En terecht, hij was echt heeeeeeeeeerlijk! Met een pakkie van Maggie: oven dag schotel. Echt een aanrader!
Goedenavond meiden! Hoop in te halen vanaf vrijdagmiddag maar hier komt ie! @Hannah: M"n auto viel reuze mee voor de portomee! Ben gematst en dat voor het lange wachten hihi! Was 50 kwijt! En een apk tot januari 2009 verder! @Askim: Uiterlijke veranderingen behalve mega borsten en pukkels? ehm...nee! haha! Grappig dat het je moeder opviel dat je haar zo is veranderd! Kan het hoesten van de druk op de longen komen? Anders zou ik eens langs de dokter gaan als ik jou was! @Hupse: Wij hoeven ook geen mensen bij de bevalling! Heb volgens mij echt genmoeg aan mezelf, mn man en de vk! Lijkt me niets al die mensen! @Lafo: Mijn moeder zei ook dat het zonde was om 56 te kopen maar ik heb in een boek gelezen dat dat wel een normale startmaat is. Ik denk dat de maten met vroeger ook wel een beetje zijn veranderd? Zou toch ook kunnen dat 56 nu 62 groot is? @Deentje : Wat een mooie foto's van je echo! Super, ik heb alleen een foto van een been..... @Eerlijkbeertje: Hoop dat je snel weer opknapt! Druk aan de pitamientjes! @Iedereen: Bedankt voor het meedenken met de namen! Maar, we zijn er uit! Vrijdag zag ik ineens de naam in een boekje! Helemaal leuk! Manlief is ook overstag! Vond hem ook drect super! @Will: Hoe is het met je kies? @Friendly: eigenlijk wel een heel leuk idee voor zn verjaardag die echo bonnen! En een blijvende herinnering als je het ook op dvd laat zetten! @Fiona: Meid wat fijn dat je weet wat je bvriend dwarszit! Kan me voorstellen dat het voor die mannen ook allemaal niet meevalt! Probeer ook lekker te genieten meid! Dinsdag zie je je kleintje weer! @Friendly: Hoe weet je welk gedeelta van je kind je voelt? Ik heb vaak op 1 plek dat de kleine gaat schoppen en waar ik het heeeel goed voel maar kan nog niet zo duidelijk de kleinde ontcijferen zeg maar! @onsukkie: Leuk dat de kleine reageerd op de hand van je vent! Hier ook alleen heeft manlief hem/haar nog steeds niet kunnen voelen! (en die kleine slooft zich uit!) @Anastacia: Woon niet in de buurt helaas, anders was ik even aankomen wippen om een paar tijdschriften van je te lenen! Zo leuk! Hier gisteren de schoon ouders langs gehad en die zijn vanmorgen weer vertrokken! Was reuze gezellie Vandaag met vrienden een boswandeling gemaakt en daarna met hun en de kids patat met shoarma gegeten. Succes! Vrijdagavond met manlief naar de griek geweest en eerst vrijdag middag een nieuwe pc besteld die komt dinsdag! Het weekend weer voorbij en ik moe! (waarvan dan toch? ) Leuk en fijn om alle hormoonverhalen te horen van iedereen! Blijk ik me ook weer een stuk normaler door te voelen! Morgen weer aan de slag dus niet te laat naar bed! Dat was de vakantie! (mogen we al bijna met verlof? ) Liefs Anna
@ Fiona, gelukkig weet je nu wat je vriend dwars zit nu snel op naar die echo zou ik zo zeggen Pff hier steeds vervelende steken in mijn maag...niet echt prettig, heb ook steeds meer steken boven mijn billen..voel me dan net zo'n oud wijf die van de bank moet komen Zometeen lekker vroeg naar bed..morgen weer de hele dag werken...niet veel zin in en dan ook nog een vergadering..pff..dat word een hele lange vergadering volgens mij... Een fijne avond nog en slaap lekker
