaal geen last gehad van striae en hopelijk krijg ik dat nu ook niet! al groeit mijn buik vast veel groter nu als de vorige zwangerschap!

ik heb vanmorgen maar even een nieuwe winterjas gekocht in stad! want mijn oude jas werd steeds korter door mijn dikker wordende buik haha.

zometeen ff verder met de was... want heb geen handoek meer schoon! ooh wat ben ik t huishouden aan het verslatern zeg! ik doe echt niks meer! pff vannacht ook al geen oog dicht gedaan! heerlijk van die dagen en nachten! dacht dat dat aleen de eerste 3 maanden zo zou zijn?

en dan die kou nog bah bah bah! daar word ik helemaal niet vrolijk van!

gister avond trouwens weer wat mee gemaakt...
    mijn vriend heeft vorige week de schuurdeur op slot gedraait toen we de kerstboom eruit haalde.
    en er kwam altijd een zwerfkat bij ons aanlopen.. die woonde eigenlijk al in of meer bij ons.. en die had ik dus al een week niet meer gezien... en ineens dacht ik van neeeh! die zal toch niet in de schuur zitten? dus ik gister avond laat schoennen aan jas aan en in de schuur kijken... en ja hoor.. ik zag ineens een kat bewegen! ik schrok me dood.. dacht echt dat dat zijn laatste bewegingen waren.. ik mijn vriend roepen.. hij die kat mee naar binnen genomen! is niks mee aan de hand.. hij is wel wat magerder geworden! maar helemaal niet uitgedroogd ofzo! wat was dat schrikken zeg!
    en ebn ook echt blij dat ik die ingeving ineens kreeg en niet een week later ofzo.

2. friendly ben jij zo creatief dan? ik wou dat ik dat had! maar schilderen en knutselen e.d. is echt niet voor mij weggelegd!
    ik ben ook helemaal weg van winnie the pooh! en indd erg leuk om 1 muur te beschilderen!

ik verhuis veel te vaak dus helaas kan ik niet veel geld uitgeven aan het kamertje. dus word gewoon een emmer latex tegen de muur en klaar! tenzij ik nog snel een huisje vind waar ik een tijd kan blijven wonen! dan wil ik er wel wat meer energie e.d. in steken

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    fiona hoe is het gegaan?

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat ik overal lees, is dat smeren de striae zelf niet tegen kan houden, maar dat het wel kan helpen om het in elk geval minder zichtbaar te maken. Dus in zoverre heeft het dan toch wel enig nut om flink te smeren ;)

Ik zal binnenkort ook wel een nieuwe winterjas nodig gaan hebben... ach, de uitverkoop is langzaam op gang aan het komen, dus ga binnenkort maar eens in de stad kijken! Ben in elk geval niet van plan om een hele dure jas te kopen...

Ik had ook gehoopt dat de moeheid na die eerste 3 maanden toch echt een stuk minder zou worden, maar helaas... Schijnt trouwens toch best normaal te zijn, dat lang niet alle vrouwen na die eerste maanden 'barsten van de energie'. Wel een beetje jammer dat ik dan 1 van die vrouwen ben die daar toch niet zo van barst ;) Nu zit ik zowat elke avond een beetje lamlendig op de bank te hangen, omdat ik gewoon nergens meer puf voor heb! En dan bedenk ik me maar weer eens dat we na de feestdagen toch écht aan de kinderkamer moeten gaan werken... pfff, ik word nu al moe bij de gedachte! Mijn man is echt een optimist en denkt dat we na een halve week al grotendeels klaar zullen zijn. Maar als ik dan ga bedenken wat er nog allemaal moet gebeuren ben ik op het moment al blij als we na 1,5 week de meubeltjes kunnen gaan halen! (Dan zit onze vakantie er weer op). Nou ja, ik weet wel dat je in een dag veel kan doen en het meeste -zeker het zware werk- hoef ik niet zelf te doen, maar poeh, ik zie er nu wel een beetje tegenop! Ik heb nu echt zoiets van 'roep me maar als de Nijntje stickers op de muur kunnen!' Haha, maar ja .. voordat dat kan, moet er natuurlijk toch al een hoop gedaan zijn ;)

Wel fijn zeg, dat die kat er niets ernstigs aan over gehouden lijkt te hebben! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu die ingeving had! Vertroetel 'm maar lekker nu, dan kan hij weer aansterken :)

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ahhh gos die arme kat. Vertroetel hem maar lekker met voer en water. Dat zal hij wel nodig hebben.

