Ik heb ook een HELE handige lijst gekregen met wat ik moet kopen, en ze zei erbij dat we echt niet meer hoeven te hebben, dus dat we ons niet scheel hoefden te kopen aan dingen die we toch niet gebruiken. Hier komt ie, ik doe alleen de benodigdheden voor de baby hoor: - wieg of ledikant - stevig matrasje, niet met plastic overtrokken, max 8cm dik - 3 stel katoenen lakentjes - 2 dekentjes van wol of katoen, GEEN dekbedje - 2 zeiltjes - 2 omslagdoeken (zonder mutsje) - 6 rompertjes - 4 pakjes mt 50/56 - 3 paar badstof sokjes - 2 mutsjes - 1 pak papieren luiers voor baby's van 3 tot 6 kg - luieremmer o.i.d. - 12 katoenen hydrofiel luiers - 3 badcapes - 6 hydrofiel washandjes - 10 spuugdoekjes - 2 metalen naadloze kruiken - 2 kruikenzakken - 1 aankleedkussen + handdoek of hoes - 1 babybadje met stop op standaard of tummytub - 1 kammetje en/of borsteltje - goede babyolie - badolie - lotiondoekjes of watten - houten vijltjes
Sh*t heb ik ook niet! Al m'n chips is al op (erg eigenlijk, volgens mij ga ik echt hard aankomen als ik zo doorga).
Hier is de zak ook leeg...hij was gelukkig al half leeg...ook door mij...haha...hier komen de kilo's ook snel aan hoor...moet zeggen dat ik ook echt veel eet...
ook hier wil ik jullie de site van onze dochter onder de aandacht brengen, ik zou het mooi vinden als er op gekeken wordt en er berichtjes achter gelaten worden maar omdat het voor jullie mischien nog wel meer confronterend is om dit te zien verplicht ik niemand hoor. maar mocht je willen kijken dan kijk bij mijn website en ik ga hier niet posten blijf zo nu en dan wel effe spieken hoor hoe het jullie verdergaat. dus wens ik jullie allemaal een goede zwangerschap verder toe en hoop ik dat ik de laatste afvaller ben bij de mei mama's voor iedereen een dikke knuffel miriam
zo even tijd om te reageren. fiona, een meissie, wat leuk, gefeliciteerd. enne geen kiespijn hoor. morgen kan ik met mijn kuurtje starten en hoop dat het we dan kunnen redden tot na de bevalling. onsukkie, ik vind het toch vreemd dat ze geen zwittsal gebruiken. ik begrijp hun verhaal wel hoor maar ik vind wel dat je als kraamzorg je moet aanpassen aan de wensen van de kraamvrouw. wat zij vertellen is natuurlijk niet van toepassing op ieder kind. maar als jij daar mee in kan gaan, is dat gelukkig wel prettig, merk dat je er een goed gevoel over hebt en daar gaat het om. enne, je chips op? kan niet hoor als je zwanger bent. neia, ook een goeie echo, gefeliciteerd. evelien, koolraap, geloof niet dat ik het ooit heb gegeten. anoesj, ik heb geleerd en dat deden ze bij daisy ook dat je na elke voeding je kindje op de andere zij moet doen. is dat dan niet meer zo. of bedoel je als ze wat ouder zijn en geen voedingen meer nodig hebben : . friendly, hier blijven we ook maar druk met namenlijstje. jvtje, wat goed dat het kamertje toch voor jullie is. geeft een rustig gevoel, denk ik. de rest sorry, weet het niet meer. ga mijn bedje opzoeken morgen weer vroeg dag
@ Will..Ik weet niet of iedere kraamzorg dat aangeeft...maar ik bedoel indd als ze klein zijn want als ze 4 maanden zijn is het vaak al moeilijk om het te corrigeren...maar veel ouders weten dat volgens mij niet
mirjam ben net even op de site geweest. Mooi gemaakt , heb ook een berichtje achtergelaten in het gastenboek. Kan er nog niet over uit hoe oneerlijk het is!
Zoek mijn bedje maar weer op.. morgen gelukkig maar een half dagje werken.. Voor degene die morgen een echo hebben...veel succes Slaap lekker
Nou ik moet me echt inhouden hoor, kan heel de dag wel (vr)eten! Maar het is niet de bedoeling dat ik straks tonnetje rond ben na de bevalling.
Ja, maar ik ben te lui om elke dag naar de supermarkt te fietsen gelofo ik. Dus dan heb ik liver niets soms. Haha.