zo , daar ben ik weer. Gisteren kwam het er niet van, dus dan vanavond maar. Ik had gister gewerkt en ik kreeg weer zo'n last van mijn diastase. Voor degenen die niet weten wat dat is: Mijn buikspieren zijn gespleten en daar komt mijn middenrif dan door heen puilen, ook mijn darmen zijn heel gevoelig op die plek, is echt heel pijnlijk en een rotgevoel. Is al bij de eerste zwangerschap ontstaan maar toen had ik er geen last van, maar bij Tessa moest ik daardoor alvrij snel op arbeidstherapeutische basis gaan werken omdat het gewoon niet te doen was. De diastase is toen ook groter geworden en dat zal er nu bij de derde niet beter op worden. Het is maar op een manier te verhelpen, nl operatief. Maar dat vind ik nogal een grote stap aangezien ik er geen last van heb als ik niet zwager ben. Zowiezo kun je je pas laten operen als je geen nieuwe zwangerschap meer wilt. Hierdoor kon ik gisteren ook slecht rechtop zitten, vandaar dat ik de computer niet veel gezien heb, heb wel even bijgelezen, maar heb het daarbij gehouden. Vanmorgen moest ik weer werken en stond al met pijn op, maar toen ik aan het werk was ging het weg, alleen nog een beetje gevoelig, pff gelukkig! Goed onze vakantie was er helaas een met hindernissen, we hadden enorm slechte bedden, en Erwin liet zijn humeur er behoorlijk door bepalen, ik kreeg natuurlijk de schuld want ik had geboekt :x Ik ergerde me er kapot aan, heb zelf meer de instelling van, goed heel jammer maar we gaan er toch wat leuks van maken! Maar na drie nachten hadden we eindelijk te pakken hoe we het beste konden gaan liggen en sliepen we beter, totdat de buikgriep uitbrak bij Erwin en Kim, wat een timing he? Toch hebben we het verder wel leuk gehad, maar alles zat wel tegen, voelde me ook niet echt uitgerust. Over de kleding maatjes, ik heb geen kleine kindertjes, maar ze konden wel in 56 hoor, ik dacht ook laat ik maar 62 doen maar was echt veel te groot. Veel hebben ook maatje 50 nog wel nodig, maar je kunt ook snel genoeg bijkopen, en je krijgt ook veel kraamcadeautjes, en vaak meer kleine maatjes dan je lief is.Bij mijn kinderen klopt het aantal maanden wat voor een maar staat aangegeven vrij redelijk. 4/5 maand met maat 56 is mij niet gelukt. Ik denk dat de maten inderdaad wel wat verandert zijn. Dat geld ook voor ons trouwens de afgelopen jaar zijn de gewone confectie maten ook groter geworden . wat nu 40 is was vroeger 38. Ik denk dat wij ook gewoon met zijn 2en de bevalling doen, bij Kim zou mijn zus komen maar het was net glad en daardoor heeft ze het niet gered( het is gewoon ook al bijna 2 uur rijden, met glad weer veel langer, en ik wilde ook niet dat ze een ongeluk zou krijgen) maar ik vond die onzekerheid heel vervelend, had me erop ingesteld dat zij er zou zijn, vond dat ook een fijn gevoel en toen was ze er niet. Dat wilde ik geen 2e keer, dus bij Tessa hebben we het gewoon met zijn 2 en gedaan( + de horde ziekenhuispersoneel). Wel schrikken van angel4life? die met 25 weken al bevallen is, nou hoop dat dat een van ons bespaard blijft al die onzekerheid! Gelukkig is de kleine meid een vechtertje. Will, wat een wakker meisje heb je! Heeft ze er helemaal geen last van, ik bedoel , klapt ze naar zo weinig slaap op een gegeven moment niet helemaal in? Ga even boer zoekt vrouw kijken, ben straks weer terug, doeiiii
Nog even kort voor boer zoekt vrouw Anna: De kleine bewegingen weet ik ook niet te zeggen wat het is, maar zal in de meeste gevallen een handje of voetje zijn. Maar als ik een harde streep in mn buik heb lopen kan het niks anders zijn als de ruggegraat, en de bal denk ik nogsteeds het kontje (het hoofdje kan ook, maar dat lijkt me minder logisch qua ligging)
Onsukkie: hoe heb jij je buikomvang gemeten? Rond je navel? Wil het morgen ook ff doen maar weet niet precies waar ik moet meten
Ja rond m'n navel inderdaad. Heb het ana het begin van de zwangerschap ook gedaan, vind ik wel leuk om af en toe ff te meten.
