Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    @ Neia, ik heb daar 45 minuten gelegen, en ze kijken echt van de hersentjes tot de grote teen of alles in orde is.. Ze kunnen dan al zoveel zien niet te geloven. Geniet er heerlijk van meis !

2. @ buddy :) kopen zit er helaas niet in.. dus het word huren. we staan nu al 3 jaar ingeschreven bij de woningbouw.. maar helaas nog veel te weinig punten om in aanmerking te komen.. we zijn nu op zoek naar iets particuliers maar dat is eigenlijk veel te duur.

@suzy Welkom!

@ buddy ik wou ook indd. graag 2 kinderen snel achter elkaar. en nu zit er iets langer dan 2 jaar tussen... maar om eerdre al aan een 2e te beginnen was voor mij toch ook wel erg druk. ik vind het wel makkelijk als de ene bijna uit de luiers is.. scheelt een hoop geld haha. en je kan alles doorschuiven want arjen kan binnenkort in een peuterbed en dan kan de kleine in zijn ledikantje.

@ friendly nee helaas krijg helemaal niks geen vergoedingen. wij wonen al een aantal jaar in sloopwoningen omdat we nog niet genoeg punten hebben om in aanmerking te komen voor een normale huurwoning. ook krijgen we nu geen sloopwoning meer aangeboden omdat ze geen mensen met kinderen meer voor hun willen hebben wonen. haha beetje rare zin volgens mij klopt ie niet helemaal! :p

@ neia nee helaas nog helemaal niks over een nieuw huis :(

ik voel nu de hele dag door getrappel in mijn buik! echt leuk! dacht dat dit kindje echt een stuk rustiger was haha nou niet dus :)

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Neia, geeft niks hoor, er wordt zoveel geschreven , ik vergeet ook regelmatig wat of verwar namen of dingen met elkaar, we zijn ook niet voor niets zwanger he, is toch altijd een goed excuus :)

Bij ons zat er 3 1/2 jaar tussen kim en tessa en tussen tessa en ons nieuwe kleintje zit 3 jaar. Ik heb van allebei heel rustig kunnen genieten, Kim was inderdaad al uit de luiers, dat scheelde inderdaad ook. Vond het wel heel relaxed zo. Ik denk dat 2 kort op elkaar heel leuk is maar ook heel druk. En misschien hebben ze wat meer aan elkaar zo, maar ik moet zeggen dat kim en tessa ook heel leuk en vaak samen spelen.
    Het heeft allemaal z'n voors en tegens. Ik moest altijd een tijd bekomen van de bevalling voor ik het weer zag zitten om weer zwanger te worden.

Susy, welkom!

Fiona, sterkte met je hoofdpijn, hoop dat hij nog zakt anders vreog je bed in vanavond met een paracetamolletje!

Daphne, ik hoop dat hellp je deze keer overslaat. en dat je in iedergeval de 37 weken haalt. Ik gun je een heel andere kraamtijd dan bij Sam, dat je lekker kunt laten verwennen en zo, en leuk kraam bezoek krijgen.
    Kim kwam bij mij 5 1/2 week te vroeg, maar haar longetjes watren nog niet rijp en ze had een infectie. Het duurde de artsen te lang voordat ze haar longen zelf ging gebruiken. Je leeft dan constant in spanning, tijd om bij te komen van je bevalling heb je niet, want je wilt zoveel mogelijk bij je kleintje zijn, om nog maar niet te spreken van de onzekerheid. Ik weet dus een beetje wat je meegmaakt heb. Gelukkig heb ik bij Tessa een normaal kraambed meegemaakt en heb daar, ook omdat ik het anders meegemaakt heb, enorm van genoten. Hoop dat jij dat ook mag beleven.
    Ik heb gewoon ook een hele tijd nodig gehad omdat allemaal te verwerken wat er allemaal bij Kim is gebeurt ( ook nog eens een traumatische bevalling) en had heel veel behoefte om steeds over te praten, had jij dat ook? Bij Tessa was dat heel anders . Hoorde toch echt bij mijn verwerkingsproces.

4. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo dames,

zo het jochie ligt op bed en nu is het even mijn tijd!
    mijn mannetje is weer twee weken varen het is dus erg rustig in huis nu maar wel lekker! :)

de laatste dagen heb ik veel last gehad van bandenpijn, soms zo erg dat ik niet meer kon lopen..
    de gyn heeft gezegt dat ik het rustig aan moet blijven doen maar ja met een peuter in huis en zwanger van een tweeling gaat dat erg slecht.
    heb al sinds 10 weken last van soms harde buiken, tot aan de 23 weken zijn die geoorloofd volgens de gyn. maar aangezien ik woensdag 23 weken ben maak ik me toch wel een beetje zorgen! :(
    ik moet nog ongeveer 8 weken naar school en dan kan ik met zwangerschapsverlof :D nu hoor ik jullie denken, dat is vroeg?
    dat is het ook, met 32 weken heeft de gyn gezegd zal ik wel het gevoel hebben 9 maanden zwanger te zijn en is het verstandig om te stoppen met alle activiteiten in dit geval dus school! gelukkig mis ik dan maar 2 officiele weken van mijn school periode want daarna begint de stage periode. die hoef ik niet te volgen en ik ben dus vanaf dan vrij tot aan het begin van volgend schooljaar! nou dat klinkt wel lekker in mijn oren!

