Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Meiden met alle goede echo's gefeliciteerd!

Zit even in bed op mijn laptop....Vandaag gelukkig 2 beschuitjes binnen kunnen houden, niet echt veel maar toch wat...Voel me nog lang niet lekker maar gelukkig wel wat beter.....

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wat vervelend zeg Hannah! Las net een verhaal in kinderen van iemand die 9 maand misselijk geweest is. Ze voelde zich alleen even goed na iets vets (een uurtje). hoop dat het bij jou niet zo erg is...
    Ga nu tv kijken!

Liefs mij

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dank je Daphne! Dat zijn inderdaad antwoorden waar ik wat mee kan :D
    Wat de kolf betreft: ik had inderdaad al ergens anders hier gelezen dat je daar beter mee kan wachten tot na de geboorte, was ik dat sowieso al wel van plan. Maar het is wel iets waar ik me nu toch ook al mee bezig hou, ook al ben ik dus van plan nog even met de daadwerkelijke aanschaf te wachten ;) Je hebt ook zoveel keus!

Ik wil trouwens ook voor die difrax S-flessen gaan! Die lijken me echt geweldig, dus welke flessen er komen, zijn we wel al zo'n beetje uit ;) Maar ik had dus alleen geen idee over de maten. Je hebt wel gelijk dat ze zo bijgekocht zijn, maar ik zou het toch vervelend vinden als zou blijken dat ik al de 1e of 2e dag een grote fles nodig zou hebben en alleen maar een kleintje zou hebben (en me een enorme muts voelen als ik al alle maten zou hebben en de eerste 10 weken alleen maar de kleinste nodig heb :p)

Goed nieuws trouwens op het babykamer vlak: Ik kreeg vanavond telefoon van de Babyplanet. Het andere stel heeft een ander kamertje geaccepteerd, dus we kunnen deze week ons kamertje ophalen! Ik ben nu weer helemaal blij dus :whistle:

@askim: gefeliciteerd met je echo!

@eerlijkbeertje: gefeliciteerd met de 20-weken

@friendly: hopelijk bellen die kijkers komende week dan met goed nieuws voor jullie! En dan hopen dat je snel zelf iets anders vindt, zodat je ook lekker aan de babykamer kan gaan werken!

@deentje: hopelijk vinden jullie ook snel een nieuw huisje, tegen een betaalbare prijs!

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn schoonouders hebben een garagebedrijf, maar gaan voor hun drukwerk altijd naar dezelfde drukker, dus die kennen ze goed. Als we op de bon alleen 'drukwerk' laten zetten en het op naam van de garage van m'n schoonouders zetten, is dat goed genoeg voor de belastingdienst om de btw terug te kunnen vragen. Scheelt dus zo 19%!

De lampjes zijn inderdaad spookjes. Ze heten ook Spöka ;) en zijn dus in 3 vormen en 3 kleuren te krijgen: blauw, groen en rood (elke vorm heeft z'n eigen kleur). De rode vonden we allebei niet echt leuk, dus die hebben we maar laten staan, maar de groene en de blauwe konden we dus niet laten staan :D

5. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0

dacht al dat ik een gezichtje zag ;)
    leuk hoor!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo meiden ben er weer
    dankje wel voor alles lieve berichtjes
    will! where are you? heb je nog kiespijn beterschap
    evelien leuk he haha allebei al lekker eigewijs
    buddy onsukkie wat een mooie buik krijg je meid!

ben net terug uit babypark kesteren heb ff alles gekocht voor me ledikant en wiegje ik ben bijna te pletter wat een hoop!
    het begint met een matrasbeschremer dan het matras dan een molton bedzeiltje dan een hoeslaken en dan de rest voor het opmaken lakentje en onderlakentje dat was voor de wieg

ledikant matrasbeschermer , matras,erowmatras,erowhoeslaken volgens mij ben ik nog wat vergeten oja nuserymatje
    ben echt helemaal gek!

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oja plus dekentje en overtrek

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb net de kraamvrouw op bezoek gehad, is nog een bekende ook. Echt zo leuk. Het is een klein bedrijf, dus niet dat irritant grote evean, en ik ben echt helemaal aangestoken. Haar werkwijzen (en die van haar 9 werknemers, voor zover ze een baas is) is echt in mijn ogen perfect. Weet niet of ik reclame mag maken maar: www.kraamzorgbabymoon.nl

Misschien heeft iemand hier in de omgeving er wat aan, want het klinkt echt helemaal super! Met recht zorg op maat en ik voel me ook meteen helemaal gerust gesteld over de eerste periode en de bevalling.

Zo, dat is eruit.
    Nu nog 4,5 maand als het er geen 5 zijn, haha.

9. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    Zo ben de dag weer doorgekomen...
    Gewerkt van half 8 tot 6...erg lange dag

@ Onsukkie, waar kun je die plaatjes gekijken?
    Ohh moest gewoon even wat verder lezen:) haha

@ Miriam25, Vind het echt zo erg voor jullie, bah, alle kracht en sterkte gewenst in deze periode..

@ Hannah..klote zeg die buikgriep...het gaat ook weer erg rond...veel beterschap en rustig aan doen...

