Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier is het erg druk van binnen. Als m'n man zijn hand op mijn buik legt begint er geheid wat te bewegen en dat zijn geen "plopjes" meer. Echt duidelijke schoppen en soms zelfs echte bewegingen die je langs je buik voelt gaan. Gisteren zat er zelfs een hele harde dikke bult aan de bovenkant.

Erg leuk!

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Bij ons is het inderdaad vaak ook een dagje sauna, maar goed, dit jaar even niet zo verstandig (nou ja zou wel kunnen, maar het komende half jaar lukt dat zeker niet, zou dus jammer zijn).
    Dacht er idd eerst aan om het zelf te geven, de echo, maar dan weten we nog niks voor de ouders. Meestal verzin ik op het laatste moment nog wel iets wat ie nodig heeft (of wat ik vind dat ie nodig heeft ;) ) We zullen wel zien, we hebben nog een paar weekjes...

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hier wordt ukkie ook steeds sterker, zal wel aan de periode liggen onsukkie. Jij hebt het harde stuk nu dus ook ervaren. Heb echt een paar keer de kont gehad, maar gisteren had ik de hele rug in mn buik echt een harde lange streep. Vind het echt heel apart :D

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja volgens mij had ik ook de rug, lag helemaal bovenin zo ongeveer ter hoogte van m'n navel. Heb ook echt het idee dat hij op de hand van m'n man reageert en er gisteren dus zelfs in ging liggen.

Morgen ben ik op de helft!

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Die van ons gaat er dus nog steeds vandoor als man de hand erop legt... haha. Bij mij lag de rug trouwens helemaal onderin, maar goed, de volgende keer ligt ie toch weer anders...
    Ga zo schaatsen kijken :D

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly, je kan nu gewoon naar de sauna hoor, je moet alleen goed naar je lichaam luisteren, dus als je dizzy wordt dan uit de hitte. Pas de laatste maanden wordt bubbelbad en dompelbad afgeraden ivm kans op ontsluiting waardoor je infectie zou kunnen krijgen.
    Oke, als je nog nooit in de sauna bent geweest dan is het ook niet slim, maar dat komt omdat je niet weet hoe je lichaam normaal reageert op de hitte en dat is wel handig om te weten.

Fiona, heb jij geen angelsound? Dat is natuurlijk ook een manier om je mannetje te laten merken dat de kleine er is.

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ja weet dat ik wel naar de sauna mag, maar als we gaan maken we er echt een dag van en ik mag dan heel erg graag lang in de sauna zitten. Meestal ben ik er iets te laat achter dat ik er al lang inzit en krijg dan dus last van duizeligheid e.d. Dus vandaar dat ik gezegd heb dat we pas weer gaan als de kleine er is. In het zwembad ofzo ga ik wel eens, eventjes, maar die zijn ook lang zo heet niet.

Fiona: mijn mannetje denkt volgens mij net als jij, alleen uit ie dat precies andersom. Hij was ook begonnen met roken (en hij heeft nooit gerookt!) dus ben echt heel kwaad geworden, heb gezegd dat als ie dat deed dat hij dus niks om de kleine geeft (okee heel hard) toen kwam er idd uit dat ie juist hartstikke bang is dat het niet goed gaat, of dat er iets met mij of de kleine gebeurt. Hij heeft helemaal niks onder controle. De angelsound gaf hem alleen bevestiging dat het hartje klopt, maar verder kon hij er weinig mee. We proberen er nu wat vaker over te praten, maar das vrij lastig met zon binnenvetter...

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    2 x hetzelfde is wel veel...