maar ok eerst maar eens zorgen dat ik de 32 weken haal en dan praten we weer verder!

de 24e heb ik een pret echo (2d,3d en 4d) dan ben ik ook 24 weken zwanger.. heb er al veel zin in, ben echt benieuwd hoe de twee ukken eruit zien!

om te reageren op hoeveel jaar er tussen de eerste en de tweede zwangerschap in zat! dat is bij ons 2 jaar en 7 maanden.
    ons zoontje zal waarschijnlijk net 3 jaar zijn als de tweeling geboren worden.
    liefs dionne

5. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo meis,

wat leuk om te zien dat we allebei even ver zijn!

jij hebt de 31 e een pretecho en ik de 24 e

SPANNEND!

heel veel suc6 met je zwangerschap

liefs dionne

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @ Evelien, dat er constant over willen praten ken ik wel een beetje :oops: en hoop dan ook echt dat ik de 37 weken ga halen, gewoon een relaxte kraamtijd, lekker in mijn eigen bed verwend worden door de kraamzorg hihihihi. Alleen daarom al wilde ik een tweede whahahaha (dit is een geintje!). Maar merk nu ook dat het bezoek van de gyn vandaag wel een beetje dwars zit. Ben er echt de hele dag mee bezig.
    Ik denk dat misschien voor de verwerking een periode van 3,5 jaar tussen de eerste en de tweede wel handiger is, maar ja... deze uk is echt wel welkom hoor, maar ik ben soms zo bang dat het zo druk gaat worden, en stel je voor dat deze ook zo vroeg komt, pffffff nee kan er maar beter niet over nadenken.

@Deentje, idd een rare zin, moest hem 2x lezen (Maar ja.. ligt dat aan jouw of aan mij :) )

@Suze, welkom nog!

@Neija, het is niet bevordelijk voor de rust... maar ik heb wel een hoop geleerd bij de vroeggeboorte en ziekenhuisperiode van Sam. Ik weet wat me te wachten staat en ik weet dat IK de mama ben... (En dan ben ik toch wel de baas whahahahahaha, oke, net onder de dokters dan he)

@Friendly, sorry maar je maaltijd van vanavond klinkt mij niet zo heel erg smakelijk in mijn ogen hihihi

@Fiona, alvast veel plezier morgen!

@Anastasia, toen jij schreef dat je de kleine vooral voelt als je met de laptop zit.. ik wist al meteen hoe jij zit :D (Zo zit ik dus momenteel ook, en de kleine trapt dan idd vaak tegen de laptop)

Ik had nog niet verteld over wie ik bij de bevalling wil hebben. Natuurlijk liefst mijn man (in wat voor situatie we dan ook mogen zitten), bij de keizersnede was hij er gelukkig ook bij, dus mocht dat weer gebeuren dan hoop ik dat hij het weer wilt. Wordt het een natuurlijke bevalling dan wil ik mijn moeder erbij, mijn man wilt daar niet bijzijn, dus heb dan wel backup nodig :D

Groetjes Daphne

7. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    @ Evelien..die mop heb ik indd ook toevallig gelezen haha..allleen is mijn toch wel een echte puzzel gelukkig...haha

@ JVtje, jeetje zeg wat klote van die kamer...daar moet gewoon een hele domme fout zijn geweest...julie hebben gewoon recht op dat kamertje..je hebt hem niet eens geannulleerd...jeetje man zit me hier gewoon op te focken haha...ik hoop dat het lukt met het kamertje..:)
    Hier altijd de yoghi van de aldi...jammie..haha...

@ Onsukkie gefeliciteerd met je 20 weken...eindelijk op de helft:)

Hier reageert het kleine manneke ook niet op manlief...Als ik mijn hand erop leg gaat hij hard bewegen en voel ik het ook aan de buitenkant, maar als mijn vriend zijn hand erop legt is het weer stil..hij heeft het nog maar 3 keer kunnen voelen terwijl ik het iedere avond voel..

@ Nazli, ook jij gefeliciteerd met je 20 weken :)
    Hopelijk gaat je hoofdpijn snel over..

