@fiona: ik slaap zoals ik zin heb dus ook nog op m'n buik, nu kan het nog, straks gaat het waarschijnlijk niet meer, krijg soms wel wat schopjes, maar geen grote tegenstribbelingen en volgens mij heeft uk nog ruimte zat m'n z'n kleine lijfie daarbinnen alleen op m'n rug lig ik niet zo lekker meer, dan gaat er ene wervel onderin kraken, heel vreemd, zal het gewicht van de baarmoeder wel zijn
@daphne: nee dit is geen geweldige dag om moe en loom te zijn, blegh... misschien moet ik mezelf toch maar gaan dwingen iets leuks te doen de honden zijn gelukkig absoluut niet bang van alle knallen hier dus kan ik gewoon m'n gang gaan
kraken? dat klinkt niet zoals het hoort heb je nog last van je onderug? daphne mooie buik heb je al meid gaat lekker oo nog ff dan ben ik ook 20 weekies onsukkie jij had toch de 7de de 20 weken echo oja over de lijst ik vindt het ook no problem als de onbekende eraf worden gehaald dat maakt het idd wat overzichterlijker en kunnen ze alsnog erbij worden gezet opnieuw ik irriteer me dag vandaag aan me vent hij moet de hele dag irritant zingen en is zo druk en harde muziek in de auto ik was zo chago geworden daardoor heb oorpijn en dat er nog bij ik werdt er niet vrolijker op hij heeft me net thuis afgezte en zei dat die zich wel alleen ging vermaken nou moet die lekker doen maar intussen verveel ik me te pletter oooch zouden het dan toch echt de hormonen zijn?
Ok, dan zal ik als ik met de lijst bezig ga voorzichtig gaan schrappen. Meiden kunnen het altijd aangeven als ze er weer op willen ja. Ga zometeen de herhaling van boer zoekt vrouw kijken, heb het gisteren gemist. Ned 2 om 15.00. Ga nu eerst nog even een broodje tomaat eten, lekker en gezond!
Daphne: mooie buik! En ging me al zorgen maken over op de rug slapen maar hoeft dus niet want plat lig ik niet......... Succes met de lijst friendly.Volgens mij is de helft die er op staat niet actief hier............
Ik heb net toch maar even mijn zorgverzekering gewijzigd. Scheelt me 2,50 per maand of zo, maar nu krijg ik eventueel oppaskosten en een schoonmaakster als ik in het ziekenhuis kom te liggen (En aangezien die kans toch wel 100% is). Onsukkie, lekker dalijk badje nemen en rustig aan doen, dus relaxen zodat je vanavond weer redelijk fit bent .
hoop dat ik vanavond ook een beetje fit ben! heb weer eens zeer slecht geslapen! nahja ik zie wel hoe t gaat! ik blijf thuis dus kan altijd mijn bedje opzoeken! Gina gefeliciteerd met je knulletje! heel leuk! vanmorgen was mijn kleintje weer lekker actief bezig! leuk is dat ik voel nu ook echt bewegingen en niet alleen schopjes.
Hallo Allemaal! Ik heb lange tijd niks van mij laten horen, maar heb wel regelmatig meegelezen. Met mij (ons eigenlijk) gaat het goed. Op 17 december hebben we de 20-weken gehad. Alles was goed, gelukkig. De dag erna hebben we gelijk de kinderkamer besteld en een kinderwagen. Met de vrijedagen voor en na kerst hebben we niet stil gezeten. Het kinderkamertje is behangen en geverfd. De meubels komen eind februari , was het vast maar zover. Ik wil jullie allemaal een fijne jaarwisseling toewensen! Veel geluk in 2008!
