Toen ik rond de feestdagen verkouden was, heb ik ook héél veel last gehad van hoesten, echt niet normaal... moest er soms zelfs van kokhalzen Ik heb in die weken de kleine ook nauwelijks gevoeld. Had wel al het vermoeden dat dat door het vele hoesten kwam, maar na een tijdje word je toch onzeker... Maar nadat het hoesten (zo goed als) opgehouden was, is de kleine zich ook weer duidelijk meer gaan laten voelen! @katje: Als ik langere tijd op harde(re) stoelen heb gezeten, voel ik dat inderdaad ook wel eens aan m'n stuitje! Ik moet voor m'n werk elke dag met de bus van en naar het station en die stoelen van tegenwoordig in de bus zijn echt een drama. Zeker 's avonds voel ik dat vaak wel! @onsukkie: ik heb inderdaad ook met name bij uitrekken of een verkeerde beweging maken dat ik m'n banden voel. De rest van de tijd heb ik er eigenlijk weinig last van. Tijdje terug wilde m'n vriend me kietelen, maak ik echt een heel rare beweging en ging er echt zo'n enorme pijnscheut door m'n linkerzij! Dat was echt niet leuk meer, de tranen schoten ervan in m'n ogen en het heeft ook zeker 10 minuten ofzo geduurd voordat het weer echt minder werd... Maar gelukkig blijft het met de bandenpijn vooralsnog beperkt tot dergelijke incidenten.
Wel grappig, want nu komen we echt in die laatste groei-maanden waarin ukkie vooral nog een hele hoop groter en dikker moet worden. Denk dat we nu alleen nog maar uit groeispurten bestaan!
Hmm, mijn buik groeit eigenlijk al vanaf een week of 14 hard... Ik heb inmiddels al een buikomvang van 103,5 cm , maar ik draag wel enorm naar voren. Volgens mij zie je echt niet dat ik zwanger ben als je me op de rug ziet, maar van voren en van de zijkant is het dus niet te missen Was van het weekend in een babyzaak met (oa) m'n moeder. Zegt ze tegen me "... voor over een paar maanden ..." en die verkoopster echt zo van "<zet grote ogen op> maanden?!?" Euhh ja, ik heb er toch echt nog zo'n 3,5 te gaan
Ik voel me nu al een walrus en als ik mijn winterjas aan heb dan schijnt men het ook al te zien.. Zal wat worden hier..
Ik heb een paar weken geleden maar een nieuwe winterjas gekocht, een paar maatjes te groot Toen ik rond die tijd m'n oude winterjas nog aanhad en op een gegeven moment in de spiegel keek, schrok ik echt van hoe goed het in m'n jas al te zien was! Dat had ik dus echt niet in de gaten (wat nog voor wat hilariteit heeft gezorgd ook .. in een wat sjiekere kledingzaak waar we met m'n schoonouders waren werd door een verkoper gevraagd of ik koffie wilde en ik zei dus "nee, ik ben zwanger". Die verkoper "ja, dat zie ik ook wel..." Toen ik dus een paar dagen later m'n buik door de jas zag, snapte ik het ineens .. haha, was echt in de veronderstelling dat je het met m'n jas aan nog niet/nauwelijks zag!)
wat een verschil toch allemaal in de buiken he... bij de een denken ze dat het kind al bijna geboren moet worden en bij de andere zien ze nog nauwelijks dat ze zwanger is. Ukkie reageert hier heel erg als ik het oppaskindje (7mnd) aan het voeden ben of op schoot heb. Dan begint ie gelijk goed te bewegen terwijl de rest van de dag ik hem/haar nauwelijks verneem. Vaak alleen als ik rustig in bed lig. Af en toe als ik zit voel ik het wel even, maar echt veel, nee. Vandaag weer gewogen en hetzelfde gewicht als vorige week (okee, het was 100gr minder, maar dat tel ik dan niet als echt verschil). Zit nu dus nogsteeds op +0,5 kg. Merk ook weinig van een groeispurt nog (maar die komt geheid!)alleen van de week toen ik zo'n last had van mn banden, maar dat zal dan wel toeval geweest zijn (of ik had teveel gedaan )
O ja, nog even een tip: Deze week bij Hema, alle voedingsbeha's -20% , alle dekentjes, lakentjes e.d -20%. Doe er je voordeel mee als je nog wat nodig hebt