Het wisselen van houding in het wiegje(li-zij en re-zij) wordt tegenwoordig flink onder de aandacht gebracht hoor. Bij Kim nog niet maar bij Tessa wel. Ondanks dat ontwikkelde zij toch een voorkeurshouding, zoals ze dat zo mooi noemen. Haar hoofdje lag bij de geboorte verkeerd, en dit kwam ook niet goed. Heb heel veel persweeen moeten opvangen voordat ik ook echt mocht gaan persen. De gyn heeft haar hoofdje toen in mijn geboortekanaal gedraaid. Als gevolg daarvan heeft zij een kwetsuur in haar nekje opgelopen, Kiss-syndroom, en daardoor ontwikkelde zij ook die voorkeurshouding. Je mag je kindje nl alleen de eerste 2 weken( dacht ik, in iedergeval niet lang) op de zij leggen, daarna zijn ze bang dat het kindje door gaat rollen op de buik. Maar ook als ze op hun rugje liggen kun je het hoofdje draaien als ze slapen. Ook helpt het om een knuffeltje te leggen aan de kant waarvan je wilt dat het kindje opkijkt. Ook heb je tegenwoordig een speciaal veiligheids kussen voor op de zij liggen. Tessa liet haar hoofdje niet draaien, tenminste ze draaide binnen de minuut weer terug omdat het haar pijn deed. Vaak zit er meer achter kinderen met een afgevlakt hoofdje, vaak kiss-syndroom of andere oorzaken waardoor zij een voorkeursligging gaan ontwikkelen. Toen kreeg Tessa Fysio, en het ging heel snel beter. Ik was er gelukkig op tijd bij en ze hoefde geen helmpje om het te corrigeren. Vaak is het dus niet onwetendheid bij ouders, het CB is hier erg allert op, maar draagt een andere oorzaak hier extra aan bij. Kan me wel voorstellen dat dit bij kinderopvang instanties minder bekend is. In het begin had ik ook zoiets van , och ze kijkt grrag deze kant op nou en, tot ik opeens zag dat het hoofdje scheef ging staan. Dus misschien wordt het wel eens onderschat door ouders. Bij Tessa kan je als je het weet het nog wel een beetje zien als zij nat haar heeft, maar volgens mij moet je het echt weten, en he, wie heeft er volmaakt rondhoofd. Soms kan de vervorming wel heel ernstige vormen aannemne en moet je actie ondernemen. Een helmpje helpt dan. Nou weer een wijze les van de moederoverste( ben volgens mij de oudste hier haha) welterusten voor zometeen!
ik ga ook naa rmijn bedje.. Wie had er nu ook heel de babyplanet leeggekocht? weet het even niet meer fiona/friendly ... iemand hihihi Hoe dan ook, ik las daar iets bij van matrasbeschermers en moltons met een zeiltje etc, maar ik heb begrepen dat je dat helemaal niet mag gebruiken bij de baby! hebben jullie al je kraampakket van de zorgverzekeraar opgehaald?
goedemorgen! ik als eerste vandaag? is Gina ziek? Kraampakket krijg ik volgens mij rond 28 week (zal het ff nazoeken, maar in elk geval hoe ik er niet meer zelf achteraan). Ik heb de babyplanet (nog) niet leeggekocht hoor. Wij wachten nog even tot we weten hoe het met het huis gaat. Onsukkie: probeer wel zo veel mogelijk gezonds te eten he... Anders ben je straks echt helemaal rond! Gaan zo een huis kijken (vroeg he, had de makelaar bedacht ) Ben benieuwd, hij haalt het vast niet bij de andere. Nou, ga zo nog maar een stukje van de verl.praktijk kijken
Onsukke, en alle andere meiden die vandaag de echo hebben: heel veel plezier en geniet ervan! Ik ga nu werken. X Neia
Zo goedemorgen heb alles net ff bijgelezen maar geen tijd om te reageren, ga zo naar de bedrijfsarts. Tot straks!
Haha ja, doe ik hoor. Ben ook nog niet zoveel kg's rijker. Valt mee. Heb wel zin in van alles, maar ik ben sterker! (meestal)
Ik was ook vroeg, half 7. *gaap* Schoonmoeders kwam aanzetten, die gaat natuurlijk mee naar de echo. Pfff... beetje erg vroeg hoor.
hallo meiden, even een ego berichtje van hier! Ik zal vanavond weer even alles bij lezen, wat gaan jullie hard zeg. t is druk hier op t werk, gewoon geen tijd om het hier een beetje bij te houden, irritant dat werken. hihi Gister weer naar de verloskundige geweest. Altijd weer leuk. ze vond dat ik een mooi buikje had. haha nou weet niet wat ze gewend is. hihi. En het hartje weer gehoord. gewoon weer helemaal tevreden. Volgende x de laatste echo met 28 weken. dus dat is aftellen. Nou ik ga weer aan de arbeid en zal vanavond eens even goed bijlezen. O Onsukkie succes en plezier zo!
@hupse, wordt weer tijd voor een buikfoto he.... @Onsukkie, half 7 al visite, bah! Al zou het mijn eigen moeder zijn dan zou ik het nog niet waarderen. (Of we moeten echt meteen pleite als ze zo vroeg zou komen) @Evelien, voordeel van het ziekenhuis was dat Sam de eerste maanden echt werd omgedraaid om de 4 uur. Van ene zij naar rug, naar andere zij, naar buik en weer naar de eerste zij. Zij heeft dan ook een super mooi rond bolletje Een van de februari mama's (Pendrag) haar dochter heeft momenteel een helmpje. Ook ik begin veel te eten, heb gewoon zo vaak lekkere trek en dan moet ik iets eten. Gisteren een oom van mijn man overlleden dus wij hebben van de week een begrafenis
Goedemorgen allemaal, ben al wel vanaf 7.30 uur op, maar nog steeds niet wakker, gaaap! Maar ga vanmorgen maar eens wat doen in huis, vanmiddag lukt toch niet want Kim krijgt 2 vriendinnetjes te spelen. Daphne dat is dan wel een voordeel ja, komt zeker door dat er meer zicht is op een baby afdeling en prematuurtjes hebben natuurlijk nog niet zo snel de kracht om doortedraaien. Gelukkig hoefde Tessa geen helmpje, lijkt me maar zwaar en benauwd voor zo'n kleintje! Onsukkie, geniet van je 20 weken echo, hoop dat alles goed is en dat je weet wat het geslacht is. Ik hou het forum in de gaten! (of willen jullie het niet weten?). Lafo, succes bij de bedrijfsarts. Zo ik ga nu echt wat doen! Groetjes Evelien