@ Deentje, wat vervelend van jullie huis...ik hoop dat ook jullie snel een huisje kunnen vinden, en dat je snel aan de babykamer kan beginnen...dat zit er hier wss niet in, want krijg pas in mei ong een huisje aangeboden helaas:(

@ Evelien...gefeliciteerd met julile goede echo en waarschijnlijk jullie meid:D

Welkom Susy

@ Daphne wat vervelend allemaal meid...hopelijk helpen de injecties een beetje...en krijg je niet weer HELLP

@ Anastacia, Hier wachten we eerst nog even met een 2e kindje, aangezien dit manneke niet helemaal gepland was, wel heeeeel erg welkom hoor,maar wachten we liever eerst nog even tot we alles goed op een rijtje hebben zeg maar. Een goed huisje, hij een vaste baan enz...en ik ben nog maar 20 dus tijd zat:)
    Hier ook last van jeukende borsten en buik en rug...erg vervelend...krap het 's nachts soms ook kapot, smeren helpt niks. de vk adviseerde biergerst pillen...zal ik maar eens proberen..

@neia, Succes morgen met je 20 weken echo, bij mij duurde hij ong een half uur...weet eigenlijk niet precies war ze naar gingen kijken..

Mijn manneke is lekker aan het schoppen hihi...heerlijk gevoel...gister in 1 keer een bobbel naast mijn navel..ik weet niet wat het was het hoofdje of de billen..maar het voelde wel hele apart..

Er is erg veel ziekte op mijn werk echt balen...komen mensen te kort en geen invallers te bekennen natuurlijk...hebben morgen tussenschool 27 met 2 leidsters..dat kan gewoon niet...dus wordt een veel te drukke dag morgen:(

Zo alles weer bij gelezen...nu even mijn puzzeltje weer afmaken..hihi..
    kom straks nog wel even verder kletse:)

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zo hallo zeg meiden wat kunnen jullie schrijven, ben er helemaal duizelig van!

Vandaag m'n eerste dagje parttime en om eerlijk te zijn dit went snel ;)
    Mijn directe collega's waren vrij vriendelijk, alleen mijn bazin eeft niks gevraagd aan me beetje jammer dan maar had het wel verwacht :(

Vanmiddag snel even langs het ziekenhuis geweest want m'n oma is 87 geworden hiep hoi, alleen toen ik aankwam lag ze apart op een kamertje en vroeg aan de zusters waarom en dat kwam omdat ze zeer waarschijnlijk weer het norovirus onder haar leden heeft :(
    Dus heb d'r maar geen zoen gegeven je weet het maar nooit en prompt ik voel me dus ook niet zo lekker. Een beetje hangerig, warm en koud gevoel en m'n spagetti blijft in m'n keel hangen, dwz spuug gevaar :confused:

Overmorgen afspraak met de bedrijfsarts, ben bang dat hij gaat zeggen ja dag ga jij maar lekker werken.......het is een nogal vreemde man hij heet niet voor niets dr. Koekoek ;)

Zo nog even proberen te herinneren wie wat zei :rolleyes:

@ Gina hoe bevalt het in je nieuwe huisje?

@ Friendly hopen dat je huis snel verkocht raakt, ik heb morgen ook wer een bezichtiging, maar gelukkig hoef ik heel het huis niet op order te brengen aangezien ik er toch niet meer woon en alles leeg staat dus dat is wel makkelijk.

@ Anastacia ik heb dat dus ook met de beeb en de laptop, precies op het warme gedeelte van de laptop wat dus tegen m'n buik aanzit daar reageert ze nogal heftig op :p
    Een tweede nou in ieder geval niet kort op elkaar aangezien ik nu al veel problemen heb met mijn bekken, ik denk dat je lichaam eerst een tijdje moet herstellen van een bevalling.

@ Fiona veel plezier morgen, zijn je nagels nog heel ;)

@ Daphne wat vervelend, maar kop op meid je gaat gewoon voor de 40 weken met wat extra medicijnen! Positief blijven meid, je gaat het wel redden met twee koters.

@ Dolphin 45 minuten dat is lang bij mij duurde de echo iets van 20 minuten.

@ Evelien gefeli met je goede echo en een voorzichtige felicitatie met je meid

@ Deentje ook bij mij ligt de placenta ervoor daarom voelde ik haar nog niet zoveel maar gelukkig steeds meer!

@ Will meid doe je rustig met de tandarts ;)

@ Neia jij ook veel succes morgen met de echo.

Zo nou weet ik het niet meer, genoeg gereageerd hoop ik.

Ik wil ook nog op zwangerschapsgym maar kan het nergens vinden op internet, hoe kwamen jullie aan het adres waar je zwangerschapsgym kan volgen?

Ciao

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lafo, fijn dat het je goed bevallen is, en sommige bazen/innen kunnen alleen maar denken aan het geld of dat het niet praktisch voor hun is. Niets van aantrekken.