zo ben net wakker om 7 uur in slaap gevallen op de bank ooowe ben nou echt gebroken me ukkie heeft voor dat ik in slaap viel lekker veel van zich laten horen zo leuk! nou morgen ochtend een dagje werken pffff haha moet weer beginnen en heb gelijk geen zin
zo evelien dat was wat minder dat je vakantie zo is gelopen en dan ook nog buikgriep erbij minder en wat pijnelijk wat ji beschrijft van je buikspieren rustig aan doen he anna waar zou jij toch niet van uitgerust zijn haha die 2 dagen van het weekend is ook te weinig he lijkt me heerlijk wanneer de kleine er is dat ik vrijdag zaterdsag en zondag vrij kan zijn me verlof begint op 5 mei en ik moet 22 aug weer beginnen maar mag er 3 of 4 weken vakantie aan plakken dus midden sept kan ik weer aan de slag weet je hoe heerlijk maar ik denk dat ik nog 2 extra adv dagen inruil en dan ben ik vanaf koninginnedag lekker vrij heerlijk ! o ooowwe kijk zo uit naar die tijd we gaan zo mooie zomer tegemoet! nou k ga ook verder slaap lekker meiden xxx
@ Anastacia viel wel mee met de rauwe vis, gewoon goed opletten met bestellen viel best mee. Zo ben dus weer terug, heb veel gegeten au au au echt een volle buik zeg @ Fiona heb ook niet veel zin om te werken d.w.z. niet veel zin in de argwanende blikken van m'n collega's. Is natuurlijk voor het eerst die halve dagen. Ben best nerveus, zal wel aangepast werk krijgen. Maar ja ben zo blij dat ik maar halve dagen moet werken, zo'n last van m'n schouders afgevallen, moet er gewoon van genieten. Nou meiden ik ga nog ff TV kijken en dan weer lekker naar bed! Welterusten!
nog ff snel lafo ik vondt het ook moeilijk voor me collegas maar meestal ben je jezelf gek aant maken en kom je morgen op je werk en zal je zien dat het meevalt je bent zwanger en heb BI je moet nu eerst aan je kindje en jezelf denken de 1 heeft een makkelijker zwschap als de ander dus relaxed meid en geloof me het is heerlijk en nog zit ik te klagen dat ik pijn heb moet morgen ochtend voor het werk naar de fysjo en zal het haar ook zeggen dat de pijn niet minder wordt ondanks de oefeningen zal er wel weer nieuwe bij krijgen nou doeiiii
hallootjes! @ Anoesj: leuk puzzelen! Ik ben gek op die puzzels van uhhh Jan Gaastra heettie geloof ik. Zal binnenkort ook weer eens voor de dag halen! @ Anastasia: wat heerlijk dat je allemaal spulletjes hebt gekregen! Scheelt toch weer een hoop! @ Will: ai kiespijn..ieuwwwwwww hoop maar dat het gauw wat minder word..zal niet fijn worden bij de tandarts, maar ja pijn is ook niks @ fiona: meis..wat naar van die ruzie...misschien heeft je manneke gewoon zijn onzekerheden, hoor je wel vaker van mannen die hun eerste kindje verwachten. Wel vervelend..bah... dikke knuffffffff @ fl3xgirl: spannend de pretecho! Leuk, hopen dat je alles goed kan zien en jullie beeb geen verstoppertje gaat spelen! @ fiona: die bevalling komt wel goed, ook wel met je man @ evelien: jammer dat de vakantie wat anders liep dan gepland, zonde hoor! Wij zijn vanmiddag heerlijk wezen wandelen en Tim lekker in de speeltuin op de glijbaan (honderd keer) met nog een stel vrienden en hun zoontje. Daarna met zijn allen naar de mac. Helaas lust ik geen enkele burger meer, dus heb het bij een milkshake en paar patatjes gehouden. Nou ja is ook niet zo erg voor een keer. Ik heb net nog ff met een vriendinnetje gebeld die net anderhalve week verder is dan ik en we hebben besloten om toch samen naar de zwangerschapsgym te gaan. Ik ga me morgen dus maar gelijk aanmelden, want volgens mij is dat vanaf de 26e week of zo al. Lijkt me toch wel heel erg leuk. Ben benieuwd of het nog kan, ik hoop van wel natuurlijk. Ik hoorde van haar dat zij ook zo moe is steeds, ik ben allang blij want dan ben ik niet de enige.
