goedemorgen allemaal! wat is er weer veel verteld zeg! heb nu ff geen tijd alles bij te lezen! wij gaan zo ff naar het runshopping center om te kijken naar een kinder kamer voor arjen. we willen graag een auto bed hebben maar die zijn zo duur! kijk al heel vaak ff op marktplaats! heb vanmorgen de woningbouw gebelt dat we veel intresse hebben in de woning. want dat moet je even laten weten dan! en die mensen die 1e keus hebben die hebben nog niet gebelt! dus misschien een positief teken fijne dag verder iedereen!
Lang leve de hormonsters Maar een half uur bij het stortingsapparaat is inderdaad wel lang . Heb er ook wel eens hulp bij moeten hebben, maar dan was gewoon een zak voor bepaalde munten vol. Daar ben je geen half uur mee bezig! (Tenzij de medewerkers niet opletten natuurlijk...) Gelukkig gaat mijn man het liefst zoveel mogelijk mee naar (baby)winkels. Ik weet niet wie nu wie het hardste moet afremmen bij het kopen van dingen Nee, over betrokkenheid heb ik gelukkig echt niet te klagen!
jvtje, ik kan helemaal geen foto´s vinden van je kamertje. ik kijk weleens op de t.v gids maar vaak vergeet ik dat te doen en tegen die tijd dat ik erg in heb zit man al op de ene en dochter lief op de andere computer. je moet het ook ergens op de t.v. kunnen zien (ik bedoel geen teletekst maar iets via de sat) alleen het probleem is dat we 2 satelieten hebben 1 voor nederlands en 1 voor zweeds en ik weet dus niet waar ik zoeken moet en waag me er ook maar niet meer aan, gooi steeds de boel ondersteboven. haha
zo net klaar met werken lekker hoor ben wel heel erg moe waneer houd dat nou een keer op!? zo ga kijken of ik nog wat huishoudelijks kan gaan doen vast wel!
Hai! Ff gauw in de pauze op mijn werk! @ Anna: ik ga met 34 weken met verlof, vind dat echt wel max. Bij tim heb ik tot 36 weken doorgewerkt maar vond dat op het eind wel echt zwaar. Nu dus maar voor mezelf gekozen en lekker met 34 weken met verlof. Voor hetzelfde geld komt beeb eerder...dus dan is het ook wel lekker. @ JVtje: uhhh wij hebben ook digi tv, hoe werkt dat dan met dat uitzending gemist? Of werkt dat alleen bij bepaalde providers? Verder gaat hier alles zijn gangetje, krijg met de dag meer last van mijn schaambeen en liezen, dat is balen. MAar ook! Ik krijg met de dag meer schopjes van beeb..mmmmmm zwijmel...lekker!
goededag dames, zo eerst even een klein breakje.. ***buddy! gefeliciteerd emt je 24 weken! ik heb vorige week t huis wat laten verslonzen.. mijn man en ik hebben een wandschildering gemaakt op de kamer van mijn zoontje.. beter gezegd de gehele kamer.. t is compleet jungle... ik zal straks ene foto toevoegen in album. dan bericht ik jullie wel even, ben er erg trots op. en zoontje vind t ok erg leuk ;- t is nog neit helemaal af.. hier ok last van schaam streek... maar als t kindje strkas indaalt is het nog pijnlijker...(voor de dames die de 1e x zwanger zijn ik ben uitgerekend op 11 mei... en mijn vermeoden is dat t kindje komt op: 8 mei 2008.. (en omdat mijn zoonje vrij heavy was... 5100 gram...) denk ik dat deze iets kleiner zal zijn...(hoopik ook) nl ca 3800.. de vk heeft aangegeven dat als ik in de laatste weken (wordt bij 36 weken overgedragen aan de gyn) t echt te zwaar ga vinden, afhanklijk gewicht kindje, dat ik dan ingeleid mag worden... inlediden is ook geen pretje.. bij ijn zoon wouden de weeen ook neit goed vorderen en heb toen ook een extra toedinging gehad..waarop ene weeen storm volgt... zijn er dames die ook ervaring hebben met inleiden? en hebben die evt tips voor de weeen storm? wer verder doegi nou ikga
ik heb wat vreemds denk ik als ik me uk voel schoppen voel ik dat tegen me gat! JA JE WEET WEL nee niet me doos! maar hebben meer van jullie dat of ze naar binnen toe schopt ofzo anders heb ik er geen andere verklaring voor jvtje ik kan ook je babykamerfotos op je site niet ontdekken waar o waar? friendly lekker he dat je huis verkocht is deentje ik hoop het zo voor je! duim duim duim onsukkie die hormonsters hahaa mijn man zei net heeeeel sacratisch ik neem nog wel zo 5 kinderen met jouw je ben zo chago en kwaad om alles en iedereen? nou ja zeg! en nou heb die een lekker bordje havermout voor me gemaakt dus ik snap hem echt niet meer volgens me moeder ben ik ook de duivel in eigen persoon sinds is zwanger ben en hopen zij en me schoonmoeder dat het nog met me goed komt na me zwschap al val ik de agfelopen 3 weken best mee volgens hun NOU JA ZEG! zal wel weer aan mij leggen
Het is niet dat ie het echt niet wil, maar hij maakt er gewoon de tijd niet voor. En dat vind ik zoooooooooooooooooooooo jammer! Alleen de grote dingen vind hij boeiend, kleertjes tsja... en maar zeuren dat het wachten zo lang duurt. Hij ligt wel de halve avond met z'n hand op m'n buik en ukkie reageert ALTIJD op hem, terwijl ik de helft niet voel. Grrr!
