Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hallo allemaal,

wat een vreselijk nieuws van Mirjam, heb er ook geen woorden voor. Dit is waar we allemaal bang voor zijn als we een pijntje voelen die we niet helemaaal thuis kunnen brengen, of als ze het hartje niet direct kunnen vinden, en haar overkomt het echt! Vreselijk.

Hopelijk hebben julllie ook allemaal goede dagen gehad, zo te lezen is dat wel geslaagd. Bij ons was het heel gezellig, en mijn kerstdiener was goed gelukt, we eten alleen nu nog restjes, ik maak altijd veels te veel.

Morgen gaan we op vakantie naar breskens, zeeland op zo'n roompot park, Zeebad heet het. Heb er zin in. Even uitwaaien aan het strand en even geen verplichtingen, en leuke nederlandse en beligisch plaatsen dichtbij!

Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik een jongetje ga kijgen, maar mijn verstand zegt een meisje, omdat ik heel veel 3 meiden gezinnen in mijn vrienden en bekendenkring heb, en bijna geen gemengde gezinnen. 7 januari heb ik mijn 20 weken echo. Afwachten dus nog eventjes.

Lafo: nog even over borstvoeding: dat moet helemaal je eigen keus zijn, anders gaat het zowiezo niet werken. Bij Kim lukte het mij niet omdat ze te vroeg geboren was. Bij Tessa geloofde ik er helemaal niet in dat het wel zou lukken en toen lukte het bijna niet. Ik had echt al besloten om over te gaan op het flesje. De kraamverzorgster had dit ook al geaccepteerd, maar de verloskundige zei, meid blijf nou even je borsten aanbieden. Het is zo makkelijk, je hebt altijd wat troost bij de hand, je kunt altijd het flesje bij geven. Dat gaf mij heel veel rust , het idee dat ik toch gewoon aan kon leggen en als het niet lukte, had ik gewoon de fles nog achter de hand. Hierdoor kon ik mij ontspannen en heb ik ruim 6 maanden zelf gevoed. Tessa weigerde nadien ook uit het flesje te drinken, wilde alleen mijn borst. Dus ik ging dan 's avonds in mijn pauze gauw even naar huis om te voeden, die ruimte moet je werkgever je ook geven, maar ook mijn collega's vingen het heel begripvol op.
    Maar ga goed na hoe jij er je bij voelt, het is echt geen schande om voor de fles te kiezen! Houd wel in je achterhoofd dat je het altijd kunt proberen je kunt zo weer omschakelen na de fles mocht het niet bevallen!
    Persoonlijk vond ik het een heel mooie ervaring, en mocht het deze keer niet lukken om de een of andere reden dan heb ik het toch bij Tessa mogen ervaren, dat nemen ze me niet meer af! Je hebt nog een paar maandjes om er over na te denken ;) Ik zou wel bij je kraambureau aangeven dat je voor borstvoeding gaat ivm met de extra uren, je kunt altijd later weer van gedachten veranderen toch?

Verder wens ik iedereen een heel fijne jaarwisseling toe! En natuurlijk een babygoed 2008!

In het nieuwe jaar als ik terug ben van vakantie schrijf ik weer dagelijks mee en zal dan meer op iedereen reageren, is nu onbegonnen werk, er is zoveel geschreven!

Groetjes Evelien

Tto volgend jaar :) :)

2. evelien alvast een hele fijne vakantie! geniet er van!

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ja heel veel plezier Evelien!

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dank jullie wel! Gaan we zeker doen!

Groetjes Evelein

5. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hallo allemaal,
    laat ook weer wat van me horen.

Wat vreselijk voor mirjam, echt heel erg veel sterkte. wat een verlies.

verder is me goeie voornemen ook om wat meer te reageren. t is nu inderdaad ook een beetje teveel. Ik hou jullie gewoon niet bij. lees wel regelmatig maar heb er ook gewoon de tijd niet voor helaas.

heb niet geweldige dagen gehad. ben een beetje ziek. griep en enorm aan de .....
    Vandaag gewerkt maar morgen vrij genomen. vind t wel best, even relaxen nu.
    verder voel ik de kleine heel goed nu. Wil zo graag dat me man m ook voelt.
    Oja, las wel iets over sex....ik moest ff goed graven wat dat ook al weer was. maar ik ben er weer op gekomen! Misschien vanavond eens proberen weer. dan hebben we t toch al 4x gedaan sinds ik zwanger ben, voldoende toch :oops: :)

Nou ik wens jullie een fijn weekend alvast en een super oud en nieuw.
    En een super goed, gezond en babyrijk 2008!

6. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    Hier ook even snel een berichtje,

moet zo eten klaar maken..
    we zijn druk bezig met van alles in huis..
    de babykamer is al geschilderd ed, maar nu we weten wat t is kunnen we echt specifiek aan de gang met kleurtjes.
    ook moet de kamer nog lichtelijk verbouwd worden..
    en de gehel bovenverdiepeing meoten plintjes komen.

* mirjam, ik denk niet dat j hier nog komt, maar als je het nog leest:
    sterkte.

* Fiona, ik heb ze laatst gezien...
    maar weet niet meer waar?
    Ze werden iig per stuk verkocht, en niet echt goedkoop ;)
    maar ik zal voor je kijken!

nou ik ga vanavond de stad in, babyshoppen!

tot gauw!

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo, heb besloten wat makkelijks te gaan eten. Had nog een restje aardappels in de vriezer, dus dat ga ik eerst eten en daarna bak ik een frikadel of een hamburger en doe die op een broodje. Man is toch nog niet thuis en die heeft vanmiddag al op het werk warm gegeten dus vandaar geen aardappels vandaag.
    Pff, baal wel een beetje dat ie nog niet thuis is, hij dacht dat het niet laat zou worden, rond theetijd ofzo, maar helaas, het gaat gewoon zoals ik gewend ben :cry:

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    :D heeft ook nog een lekkerbekje in de vriezer gevonden :D

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Evelien: fijne vakantie.........

Eet smakelijk Friendly.......

Ik vanmiddag met mijn waardebon richting de prenatal......Was wat ik wilde hebben uitverkocht...Potverdorie...Morgen nog een keer proberen...

Fijne avond allemaal en tot later! Verjaardag van mijn zusje roept, morgen vroeg weer de wekker.....

Liefs Hannah

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Will, wat lief dat je dat vraagt! Ik heb sinds een week pas mijn draai gevonden. De eerste 12 weken ben ik zo ziek geweest, dat ik soms nog geen druppel water op een dag binnen kon houden. Dat was verschrikkelijk, en ik maakte me verschrikkelijk druk om de kleine, maar gelukkig is daar alles goed mee.
    Nu ben ik alleen nog 's nachts verschrikkelijk misselijk, iedere nacht moet ik dan min. 3 keer overgeven, en ik krijg max 3 uur slaap per dag.
    Daarom heb ik besloten om 50% te werken, en 50% ziek te melden, dat gaat nu redelijk.

Ik las dat jij behoorlijk ziek bent. Vervelend zeg. Wat heb je? Zorg maar goed voor jezelf, en duik op tijd je bedje in.

Friendly, alvast super bedankt voor het aanpassen van de lijst!
    Haha, bij jou kun je van alles terug vinden in de vriezer of niet?! :) Heerlijk een lekkerbekje, ik krijg honger van jou!

Evelien, hele fijne vakantie!
    Enne bedankt voor je info over borstvoeding. Ik ben er ook nog niet overuit wat ik ga doen. :(

Deentje, dat verminderen van sex door de kleine komt nu al bij jullie :) , haha.

Hupse, wat leuk dat je je kleine al zo goed voelt. ikke maar heel af en toe hoor. Maar het lijkt me ook zo leuk als mijn mannetje dat ook kan voelen. Weet jij vanaf wanneer dat ongeveer kan?

Mamain, babyshopse vanavond! Dat is het leukste wat er is. :D

Ik ga ook even het eten klaarmaken.
    X Neia

11. will

will Niet meer actief

evelien, fijne vakantie en goeie jaarwisseling
    tot volgend jaar, klinkt dat vreemd.

hupse, ai, ik vind het zelfs nog veel. hier wordt iets minder gepresteerd als jij vanavond je voornemen laat uitkomen dan :oops:

friendly, als jij voor het lekkerbekkie gaat stuur die frikandel dan maar op naar zweden, majo, ketchup en uitjes doe ik er zelf wel op, hahaha.

hannah, gezellige verjaardag.

heb zo vreselijk geslapen, heb gewoon moeite om wakker te worden. ga maar eens een douche zoeken misschien dat het helpt

12. ja ik slaap snachts ook heel slecht! geen idee hoe het kotm. dan lig ik maar te draaien en te woelen! en vooral heel veel piekeren over de meest rare onzin die eigenlijk niet eens boeiend is is dan heel interesant pfff:( dat word nog wat met oud en nieuw verplicht lang wakker blijven haha! en of me dat gaat lukken

13. will

will Niet meer actief

neia, heb niets bijzonders hoor. ik heb me gisteren heel erg tegen gegeten en ben veel te druk geweest. die combinatie gaat niet echt samen. daar komt nog eens bij dat ik op het ogenblik heel erg onzeker ben omdat ik van deze zwangerschap niets herken van de vorige twee. volgende week moet ik naar de vk dus moet ik het er maar eens over hebben.

maar jeetje joh, ben je nog steeds elke dag misselijk? wat vervelend want ik begrijp dat je er niets aan kunt doen. ben van amy toen ook heel misselijk geweest. er ging geen dag voorbij zonder over te geven. ik weet hoeveel energie dat kost en als je dan ook nog eens weinig slaap krijgt, pff.
    gelijk heb je hoor wat het werken betreft. jij en je kindje gaan nu voor, je hebt al genoeg op je bord gehad, toch.

