Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wel weer goed maken hoor Fiona!

2. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    @ Fiona, fijn he die mannen, mijne kan soms ook zo zeuren, irriteer me soms mateloos aan hem en dan 's avonds ook nog durven vragen waarom ik niks tegen hem zeg...gohhh

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ppff zo als ik er nu over denk bekijk die het maar ff hij moet zich eens leren te beheersen
    een panisch wijf lijkt het wel!
    schaam me dood dat de buren het mischien wel hebben gehoord
    hij is sinds een paar weken weer begonnen met roken en hij was 3 maanden net er vanaf sinds die rookt lijkt die wel ernorme adhd te hebben en super chago te zijn
    mischien komt er te veel op hem af ook qwa ze eigen bedrijf maar hij moet eens lekker volwassen worden en niet zo negatief zijn altijd
    grrrrrr
    nee maak het nog steeds niet goed!

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Anoesj: wat goed 21 punten....Hopelijk snel die 25 punten dan en op naar je eigen huissie!

Fiona: hmz vervelend meis maar wel weer goed maken hoor...

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hangt iets zeker in de lucht

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ooo voel me babytje ben weer blij lekker hoor zo itiem is dat ben weer ff in de wolken

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Fijn he dat geschop.........
    Hie is mijn beebje al de hele dag een feestje aan het bouwen van binnen....En nu sinds ik zit continu....Kleine druktemaker :)
    Maar heerlijk gevoel!

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier is ukkie vandaag ook erg druk. Grappig dat meer mensen dat hebben vandaag. Voel hem echt al de hele dag met tussenpozen.

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Is denk ik om even te laten weten...........Gelukkig nieuw jaar mama! :)

10. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ook maar weer ff een stukje bij lezen, al houden m'n hersens het niet allemaal bij vrees ik..

gefeliciteerd iedereen die een goede en mooie echo heeft gehad. toch altijd wel weer spannend toch!

Wij mogen 19 feb. weer voor een groei echo. ik ben dan 28 wkn.
    Dit aangezien ons zoontje va ongeveer week 30 een groei achterstand opliep. Ze willen het nu beter in de gaten houden.

Ben er niet zo bang voor moet ik zeggen. deze frummel lijkt nu al 2 x zo groot te zijn als Aidan was. Altans m'n buik is in iedergeval duidelijk veel groter. En daarbij was Aidan wel heel klein, maar hoefde niet in de couveuse omdat hij zich zelf warm kon houden en z'n glucose op pijl bleef.
    Al met al vinden we het nu eigenlijk alleen maar leuk om een paar x extra naar binnen te mogen kijken. Alles is zo veel ontspannener als vorige zwangerschap.

De broedsigheid heeft ernstig toe geslagen.
    alle kleine kleertjes zijn uitgezocht en gewassen.
    heb ramen staan zemen en loop me te ergeren aan de troep in huis. Niets voor mij.
    Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Heb vandaag ook stof gekocht om de wieg opnieuw mee te bekleden. Er zat een nogal jongens achtig stofje op. Wel leuk, maar toch niet voor een meid.

Het is een riet gevlochten wieg, de binnen bekleding wordt nu lime en het hemeltje wit met ingeborduurde ovaaltjes in, lime, oranje, lila en blauw. Leek me wel lekker fris zo voor ons mei, meisje. Nu moet alles nog onder de naaimachine. Denk dat dat een mooi klusje is voor het weekeind oid.

Man lief is vandaag ook weer aan't werk.
    Hij is bijna 2 weken vrij geweest maar werd meteen ziek. Dus heeft hij de door hem voorgenomen klusjes niet kunnen doen.. balen.

Oh ja ik zit er aan te denken om deze x ondersteuning te vragen van een Doula tijdens de bevalling (zie www.doula.nl)

Ik ga weer in het ziekenhuis bevallen, maar heb me daar de vorige x best "in de steek gelaten" gevoeld. M'n schoonma was mee, maar ipv m'n man en mij te steunen, zat ze er maar wat bij op een stoel te wachten. Mijn man is erg rustig en teruggetrokken en was op dat moment helaas niet de "sterke persoon" die ik af en toe even nodig had.
    Al met al heb ik om pijnbestrijding gevraagd omdat ik in paniek raakte. Met iemand er bij die me beter kan steunen, had ik dat misschien helemaal niet nodig gehad. Ik ga er steeds meer tegen op zien. Mede omdat door de pijnbestrijding de hartslag van m'n zoontje opeens wegviel.
    Ik wil het nu zo graag zonder doen, maar ben zo iemand die op dat soort momenten echt even een "ondersteunend iemand" nodig heeft. die er voor jou is en bij je blijft.