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    en 3 x hetzelfde verhaal is al helemaal nergens voor nodig volgens mij

10. ja mijn vriend leek ook nog zenuwachtiger dan ik voor de echo.
    en dan nog dat die echoscopist het ventrikel verkeerd gemeten had en wij kans hadden op een kindje met down of een waterhoofd... was de spanning helemaal niet leuk meer! bah wat een ellende was dat! gelukkig hoefde ik geen week te w8en op een vervolg echo en kon die gelijk dezelfde dag.. en bleek dus gewoon dat er verkeerd gemeten was... teminste dat hopen we dan maar.. over 3 weken controle echo dus ben benieuwd.

ik ben ook helemaal gek op die echo plaatjes. heb hier in huis de eerste echo van arjen nog hangen en de 4d echo van arjen en nu ook de 2 echo's van onze nieuwe knul. Denk dat we deze keer geen 4d echo laten maken omdat er nu toch een 20 weken echo in t ziekenfondss zit. want bij arjen was dat nog niet en hadden we dus maar 1 echo.. dat vonden we wel te weinig dus toen gekozen voor een 4d echo en ook zeker geen spijt van gehad! echt mooi om te zien! en als je kindje dan geboren is herken je hem van de echo :)

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo allemaal,

Hier flink aan de schoonmaak althans mijn man doet natuurlijk het meeste, ik krijg het al snel in m'n rug.
    Wat dat betreft bof ik heel erg met mijn man hij doet echt alles wat ik hem vraag en is gelukkig nog niet echt zenuwachtig terwijl dat wel in z'n aard ligt. Hij rookt ook nog maar wel buiten. Hij rookt al vanaf z'n 13e dus verwacht niet dat hij er zo snel van buiten kan. Moet hij zelf maar weten, ik heb tot een jaar geleden ook gerookt dus weet dat het moeilijk zal zijn. Hij wil wel stoppen als de kleine er eenmaal is dus dat is wel positief!

Vanavond gaan we Japans eten, net even gecheckt wat ik nou wel en niet mag eten, wordt zo wisselend over gedaan. Maar in ieder geval geen rauwe vis.

@ Will oh jee dan staat me nog wel wat te wachten heb al 4 kronen dus er kan nog meer bij ;) Gelukkig gaat het weer wat beter met je!

Wat een verhalen over I am legend ik heb die dvd hier ook liggen maar wacht nog wel even met kijken, heb soms al hartkloppingen laat staan als ik een enge film zit te kijken, maar volgens mij is die film vanaf 12 jaar dat kan toch nooit zo eng zijn :rolleyes:

Tot vanavond!

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hoi meiden,
    hier weer een lekker rustig dagje.
    Even terug gelezen

@Will wat fijn dat de kiespijn op zich afgezakt is, gezien het feit dat je een bult hebt zal je toch echt een flinke ontsteking hebben helaas. Gelukkig dat je morgen je eigen tandarts kan bellen

@Fiona Nou gelukkig dat het hoge woord er uit is , en dat je man dus eigelijk gewoon bang is.. dat maakt toch weer een hoop goed denk ik.. al blijft het niet fijn natuurlijk.

@Deentje: wat een gedoe zeg met die echo toen, gelukkig bleek later alles goed. Wel schrikken he! En dan die echo fotos dat vind ik wel ene leuk idee!

@ Lafo lekker opruimwoede, hier ook last van hihihi
    En japans eten, dat is toch juist rauwe vis ? Al weet ik er niet zo heel veel van...
    Nou ja eet ze vanavond zou ik zeggen :)

Hier nu lekker aan het lezen ..
    Als er iemand in de buurt woont die ook graag een berg oude zwanger&zo en ouders van nu, wij jonge ouders etc wil lezen, dan roept ie maar heb echt een flinke stapel...
    En kunnen we lekker thee drinken :)

xx

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hallo meiden,

Ik leef nog ;)
    Heb afgelopen 2 dagen gewerkt en dan 's avonds bekaf dat ik geen puf had om achter de pc te kruipen....Zorg is toch best vermoeiend....
    Heb ook aan einde van de dag ook pijn in de rug en een gevoelige buik..Hebben meerderen dat?
    Las iets over een buikband, wat is dat en werkt het?