14. will jij hebt toch 2 meiden? misschien is deze zwangerschap wel heel anders omdat je nu een knulletje krijgt? t schijnt heel anders te zijn teminste als ik de mensen uit mijn familie zo hoor

15. will

will Niet meer actief

o, neia, mijn man voelt de baby ook pas sinds deze week hoor. bij daisy duurde het nog veel langer. hij moet ook maar net op het goeie moment zijn hand op je buik hebben.

16. will

will Niet meer actief

hahaha, deentje, het zou maar zo kunnen maar ik heb een foto van de echo waarop je iets zou moeten zien maar zie helemaal geen jongens dingetje. ach, weet ik veel, ik zie ook geen meisjes dingetje dus je kan weleens gelijk hebben. nou dan moet ik maar weer eens gaan na denken over een jongens naam. en dat vind ik nou echt niet makelijk. hahaha

17. will

will Niet meer actief

ga, nu toch echt even douchen anders zit ik hier morgen nog.

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

will ! meen je niet haha
    okay als ik ze echt niet meer kan vinden hier in nederland ga ik toch een frinkandelen speciaal deal met je maken! hahaha

meiden bedankt voor het kijken naar me kapstokjes en helemaal lief als je er ff aan wil denken ik moet ze hebbuh bebbuh !

nou wat een vreselijk bericht lees ik hier net van mirjam zal zo ff gaan kijken maar gisteren zat ik ook al per ongeluk op de vlindertjessite en ik kan daar gewoon nu niet zo goed tegen echt al die liefe engeltjes die je daar ziet en die verhalen van die moeders ik denk dan hoe kom je over zoiets! niet gewoon maar je moet wel
    vindt het wel goed dat je hier er ook over kan praten moet toch ook wel goed zijn voor jezelf dan dat je thuis zit en niemand je begrijpt

ik krijg net als jij will ook wel eens een bange gedachte als ik teveel voel of zoals vandaag weer te weinig
    maar ben blij als ik gewoon me kindje in mei op me armen mag houden
    heb me kinderwagen uitgepakt en de maxicosie oo kan niet voorstellen daar daar ons kindje in komt te liggen

heeeel mischien ga ik me mannetje verassen vanavond een goedmaker van gisteren hij moest er vanmiddag wel om lachen gelukkkig
    eerst deed ik een moord voor zijn zaad en nu mag die niet meer in me komen ! vreselijk dat spul als je er niets meer aan heb haha

volgende week gaan we ff serieus een begin maken aan het kleine kamertje en dan ben ik benieuwd hoe het gaat lopen 28 feb komen ze de kinderkamer al brengen weet je hoeveel ik nog moet doen! ik denk echt de afgelopen dagen van krijg ik het allemaal wel klaar en voorelkaar ik wil nartuurlijk alles perfect hebben net als iedereen hier maar maak het mezelf ook een beetje moeilijk afentoe zoals die kaptokjes wie ziet die nou? nou IK! me mannetje laat me maar me gang gaan gelukkig

neia wat vervelend meid dat je je nog steeds nie helemaal top voelt je hebt er goed aan gedaan dat je dat met je werk doet
    ik mag me 2 jan. voor 2 uur per dag ziek melden werk en dan nog maar 3!per dag dus ik hoop dat dat me een stuk beter bevalt!

mirjam mocht je het lezen meid ik leef heel erg met jullie mee sterkte met dit verlies

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

heb het verhaal net gelezen moet er van huilen wat zielig waarom nou he!
    ik knijp zo in me handjes als ik me kindje gezond op de wereld heb gezet het is en blijft een wonder
    brr wordt je niet vrolijk van vanzoiets

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Neia, denk je dat Miriam het fijn zou vinden als zij en Danique ook een apart plekje krijgen in de lijst? Zoiets als de meiden die een miskraam hebben gehad, maar dan net even anders? Vind eigenlijk dat zij ook een speciaal plekje verdienen... maar wil het niet doen zonder haar toestemming... snap je?
    Wat vervelend trouwens dat je nog steeds misselijk bent. Ik dacht dat ik geen makkelijke zwangerschap had, maar als ik dat lees valt het nog wel mee. Ben momenteel in elk geval heel blij dat ik geen werk heb. Nou ja, werk wel, maar bepaal zelf een beetje mn tijden, dus net ff anders.

Deel Deze Pagina