Ik zal ook weer eens wat laten horen! Het gaat nog steeds goed met de tweeling, ze groeien goed. Ik hoop dat ik wat meer tijd heb straks om te reageren op het forum. Groetjes
* fiona, ja... ik hoop dus ook dat deze kleiner is... Ze zegggen dat meisjes kleiner zijn? )) enne, dat heb ik ook. maar t komt later nog meer want dan is er geen ruimte meer... en straks met debevalling, dan is t helemaal erg, dan heb je helemaal de druk om te poepen... *evelien, ja helaas begonnen de weeen dus ook bij mij onregelmatig.. wats ook al een tijds bezig.. had daarvoor ook nachten niet geslapen ivm gebroken vliezen, dan ben je al hotel de botel.. idd, je voelt dat t neit natuurlijk is, en je lichaam kan er gewoon weg neits tegen doen.. ik kon t ook gewoon niet emer wegpuffen.. ik had geen tijd om op adem te komen (wat je dus wel op tv etc ziet) maar als de ene wee afzakte kwam de ander alweer.. en dat al met al 24 uur lang.. vandaar dat ik heel graag een tipje wil uiteindelijk ook nog voor niets... want dus op 9 cm kwamen ze erachter dat t kindje niet via die ene uitgang kon komen,,, (5100 gram..) ik hoop zo dat t nu anders gaat.. en dat inleide ok niet hoeft, zodat ik ook kan rond lopen.. *eerlijkbeertje, ja hier ook hoor, t verschilt per dag.. ik had t ook bij ijn zoonjte. en toen zei de vk, dat t meestal begin 20 week idd rustiger is.. komt omdat t kindje aan t groeien is en dus alle energie nodig heeft *hupse, ja, t is maar net wat je zelf prettg vindt. 1 ding weet ik wel. ik doe t lekker op mijn egen manier, niet van zo'n uitzetlijstje.. dat lijstje heeft mij handen vol geld gekost, molton hier, zeiltje daar.. etc.. en uiteindleijk ligt het nu nog ongeopend in de kast... en idd, ligt aan t weer, maar voornamelijk gebruikte ik dus t zelfde dekentje als in de wieg. *jvtje. ja heb t ok niet kunne uitpersen dan hadden ze mijn bekken moeten breken. want mijn bekken zijn ook nog eens te smal voor een iets groter kindje dan gemiddeld.. ik ben ook maar 1,70 en had toen maatje 34, en had ene enorme buik.. echt groot nu maatje 38,en we zullen zien wat voor 'kleintje' dit woirdt ik vroeg mij af: hoeveel kleertjes hebben jullie gem al ingekocht? want i\als ik zo naar mijn kinderkastje kijk.. zit er best veel in...
Ha, hij is het ermee eens. Maar wat ie nou weer heeft? Volgens mij maakt ie zich ergens druk om wat ie niet wil zeggen ofzo. Echt alles is teveel.
Ik heb qua kleertjes de lijst die ik van de kraamhulp heb gekregen helemaal compleet. Dus wat dat betreft mag ie komen (maar hij moet nog wel ff 20 weekies blijven zitten).
hoeveel kleertjes we hebben... eeeh inmiddels teveel denk ik. Maar goed, hoef straks niet te wassen omdat ik tekort heb! en alles is ook zooo lief en schattig! Nu hebben we nog alleen maar neurtrale dingetjes dus ik denk dat er straks nog wel wat bij komt. Leuk gedichtje hoor Onsukkie; gewoon aan je mannetje voorleggen als ie in een goede bui is De bevallings(horror)verhalen, tja, vind het wel interessant om te lezen. Maar het gaat bij iedereen anders dus ga me daar voorlopig nog niet druk om maken. Zeiltjes: ik heb waar we de babykamer gekocht hebben in Duitsland even gekeken. Ze hadden daar iets wat ik hier nog niet gezien had. Het is een soort van gaatjes-hoeslaken (Dun, voelt niet als plastic en niet als stof). het is dus absoluut geen zeiltje, maar ook geen molton. het is waterdicht, kan in de wasmachine, is anti-allergisch en luchtdoorlatend. Schrok wel ff van de prijs (bijna 15 euro, maar ze zei er bij aan 2 heb je echt meer dan genoeg) maar het lijkt dus perfect. Zoals ik al zei: ben het hier nog niet tegen gekomen, maar het is dus absoluut kindveilig en er hoeft alleen maar een hoeslakentje overheen. Ben door alle zwangerschapsprogrammas vandaag nog niet aan de lijst toegekomen, misschien dat ik daar na het eten nog een momentje voor heb. Nu eerst eten, roerbakmie met gebakken ei! (en satesaus... mmm). Vond trouwens de tweede aflevering van die serie van vanmiddag wel interessant, ging echt over de periode waar we nu in zitten, dus wel leuk om te zien! Eet smakelijk allemaal!