Morgen meiden, Daphne, inderdaad een vroegertje. Ik heb af en toe last van mij schaambeen, net of ze erin prikken, Maar heb nog meer last van rechtop zitten. Krijg dan een kramperig gevoel bij mijn ribben of alles dan daat tegen aangeduwd wordt( zal wrs ook zo zijn). Ik ga dan maar een beetje hangen in mijn stoel, want kan anders niet stil blijven zitten van het ongemakkelijke gevoel. Jvtje, jou verhaal van je verwchte datum vind ik speciaal, ben benieuwd of het ook uit gaat komen! Anastacia, hoop dat je het inderdaad gehad hebt. Volgens mij is de waterpokken alleen besmettelijk als er blaasjes opzitten die open zijn, of heb ik dat mis? Askim ik zou even naar de huisarts gaan voor dat gehoest, blijft wel lang aanhouden, of ben je er al gewwest. Lijkt me er vervelend en ongemakkelijk, maar denk niet dat het kwaad kan voor de kleine! Mooie buiken allemaal! Anoesje, dat is boffen met zo'n familie! Fiona, balen van je wasmachine. Daar kun je niet zonder , ben blij dat wij niet in de tijd leven dat er nog geen wasmachines waren! Katje, ik heb van veel dingen last maar niet van mijn stuitje. Hannah, wat gaat jou wekker vroeg, moet je al zo vroeg aan het werk? annna. ik kijk ook uit naar mijn verlof. Ik ga met 34 weken, heb bij beide vorige keren dat niet eens gehaald zelfs, en op het moment dat je gedeeltelijk de ziektewet in moet dan moet je met 34 weken. Maar heb zelf ook niet de illusie dat ik het tot 36 week red. Ik heb wel een maand verlengd zwangerschapsverlof( dat staat in onze cao) wel op eigen kosten, geen doorbetaling van je loon. Dan neem ik een paar weken vakantie en dan werk ik 6 maand 50% van mijn contract dat is dan een avond in de week, heerlijk! Het is mijn laatste zwangerschap en ik ga lekker genieten van onze benjamin en de rest van mijn gezin! Friendly, las ooit ergens bij ander mama's inmiddels al bevallen dat zij de lijst een naam hebben gegeven, dan zou hij makkelijker tevinden zij met de zoekfunctie? misschien een tip? Dolphin het klinkt inderdaad dichtbij, het begint echt op te schiet. ik vond het tot 14 weken erg langzaam gaan, maar nu vliegt het . Leuk onsukkie zo'n klein acrobaatje. Mijn buik begint nu ook te groeien en mijn gewone broeken pas ik sinds deze week niet meer. ik krijg ook een spurt in een keer. Ik heb gisteren gewerkt, moest van 15.30 tot 23.00 uur. Toen ik begon was ik zo moe, had echt zoiets van hoe ga ik dit redden, maar later knapte het toch op, weer een avond vol gemaakt, ga proberen in iedergeval januari nog vol te maken! Had gelukkig geen last van mijn diastase, ben wel heel regelmatig gaan pauzeren, vond het wel wat lullig voor mijn collega maar het was echt nodig! Tot later!
Ik weeg mezelf altijd op vrijdag (of zaterdags, als ik het op vrijdags vergeet ) en ik was afgelopen week zowat een kilo aangekomen! Nu zit ik *eindelijk* op hetzelfde gewicht als toen ik met 8 weken begon te wegen... Nu een beetje op gaan letten dat er niet elke week een kilo bijkomt, dat vind ik toch wat overdreven. Maar afgelopen week hebben we ook niet zo heel gezond gegeten. Met al dat geklus in de babykamer hadden we gewoon geen zin om te koken! Dus dat zal zeker niet geholpen hebben om de gewichtstoename onder controle te houden Ik had trouwens ook het foldertje van de Hema gezien. Ik heb 'm nog open liggen op de bank op die pagina, zodat ik het niet vergeet Met verlof ga ik in principe met 36 weken. Dat is 3 april. Nog 12 weken te gaan, kan langzaamaan gaan beginnen met aftellen dus! Mocht in de loop van de komende weken blijken dat ik de 36 weken toch wel erg moeilijk zal gaan halen, dan zal hier trouwens niemand moeilijk gaan doen als ik wat eerder met verlof wil. Wat dat betreft heb ik echt een relaxte manager. Ben vandaag trouwens weer begonnen met werken (haha, ik post ook ineens weer veel meer ). De babykamer is nu zo goed als af, dus de vrije dagen zijn goed besteed! We moeten nu alleen nog gordijnen gaan halen en nog wat schilderijtjes ophangen en dan is het kamertje helemaal af! Op deze site heb ik wat foto's geplaatst van de werkzaamheden en het resultaat. Ik zal binnenkort ook nog wel een paar foto's in m'n album zetten.
haha, belde de makelaar net dat er een bezichtiging was doorgegeven, dus ik vragen of dat nog nodig is... eeehm nee... sorry! haha, wel lullig voor die mensen die wilden kijken, maar ik ben blij dat het verkocht is! Ziet er leuk uit Jv'tje de babykamer!
