morguh heerlijk dat vrij zijn bevalt me wel mag van mij wel langer duren ff checken wat er bij was geschreven
Ik voel hem/haar gelukkig erg vaak, zeker wel 10x per dag denk ik. Meestal 's ochtends (zoals nu) en 's avonds. Overdag zelf niet veel, of ik moet echt stil zitten.
gina gefeli met jullie huis spannend zeg en je niet te druk maken he laat die mannen het zware werk maar doen ! je gaat gelijk nartuurlijk de babykamer ook doen o ik heb zon zin erin om een begin te maken maar dan moeten eerst de kledingkasten eruit en een nieuwe kopen voor op onze slaapkamer ! duurt nog wel ff aangezien me mannetje niet beseft dat alles over ruim 2 maanden klaar moet zijn want dan zijn we zon beetje 7 maanden zwanger! onsukkie gaaf joh dat je man het ook heeft voelen schoppen mijn mannetje lag gisteren met zijn hand op me buik maar na 1 min zei die nou ik voel helemaal niks! aaah mannen ik hoop dat die het ook gauw voelt ik voel voornamelijk het kleintje als ik smorgens lui in me bedje lig nu ik vakantie dus heb zo mooi is dat niet veel voel ik hem maar nu ook achter de pc een soort golfjes ooo leuk! will zet die echo er eens op ! ben nieuwschierig mischien bedoelde die vrouw die de echo maakte van wat een lief meisje je dochter was! en had ze het niet over de baby haha you never know heb gewoon het gevoel dat je een babyboy krijg neia wij hebben allebei de 20 weken echo op 8 januati spannend he en al zo snel! willen jullie ook weten wat het wordt wij wel dus ben benieuwd friendly denk nog steeds een jongen terwijl de hele wereld op me eigen man en zijn vrienden na een boy zeggen, zegt de rest dus een meid me hele fam en de zijne dus ben benieuwd ... als het maar gezond is maar toch ben zo nieuwsgierig o vandaag 18 weken ! nog 2 weekjes en dan al op de helft! gaat hard! heb ook duidelijk een groeispurtje mee gemaakt o sommige sites staat al dat de kleine nu 22 cm is! 22 cm! weet je hoe groot dat al is hahaha en dat zit in mijn buik? ga hier me ook eens langzaam in orde maken
leuk he onsukkie ! maar bij mij zijn het echt golfen die ik voel en kleine stompjes heeel zacht maar het is ook zo moeilijk te omschrijven ze hebben het over vlindertjes die je voel nou sorry hoor ik voel alles behalve het gevoel van vlindertjes me schoonmoeder zei of er wormpjes en zitten stja of luchtbelletjes er zit iets in gelukkig dat het goed naar zijn zin heeft dat merk ik wel
Ooh dat is super onsukkie! Ik kan niet wachten totdat mijn vriend ook de baby kan voelen. Mijn vader denkt dat wij een meisje krijgen. Toen ik 12-12 bij de vk was geweest heeft mijn vriend gefilmpt toen de vk naar het hartje ging luisteren. Dit omdat mijn zusje van begin oktober tot half mei naar Australie is en ik het filmpje wil mailen. De vk liet het kastje zien richting de camera, daarop kon je de hoeveelheid hartslagen zien, deze lag tussen de 150-160. Dus toen zei mijn vader ik weet wat het wordt. Ik zo van ja ja zal wel! Hij zei jullie krijgen een meisje. Dus ik weer waar baseer je dat op? Op het aantal hartslagen, bij meiden ligt die hoger dan bij jongens. Nou we zullen het wel zien hoor, ik ga er niet vanuit dat ik een meisje krijg. Nou ik maak een einde aan mijn lange verhaal. Liefs