Lafo, volgens mij is het niet alleen meer in de handen van je baas, zodra je ziek wordt van je zwangerschap gaat de uwv jou ziekte uitkering betalen, en als jij dan tot 36 week gaat werken hebben zij 2 weken langer te betalen. Maar vraag het eens aan je baas! Misschien is het bij jullie wel anders. Ja en die horrorverhalen moet je inderdaad met een korreltje zout nemen, want bij iedereen is het anders en je weet toch niet hoe het gaat lopen, bovendien maak je vlak voor de bevalling een hormoon aan die je helemaal rustig maakt, ik heb dat beide keren goed ervaren. Hielp echt! Bij kim was het horror, maar Tessa ging een stuk beter, veel sneller, en ik hoop bij de derde nog beter. Groetjes evelien
oh ja mamain, praat er anders eens over met je vk of gyn. Als jij zo'n smal bekken hebt bestaat er een reeele kans dat het weer niet gaat lukken. Maak alvast afspraken dat ze je niet weer zolang laten liggen met weeen , als het niet lukt gewoon ks!
Hallo meiden...... Pff ben ik na een dag werken.......Ben doodop nu... Ik moet om half 8 beginnen en wil ik voor de files uitzijn half 7 de deur uit. Es ff denken wat ik onhouden heb...... Anna: hier ook van die wisselende nachten....Vooral als ik weer werken moet slaap ik zo slecht... Katsas: jij ali illegali Veel plezier bij je niet zo gezellige verjaardag. Hupse: ik heb ook wieglakentje en hoesje in de kinderwagen. En verder een hydrofielluier erover heen tegen lekkages enz... onsukkie: die geurbuiltjes hebben de verflucht er zo uit.. Hier ook gedaan en buitendat de verflucht weg is ruikt het heerlijk! Jvtje: herkenbaar van die buik...Heb al paar keer de vraag gehad of ik al bijna met verlof mag... Friendly: waterdichte dingen mogen al helemaal niet in het bedje...Is gevaarlijk voor het geval er een kruik lekt... Las iets over zwangerschapsverlof...Heb nu geregeld met 36 weken te gaan maar begin steeds meer te twijfelen of ik niet toch met 34 weken moet gaan...Wilde 36 weken omdat je dan meer tijd hebt met de kleine na de bevalling.... Bandenpijn ed....Hier ook duidelijk merkbaar, en vooral zeurend gevoel heel laag achter schaambot...Ook als ik lang in 1 houding zit is niet prettig... Ukkie vind trouwens niet leuk als ik op mijn hurken zit....Dan is het toch een druk geschop daar binnen Las iets over voelen in je billlen. Dat heb ik ook wel eens...Voelt gek alsof er soort dril in d ebuurt is Kleertjes: veel tel veel al...We hebben zo ontzettend veel gekregen, heb denk ik alleen al 40 rompers...En ook aardig wat neutrale kleertjes...Denk straks na de bevalling dat iedereen wel komt met roze of blauw.....
Heb soms wel het idee dat iedereen met horrorverhalen aankomt om je bang te maken...Iedereen komt wel met een verhaal aan van iemand die ze kennen die een zware bevalling had... Weet niet wat dat is...Ga er open en nuchter in...Zie wel hoe het komt... Lafo: ook bij mijn werkgever is het zo dat als je deels of helemaal in de ziektewet komt je met 34 weken met verlof moet....Valt niks aan te veranderen. Volgens mij staat dat ook wettelijk zo geregeld... Zie deze link: http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... k_id=71854
Volgens mij heb ik het verkeerd opgeschreven... het is niet waterdicht (op die manier dat er water op blijft liggen), maar het neemt het water op, zeg maar net zoiets als een dweil. Het is in elk geval absoluut kindveilig. Heb echt lekker gegeten! Zo nog de afwas pff...
Bedankt voor alle tips, heb een hoeslaken en bovenlaken voor een wiegje gehaald. Vind de kleertjes nog wel meevallen bij ons, heb me best ingehouden. hihi Onsukkie mooi gedicht. Sorry verder ga ik even niet terug lezen. Koppijn en de hond heeft gekotst. (sorry eet smakelijk) Oja,de buik staat in me album. hihi
hier ook nog niet zoveel kleertjes. Wacht eerst eventjes tot februari, dan worden alles geleverd en dan kan ik alles gelijk in de kastjes en op zijn plaats leggen... zo'n leuk idee.
