Ik vind het bij mij psychisch opzich niet zo zwaar, maar ik merk wel duidelijk dat ik er toch niet helemaaal 100% bij ben sinds ik zwanger ben... vind het ook wel moeilijker om me langere tijd op 1 ding te concentreren. En heb ook wat meer moeite met uit m'n stoel komen enzo Maar om voor dat laatste nou eerder met verlof te gaan... thuis kom ik net zo moeilijk van de bank af. Dan zou ik volgens mij echt 6 weken lang niets doen (of de nesteldrang moet tegen die tijd nog hard toeslaan...) Hier vannacht gelukkig geen gebroken nacht gehad. Maar de nacht ervoor was dan bij mij weer 1 groot drama. Het is dat ik me van de periode tussen pakweg 00.30 en 03.30 echt niets kan herinneren, dus ik ga er maar van uit dat ik in die periode in elk geval nog iets geslapen heb, maar als je me zou vertellen dat ik toch wel de hele nacht wakker ben geweest, geloof ik dat ook... Dus vanmorgen werd ik alsnog brak wakker, omdat ik dan weliswaar afgelopen nacht wel goed geslapen heb, maar toch nog steeds een nacht mis. Van rare dromen heb ik tot nog toe niet echt last gehad. Maar ik ben sowieso al slecht in het onthouden van m'n dromen @friendly: hopelijk blijft het dan bij een verkoudheid en krijg je zelf niet ook de griep! Ook al is het een tamelijk onschuldig virus, het wordt er niet minder vervelend om. Hopelijk lukt het ook om de financiering rond te krijgen! Ik ken het probleem wel een beetje. We zijn niet echt actief op zoek naar een nieuwe woning ofzo, we hebben nu een eengezins huurwoning waar we opzich voorlopig nog prima zitten (alleen wat jongens in de buurt zijn we wat minder gecharmeerd van, maar als dat alles is...), maar hebben toch ook al wel eens een beetje rondgekeken voor een koopwoning. Maar voor een vergelijkbaar huis krijgen we hier in de regio gewoon al geen hypotheek rond en dan werkt m'n man fulltime en ikzelf 32 uur... @onsukkie: beterschap! Ik denk dat ik de babykleertjes ga wassen in de periode dat ik met verlof ben. Zou ze nu al wel kunnen gaan wassen (al hebben we sowieso nog niet alle kleertjes die je volgens al die uitzetlijstjes moet hebben), maar dan gaan ze daarna weer voor een maand of 3-4 de kast in om verder stof te happen... @nazli: nou, alleen omdat ze bij jullie woont heeft ze toch nog niet het recht om er zomaar van uit te gaan dat ze wel mee kan/mag? Ze kan het natuurlijk best vragen, maar als jullie liever alleen met z'n tweetjes gaan, heeft ze dat te respecteren. Ik heb zelf nog even overwogen om voor de pretecho (waar ik nog steeds een afspraak voor moet maken trouwens ) naar Oirsbeek in Zuid-Limburg te gaan. Daar zit een vestiging van Babyview en mijn schoonouders wonen in Zuid-Limburg. Maar toen bedacht ik me dat, hoe leuk mijn schoonmoeder dat ook zou vinden, ik zo'n echo toch gewoon iets voor ons tweetjes vind! Ik zou je schoonzus dus gewoon zeggen dat je er graag een moment voor je man en jezelf alleen van wilt maken, ook al kan ik me best voorstellen dat het niet makkelijk is om zoiets te zeggen. Weet je man trouwens dat je er zo over denkt? Hij kan het natuurlijk ook tegen zijn zus zeggen. Succes in elk geval met de echo!
evelien, ik bedoel het vluchtkoffer, bedankt ga ik zo opschrijven op papier. jvtje, ik ga het vandaag tegen me man zeggen, anders ga ik het zelf zeggen, ik zie het maar hoe het gaat.
hmm zo net lekker een heerlijk roombroodje nar binnen gewerkt echt waar ik eet alles wat los en vast zit wordt echt een tientonner als ik op dit tempo doorga zo ff de boel bijlezen ben lekker klaar met me werk echt dit bevalt me zoveel beter alleen de ochtenden
Ik ben een beetje van de vreetbuien af weer, gelukkig. Wel beter hoor, want dit schoot ook niet op. Moet zeggen dat he twel lijkt alsof ik niet veel meer op kan ivm ruimtegebrek. M'n maag drukt dan helemaal tegen m'n ribben aan voor m'n gevoel. Blegh!
dankje evelien Het wordt wel moeilijk, maar ik ga het eerst tegen me man zeggen van dat ik wel privacy en zo wilt tijdens de echo en als het me niet lukt ( ik ben een persoon die niet durf te zeggen, want anders breek ik haar hart). ik denk dat ik een smoesje ga verzinnen, dat het een inwendig echo wordt enzo, dat je de volgende keer mee mag ofzo. Ik weet het echt, ik zit me echt zo druk om te maken. Ik wil zelfs huilen, want het is zijn enige zusje, ze heeft geen ouders hier, ze is helemaal alleen. en dan zegt hij van ja het is zielig enzo. ik denk dat ik vanavond ruzie krijg met me man. Maar ik heb ook een leven, me ouders zijn ook niet bij me. ik heb ook helemaal niemand hier in belgie. Geen familie, geen vrienden. helemaal niemand!