Nou mijn kleintje heeft ook gemiddeld 150 hartslagen en de vk zei ik denk dat het een jongetje is.... dus ook dat zegt niks ahahahaha... volgens mij zijn dat allemaal bakerspraatjes.. die echo, daar ga ik vanuit dat die het antwoord verklapt hihihihi.....! Nee nee, mijn mannetje en vader en mn schoonouders zijn nu bezig in het huisje, ik moest gewoon werken grrrrr... kreeg geen vrij vandaag, flauw he! best wel de pest over in want ik wil ook daar zijn en helpen.. maar ja niks aan te doen, nog ff wachten! @Fiona, nee de babykamer doen we alleen schuren en stofvrij maken en dan gaan we m in orde maken als we erin zitten..maar we gaan 13 januari al over dus daarna zullen we redelijk snel eraan beginnen! Nou idd.. mannen hebben het idee dat ze nog maaaaanden hebben.. ehhh hello newsflash.. met 7 maanden MOET het af zijn hahahaah maar ja... komt goed! Doeiiiii xxx
Daarom ga ik er ook niet vanuit! En het maakt mij toch niks uit ik zeg net als iedereen als het maar gezond is. Ik heb nu vakantie. 3 januari hoef ik pas te beginnen, dus ik kan ff lekker bijkomen. Liefs
ja mijn man snap ook niey dat 2 maanden zo om zijn! en we hebben toch hebben toch een waslijst de gang moet ook overnieuw behangen worden me lieve schoonpapa gaat dat doen en nieuwe overzet plinten en dan de kasten en dan de babykamer en dat allemaal voor 28 feb want dan komen ze de kinderkamer afleveren en monteren dus daarvoor nog behangen vloerbedeking gordijnen ect ect ik wil nu al een begin maken zodat ik dadelijk niet helemaal dol ben nou ik ga nou echt ervandoor anders zit ik hier de hele dag als een verslaafde waus achter me laptop
Ik voel het wel als vlinders soms, het kriebelt een beetje. Het zijn ook geen plopjes of golfjes meer, maar best wel duidelijke schopjes. Soms zit er een tussen die gewoon best hard is!
he meiden alles ok?hier wel hoor heb zin in vanmiddag dan hebben we klaverjas toernooi gisteravond oom nog ff gespeeld toen ging het bar slecht,dus moet vcandaag goed gaan ik denk dat wij volgende week met de babykamer beginnen.... en dan gaan we ook om geboortekaartjes kijken meiden ik wens jullie een prettig weekend toe en ik denk tot zondag 8) 8)
Fiona, ja spannend, allebei de 8e. Ik kijk er ook heel erg naar uit! Wij willen (denk ik ) niet weten wat het wordt, maar dat kan de 8e veranderd zijn hoor. Ik weet het echt niet. Verzorgingsmiep, dan krijgen wij ook een meisje, maar volgens mij is 160 hartslagen normaal of niet? Gina, balen dat je vandaag niet vrij kon krijgen. Ik snap heel goed dat je er graag ook bij zou zijn. Heb je dit weekend wel vrij? Onsukke, ik wil ook vlinders! hahahaha Eerlijkbeertje, jij ook fijn weekend. En wel winnen he?! Ik ga nu echt maar eens naar het werk! X Neia
goedemorgen allemaal! whoehoe! 20 weekjes vandaag! en nog minder dan een week en dan de echo! spannend!
Verzorgingsmiep, dan krijgen wij ook een meisje, maar volgens mij is 160 hartslagen normaal of niet? Dit is wat ik van internet heb gehaald: De snelheid waarmee het hart van een foetus klopt, ligt normaal gesproken tussen de 120 en 160 slagen per minuut. Maar ik geloof er niet in hoor dat het aantal hartslagen per minuut iets zegt over het geslacht. Ik ga nu ook maar eens wat doen krijg nu hoofdpijn van achter de pc zitten. Liefs
ja, ik heb de kleine zien bewegen ( vanaf de buitenkant)... leken we golven .. leuk dan weet ik gelijk hoe hij op dit moment ligt..