@ JVtje, fijn dat hij achter de kamer aangaat en ik hoop voor je dat het gaat lukken:)
    En die lampjes wat gaaf zeg...heb ze nog niet eerder gezien bij de ikea.

@ Ice, nee heb nog niet gevraagd wat het zou kunnen zijn..Zal deze week even bellen want het is neit erg prettig..

@ Fione, gefeliciteerd met jullie goede echo en jullie kleine meid:D

@ Evelien...ook jullie gefeliciteerd met een goede echto en ook een meid:D

@ Neia...jullie ook gefeliciteerd:)

Over de babyuitzet...ik heb eigenlijk al best wel veel inhuis...heb ook veel gekregen...maar zoals verzorginsproducten heb ik nog niet...en geen lakentjes en moltons enzo...

@ Onsukkie, mooi buikje zeg:)

@ Daphne...zo wat een antwoord op de vragen van JVtje...ik wil je er ook graag voor bedanken:)

@ Askim. feli met je goede echo...Leuk dat ook jullie het geslacht weten..we zijn natuulijk wel erg beneiuwd:) Hopelijk horen we het nog..hihi

@ Jvtje...Ahhh ben erg blij voor jullie dat je het kamertje toch krijgt...weer een hele opluchting:)

zo alles weer bijgelzen...

Hoor net dat een vriendin van mij uit limburg ook zwanger is ze is nu 10 weekjes...haha...is nu al de 6e bekende zwangere....erg gezellig:D:D

Nu weer een noodspurt naar de wc..moet nu nog vaker naar de wc..pff niet normaal...en dan ook ineens gewoon boem ik moet haha..
    mja wat moet dat moet...

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wat denk je, zit net die vrouw van de kraamzorg hier, alle stroom uit, behalve de lampen boven het keukenblad. Alle stoppen er weer in, behalve eentje die niet aan wilde, en dat was natuurlijk nét die de zitkamer verlicht (waar we zaten).

Na alle stekkers er maar uit ook de schuur eruit gedaan, heeft de wasmachine gelekt, en dit keer dus in een verlengsnoerstopcontact. Toen die eruit was kon de stop er eindelijk weer in en ja hoor, we hadden weer licht.

Je verveelt je hier ook nooit he...

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Alleen 1 nadeel aan deze kraamzorg, ze gebruiken absoluut geen Zwitsal. Daar gaat m'n lekker geurende huis & baby. Nee, ze gebruiken alleen neutral. Wel goed hoor!

12. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    @ Onsukkie..maar wat als je nou zwitsal hebt gekocht dan? willen ze dat dan niet gebruiken? of nemen ze hun eigen spulletjes dan mee?
    Sorry nog geen ervaring daarin haha

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hoezo geen zwitsal? onsukkie
    en oja lekker zo in het donker he! ik heb ook dat soort dingen altijd!

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    :D Heb mannetje even naar de cafetaria gestuurd voor friet en frikadellen (oke, hij kwam zelf met het idee) Gaan dus lekker smullen. Heb met verse groente en fruit wel gehad voor vandaag dus wat ongezonds mag er nu ook wel in.

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Heb mn namenlijstje even weer tevoorschijn gehaald, gaan morgen toch maar weer eens zitten en het er uitgebreid over hebben.
    Ow, de film gegint weer.
    Welterusten voor straks!

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

weltruste meiden xxx

17. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Heb vanmiddag een kinderphysiotherapeut op bezoek gehad op het werk...
    we hebben namelijk een tweeling op het kdv die 6 weken te vroeg geboren zijn...het jongetje heeft een kleine hersenbloeding gehad tijdens de bevalling en heeft daar een soort van spastische linkerkant aan over ghouden...dit is alleen te zien aan zijn linker arm/hand...
    de therapeut kwam dus inlichting geven hoe wij dat het beste konden stimuleren...moet zeggen dat was erg interessant...hoe je met klein speelgoed al iets kan stimuleren...en het kindje vond het geweldig...erg leuk om te zien:)
    Ook zei ze dat het belangrijk is om gelijk goed af te wisselen op welke kant een baby slaapt...dus de ene avond links en de andere avond op de rechter kant...dit ivm met een scheef hoofdje krijgen...
    Op mijn stage heb ik kunnen zien wat de gevolgen zijn...was een jongete zijn hoofjde helemaal scheef gegroeid omdat hij altijd op 1 kant lag...
    dus maar wel even opletten als de kleine er is...

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ze gebruiken het niet, omdat tegenwoordig steeds meer kinderen allergisch zijn voor van alles. Neutral is echt neutraal en daar werken ze dus mee. Als je echt graag Zwitsal wil gebruiken, mag je de haarlotion gebruiken, want het hoofdhuidje kan wel wat hebben. Oh en de geurbuiltjes natuurlijk. Maar hun ervaring is dat de huid snel te droog, schilverig en/of pukkelig wordt van Zwitsal.

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Owwww, waarom zeg je dat nou... nu MOET ik echt een kaassouflé hebben, en m'n mannetje is niet thuis, die is voetballen. *snik*

20. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    klinkt goed die patat inderdaad...alleen hier de cafetaria al dicht:S dan maar aan de ham kaas chips..hihi ook lekker

Deel Deze Pagina