Daphne, zet de te vroege bevalling nu maar even uit je hoofdje, je weet nu toch niet hoe het gaat lopen. Als het straks toch gebeurt vind je wel een manier om het op te lossen. Een spreekwoord zegt : een mens lijdt vaak meer door het lijden wat hij vreest. Maar ja dat is wel ge- makkelijker gezegd dan gedaan. Enneh die 2 kleintjes dat ga je ook redden hoor, moederschap is soms moeilijk en zwaar maar het maakt je ook heel krachtig en sterk, komt helemaal goed!

10. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    Wat een rustig avondje, ik ga mijn bedje opzoeken en maar hopen dat ik niet ziek wordt vannacht, want dan kan ik wss gewoon gaan werken ivm personeelstekort:(

Slaap lekker

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    oh ja over buikomvang gesproken...
    ik had mijn buik vanavond opgemeten, om mijn navel heen...84 cm....pfff ben benieuwd of dit sochtends net zo veel is...

12. will

will Niet meer actief

evelien wat een wijze uitspraak, moest er even over nadenken, maar het is idd zo.
    ben blij dat je echo goed was, waarschijnlijk een meid erbij. zeggen kim en tessa ook steeds dat ze liever een zusje willen? hoe is het trouwens met kim?

lafo, fijn dat je werkdag zo goed bevallen is. ach en je oma, wat vervelend nu weer. enne ik had geen wilde plannen hoor met de tandarts, haha :) (man leest mee)

deentje dat is nou ook wat met je huis, pfff.

suzy, welkom

jvtje, heb je nog wat gehoord van het kamertje?

fiona en neia, veel plezier morgen met jullie echo, spannend.
    mijn echo duurde ook 45 min. had korter verwacht. geniet ervan meiden ;) .

daphne, doe je rustig aan maak je nog maar niet teveel zorgen. hier nog een wijze uitspraak, komt tijd komt raad. probeer wat te genieten van je zwangeschap.

hier zit er 3 jaar tussen de meiden in. was ook nog maar net uit de luiers met amy. ze kunnen het goed met elkaar vinden, hoewel ze elkaar ook regelmatig in de haren kunnen vliegen. maar dit is echt wel de laatste.

friendly en lafo, hoop dat het niet alleen kijkers zijn die bij jullie huisje komen kijken maar dat het ook kopers zijn want aan alleen kijkers heb je niets ;) .

en nu ga ik mijn bed opzoeken, heb totaal geen last meer van mijn kies, de zwelling is bijna weg dus dat belooft een goeie nacht te worden. beetje jammer dat de wekker weer zo vroeg gaat.

13. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Goedemorgen meiden!

Heb niet bijgelezen dus alvast sorry voor ego berichtje!
    Heb van zondag op maandag zo'n K## nacht gehad en gisteren weer gewerkt! Heb een nieuwe manager en de tranen stonden me gisteravond nader dan het lachen! Bah, domme heks! Op deze manier tel ik de laatste weken voor het verlof af!

Heb dus gisteravond lekker mn gal gespuid tegen manlief en daarna heerlijk onderuitgezakt in bad gelegen! Lag er heerlijk rond half 10 in en heb zo lekker geslapen dat ik nu denk van kom maar op! Dus ben benieuwd! Zoals Hannah al zei: Dont mess with a pregnant women!

Ik hoop dat de echo's goed waren en wens iedereen die vandaag mag (ik weet o.a. FIona!) vooral heel veel plezier! Vandaag zien jullie je kindjes weer!

Voor de rest een fijne dag gewenst en ws tot vanaaf!

Liefs Anna

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Evelien, Lafo en Will, dank jullie :D

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Goeiemorgen allemaal!

Ben mega vroeg voor mijn doen. Was er al om 8 uur uit, moest naar de dierenarts met een konijn, castratie. Blegh!

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
  17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb een konijnenopvang en als ik konijnen (en met name rammetjes) wil herplaatsen, zullen ze toch echt gecastreerd moeten worden. Alleen dan hebben ze kans op een liefhebber met een grote ren en een vriendinnetje (of meerdere) waar ze oud in kunnen worden. Zo is het nou eenmaal.

En trouwens, het is maar een kleine ingreep.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Onsukkie, het was grappig bedoelt, hoor! Begrijp de noodzaak hoor!

groetjes Evelien

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee, is goed hoor, maar er zijn forums (lees: hondenforums) waar heel heftig gereageerd word op castratie. Dus dan schiet je als vanzelf in de verdediging.

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oh ja, is dat zo, waar men zich al niet druk om maakt. Ik vind altijd dat iedereen zijn eigen keuzes maar moet maken.
    In iedergeval was jij al vroeg je bed uit voor je konijn , mocht hij meteen weer me terug of is hij nog bij de dierenarts?

Deel Deze Pagina