Minder werken lijkt me heerlijk ook al zal ik dan zeker ook een schuldgevoel hebben inderdaad. Morgen maar eerst de dag door zien te komen, dan krijg ik de verwijten en vragen waarom ik afgelopen vrijdagmiddag niet op de nieuwjaarbijeenkomst was
zo daar ben ik weer, ga even verder met reageren op wat geschreven is: Fiona, wat kan jij dromen zeg, ik lag in een deuk hier! Folliek,Ik ga niet bevallen in een bad, heb geen plannen daarvoor maar denk ook niet dat het gaat lukken omdat beide keren mijn vliezen al vroegtijdig gebroken zijn en dan mag het niet ivm infectiegevaar. Ik kan me wel voorstellen dat je je beter kunt ontspannen in een warm bad. Ha anoesj, die puzzel van jou doet me denken aan een mop die ik laatst op de lounge las over een dom blondje en haar puzzel. Voor wie hem wil lezen onder het onderwerp:"Proest" grappig! Anastacia, fijn dat je dat allemaal gekregen heb, kan me voor stellen dat jer blij mee bent. scheelt een hoop! Will, sterkte met je kiespijn. Ik ben een van de gelukkigen die echt n og nooit kiespijn heeft gehad! Maar het lijkt me heel vervelend. Fiona, vervelend die ruzie met je man, hopelijk is dinsdag voor hem de spanning eraf. Het is voor mannen ook wel onzeker omdat zij gewoon niks van het zwanger zijn voelen en maar op ons af moeten gaan, en als jou man alles zelf wil controleren dan begrijp ik dat dat moeilijk is voor hem, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij zich altijd maar moet laten gaan, maar hij heeft ook heel veel goede kanten lees ik regelmatig uit je verhalen Gelukkig maar! Ik begin de kleine nu ook wat vaker te voelen, het is nog wel vaag, maar dat komt natuurlijk door mijn voorliggende placente en mijn isolatie laagje. Lafo gefeliciteerd met je meid en Gina met je jongen, misschien vergeet ik er nu een paar die het ook weten, maar jullie zijn in mijn geheugen blijven hangen, alle andere dames die het ook weten gefeliciteerd! Friendly, ik hoop dat je je huis gauw kwijt bent nu! Anoesj, beterschap. Deentje, het lijkt me geen leuke ervaring die foute meting bij je echo, kan me voorstellen dat je dan vreselijk schrikt. Hannah, werken in de zorg is best vermoeiend en zwaar. En aan tillen ontkom je toch niet helemaal, tenminste ik niet. Ik heb na het werken ook last van mijn onderrug, helemaal toen vorige week een bewoner viel. En tja, in een reflex vang je hem dan toch op en heb ik hem in zijn val begeleid, maar heb het wel geweten had behoorlijk last van mijn rug, maar ja je laat een oud iemand ook zo maar niet vallen. Annna je mag niet klagen door een apk komen en maar 50 euro kwijt, een leuke meevaller. Askim, mijn haar is veel steviger als ik zwanger ben, normaal heb ik heel fijn slap haar en nu heb ik wat meer volume, een van de voordelen van zwanger zijn Eerlijkbeertje: beterschap Fiona, klopt dta wel dat je verlof op 5 mei begint, lijkt me vrij laat, moet misschie 5 april zijn ? En ik doe het rustig aan, bedankt voor je medeleven Lafo, morgen even door de zure appel heen, je doet het voor de goede zaak. En collega's die zo hun bedenkingen hebben , laat ze lekker. De collega's waar je een goed contact mee hebt zullen je wel steunen en de rest laat je maar! Ik denk dat het je goed zal doen, 40 uur werken is zwaar als je zwanger bent. Sterkte morgen! Katsas, klinkt heel gezellig jouw middag, bewaar die hamburgers maar voor mij dan, ik lust er wel pap van, dus ik houd me maar eventjes verre van de mac. Nou dat was het zo'n beetje, morgen de 20 weken echo, heeeel spannend, laat zo gauw mogelijk wat van me horen! Groetjes Evelien