dolpihn wat leuk meid ik wil ook! deentje gefeli met je 20 weken! ik zit net te bedenken dat ze mij niets heeft verteld over de hoeveelheid hartslagen per minuut heb er ook niet naar gevraagd ze had gewoon zon kastje die ze met een microfoonte op me buik zette heb me toch een opruim woede heb de kasten op geruimd en er staan nu 2 vuilniszakken voor me zusjes klaar allemaal met kleding die ik toch niet meer draag en ook niet meer ga dragen heb nog 3 dingen in me kast liggen haha en schoenen ook 1 vuilniszak oude en nieuwe! je weet wel je wilt ze zo graag en je denkt dat je die halve maat kleiner wel wat uitloopt zodat je ze toch wel past nou echt niet he! ik ga weer verder met het strijken! er is een wonder ik strijk zomaar!haha
super lijkt me dat buddy! het zal bij mij ook niet meer lang duren! luister je nog vaak met de angelsound?
fiona dankejwel! ik heb gelijk ff een buikfoto gemaakt en ff in me album gezet! en me buik is toch al best groot ben er trots op angelsound gebruik ik eigenlijk heel weinig... nu ik de kleine voel schoppen heb ik daar wel genoeg aan! maar wel leuk om aan de visite even te laten horen!
Hoi dames, Weer slecht geslapen vandaag, de 3de dag al. ik word echt gek hoor!Ik heb lage rugpijn als ik moet opstaan, lopen enz..Heb volgens mij bi, ik ga maar maandag langs de dokter. heb de 15de (zouden jullie deze in de lijst willen zetten) me 20 weken echo, ben best wel bang hoor. Ik heb van alles in me hoofd, en als het niet goed is etc....owhhhh word echt gek. ik hoop dat het zo snel mogelijk de 15de is en dat het voorbij is. voel me beebje niet zo veel zoals gisteren helemaal niks gevoeld, maar vanaf wanneer moet je hem echt elke dag voelen? huis nog schoonmaken, maar heb geen zin. Moet toch gebeuren, nou dames, ik kom af en toe nog wel kijken. tot straks
De geupdate lijst! Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Bevallingskalender mei mama's 1 mei: Ice (Tamara) - 25 jr - Doetinchem - zh + bv - ...e kindje - meisje 1 mei: Wittereus - ...e kindje - j/m 1 mei: LadyIceShire - ...e kindje - j/m 1 mei: Anoesj (Anoeska) - 20 jr - Rolde - thuis + bv - 1e kindje - jongetje 1 mei: elpee - ...e kindje - j/m 1 mei: Jvtje (Madelon) - 28jr - Eindhoven - thuis - bv - 1e kindje - j/m 1 mei: Sis1987 (Francisca) - 20 jaar - ...e kindje - j/m 2 mei: Eyereen - ...e kindje - j/m 2 mei: Manon - ...e kindje - j/m 2 mei: Masoled (Marina) - 30 jr - Udenhout, thuis + fles - 1e kindje - meisje 3 mei: Mariska (Mariska) - 35 jr - Hoogezand, zh of thuis? + bv - 1e kindje - jongetje 3 mei: Wenedyjacobs55 - ...e kindje - j/m 3 mei: Anastacia (Anastasia) - 30 jr - Den Haag - zh + bv - 1e kindje - meisje 4 mei: Saar (Saartje) - 24 jr - Retie (prov. A'pen-BE) - thuis - bv - ...e kindje - j/m 4 mei: Chulita - ...e kindje - j/m 4 mei: Lindaaa - ...e kindje - j/m 5 mei: Katsas (Saskia) - 35 jr - Hengelo, zh + bv - ...e kindje - jongetje 5 mei: Moedergans (Alexandra) - 