Ik heb nog niks gekocht, heb nog veel van Kim en tessa, ook veel neutraal. wil dat eerst uitzoeken. Als ik nou echt 100% zeker was dat het een meisje was dan had ik wel een meisjes ding gekocht, heb me tot nu toe weten te bedwingen.
even denken waar ik ook al weer op wilde reageren... mooi gedichtje ons ukkie, leuk opgelost zo! Lafo als je al in de ziektewet zit dan moet je zoiezo met 34 weken met verlof volgens mij dus 6 weken van te voren. Ik ga 4 weken van te voren met verlof, dat is 6 april, de week ervoor heb ik nog een week vakantie, dus zal het eind maart worden... Ik heb echt af en toe de pest in mijn collega;s die vinden dat ik me aanstel als ik geen 10 liter tankjes til of zware waszakken... Erg irritant.. en dan de verhalen over dat het vroeger allemaal zo anders was en dat je "gewoon" moest doorwerken etc.... pfff ben het helemaal zat af en toe en dan denk ik was ik nu maar vast met verlof...maar helaas nog 2,5 maand werken En het erge is dat het grotendeels collega's zijn die zelf pas moeder zijn... Hier overigens helemaal geen kleertjes gekocht. Je krijgt vaak zoveel dat je het meeste toch niet meer aan kan doen. en dat is zonde. Dus heb denk ik 4 rompertjes ofzo en 1 setje Over dat zeiltje van friendly, als ik je zo aanhoor is het een Aerosleep die je hebt gekocht! xx
Het enige wat ik voor deze bevalling echt moet kopen is een nieuwe babyfoon en een bed voor tessa. Valt reuze mee dus! Verder is mijn buggy versleten, maar die gebruik je pas met 8 maand of zoiets dat doe ik tegen die tijd wel, en een zitje voor voor op de fiets, is ook met 8 maand ongeveer( als ze kunnen zitten). Ik zou ook wel graag een andere kolf willen als het weer lukt met de borstvoeding, neem dan een duo-kolf.
Anastasia, lekker collegiaal je cpllega's gewoon niet doen hoor, laat ze maar praten. Waarschijnlijk heb ik door te lang door tillen die diastase opgelopen. Gelukkig heb ik wat dat betrefd heel fijne collega's. Sommige dingen mag ik gewoon echt niet van ze doen. Zijn allemaal heel zorgzaam. Toen ik nog in den haag werkte, had ik een aantal surinaamse, turkse en marokkaanse collega's. En als er dan een bewoner was overleden, dan mocht ik die kamer niet op. Want nieuw leven hoort niet bij de doden zeiden zei. Vond ik altijd wel leuk dat ze ook daarin zorgzaam waren, want hoewel ik wat dat betrefd niet het gevoel heb dat het kwaad kan ofzo, het voelde altijd wel raar, op de een of andere manier.
* hannah, t zijn geen horor verhalen om je bang te maken hoor maar t is gewoon de realititeit... t is ook niet niks, je zet een kind op de werled.. dus ja... *evelien, ja ik hbe er al met de vk over gehad, en die heeft dan ook aangegeven datwe dan met de gyn gaan bespreken hoe en wat. ik wordt bij 36 weken overgedragen. Maar ze wachten iig af..geen geplnade ks oid... dat is wel moeilijk.. en snap t ook niet helemaal.. ze begrijpen niet dat je eenmaal zoeiets hebt meegemaakt dat je inzet ook veel minder is bij de volgde keer... ik weet nu al dat ik al doodsbang ben, en dat ik weet dat t niet gaat lukkken.. de gyn heeft t zelf gezegd! de kas was zelfd 99 % dat t niet op de natuurljk manierzou kunnen ! en toch willen ze mij eerst laten creperen... ik snap het echt niet...
mamin, dat snap ik ook niet ik zou tegen die tijd gewoon je hormonsters even hun werk laten doen, en alles even flink aan dikken en op je strepen gaan staan, misschien dat dat dan succes heeft. Ik verbaas me erover dat je bij ieder ziekenhuis weer een ander beleid aantrefd.
anastasia: de omschrijving lijkt idd net zoals de matrasbeschermer van de aerosleep, zal dus idd wel net zoiets zijn. Zal het de volgende keer als ik er bij kan even opzoeken, misschien is ergens een nederlandstalige omschrijving ervan te vinden...