Mamain2008, ik ben ook ingeleid bij Kim, gelukkig niet bij Tessa toen was een gel voldoende. Ik vond het niet fijn het inleiden. Je voelt dat het geen natuurlijke weeen zijn , het is pijnlijker en ze voeren steeds de druk op.Het blijft maar doorgaan, heb ook geen tip voor de weeen storm. Maar ik was toen ook al 4 nachten bezig en zonder slaap, dus dan kun je ook minder aan. Ik werd ingeleid toen ik al 8cm ontsluiting had. Ik was zo uitgeput dat ik om pijnmedicatie had gevraagd, daar werd ik helemaal suf van, kon mijn ogen niet meer open houden(wat wil je na 4 nachten niet slapen ), en mijn weeen stopten, vandaar dat ik ingeleid werd! Groetjes Evelien
he meiden moet de helft nog doorlezen maar is het normaal dat je de baby heel weinig voelt vorige week echt veel gevoeld en vorige wek aan eind van de week tot nu maar heel weinig gevoeld wie heb die nog meer ik baal ervan en word er onzeker van?!
Ja, dat heb ik ook, tegen m'n poepertje zeg maar. Ik voel de schop van voren, maar tegelijk een soort luchtbel (zo voelt het althans) tegen m'n achterste. Daarom heb ik een paar dagen gedacht dat de helft van de schopjes m'n darmen waren, maar dat kan niet, want die zitten daar helemaal niet meer.
pff evelien dat lijkt me ook een drama zeg dan ben je echt dood en doodop ik moet de vkparktijk helaas missen nou ik om 9 uur op me werk moet zijn jammer dat het later niet wordt herhaald op de dag het is 6 dagen per weeg vanaf half 9 op sbs 6! zes dagen ! haha
Zo, ik ga es even de muur schilderen op de babykamer. Is al wel geschilderd, maar in de loop van het jaar wat beschadigd geraakt hier en daar, dus weer ff een likkie bruin erover. Het kastje en de kommode zijn geschilderd, woensdag komt het wiegje, dus als de muur droog is (en dat gaat meestal wel snel) kan ik ff gaan zuigen enzo en kunnen de meubeltjes erin. Ik heb geurbuiltjes gehaald van Zwitsal, in de hoop dat die verflucht niet zo in 'mn kleertjes enzo gaat hangen.
Vanaf 26 weken moet je je kindje elke dag voelen daarvoor gelukkig nog niet. Het kan zijn dat de kleine naar je rug toe schopt, daar voel je nog niets of weinig van..
En ze zeggen dat als je een groeistuip hebt je de kleine ook wat minder voelt, en er schijnt een standaard groeistuip te komen na de 20 weken.
Standaard is de regel dat je de baby vanaf 26 weken elke dag moet voelen, maar ik voelde kim soms een week niet. Vond ik best wel beangstigend hoor, maar het was toch altijd weer goed, zij gaven toen de schuld aan mijn voorliggende placenta. Heb ik nu weer, maar voel deze kleine wel steeds beter. Bij een eerste zwangerschap maakt het je heel onzeker, ik was toen ook heel angstig maar het was toch steeds goed. Dus maak je niet meteen druk als je je baby niet voelt, vooral nu nog niet . Bij Tessa ging ik op een moment patronen herkennen, en wist ik een beetje wanneer zij van zich liet voelen! Het is wel prettiger als je het regelmatig voelt, dat geef ik toe, maar voel je het een keertje niet, in verreweg de meeste gevallen is er niks aan het handje, gelukkig! Fiona , het was inderdaad geen pretje bij Kim, maar je krijgt er wel heel wat moois voor terug en dat maakt heel veel goed, gelukkig!
volgens mij hoef je het kindje pas elke dag te voelen bij 28 weken, 10 x per dag. onsukkie, dat bedoel ik, met vanochtend in de auto, heel vreemd gevoel. fijn evelien, nou ik verheug me er echt op om ingeleid te worden. zal dit dan de eerste keer worden dat ik weeen ga voelen? dat doen ze trouwens toch via een infuus? pff, dat vind ik nog het ergste. ga een tukkie doen voordat de meiden thuis zijn
Hoi! Heb even snel een vraagje. Wat kopen jullie allemaal voor in de kinderwagen? Ook een hoeslaken en bovenlakentje denk ik of niet? Verder nog dingen wat ik vergeet? Alleen welke afmeting dan? Kan ik die voor in een wieg ook in een kinderwagen leggen? ga straks even naar de hema. vanavond lees ik alles weer even bij. bedankt alvast!