V.d. week komt ze langs voor een gesprek. M'n man vindt het geloof ik niks. Maar ja of er nou een v.k. bij staat die hij niet kent of een Doula die al een paar x is langs geweest, maakt denk ik geen barst uit. Ik ben hier in denk ik toch ff heel egoistisch. 't is toch een emotionele achtbaan zo'n bevalling.

Hebben jullie er zin in? of zie je er tegenop?

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Jeetje wat schrijven jullie veel dames, ik kan het bijna niet meer bijhouden als ik al een halve dag niet meer kijk!

@ Sannnieeee fijn zo'n goede echo maar weet je ook wat het wordt of wil je het geheim houden?

Hier was ook zo veel mist met oud en nieuw, ook van de kruitdampen bleghhh gelukkig ben ik alweer een jaar gestopt met roken ;)

Wat wilde ik nou nog meer schrijven hmmm volgens mij heb ik weer last van een vlaag van zwangerschapsdementie :(

Oh ja Will hoe lang hebben ze zwangerschapsverlof in Zweden, ik hoorde een jaar :confused: , dat willen ze hier ook gaan doen, we zijn net te vroeg ;)

Ik ga denk ik ook een pretecho laten maken met 26 weken ofzo, bij mij zit babyview om de hoek :D
    Moet je al lang van te voren een afspraak maken?

Nou dames nog twee dagen en dan weet ik eindelijk wat het wordt, ik vindt het zo spannend :D

12. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo meiden,

ik weet ook inderdaad wat het word. en natuurlijk zou ik het willen vertellen, maar ik weet niet of er mensen zijn die mij kennen want dat zou ik erg jammer vinden.
    ik hou het tegen de buitenwereld ook echt helemaal stil. wil niet dat iemand het weet!

groetjes sandr

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Moedergans: ik zie echt niet tegen de bevalling op........Bevallen moet ik toch..Komt zoals het komt, kan me er druk over maken maar heeft geen zin.
    Doula heb ik we; eens iets over gelezen ja...Ik persoonlijk heb er geen behoefte aan maar kan me voorstellen dat je er wel behoefte aan hebt een extra steun.

Lafo: volgens mij hoeft het niet ver van te voren een afspraak maken. Ze zijn er op verschillende dagen dus er zal denk ik altijd wel een gaatje te vinden zijn....

Will woont precies in het goede land ja...Wat lijkt me dat heerlijk, een jaar verlof! Wij idd net te vroeg las ook over die plannen in Nl.Maar ja je weet het niet, als iets snel wordt goedgekeurd kan het snel geregeld worden...ga er niet vanuit hoor.

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Sannie: ik ben wel heel nieuwsgierig nu...........Je kan het ook aan ons pb'en....Weten we het toch maar niemand die het kan lezen ;)

En ik zal niks verklappen :-#

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dames ik heb zo´n hoofdpijn! Ik hou het echt niet meer vol. Durf ook geen paracetamol te nemen, het mag niet van me man.

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hannah ik pb je!

ik heb ook 9 februari 4d echo. zag dat jij hem ook had die dag.

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nazli kan komen omdat er sneeuw in de lucht hangt dan is de druk anders echt waar! ik heb het altijd en nu dus ook meer mensen hebben er last van
    nou ga met eten beginnen
    en ff checken hoe zijn pet staat! xxx

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sanniedoe mij ook een pb ben zo nieuwschierig ik denk een meisje!

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Nazli ik was toch laatst in het ziekenhuis en daar zeiden ze gewoon dat het geen kwaad kan, daar raden ze het zelfs aan.

20. will

will Niet meer actief

lafo en hannah, nee ik heb geen jaar verlof. het zit anders. na de bevalling is eerst de moeder aan de beurt, 6 maanden verlof. dan kan moeder weer gaan werken en heeft papa recht op 6 maanden. maar papa KAN zijn maanden of een deel ervan aan de mama geven. YES, ik heb een jaar verlof.

sandra ik denk ook een meisje, pb-tje. wat zijn we toch nieuwsgierige mutsen.
    over nieuwsgierig gesproken, kan je van de foto van de echo een foto maken of is dat heel onduidelijk, het scannen lukt niet, denk dat er iets goed mis is met dit lappie.

nazli, paracetamol kan echt geen kwaad.

hier sneeuwt het ook maar dat is niets nieuws.

en nu ga ik kijken bij daisy want die staat de koelkast te plunderen, hahaha

Deel Deze Pagina