Heb ook niet zoveel energie hoor... moest ook erg lachen toen ik ergens zag staan dat ik me deze weken beter zou voelen dan ooit te voren. Nou écht niet! Maar misschien ligt dat ook wel een beetja aan het weer hoor. Kan eigenlijk wel wat zon gebruiken.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik droom echt zowat elke nacht tegenwoordig over borstvoeding (dat wil ik ook gaan geven). Wat betekend dat dan weer, dat ik daar over droog? Overigens is het in de droom prettig.

7. haha ja grappig dat je daar over droomt!
    maar beter prettige dromen dan nachtmerries :)
    en indd. bv geven is in het begin geen pretje.. maar daar moet je even doorheen.. daarna merk je het amper!

met t kamertje ben ik ook nog helemaal niet bezig.. ik schuif alles door en mijn mannetje krijgt een groot bed :) we hebben al een hele leuke gezien! een trein bed of een auto bed! moeten we nog even kijken!

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb de laatste tijd wel vaker dat dromen die ik in het verleden heb gehad terug komen... Geen vervelende dromen verder en vaak ook dromen die echt nergens op slaan, maar vind dat wel vaag. Word ik wakker met een soort van deja-vu gevoel ;)

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Katsas: gefeliciteerd met je goede echo en met je kereltje, prachtige foto's!

Ben op pad gegaan voor beha's en het is gelukt, ben wel in shock over de maat die ik nodig had... :confused:
    Meteen maar even die vaseline bodylotion gehaald, mijn huid vooral mijn gezicht is toch ook al kurkdroog.

Wat kamertje betreft. Wij hebben een kledingkast en ladekast gekocht bij de Ikea. Stom toevallig stonden beide in de koopjeshoek daar, vanwege krasje aan de onderkant, is onzichtbaar maar scheelde hoop geld.
    En wel nieuw. Ledikantje en wandplank hebben we besteld bij babyplanet.
    Kamertje is al wel behangen en geschilderd, we gingen bovenverdieping nieuwe vloeren leggen dus dat maar eerst gedaan.

Dromen: sinds ik zwanger ben droom ik de gekste dingen maar ook heel vaak enge dromen dat ik badend in het zweet wakker wordt.....
    Dromen komen ook steeds terug........Van de week droomde ik over de bevalling, was een bevalling van 2 uurtjes :) Nou dat wil ik wel straks 8) En naderhand zat heel de woonkamer vol en ging ik vol trots onze dochter showen....

Wil iedereen hier weten wat het geslacht is? Wij willen het een verrassing laten. Alles is al zo gepland geweest ivm de ICSI, dat mag een verrassing blijven. Neemt niet weg dat ik vreselijk nieuwsgierig ben hoor.

Jvtje, geloof dat jij de lijst bijhoudt. Hier nog wat gegevens van mij.
    Uitgerekend op 9 mei, eerste kindje. Wil graag thuis bevallen en borsvoeding geven.
    27 december hebben we de 20 weken echo......

Hoe is het met de meiden die vandaag de 20 weken echo hadden?

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Deentje: Nou, ik ben momenteel niet meer zo creatief, maar vroeger wel. Vond dit wel een mooi moment om het weer een beetje op te pakken. Schilderen zal ik wel niet verleerd zijn...