Zo, 3 uur nodig gehad om bij te lezen Wat slaaphouding betreft: ik had dat ook al eens gehoord ja, van op je rug slapen. Dat de baby dan je organen net ietsje te goed aan de kant kan gaan duwen. Komt dan omdat de baby door de zwaartekracht tegen je ruggengraat aangeduwd wordt ofzo. En op je zij wordt de rechterkant weer afgeraden, omdat je dan een zenuw of bloedvat ofzo zou kunnen beknellen... Maar ja, het zal allemaal wel, ik neem gewoon de houding aan die ikzelf het prettigst vind hoor! En zelfs al zou ik er bij het inslapen rekening mee houden, dan wordt ik 9 van de 10 keer 's morgens toch in een andere houding wakker, dus ja. @fiona: je mag best op je buik slapen. Ik heb tenminste nog nooit gehoord dat dat niet zou mogen. Het is ook niet slecht voor je kindje ofzo. Mjah, misschien op het einde van de zwangerschap wel, maar nu nog zeker niet. Je kindje wordt goed beschermd door het vruchtvlies, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken Wat ik wel vaak lees is dat mensen niet meer op hun buik (kunnen) slapen, omdat het simpelweg niet meer prettig aanvoelt, op zo'n dikke toeter gaan liggen. Maar dus niet omdat het slecht zou zijn voor de baby. @Ice: wat gaaf dat je voor SBM dingen maakt zeg! Ik ga vanavond na het werk naar m'n schoonouders toe, zal ik daar eens wat bladen doorkijken. M'n schoonmoeder wil dat blad nogal eens kopen @nazli: cola wordt bij mijn weten niet echt aangeraden. Wat fiona ook al zegt: eigenlijk hetzelfde als met koffie. Maar ach, uiteindelijk is het de vraag hoeveel je je nu echt aan moet trekken van al die regeltjes. Toevallig heb ik vanmorgen een ander topic hier gelezen over iemand die zichzelf een saaie muts vond geworden nu ze zwanger is. En daar zei ook iemand "20-30 jaar geleden waren al die dingen over wat slecht zou zijn helemaal nog niet bekend en er zijn toen toch ook massa's gezonde kinderen op de wereld gezet". Natuurlijk wil je het beste voor je kindje en het kan zeker geen kwaad om met bepaalde dingen goed op te letten. Maar overdrijven is ook een kunst Ik heb trouwens sinds ik zwanger ben gewoon echt totaal geen behoefte meer aan cola, terwijl ik daarvoor echt een fles per dag kon wegdrinken als ik niet oplette! Het is niet zo dat ik het niet meer lekker vind, maar ik heb er gewoon totaal geen behoefte meer aan. Zelfde heb ik trouwens met koffie. @Gina: wat leuk zeg, een jongetje! Ik ben me toch een partij verkouden! Echt niet leuk meer Is op 1e kerstdag al begonnen en nu nog steeds... Het snotteren wordt wel steeds minder (al kan ik nog hele zakdoeken volsnuiten ), maar nu heb ik vooral enorm last van hoesten. Soms moet ik echt zo erg hoesten dat ik er gewoon bijna van over m'n nek ga. Geloof me: da's geen pretje! En er is nog eens niets dat er echt tegen helpt ook (tenminste: niets wat ik ken) Hoop trouwens dat ik het vanavond een beetje uit kan houden. We vieren oud & nieuw bij m'n schoonouders en daar blijven we ook slapen (wonen toch bijna 100km bij ons vandaan), dus ik kan op elk gewenst moment naar bed gaan als ik wil, maar toch... echt gezellig is dat ook niet natuurlijk Maar moest vanmorgen wel om 6 uur weer op om te gaan werken en heb de afgelopen 2 nachten niet echt geweldig geslapen. Bij m'n man speelt de verkoudheid ook weer op (daar heeft hij nu inmiddels echt al 1,5 maand last van ofzo, alleen de afgelopen weken viel het opzich wel mee) en hij snurkt nu dan ook weer als een idioot. Daar word ik toch niet echt vrolijk van Verder ben ik geloof ik alweer vergeten wat er zoal gezegd was
Leuk Deentje Ik heb de kleine de afgelopen dagen niet zoveel gevoeld, maar ik denk dat dat ook een rechtstreeks gevolg is van m'n verkoudheid... dat hoesten moet toch ook zo z'n weerslag hebben op de baby; m'n hele buik doet telkens mee! Het enige wat een beetje grappig is aan al dat gehoest, is dat ik telkens m'n navel naar buiten voel ploppen als ik tijdens het hoesten m'n hand op m'n buik heb liggen. Da's wel een vaag gevoel! Maar voor de rest heb ik toch echt liever dat dat gehoest gister al over was, dan morgen.... (heb ik daarna tenminste ook weer de rust om de baby wat meer te gaan voelen )
ik heb het gevoel dat ik elke dag cassis MOET drinken, al is het maar 1 glas, ff de smaak proeven... hebben jullie dat ook met iets?