:idea: Ice: ik miste je al....Even rust nu de deadline verstreken is...Haha het is wel toevallig allemaal he...Zelfde namensmaak... :)
    :idea: Will: hoe is het met je kies? Heb ff snel teruggelezen
    :idea: Fiona: ach gos zo zenuwachtig, nou hopelijk na de 20 weken echo meer relaxt
    :idea: onsukkie: geweldig is dat he als je ukkie zo druk is....
    :idea: Lafo eet smakkelijk vanavond!
    :idea: Anoesj: jij dus ook al schrikken....Dat Sam dood ging was echt niet leuk :cry:
    :idea: Friendly: zo krijgen we de pagina's wel vol ;)

En de rest...............vergeten...Heb zo veel gelezen......Sorry...

Liefs Hannah

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Tjee zeg, sta ik net te koken (even heerlijke bloemkool ovenschotel in elkaar gezet, kan niet wachten tot ie klaar is), is ukkie zelf dan aan het schoppen. Tot nu toe als ik bezig was voelde ik hem/haar nooit, maar nu dus zelfs al als ik heen en weer aan het lopen ben en doen. Leuk leuk leuk!

Volgens mij ben ik daar best vroeg mee.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik begon op buikomvang 74cm en zit nu op 86cm. Alle mensen!

16. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    @Anboesj: haha, ja toen die hond dood ging, moest ik ook héél hard mn best doen om nie te gaan huilen :cry:, en ook toen die vrouw en kinderen weggingen en later dood gingen *snik*maar vond t wel een super (spannende) film!
    @Will: succes alvast met t testen, wanneer moet/mag ze? Hoop dat t allemaal meevalt! En ook met je tand!
    @Friendly: thnx voor t updaten vd lyst! Wat een goed id, echobonnen! Hè Maikel is binnenkort ook jarig.....maar wel pas eind maart. Dat duurt me te lang, als ik nog een echo wil, is dat wel in febr ofzo.
    @Fiona: ja nu is t dan beter te snappen hè? Aan de ene kant natuurlyk een goed teken en lief dat ie zich druk maakt, beter dan één die t allemaal wel best vind! Maar t is ook nie leuk voor jou als ie nie zo gezelli is ;) Duim gewoon dat di alles goed is, en dat ie daarna omdraait!
    @Onsukkie: die van ons is ook aardig bewegelyk en fanatiek de laatste tyd. Als mn mannetje voelt, houd ze zich stil, de kleine pestkop! Van harte alvast met de 20 weken!
    @ alle meiden wiens hubbie ook zenuwachtig is/was voor de 20weken echo: ja nu jullie t zeggen, die van my was de paar dagen ervoor ook nie te genieten, hadden smorgens zelfs nog een kleine ruzie! En na de echo was alles weer koek en ei :-s die mannen ook haha.
    @Lafo: ik ben ook echt van de enge films, en schrik niet snel, maar in deze zaten echt wel een paar momenten waarop ik me helemaal lam schrok! Of dat nou door de hormonen komt, ik weet t nie ;)
    @Buddy: ja haha, moest ff heel hard aan t werk! Maar vandaag lekker relaxed dagje gehad, vanmiddag nog onverwacht vrienden op bezoek. Mét kadootje, wat worden we toch verwend :D Heel cute, een creme setje-> romper, mutsje, sokjes en broekje met een beertje erop. Wel heel schattig! En ja wel toevallig allemaal :)

Oja, hoeveel zyn jullie trouwens al aangekomen?
    Nou ik ga zo maar es koken, worst met spinazie en aardappels, hmmmm vitamientjes :)

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hey onsukkie jeetje wat leuk dat die zo aanwezig is de uk
    ik voel meer harde bulten dan schopjes soort van spanning komt er dan op me huid te staan een soort druk? elke keer onderin dan rechts dan links dan midden
    maar voel hem wel gelukkig dagelijks nou ik kan niet wachten

hanah je bent ook weer bovenwater was zo stil!