Hannah: ik wil het ook niet weten, ik zit alleen met het probleem dat mijn man het wel wil weten, maar hij kan zn mond niet houden, daar ken ik hem goed genoeg voor. Die verspreekt zich al voordat we de kamer van de echoscopiste uit zijn. Ik hoop dus gewoon dat onze kleine verstoppertje speelt. Wel een nadeel, wij hebben nog 2 echo's, met 20 en 21 week, dus het is vast een van beide keren te zien...

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik droom de laatste tijd nauwelijks. Heb nooit veel dromen, maar als ze komen dan wel meteen 3 per nacht. Over de baby heb ik nog geen droom gehad, maar ben daar eigenlijk wel blij om want meestal zijn het niet echt leuke dromen. Het gebeurt idd wel eens dat precies hetzelfde terugkomt als ik al eens eerder gezien heb. Of van die 'voorspellende dromen' dan maak je iets mee (for real) en dan weet je zeker dat je het al eens eerder meegemaakt hebt (dat is dan de droom). Dat heb ik een paar keer gehad, vond dat best 'eng', terwijl het helemaal geen bijzondere dingen waren. Alleen het idee dat ik precies hetzelfde al eens 'gezien' had... nee niet echt prettig.

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Het scheelt dan dat we het allebei niet willen weten...
    Ook bij ons nog 2 echo's te gaan...Eentje met 21 weken en een 4d echo met 27 weken....
    Ik denk dat als je niet weet hoe je kijken moet het geslacht toch wel een verrassing blijft...Geef in ieder geval aan de echoscopist aan dat we het niet willen weten......

Fiona: hoe was het bij de vk? Hartje gehoord?

13. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Wij geven ook door dat ze het niet mogen zeggen, man laat het dan op een briefje schrijven, maar goed, dat zal niet helpen. Wij hebben met 20 week nog een sessie bij de opleiding verloskunde en met 21 week de 20-weken echo. met ongeveer 32 week hebben we de laatste echo van de vk en misschien dat we tussendoor nog een pretecho laten doen (afhankelijk van hoelang de 20 en 21 weken echo duren)

14. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    oooii, spannend.. nog 1 nachtje!
    dan 20 weken echo...
    voorgeveol is og steeds jongen...

wij willen t graag ok niet op t moment weten.
    Hij maakt er nl een foto van met duidelijk afdruk en uitleg.
    en ook krijg je dan rose sokjes mee in een envelop of blauwe...

dus dat is ook een hele leuke verassing.
    Dan doen we datlekker met zjn 2tjes (zoontj is naar oma,)

hierna doen we ook pretecho en ik krijg groeiechos..

maar goed, ben heel beneiuwd naar morgen...

hoe is t met de meiden die vandaag een echo hadden...
    dolphin?

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij willen het heel graag weten, al zeggen meerdere mensen (waaronder mijn man en mijn vader) dat het een meisje is en daar al stellig van overtuigd zijn.

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bij ons zijn de menigen nogal verdeeld:

Mijn moeder en zussen weten zeker een meisje.
    Mijn man weet ook zeker een meisje.
    Ik denk een jongen net als schoonmoeder en schoonzusje.......

Ben benieuwd wie er gelijk heeft... :)

17. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hallo meiden!

Even snel een berichtje van mij, me vriendinnen staan op de stoep dus kan even niet te lang achter de pc.
    maar alles is goed gegaan met de 20 weken echo. Was verbaasd hoe groot ie al was. hihi. Alles is inorde zover ze dat kunnen zien. wat heerlijk zeg. Had echt klotsende oksels van de zenuwen. haha.
    O en wat we krijgen blijft een verrassing!

katsas, geweldig joh een ventje!
    Dolphin hoest bij jou gegaan? Ben benieuwd.

morgen ga ik alles even bij lezen.
    fijne avond!

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Moest Fiona nou vandaag naar de VK? Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe dat gegaan is!

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja die moest vandaag. Ze was nog zo benieuwd naar het hartje en haar schoonmoeder zou meegaan........

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pffff, hopelijk is alles goed!
    Ben toch wel blij dat ik de AngelSound heb en af en toe ff kan luisteren.

Deel Deze Pagina