ik drink ook gewoon cola hoor en koffie dat gaat er ook nog steeds in (wat de koffie betreft ben ik al echt zweeds, 6 bekers red ik toch wel). cola kan idd wel opluchten bij maag problemen. cola en koffie is hier geen enkel probleem. er wordt ook niet gesproken over ''met mate'' drinken. ik heb het trouwens bij amy en daisy (alleen koffie) ook gewoon gedronken en dat zijn toch 2 gezonde meiden. mmmm, die rechterzij verklaart bij mij dan de pijn wel waardoor ik van de week s'nachts wakker werd en die harde buik kreeg. de kleine zal dus idd iets hebben afgekneld. hier is mijn kleintje ook de hele dag al erg druk. onsukkie reageerd jouw kindje niet op het geblaf van je honden. als logan plots begint te blaffen kan ik er vanuit gaan dat ik een trapje krijg. arme uk die schrikt enorm natuurlijk. vindt het wel grappig. ga nu even eitjes vullen maar net als bij de oliebollen bevalt deze lucht me ook niet. nou meiden tot later maar alvast voor de gene die er straks niet meer zijn. een heel goed uiteinde en een ontzettend goed en gezond 2008
@Gina; gefeliciteerd met de goede echo. Leuk, een jongen! @Daphe78: waarom denk je dat je in het ziekenhuis komt te liggen. Had jij ook niet een hoge bloeddruk (ik dus wel) ;-(. @Eyereen; fijn dat de echo goed was. Weet je wat het wordt? @Jvtje; Herkenbaar dat erge hoesten. Ik word er ook gek van. Heb het al mijn hele leven maar dan gem. 1 x in de 2 jaar, en nu sinds de zwangerschap al de 2e keer. Als ik rustig zit gaat het wel, maar zodra ik ga praten, iets doen of lig kan ik alleen maar hoesten. Heb al alle drankjes geprobeerd maar niets helpt. Straks alvast wat dingen klaarzetten, vanavond gourmetten met vrienden. Vrienden gaan daarna nog de stad in maar dat zie ik dit jaar echt niet zitten....Vriendlief en ik zitten dus rond 01.00 uur weer saampjes.
net terug uit duitsland, ga nu nog even een dutje doen voor vanavond, anders trek ik het niet denk ik. ik heb nog wel een nieuwe foto in mn album gezet... al een klein buikje zelfs als ik lig, hihi Dan natuurlijk: IEDEREEN EEN SUPERGOEDE JAARWISSELING GEWENST EN EEN SUPERMOOI 2008! veel plezier met wat jullie vanavond gepland hebben!
Zo ik ben eindelijk wakker Vanacht een turbulente nacht gehad, vreselijke steken in m'n onderbuik die begonnen om 2300 en hielden heel de nacht aan, ik lag echt te creperen. 2x naar de huisartsenpost hier in Rotterdam geweest en gelukkig werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. De dokter had alles al onderzocht maar kon niks vinden, dus eenmaal in het ziekenhuis werd ik op bed gelegd en hebben ze meerdere inwendige onderzoeken gedaan, echo's genomen en bloed onderzocht en niks kunnen vinden, het allerbelangrijkste is dat er niks met de kleine is. Het zag er allemaal goed uit, genoeg vruchtwater, geen ontsluiting waar ze wel bang voor waren. Ook dachten ze aan m'n blinde darm maar gelukkig niks te vinden in m'n bloed alleen ijzerwaardes waren vrij laag maar dat had niks met mijn pijn te maken, dus het was me het nachtje wel. Ik had alle doemscenario's al in m'n hoofd zitten, maar ben zo blij dat alles onderzocht is. De pijn is er nog wel maar valt mee te leven, vanacht kon ik niet meer lopen. @ Hannah ook hier staat het bed iets omhoog, slaapt veel lekkerder! @ Friendly wij hebben Chinese buren dus vuurwerk gegarandeerd idd! @ Fiona mooie kamer, bij babypark gekocht? Je bent niet de enige "gek" die veel geld heeft betaald heeft voor het kinderkamertje! Ik ben een van de gelukkige die hele lieve schoonouders heeft die de babykamer willen betalen. Ik mag idd in m'n handjes knijpen. @ Gina gefeliciteerd met een knulletje wat leuk, grappig dat je intuitie iets anders zei! Ik denk zelf juist een jongetje maar geen garantie dus zo te zien Meiden ik ga hopelijk genieten van oud en nieuw, mannetje heeft net krentenbollen en appelflappen meegenomen en die ga ik nu lekker opeten!
@ lafo, ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt... goh eng idee zeg.. duim voor je dat het snel over is... sterkte meis !
Moet zeggen dat mijn honden eigenlijk nooit blaffen. Zeker niet binnen of aan de lijn. Alleen als ze los zijn wel eens naar een andere hond.
@ Dank je wel Dolphin. zal wel lukken hopelijk! @ Surf jij hebt ook een mooie kamer uitgezocht, zou ook mijn smaak kunnen zijn!
@ Onsukkie hier blaft mijn hond wel, voor het eerst dit jaarm om het vuurwerk andere jaren deed hij dat nooit, vindt het wel zielig, hij is zo bang