O ja, voor ik het weer vergeet: de verloskundigenpraktijk is op sbs6 elke werkdag. Begintijd ergens rond half 9/kwart voor 9 (afhankelijk van wat er voor aan is) en duurt dan driekwartier tot een uur. Vanmiddag om 4 uur op ned 2 is: het leven voor de geboorte, waarschijnlijk ook wel interessant
Dat zijn tijden dat ik normaal gesproken niet thuis ben... Maar van ned2 kan ik dankzij digitale tv wel Uitzending Gemist de programma's later bekijken, dus als er vanavond verder niets op is... Nog gefeliciteerd met de verkoop van je huis friendly!
NL2 viel een beetje tegen vond ik, ik heb deel 1 vorige week gezien en ze praten meer met de artsen etc, dan dat je echt veel ziet gebeuren.. de dvd van Moeders voor Moeders is interessanter..
zo, de boodschappen zijn weer binnen. geloof niet dat ons kindje het er mee eens was om al zo vroeg met de auto op pad te gaan. gadver, het schopte steeds, weet eigenlijk niet waar maar ik voelde het dus echt van onderen. bij de eerste keer kon ik nog wel om lachen maar bij de vijfde keer had ik toch zo iets van, prettig is anders. het deed geen pijn ofzo maar was gewoon irritant. toen we eenmaal uit de auto waren was het over maar op de terug weg begon het weer van voor af aan, heel maf. friendly, lijkt me een leuk programma. bedankt voor de tip. wij hebben geen t.v. gids dus weet nooit of er iets bijzonders op komt. nu ga ik een brood bakken. hahaha ben vergeten brood mee te nemen en ik ga dus echt niet helemaal terug. tot later
@will: via http://www.tvgids.nl kun je van vandaag, morgen en overmorgen zien wat er op tv is (al moet ik zeggen dat ik die site vooral handig vind als ik een bepaald programma ga opzoeken. Om gewoon te kijken wat er zoal op is die dag vind ik het minder handig) @friendly & evelien: dank je, we zijn er zelf ook best trots op (en we moeten onszelf nu ook elke keer echt wegslepen van het kamertje )
Stond net ruim een half uur bij de Rabobank. Een o andere mega doos stond voor me bij het stortingsapparaat en had tot 2x toe dat hele ding ontregelt. Ik snap niet hoe je dat kunt doen hoor, geld erin, knopje indrukken, klaar! WAT EEN DOOS! Toen ze EINDELIJK weg was was ik echt in nog geen minuut klaar, kon dat wijf wel schieten. Ben gelijk ook maar tegen m'n man uitgevallen dat hij in de tijd dat ik zwanger ben echt 1x een babywinkel van binnen heeft gezien. Hij heeft verdorie voor die vrienden van ons meer gekocht dan voor z'n eigen uk. En mar zeuren dat het alleen maar wachten is, maar voor de voorpret als dingen kopen enzo heeft hij nooit tijd. Gatver!
Ik heb ook *totaal* geen conditie en we hebben aan het begin redelijk wat spieroefeningen gedaan enzo. Daar ben ik sowieso al niet zo'n held in Vooral het gedeelte waarbij we de kuitspieren moesten strekken vond ik minder prettig... volgens de instructrice zou het geen pijn moeten doen, maar het lukte me toch echt niet om m'n beide voeten op de vloer te houden zonder pijn te krijgen bij het strekken Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik vorige week woensdag sowieso de hele dag al wel last had van m'n kuiten, dus dat kan er natuurlijk best mee te maken hebben. We hadden ook nog een x-aantal baantjes gezwommen, dat begon op een gegeven moment toch ook wel erg vermoeiend te worden, moet ik zeggen. Ik ben toen af en toe maar wat gaan sjoemelen. Bijv. door bij het keren een paar stappen te lopen, ipv te zwemmen We hebben een paar baantjes gewoon gedaan en wat baantjes op de rug. Bij het op de rug zwemmen had ik wel wat gemengde gevoelens: ben nooit echt een held geweest daarmee en ik heb er een hekel aan als er dan een plons water in m'n gezicht komt (wat nogal eens gebeurd ), maar het voelde voor m'n rug wel heerlijk om zo een beetje rond te drijven! Overigens heb ik begrepen dat de ene les de oefeningen wat intensiever zijn dan de andere les, dus het kan best dat het deze week allemaal wat rustiger is Het viel me achteraf trouwens goed mee met de spierpijn: had toch wel verwacht dat ik m'n spieren zou voelen in m'n schouders en bovenbenen, maar ik heb nergens last van gehad!