Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Oh Fiona, ik had je berichtje net gemist.
    GEFELICITEERD met de goede echo! Wat leuk zeg een meid!
    Haha 80% is toch echt wel duidelijk hoor. Maar gelukkig hebben jullie nog wel een pretecho.

Evelien, ik zit ook nog steeds lekker op de wolk. Maar of deze roze is? haha

Lafo, ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen. Ze vond het al heel wat dat ik de kleine kon voelen. Maar toen ik zei dat Neia-man het nog niet voelde, zei ze dat dat nog wel even kan duren.
    Verder is er toch niks ergs aan als de placenta aan de voorkant ligt?

Friendly, no worries! :D Bedankt voor het aanpassen van de lijst.
    Enne wel goed naar je lichaam luisteren he? Niet teveel doen hoor!
    Spannend donderdag de echo, maar wel heeeeeeeeeel leuk!

Oke meiden mijn pauze zit er weer op. ;) haha ik ga weer aan de strijk. :x

X Neia

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Had trouwens vanmorgen mn buik weer gemeten en nu was ie ineens 80 cm (had het gisteren 's avonds gedaan en toen was ie 85) wat maakt dat veel verschil zeg! De weegschaal had trouwens niet gelogen, ben afgelopen week echt een kilo gegroeid. Ach maakt niet uit, zit nu op + 0,5 kilo, dus eigenlijk nog net niks...

Zo tijd voor thee!

3. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja de kilo's vliegen er nu wel aan hoor friendly.. heb ik net zo.. elke week wel een kilo.. :confused:

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lafo, tuurlijk kan je aanschuiven, kan je meteen mee met zwangerschapszwemmen.. (hmm bedenk me net dat ik nog een pleister op mijn kont heb zitten whahahahaha, die wel even eraf halen dalijk)

@Neia, de emmer staat beneden.. nu moet ie nog gevuld worden whahahahaha (ben al een uur aan het uitrusten volgens mij). En strijken doe ik minder graag dan de wc (heb gemerkt dat als ik dat hok schoonhoudt dat het me niet zo veel tijd kost, 5min of zo maar)

@Fiona, lekker hoor van je goede echo.

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hmm, het is *niet* handig om een tosti de oven in te slingeren op het moment dat je man zoiets heeft van "meis, kom eens naar de babykamer kijken!" Voor je het weet vergeet je je tosti.... :oops: (gelukkig dacht ik er niet al te laat aan en issie nog eetbaar :))

Maar met de babykamer gaat het dus helemaal de goede kant op. Vandaag laminaat gelegd. Nu moet de koof voor de verwarming nog gemonteerd worden (is al op maat gemaakt en geverfd enzo, dus is echt nog een kwestie van wat schroeven!) en dan nog wat afwerking en dan kunnen de meubeltjes erin! Welke meubeltjes dat dan ook gaan worden... ;)

@daphne: hopelijk slaan de nieuwe medicijnen aan, zodat je gewoon de rest van de zwangerschap lekker kan genieten!

@neia: de prijzen verschillen volgens mij per buro. Ik weet dat er hier in de (relatieve) omgeving in elk geval 3 buro's zitten waar je een pretecho kan laten maken. 1tje is in elk geval iets van 80 euro en een ander geloof ik ietsje duurder. Maar precies moet ik het ook nog nakijken hoor... Kreeg wel eind vorig jaar een brief van m'n verzekeringsmaatschappij (FBTO) dat ze vanaf 1 januari 1 pretecho per zwangerschap vergoeden in het aanvullende pakket (wat wij hebben) :D Dus mij maken de kosten heel eerlijk gezegd ook niet zo uit ;)

@evelien: ik kan me voorstellen dat je helemaal nog geen zin hebt om je met aardse zaken bezig te houden. Haha, zo'n echo is ook gewoon zo leuk! Een echt mensje op die beelden zien, die in jouw buik flink aan het groeien is...

@fiona: gefeliciteerd met je (waarschijnlijke) dochter! :D Ik kan me helemaal voorstellen hoe je straks met een klein meiske in de weer bent. Ik vind je echt zo'n type voor een meisje :)

@Lafo: het is van haar positie uit misschien begrijpelijk dat ze het niet echt begrijpt. Zeker als ze ook nog eens niet geheel gewild kinder- en manloos zou zijn. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat jij er ook niet om gevraagd hebt om zoveel last van BI te hebben! Daar kan ze dan toch op z'n minst proberen wat begrip voor op te brengen?
    En geen enkele werkgever zal het echt leuk vinden als een werknemer noodgedwongen (veel) minder moet gaan werken, om wat voor reden dan ook, maar ja, het is nu eenmaal niet anders en waarschijnlijk zou jij zelf als eerste willen dat je wel gewoon nog fulltime (of in elk geval meer dan 20 uur) kon werken, nog meer dan je werkgever!

@hannah: beterschap!