Ik ben wat aan de late kant: maar alsnog iedereen een gelukkig nieuwjaar! Oud & Nieuw hebben we bij m'n schoonouders gevierd. Dat was -zoals verwacht- erg gezellig. We zouden 1 januari weer terug naar huis gaan, zodat we de 2e meteen konden beginnen aan de babykamer. Maar helaas: we kregen de 1ste meteen een telefoontje van mijn broertje dat de accu van mijn auto (die hij geleend had) de geest had gegeven en dat m'n auto dus in Nijmegen (daar woont m'n broertje) een beetje stil stond te staan.... Gelukkig voor ons hebben m'n schoonouders een eigen garagebedrijf, dus de 2e konden ze wel meteen een nieuwe accu bestellen, die we dan mee konden nemen naar Nijmegen. Maar ja ... waren we dus wel die dag kwijt daaraan, in plaats van lekker aan de babykamer te kunnen beginnen! En we 'moesten' een dag langer bij m'n schoonouders blijven slapen. Opzich niet erg hoor, ik kan prima overweg met mijn schoonouders, maar ja .. we hadden maar op 1 nachtje gerekend en dus niets extra's meegenomen! Pff, wat een gedoe zeg. Gelukkig had m'n schoonmoeder nog genoeg handdoekenwas liggen, dus daar kon nog wel wat ondergoed bij De 2e maar rustig aan gedaan, want m'n broertje moest toch eerst werken. Rond de middag eens richting de garage gegaan om de accu op te halen en daarna door richting Nijmegen. Daar 's middags wat gewinkeld, al hebben we niet veel gekocht want al het geld deze maand is gereserveerd voor de babykamer Moest m'n broertje tot overmaat van ramp ook nog overwerken... (en hij is dan niet iemand die zegt "sorry, ik heb al andere afspraken staan, los het zelf maar een keertje op!"), dus 1,5 uur later dan eigenlijk gepland was hij dan eindelijk thuis. En wij al die tijd dus blauwbekken op straat, want de enige sleutels die wij bij hadden waren van de auto van m'n man en onze eigen huissleutels, maar ja .. wij wonen in Eindhoven, niet in Nijmegen en 1,5 uur later betekende dus 8 uur 's avonds, dus alle winkels waren al een tijdje dicht Gelukkig ging het plaatsen van de accu echt super gemakkelijk en werkte mijn autootje daarna ook weer meteen Dus met een dagje vertraging, konden we afgelopen donderdag dan toch aan de babykamer beginnen. Inmiddels hebben we de muren geverfd en is de koof die rond de verwarming komt geschilderd. Morgen kunnen we de behangrand gaan plakken en gaan we naar de stort toe (we hebben maar een klein beetje afval ). Dinsdag kunnen we dan de vloer gaan leggen en als dat gedaan is, kan de koof afgewerkt worden en is het een kwestie van wachten op de meubels! Als de meubels staan, kunnen we de rest afwerken (schilderijtjes ophangen, muurstickers plakken). Kreeg vandaag trouwens wel k*tnieuws over ons kamertje. We waren afgelopen week nog even naar de babyplanet geweest om naar het kamertje te gaan kijken (voor de maten enzo). Maar de vestiging hier zit midden in een verhuizing, dus een hoop spullen staan tijdelijk ergens anders. Maar die vrouw kon ook zo snel niets terugvinden verder... ze zou ons nog terugbellen. Heeft ze dus vandaag gedaan; ze was er achter waarom ze niets terug kon vinden: we zouden een paar weken na de reservering die reservering geannuleerd hebben volgens haar Als er 1 ding is dat ik zeker weet, is dat ik dat dus echt *niet* geannulleerd heb! Waarom zou ik dat annuleren?!? We waren juist zo gek op het kamertje! Nu heeft kennelijk een ander stel het kamertje gereserveerd... Ze had wel zoiets van 'we hebben nog een ander kamertje staan' (en die is nog eens 100,- goedkoper dan die we uitgezocht hadden), maar ik heb 'm in de brochure bekeken en die vind ik dus helemaal niet mooi! Dus we gaan er morgen even langs (dat had ik ook met dr afgesproken, dat we dat sowieso gaan doen) en dan maar kijken of ze dat andere stel zover kunnen krijgen dat die een ander kamertje uit willen zoeken... misschien dat ze het kunnen proberen met dat wij toch echt eerder waren met de reservering en dat er gewoon een fout gemaakt is ofzo, ik weet het niet... maar ik hoop het wel, want een vergelijkbaar kamertje is gewoon echt niet te vinden op het moment Maar ik baal hier dus echt gigantisch van!