31 jr - Ouderkerk ad IJssel - zh + bv - 2e kindje - meisje 5 mei: Ntombi (Ingeborg) - 26 jaar - Nijkerk -thuis + bv - ...e kindje - j/m 5 mei: Wendy - 1e kindje- j/m 6 mei: Bette - ...e kindje - j/m 6 mei: Hope26 - ...e kindje - j/m 6 mei: princess - ...e kindje - j/m 7 mei: Hupse (Winnie) - 28 jaar Gelderland - thuis + bv - ...e kindje - j/m 7 mei: Shalina - ...e kindje j/m 7 mei: Mutsie79 (Lisette) - 28 jr - Den-Helder - thuis + bv - ...e kindje j/m 7 mei: Dolphin - 22 jr Gelderland - zh + bv - 1e kindje - jongetje 7 mei: Dionne84 (Dionne) - 23 jr - Culemborg- zh- tweeling - ...e kindje - j/m 8 mei: Gina82 (Regina) - 25 jr - Vlaardingen, thuis + bv - ...e kindje - j/m 8 mei: MaaikevT - ...e kindje j/m 9 mei: Anna28 (Leonie) - 28 jr Almelo - thuis + bv - ...e kindje j/m 9 mei: Sassefras1980 (Saskia) - 27 jaar - Rotterdam zh + fles - 1e kindje - j/m 9 mei: Knuffie - ...e kindje - j/m 9 mei: Hannah - 25 jaar - omgeving Arnhem - thuis + bv - 1e kindje - j/m 10 mei: Mamafaye - 2e kindje - j/m 10 mei: Linda - ...e kindje - j/m 11 mei: Annrieke - ...e kindje - j/m 11 mei: Kaat75 - ...e kindje - j/m 11 mei: Julia1982 (Juliette) - Deventer - ...e kindje - j/m 11 mei: Mamain2008 Friesland zh + bv - 2e kindje j/m 12 mei: Nijnja (Johanneke ) - 33 jr - Haarlem, zh of thuis (?) + bv - 1e kindje - j/m 12 mei: Surf - 1e kindje - jongetje 13 mei: Cinderella22 - ...e kindje - j/m 13 mei: Boeffie - ...e kindje - j/m 13 mei: Miessie - ...e kindje - j/m 13 mei: will (willie) - 37jr - Zweden, zh + bv - 3e kindje - j/m 14 mei: Draaimolen - 1e kindje - jongetje 14 mei: WendyP - ...e kindje - j/m 15 mei: Daphne78 (Daphne) - 29 jr - Nijmegen - zh + bv - 2e kindje - meisje 15 mei: Sandra31 - ...e kindje - j/m 15 mei: Lolake - ...e kindje - j/m 15 mei: Annetske - ...e kindje - j/m 15 mei: minke - ...e kindje - j/m 16 mei: Deentje (Dena) - 21 jr - Deventer - thuis + bv - 2e kindje - j/m 16 mei: Hellepelle (Hellen) - 28 jr Baarlo - thuis + bv - ...e kindje - j/m 17 mei: Priscill - ...e kindje - j/m 17 mei: Frostieke (Kelly) - 18 jr - Sint-Niklaas (Bel) - zh + bv - 1e kindje jongetje 17 mei: Dp75 - ...e kindje - j/m 17 mei: tweeling1 (Claudia) 22 jaar Zeeland zh + bv tweeling - 1e + 2e kindje 18 mei: Sannnniee - ...e kindje - j/m 19 mei: Mariebel - ...e kindje - j/m 19 mei: Indy73 - ...e kindje - j/m 19 mei: Jamy - 2e kindje - j/m 19 mei: Lafo (Judith ) - 26 jr - Rhoon - 1e kindje - j/m 20 mei: Mano82 - ...e kindje - j/m 20 mei: Chanie - ...e kindje - j/m 20 mei: Askim -34 jr - Rotterdam - ...e kindje - j/m 21 mei: lotte2 - ...e kindje - j/m 21 mei: Tienus - ...e kindje - j/m 21 mei: Neia - ...e kindje - j/m 21 mei: dancegirlie - ...e kindje - j/m 21 mei: evelien (Evelien) - 38 jr Veldhoven thuis + bv - 3e kindje - j/m 23 mei: Peetjuh - 2e kindje - j/m 23 mei: Daam (Damiët) - 35 jr - zh + bv - 4e kindje - meisje 23 mei: WishfullDreaming (Saar) - 22 jr - Antwerpen (BE) zh + bv - 1e kindje - j/m 23 mei: zwaantje (Miranda) - 28 jr Veenendaal - thuis + bv - ...e kindje - j/m 24 mei: Diaantje17 - ...e kindje - j/m 24 mei: Sjaandiaan (Diana) - 24 jr - zh + fles - ...e kindje - j/m 24 mei: Jolien (Jolien)- 25 jaar - Achterhoek - zh of thuis (?) + bv - ...e kindje - j/m 25 mei: Eikie79 - ...e kindje - j/m 25 mei: Katje81 - ...e kindje - j/m 25 mei: Jippeltje - e kindje j/m 26 mei: Sabineeuh - ...e kindje - j/m 26 mei: Nazli21 22 jaar 1e kindje jongetje 27 mei: Pebbles - ...e kindje - j/m 27 mei: Flyke - ...e kindje - j/m 27 mei: eerlijkbeertje (Trijntje) - Friesland - 2e kindje - j/m 27 mei: Fiona 23 - ...e kindje - j/m 27 mei: SanGerdjan (Sandra) - 29 jr - Tilburg - thuis + bv - 3de kindje - j/m 28 mei: Plopje82 - ...e kindje - j/m 28 mei: Onsukkie (Hilde) - 23 jr - Monnickendam - thuis + bv - 1e kindje - j/m 28 mei: Friendly, 25 jr - Groningen - thuis + bv - 1e kindje - j/m 29 mei: Follieke - ...e kindje - j/m 29 mei: Catheleine - ...e kindje - j/m 29 mei: Wassink - ...e kindje - j/m 29 mei: verzorgingsmiepie - ...e kindje - j/m 30 mei: Fiona23 (Fiona)- 24 jr, Utrecht- zh +fles - ...e kindje - j/m 30 mei: Plientje123 - ...e kindje - j/m 30 mei: Karine (Karine) - 27 jaar - Flevoland - thuis of zh(?) + bv - ...e kindje - j/m 31 mei: Rocca81 - ...e kindje - j/m Agenda Verloskundige of gyn 24 dec: daphne78, onsukkie, Daam uitslag vruchtwaterpunctie 31 dec: Anoesj 2 jan: Deentje + Sassefras 3 jan: will 7 jan: daphne78 8 jan: daam, Gina82 10 jan: evelien, Dolphin, Frostieke 15 jan: Daam, verzorgingsmiep 16 jan: Friendly, KatSas, eerlijkbeertje 17 jan: Jvtje 21 jan: onsukkie 22 jan: Neia Agenda Echo 31 dec: gina82 2 jan: Surf + Deentje 20wkn echo 4 jan: Lafo 20-weken echo 7 jan: evelien 20-weken echo 8 jan: fiona23 20-weken echo, Neia 2-weken echo 9 jan: onsukkie 20-weken echo 10 jan: daam 20 wk echo, Frostieke 11 jan: Jippeltje 12 jan: Katsas 14 jan: verzorgingsmiep 16 jan: Anoesj pretecho, Friendly 20-weken echo Aantal jongens/meisjes Jongen: 8 Meisje: 6 Onbekend: 85 Tweeling: 2 Buddylijst Friendly & Hellepelle Fiona & Onsukkie Deentje & Anastacia Daam & Jvtje Hupse & Anna28 Evelien69 & Will Katsas & Mamain2008 Anoesj & Gina82 Hannah & Ice Buddyzoekers Mariska72, Masoled Meiden die een mk hebben gehad *Danjo, Anoul, Rensie, Josien, Casannie, Sam8, wwjc19, Gerda1975, Mone, Amy82, Croky, Hummel, Rebbel, Jent, Jennie, Bahar, Ischa31, Thalita Op 23 december is Danique geboren, dochter van Miriam25 en partner. Helaas was het Danique haar tijd nog niet. Wij wensen Miriam en partner dan ook heel veel sterkte toe Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