@mamain2008: ik kan je vraag niet echt beantwoorden, ik ben zelf bezig met de geboortekaartjes maken. Die gaan daarna wel naar de drukker (2x ca. 80 kaartjes maken gaat me toch wat te ver en zoveel tijd heb ik nu ook weer niet :p), maar ik zit dus niet echt met een tijdslimiet voor wanneer de kaartjes af moeten zijn en richting drukker moeten. Al wil ik er ook niet te lang mee wachten, maar da's meer voor m'n eigen gemoedsrust ;)
    Ik moet zelf alleen nog even kijken naar welke drukker we dan gaan. M'n schoonmoeder heeft al voorgesteld dat we de kaartjes best naar hun drukker kunnen brengen en het dan op de rekening laten zetten als 'drukwerk' (dan kan in elk geval de belasting afgetrokken worden en m'n schoonmoeder kennende, zou het me ook al niet verbazen als ze zo gek zou zijn om de hele rekening te betalen....), maar dan moet ik wel zeker weten dat ze binnen 1-2 dagen het drukwerk klaar kunnen hebben na de bevalling. Ik heb niet zo'n zin om dan nog een week op de kaartjes te moeten wachten!

@Ice: ik ben nog niet echt bezig met een uitzetlijst. Er staan er wel altijd in catalogussen enzo, daar vink ik dan soms wel eens af wat we al hebben en wat we nog moeten. Maar er echt mee bezig zijn, nee... de meeste echt dure dingen hebben we inmiddels al wel (of is in elk geval besteld). Voor de rest moeten we vooral nog een hoop van die verzorginsspullen enzo, maar daarbij heb ik dan toch zoiets van 'dat komt wel aan het eind van de zwangerschap'. Het heeft volgens mij weinig meerwaarde om nu al een pak luiers te kopen ;) En als straks de babykamer helemaal af is, hebben we in elk geval ook plek voor dat soort dingen, want dat hebben we nu ook nog niet!
    Ik moet wel zeggen dat ik een aantal dingen ook wel lastig vind hoor: moet je nou én beddengoed én een slaapzakje, of is 1 van de 2 ook genoeg (we weten wel dat we in elk geval met slaapzakjes willen werken) en heb je al dat andere spul ook nodig? Molton zeiltjes én molton lakentjes én gewone hoeslakentjes én..... en zijn in de lente/zomer kruikjes echt zo nodig? Hoeveel flessen heb je nodig als je in principe BV geeft, maar af en toe wilt kunnen afkolven en wat voor maat flessen? En wat voor kolf. Vragen, vragen, vragen, waar zo'n lijst totaal geen antwoord op geeft! Binnenkort dus toch maar met de verloskundige babbelen denk ik ;) en als de kraamzorg komt voor de intake zullen zij ongetwijfeld ook meer over dat soort dingen kunnen zeggen!

Nou, ik ga hier boven even de boel stofzuigen, nog wat foto's maken van de babykamer zoals 'ie nu is en als mannetje dan klaar is met douchen, gaan we even naar een babywinkel in Tilburg. Daar hebben ze nu een wipstoeltje dat we graag willen in de aanbieding :D

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meissie vet leuk allebei een meid :D en allebij even eigenwijs ;)

gefeliciteerd

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    toch allemaal bedankt vind het fijn dat we niet zomaar vergeten worden

neia ik las dat jij ook nog iets met je man wilt gaan doen haptonomie is dan heel geschikt dan krijgt de vader een band met het kindje wat nu nog in je buik zit zouden wij ook gaan doen is echt een aanrader voor iedereen

liefs miriam

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

We hebben trouwens gister bij de Ikea nog 2 heeeeele gave nachtlampjes gekocht voor op de babykamer :D

9. Hallo allemaal!

fiona evelien en neia gefeliciteerd met jullie goede echo's. t staat nu weer redelijk gelijk met de jongens en de meiden zag ik net! indd. wel leuk om zo bij te houden :)

@miriam natuurlijk worden jullie niet vergeten! ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen maar nogmaals heel veel sterkte met dit verdriet!

met de baby uitzet ben ik ook nog niet ebzig! eerst maar is achter een huis aan. heb me vandaag weer ingeschreven bij een [articulier verhuur bedrijf... en ze zouden bellen als ze wat hebben.... nou ik ben benieuwd!

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Leuk joh, gefeliciteerd!
    Wordt steeds ongeduldiger voor morgen.

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hoop dat jullie snel wat hebben Deentje...
    Makelaar heeft gebeld en de bezichtiging was in elk geval positief. De kijker vroeg zelfs of we er eventueel problemen mee hadden om er snel uit te gaan (nee dus, hoe eerder hoe liever, dan maar tijdelijk bij de ouders op zolder). Maar goed, ze gaat nog wel ergens anders kijken en dan horen we eind van de week weer. Ben hier in elk geval voorlopig wel blij mee.
    De babyuitzet: eeh, nee, hier hetzelfde als Deentje, af en toe zien we wat en dan denken we, ach moet toch eerst opgeslagen, dus kan later ook wel (tenzij het heel erg in de aanbieding is natuurlijk).

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha, ik word dihik!

Let niet op de foto, hij is erg scheef.

13. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    * Fiona, gefeliciteerd met een goede echo!
    en dat t een meisje is!
    3 streepjes lijken mijn wel een meisje hoor ;)

*Jvtje, ja, ik wou t eerst ook zelf maken... maar heb t geduld er neit echt voor ;)
    maar je schoonouders hebben een drukkerij?
    makkelijk hoor ;)
    scheelt ook een hoop centjes!

enne, zijn de lampjes soort spookjes?
    of zie ik t verkeerd?

*friensly, meet je vanaf je navel ze maar de omvang?mijn omvang is 96 cm.. met een volle maag ze maar...
    sochtends is t een stuk minder,
    dan zie je iid een heel verschil..
    t is wel goed dat t bij mijn de 2e is, dan is alles al een beetje opgerekt, ;)

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Jvtje... aangezien ik weer moet uitrusten van het vullen van de emmer met sop (hihihihi, ben echt erg vandaag) ga ik maar eens je vragen beantwoorden :D

moet je nou én beddengoed én een slaapzakje, of is 1 van de 2 ook genoeg (we weten wel dat we in elk geval met slaapzakjes willen werken)
    Wij hebben in het begin wel gewoon met lakentje/dekentje gewerkt, tot mevrouw alle kanten van het bed wilden zien en wilden beliggen. Nu alleen nog een slaapzakje (en natuurlijk wel hoeslaken)

en heb je al dat andere spul ook nodig? Molton zeiltjes én molton lakentjes én gewone hoeslakentjes
    Molton zeiltjes, niet kopen, "mogen" niet gebruikt worden de eerste twee jaar, dus zonde van je geld. Wij hebben wel molton gevalletjes onder het (gewone)hoeslakentje liggen, voor het geval er een ongelukje plaatsvind (moet dan wel door de slaapzak heen lekken, jakkes)

én..... en zijn in de lente/zomer kruikjes echt zo nodig?
    Aangezien het voor een baby niet uitmaakt of het zomer/herfst/winter/lente is om zich zelf op temp te houden heb je dus wel die kruikjes nodig. Maar het zijn wel dingen die je maar heel even gebruikt. Wij hebben er hier dus twee liggen, die welgeteld 2 weken gebruikt zijn in het bedje, en nog een paar keer in de kinderwagen. Je hebt ze dus niet omdat het buiten koud is, maar omdat de baby zichzelf op temperatuur moet leren houden

Hoeveel flessen heb je nodig als je in principe BV geeft, maar af en toe wilt kunnen afkolven en wat voor maat flessen?
    Ik kolfde fulltime, en flesjes kan je snel bijkopen. Koop dus niet meteen te veel. Want de ene fles vind de ene persoon heel handig en de ander vindt die geweldige fles weer vreselijk. (wij zijn difrax S flessen fan, hebben elke maat inmiddels in huis). Je kan beginnen met de kleinste flesjes, in het begin drinkt de baby nog niet zo veel. Zo kan je later ook je flessenvoorraad uitbreiden, als de kleine meer eet heb je een grotere fles nodig :D

En wat voor kolf.
    Ik zou van te voren nog geen kolf aanschaffen...
    1: je weet niet of bv gaat lukken
    2: als je weinig gaat kolven dan heb je genoeg aan een handkolf
    3: als je veel kolft (misschien gaat dat veel handiger met voeding geven omdat de kleine niet goed aan de borst drinkt, zoals bij ons het geval) dan is dubbelzijdig elektrisch veel handiger
    4: je kan er een huren bij de thuiszorg, en wat ik heb begrepen heeft de vk deze meestal ook bij zich tijdens de bevalling (en voor het op gang brengen van de bv is deze gehuurde echt de beste oplossing, dat zijn professionele die ze ook in het ziekenhuis gebruiken)
    5: je hebt ook nog verschillende merken (dit zou ik dan idd met kraamzorg overleggen, die kunnen misschien beter adviseren wat er bij jouw past)

zo nu ga ik de wc doen :D

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Mooi buikje onsukkie... wilde dat mn pc het weer deed kan ik eindelijk mn foto's bijwerken... in elk geval, mijn buik is nog niet half jouw buik volgens mij... Maar goed, over twintig week is ie vast mooi :D

16. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    * Jvtje,

alles wat daphne net heeft gezegd is waar, vooral dezeiltjes en de borstvoeding apparaten. neit kopen voordat je bevallen bent!
    kan een hoop geld schelen

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja is wel vroeg, maar dan hebben we dat maar gehad he, tegen de tijd dat ik uitgerekend ben krijgen we nog een keer een gesprek met de kraamhulp begreep ik al.

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Echt vroeg ja, bij ons maken ze met ongeveer 32 week een afspraak om alles te bespreken. Lijkt me ook vroeg genoeg (moet voor die tijd nog zoveel gebeuren...)

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou begin me nu wel wat druk te maken over striae hoor. Want ik vind dat ik wel erg hard groei, dat KAN zowat niet goed gaan. Dan maar wat minder hoor. :oops:

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja, tegen die tijd heb ik inderdaad de échte intake.
    Dit is meer een "verkooppraatje" maar omdat ik gewoon al ingeschreven ben is het meer kennismaking.

Deel Deze Pagina