JVTje fijn dat je kamertje al zo opschiet, kan me voorstellen dat je er van baalt van de meubeltjes. Hoop dat ze een goede oplossing voor je hebben. Is dat kamertje niet meer te bestellen, anders moeten ze dat maar doen , voor de prijs die jullie al hadden afgesproken natuurlijk. Het is tenslotte hun fout! Groetjes Evelien
Haha, yoghidrink, daar ben ik ook verzot op inderdaad! Al valt het de laatste tijd wel weer wat mee, het is in elk geval erger geweest Ik koop meestal de goedkoopste troep die je kan krijgen, in van die plastic flessen, frambozensmaak... jammie! Yoghi yoghi vind ik daarentegen op het moment dus echt niet lekker, terwijl dat normaal gesproken m'n favoriete merk is... Nou, ik weet echt niet meer wie wat allemaal gezegd heeft, dus ik reageer maar meer in het algemeen... Allereerst: welkom nieuwe mei-mama's! (als ik goed geteld heb, hebben zich de afgelopen week 2 nieuwe mama's zich hier gemeld en zijn er ook nog 2 'terug van weggeweest') mamain2008: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hebben je vriendinnen/kennissen inmiddels wel iets laten weten, of nog altijd niet? Er is al een paar keer gevraagd of er mensen naar de 9 maanden beurs gaan: wij gaan hier zeker heen! We gaan sowieso meestal naar de huishoudbeurs en wil ook al jaren wel een kijkje nemen op de 9 maanden beurs, maar man-lief heeft me daar tot nog toe weg weten te houden, omdat het nou eenmaal nog niet echt aan de orde was. Maar nu ik zwanger ben heeft hij er helemaal geen moeite mee om lekker naar de 9 maanden beurs te gaan (en mocht die wat tegenvallen, of dat je er in elk geval met een half dagje ofzo wel uitgekeken bent: met hetzelfde kaartje kun je gewoon door naar de huishoudbeurs!) We weten alleen nog niet op welke dag. Daar hebben we het eigenlijk ook nog niet over gehad. Zal er ook wel aan liggen of we iets op het werk kunnen regelen. Wat betreft het gewicht: toen ik 8 weken zwanger was ben ik eens op de weegschaal gaan staan (voor het eerst in een jaar tijd ofzo) en toen schrok ik wel een beetje: 73 kg. Afgelopen vrijdag bleef de weegschaal steken op 72 kg; het laagste tijdens de zwangerschap heeft de weegschaal op 69 kg gestaan. Dus ben inmiddels wel wat aan het aankomen, maar zit dus nog niet boven m'n begingewicht (ik sluit niet uit, dat ik vlak voor de zwangerschap misschien nog 1-2 kilootjes meer woog dan met 8 weken). Ik lees dat er hier toch een aantal dames zijn waarvan de man het maar niets vindt dattie weinig kan doen en in elk geval geen controle heeft op het hele zwangerschapsgebeuren. Mijn vent heeft daar gelukkig niet zo heel erg last van. Zolang alles gaat zoals je zou verwachten -of je daar nu wel of niet invloed op hebt- heb je niet zoveel last van hem. Gelukkig gaat alles ook nog gewoon goed Mijn man wordt pas een emotioneel wrak wanneer zaken echt anders gaan dan hij zou willen. Dan is hij ook echt niet te genieten en kan hij ook voor je het weet een soort van mini-depressie hebben. Dan is hij dus ook niet echt gezellig! En ik weet ook nog steeds niet hoe ik daar dan het beste mee om moet gaan. Naar hem toe in elk geval; want wat ik ook zeg, of ik hem nu een trap onder z'n kont geef of juist heel lieve dingetjes zeg, het komt toch niet goed over (bij een trap onder z'n kont leef ik niet genoeg mee en bij lieve woordjes zijn het 'maar woorden' om hem te proberen op te beuren ). En als ik niets zeg -omdat ik weet dat de storm gewoon even moet overrazen en het daarna meestal snel wel weer een stuk beter gaat- is het al zeker niet goed. Echt vermoeiend hoor! Hij heeft 1 zo'n bui gehad toen ik net zwanger was (en het nog niet wist), toen was ik dus zelf ook een emotioneel wrak daardoor, want ik wist gewoon echt niet meer wat ik dan tegen hem moest zeggen! De dag erna was ik ook nog mega-chagrijnig. Dacht toen nog dat ik wat meer last dan normaal van PMS had, haha. Maar gelukkig heeft hij sindsdien niet meer van die uitbarstingen gehad en is hij de zorgzaamheid zelve!