daphne nee ik heb bewust geen angelsound genomen maar heb achteraf wel spijt ervan heb tot nu toe 1x het hartje mogen horen met 16 weekjes dat is echt weinig

weten jullie of je nog een echo krijg na de 20 weken echo of ik dit de laatste? ik hoop het niet

oo lekker onsukkie die schotel krijg er trek van! hmmmm

18. will

will Niet meer actief

wij hebben hier 2 sauna's maar ik kan er dus echt niet tegen op het ogenblik. de eerste 3 minuten gaat het nog wel maar dan breekt het zweet me uit (o, dat is normaal in een sauna, hahaha) mijn hart verplaatst zich naar mijn keel en wordt helemaal duizelig. nee ,niet echt lekker dus.

goh fiona, ik herken mijn man hierin bij de zwangerschap van amy. stond doodsangsten uit hoe hij de bevalling zou overleven. nou volgens mij heeft ie de helft toen gemist. toen wij de vk belde om te zeggen dat ik (volgens mij) persweeen had, vroeg ze dus of de vliezen al waren gebroken. vliezen, wat voor vliezen, moeten er vliezen breken dan :confused: , ik zal even kijken, nee ik zie geen vliezen. nou de vliezen braken dus toen hij stond te kijken of hij iets zag van vliezen zegt doodleuk tegen de vk ja, hoor ze zijn gebroken, ze loopt nu leeg dus je kan komen. hij heeft de telefoon opgehangen heeft een boekje gepakt is naast me op het bed gaan zitten lezen. niks geen zorgen, niks geen stress, beetje te relaxt vond ik zelf. hij had dus 9 maanden lopen stressen en op het moment waarvan ik zeg nu mag je stress hebben was hij dus belachelijk rustig, weet ook niet wat dat is met mannen.
    hij heeft er nu geen last van , nou ja , beetje dan. maak je geen zorgen hoor, komt best wel goed. op dit moment kunnen ze ons niet begrijpen en wij hun niet ;)

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha ice dat kind heeft nou al een kast vol kleding maar dat is goed het is ook een meid! haha wordt wat als ze 16 is ! kan je het niet meer bergen!
    ik kan ook niet meer wachten dinsdag kan ik eindelijk toegeven aan me ziekelijke koopgedrag heb me nou al zo vaak moeten inhouden

ben ook blij dat ik de reden nou weet hij heeft het ook een paar keer gezegd gisteren en vandaag weer van bijna dinsdag he! ja zeg ik dan bijna ;)

ik ben teveel al aangekomen volgens mij 8 kilo zon beetje
    ik ga zo lekkere pasta bolognese bij de italiaan halen met broodjes met kruidenboter hmmmmm lekker

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hahaha will! wat een giller

die van mij liet me bij mijn 1ste bezoek aan de VK alleen in ene omdat er bloed werd afgenomen
    ik normaal panisch voor spuiten had me er eindelijk bij neergelegd en wist wat me te wachten stond
    zij zegt ga maar zitten en rol je mauw maar omhoog
    ineens hoor is me man uuuhhh mevrouw het spijt mij heel erg maar ik moet nou toch echt ff naar de gang want ik wordt niet goed!
    zit ik daar hem aan tekijken vol ongeloof en schreeuwend in me gedachten neee laat me niet alleen wat doe je nou
    de VK hield me ook aan de praat tijdens het bloed afnemen omdat ik anders me adem inhou en flauw kan vallen ik heb de meeste onzin verteld die ik maar kon verzinnen
    ze zei daarna als jij gaat bevallen sturen we je man naar de kroeg dan haal ik hem wel weer eruit als je het kind heb

pfff mannen ik ben benieuwd hoe mijn bevalling gaat verlopen met zon gek!

Deel Deze Pagina