Allereerst wil ik Miriam natuurlijk héél véél sterkte wensen de komende tijd. Wat ontzettend naar zeg! Het is voor ons allemaal denk ik onze grootste nachtmerrie op het moment... Nou, ik heb de feestdagen ook weer overleefd hoor! Dinsdag bij m'n schoonouders gevierd. Zet daar een verkoudheid even flink door die dag, pfff .. irritant! En alsof dat nog niet vervelend genoeg is, heb ik ook zo'n beetje de hele dag last gehad van brandend maagzuur (ben er zelfs 's nachts van wakker geworden en natuurlijk geen rennie ofzo in de buurt....) Gelukkig kreeg ik 's avonds wel nog iets naar binnen gewerkt. Er stond lam op het menu en zelfgemaakte puree-drolletjes. Dat was wel lekker in elk geval! Tweede Kerstdag eerst naar m'n moeder gegaan, een uurtje of 2 ofzo (en dat was ook wel lang genoeg). Ze kwam nog met de geniale opmerking "Goh, ben je verkouden?" 'hoe kom je erbij...', zij weer "hoe komt dat zo?" Jaaaaah, hoe wordt een mens gemiddeld genomen verkouden, ik zou het ook níet weten, echt waar... Daarna door naar m'n vader. Daar hebben we ook nog wat cadeautjes aan elkaar gegeven (m'n halfzusje vond het hélemaal niets dat ze -toen wij er eenmaal waren- nog moest wachten voor ze cadeautjes uit kon gaan pakken tot iedereen koffie/thee/chocomel had gehad ). En 's avonds simpel gegeten met soep, broodjes, knakworstjes, saté .. dat soort dingen. Géén gourmet dus dit jaar met Kerst voor ons, zowaar! Wat de sex betreft: dat staat hier op het moment ook op een erg laag pitje. Het is nog nét niet zo laag als bij hupse en will, maar heel erg veel scheelt het ook weer niet geloof ik. Ik heb af en toe opzich wel zin, dat is het punt nog niet eens zo, maar het voelt gewoon niet echt prettig, wat fiona ook al zegt: het doet gewoon pijn. Maar ach, dan moet m'n mannetje maar een paar maanden wat meer afzien op dat vlak, daar komt hij ook wel weer overheen Ze zeggen bij onze kwaaltjes altijd zo mooi van "het is voor een goed doel!", nou, dan hebben onze mannen ook maar iets voor het goede doel over Mijn man heeft de baby nu denk ik 1 of 2x kunnen voelen, maar meestal ligt de kleine stil op het moment dat hij z'n hand op mijn buik legt. Zelf voel ik de kleine met name de laatste dagen wel steeds vaker, misschien ook wel omdat de afgelopen dagen -ondanks de kerst- voor mij relatief rustig waren? (veel zitten, geen werk om je druk over te maken). Vandaag moet ik weer werken en ik heb 'm tot nog toe in elk geval weer minder gevoeld dan gister... @nazli: ik geloof dat je de kleine vanaf 26 weken dagelijks moet kunnen voelen. Je bent in elk geval echt niet de enige die bij 18,5 week de kleine nog lang niet elke dag voelt! Ik heb mijn kleintje voor het eerst gevoeld met 17 weken en pas sinds anderhalve week ofzo voel ik 'm elke dag wel eventjes. Ik weet wel dattie veel beweegt, want bij de verloskundige kon 'ie vorige week ook weer niet stil blijven liggen, maar toen voelde ik dus niets (terwijl het op de doptone dus wel goed te horen was dattie flink aan het trappen was!) Dus ja, dat je het niet (altijd) voelt, wil niet zeggen dat de kleine daarom ook de hele tijd maar stil ligt Voor de rest ben ik het allemaal wel weer vergeten... er is de afgelopen dagen toch wel veel gepost weer