Het is een model van het seizoen 2006/2007, dus ik denk niet dat die nog te bestellen is, maar ik wil het nog wel even navragen inderdaad.
Nog even verder reageren: Lafo: goed hoor, dat je nu 50% gaat werken! En wat anderen ook al zeggen, niet te veel van je collega's aantrekken hoor. Zij voelen immers niet de pijn die jij wel voelt! Ik ga zelf vanaf komende week ook 2 uur per week minder werken, al is het bij mij niet op medische basis, maar het heeft wel rechtstreeks verband met de zwangerschap. Ik heb er nu in 1e instantie voor gekozen zodat ik op de dinsdagen en woensdagen wat eerder thuis ben. Binnenkort moet de zwangerschapsgym beginnen (geloof 22 januari ofzo, maar ik moet er nog een brief over krijgen) en ik wil woensdag ook met zw-zwemmen gaan beginnen (had daar afgelopen woensdag al mee willen beginnen, maar door de problemen met m'n autootje is het daar niet van gekomen). Dan vind ik het gewoon fijn als ik een uurtje eerder thuis kan zijn van het werk, zodat ik dan nog rustig wat kan eten en m'n spullen bij elkaar kan zoeken enzo. Anders zou het telkens zo'n geren worden en zou ik ook nog gedwongen met de auto naar het werk moeten ook... (ga nu altijd met het OV, omdat ik aan het eind van de dag vaak nog altijd erg moe ben en mezelf dan gewoon niet echt vertrouw in een auto). Maar ik ben ook wel gewoon blij dat ik die paar uurtjes minder ga werken, ik werk momenteel 32 uur in de week en vind dat toch al behoorlijk vermoeiend! Er was ook nog iemand die gelezen had dat zwangere vrouwen zich rond 22 weken op hun sexiest zouden voelen. Ik sluit me wat dat betreft bij de rest hier aan: ook ik voel me niet echt sexy op het moment! Haha, ik vind m'n buikje prachtig, daar niet van, maar sexy zou ik die niet willen noemen. En m'n borsten zijn dan wel groter geworden, maar zitten onder de striemen dus ook daar ga ik me niet bepaald sexier van voelen M'n man vindt me mooier dan ooit tevoren, maar zelf zie ik het totaal niet. Ik zie alleen maar striemen, vermoeide ogen en pukkels! Ergens is er ook nog even over m&m's gesproken en wel of geen blauwe m&m's eten: ik zag toevallig net een reclame dat er nu ook oranje m&m's zijn! Over pijntjes & kwaaltjes: Iemand vroeg of meer mensen last hadden van een trekkerig gevoel rond de navel. Nou, ik heb daar de laatste dagen ook wel last van ja! Niet heel erg ofzo, maar het doet toch af en toe wel wat pijn. Er is ook echt zowat niets meer van m'n navel over! Als ik moet hoesten, kan ik 'm zelfs al naar buiten voelen ploppen (en ik heb de afgelopen 1,5 week wat afgehoest!) Verder heb ik af en toe last van mijn heupen. Vooral als ik een drukke dag heb gehad, veel gestaan/gelopen heb en/of in een verkeerde houding gestaan/gezeten heb. Maar voor een groot deel is het gelukkig op te vangen door mijn houding dan aan te passen. Al haalt het niet alle pijn weg. Het enige wat wat dat betreft echt helpt, is een nachtje de heupen rust geven. Nou komt er in onze familie sowieso wel heupdysplasie voor (erfelijk), dus ik hoop dat de pijn niet (veel) erger gaat worden en dat het allemaal mee zal blijken te vallen. Ik ga in elk geval wel komende week even de fysiotherapeut bellen (op aanraden van de vk). Misschien dat die nog wat oefeningen en/of tips voor m'n houding heeft enzo. Ik krijg nu wel steeds sneller last van m'n heupen, maar de hoeveelheid pijn neemt nog niet echt toe. Dat m'n heupen sneller klachten geven, schrijf ik vooralsnog dan ook vooral toe aan m'n uitdijende lichaam! Pfff, ik had trouwens ook in mijn blog gezet dat ik het met de vk over m'n heupen heb gehad. Krijg ik een mailtje van m'n moeder "ja, ik las dat je last hebt van je heupen en je had het er laatst ook al over dat je waggelt (haha, ik voel me echt af en toe net een pinguin En ik heb daar inderdaad wel meer last van wanneer m'n heupen pijn doen) en ik denk toch dat je beter eerst naar de HA kan gaan, want ja, bij je zus zeiden ze ook al dat ze wel last van dr heupen kon krijgen bij een zwangerschap (m'n zusje is al eens aan 1 van dr heupen geopereerd vanwege de dysplasie)". Pff, echt, ze zal het best goed bedoelen hoor .. maar ik hoor 5 jaar lang zowat niets van haar en nu gaat ze ineens de overbezorgde moeder uithangen Daarbij: alsof ik zelf niet allang gedacht heb aan de mogelijkheid dat het heupdysplasie zou kunnen zijn en de VK weet ook van de dysplasie in de familie af, dat heb ik al bij het intake-gesprek -niet voor niets- aangegeven. Dus als de VK denkt dat eerst een afspraak bij de fysio (als de klachten erger worden, zei ze er ook nog bij) voldoende is, dan geloof ik dat! Daarbij heeft de fysio het ook wel zo door als die er weinig aan kan doen en dan verwijst die me wel weer verder door! Oh ja, m'n moeder vond ook dat ik maar een echo van m'n heupen moest laten maken. Haha, een echo .. daar zullen ze veel op zien ja Ze zal een rontgenfoto bedoelen, maar no way dat ik in die regio een rontgenfoto laat maken als het niet perse noodzakelijk is, zolang het kindje nog in mijn buik zit! (Zo, dat moest ik even kwijt hoor ) Er vroeg geloof ik ook iemand naar Wie is de Mol: ik kijk het geloof ik al vanaf de 1e serie. Vind het echt een leuk spel! Vergeet alleen nog wel eens te kijken, of het wordt uitgezonden op een dag/tijdstip dat ik al andere dingen gepland heb, dus heb ook in de afgelopen jaren wel veel gemist... Heb afgelopen donderdag in elk geval wel de 1e aflevering van dit seizoen gezien. Benieuwd hoe goed ik het nu ga blijven volgen Hupse: ik ben ik er over aan het denken om mijn vader te vragen of die bij de bevalling aanwezig wil zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat ook echt wil, of toch liever alleen met m'n man & de vk, maar ergens vind ik het ook goed voelen om mijn vader te vragen. Hij is ook de enige bij wie ik dat gevoel uberhaupt heb. Moet er niet aan denken om m'n moeder of schoonmoeder ofzo erbij te hebben eigenlijk! Nou ja, ik heb -als het goed is- nog wel een paar weken om die knoop door te hakken. Ik heb de afgelopen weken de kleine niet zo goed gevoeld hier. Wel bijna elke dag nog een beetje gelukkig, maar dan maar 2x per dag 2 trapjes per keer ofzo. Begon me daar toch ook wel een beetje zorgen om te maken Maar ja, ben ook zo verkouden geweest, vooral met veel hoesten erbij! Denk dat de kleine daar toch ook wel last van heeft gehad en daardoor gewoon minder beweeglijk was. Nu gaat het gelukkig een stuk beter met hoesten en vandaag heb ik de kleine ook weer volop gevoeld! Op de een of andere manier vindt de baby het geloof ik leuk om vooral flink te gaan spartelen als ik op m'n zij lig. En dan vooral ook tegen de zijkant waar ik dan op lig. Stom kind, daar heb ik toch niets aan?! Dan kan ik daar niet m'n hand op leggen, laat staan kijken of er misschien al een voetje m'n buik uitsteekt (en als ik dan iets anders ga liggen, houdt 'ie natuurlijk weer op met trappen. Nu al stront-eigenwijs dus, dat gaat nog wat worden! (Maar ja, gezien z'n ouders is dat opzich niet een verrassing ) Ik heb wel weer genoeg getypt nu en het is ook laat zat (volgens mij heb ik het nog niet zo laat gemaakt sinds ik zwanger ben..... ok, Oud & Nieuw uitgezonderd, maar ook toen lag ik geloof ik rond 00.45-1.00 uur wel in bed), dus ik ga lekker slapen!