owh ik heb net in me zwangerschapsboek gekeken en ik heb de echo vandaag en ik dacht morgen. Gelukkig dat ik nog een keer gekeken heb, ik wist het niet. Het is zeker de zwangerschapdementie!
ja onsukkie heb ik ook maar mijn eten van gisteren lijk ik zelfs nog te voelen! vanmorgen bijna weer staan kotsen kon het nog inhouden omdat het avondeten niet lekker zat van gisteravond! heb ook de hele dag door zuurbranden ik draag best hoog vinden me vriendinnen dus de hele zooi wordt omhoog gedrukt o handig die vluchtkoffer ga het ook ff noteren ice ik heb hem ook op 23 feb om 10.15 uur hoe laar moet jij zo me schoonmoeder belde net ze was weer bezig met de wieg ga zo ff een bakie thee halen ben zo benieuwd hoe het wordt wel heeel mooi weet het zeker want wat ze had laten zien wat al super mooi
Goedemiddag op deze regenachtige dag, getsie! Vandaag was ik voor't eerst sinds tijden om half 7 wakker, zo maar uit mezelf. Ik lag er ook al wel redelijk op tijd in voor mijn doen dan, maar was er de laatste tijd niet uit te branden. Hoop dat deze trend zich voort zet, want vind dit toch wel wat prettiger (heb je tenminste opeens overal tijd genoeg voor) Dromen doe ik opzich niet zo, in ieder geval niet zo dat ik ze onthoud, maar ik slaap met vlagen ontzettend diep. Als Aidan dan 's nachts wakker wordt en het op een huilen zet, moet ik echt van ver komen, voordat ik door krijg wat ik nou eigenlijk hoor. Heb de laatste tijd steeds vaker last van bloedneuzen. Gelukkig is m'n bloeddruk nog steeds laag, daar maakte ik me toch een beetje zorgen om. De vk zegt dat dit een typische zwangerschapskwaal is.... fijn... Vooral als je aan't snotteren bent door een verkoudheid die maar niet overgaat. Hebben jullie hier ook last van? Nazli, het is jullie zwangerschap toch? als jullie haar er niet bij willen hebben is dat jammer voor haar. Maar begrijp best dat het moeilijk is om dat zo tegen iemand te zeggen, die er vanuit gaat dat ze mee mag... succes. Vanmiddag weer ff werken. Ondanks dat het maar 2 uurtjes is heb ik er toch helemaal geen zin meer in. Zeer bekken en gewoon geen zin meer in werken! Wat dat betreft is de paar dagen vrij rond kerst en nieuwjaar funest geweest voor m'n motivatie. Daarvoor telde ik de weken nog niet af.. Ga mede daarom ook weer ernstig twijfelen of ik wel bij m'n huidige werkgever wil blijven. De arbeids voorwaarden zijn erg slecht. (krenterige baas) Het is echter wel een ideale baan als je kinderen en werken wil combineren. Ik werk als mijn man thuis is, dus geen kinderopvang nodig en ik geniet van het groot zien groeien van m'n kind. Banen in de avond uren en op een leuke woon / werk afstand liggen hier echter niet voor het oprapen (woon ergens nergens) blijf dus maar twijfelen. Frummel gaat de laatste dagen echt steeds harder te keer, draait en wroet met tussenpozen flink. Wel grappig, al kost het wel energie. Hoe gaat het met het gefeest in jullie buiken?
o nazli vandaag hoe laat! maar goed dat je gekeken heb nou dan hoef je niet nog een dag in spanning te zitten ik begrijp je verhaal wel met je schoonzusje dan maar een smoesje voor bestwil je kan ook toch zeggen dat bij de 20 weken echo alleen de man mee mag omdat het een medische echo is bij mij mocht ook alleen me man mee en dan lieg je toch ook niet ze zal het echt wel begrijpen! je kan toch ookzeggen ik heb gebeld en ze zeiden dat en dat , jammer he! het is niet anders ik zou het ook niet willen het is toch iets van jullie 2
het gaat hier goed in de buik ukkie schijnt het vooral savonds na het warme eten lekker te vinden om wat te gaan spoken in me buikje maar mama vindt het super rond half 7 gebeurt dat elke avond merk ik op heb er een beetje opgelet dus uk heeft nu al een ritme alleen snachts weet ik niet vande week werd ik om 6 uur wakker en toen was uk aan het bewegen sochtends voel ik altijd of er een soort tennisbal onder in me buik zich verschuift wel heel leuk hoor gisteravond merkte ik ook dat de schopjes stelkens harder worden ik meende ze zelfs aan de buitekant te kunne zien! leuk!
Hier is er ook behoorlijk wat leven van binnen. Ik voel haar (toch leuk om dat zo nu en dan nog es te zeggen al probeer ik het mezelf af te leren) steeds vaker. Soms de hele dag door van allerlei bewegingen en schoppen. Echt fantastisch!
wil iemand weer e.e.a voor mij op de lijst zetten. Wij hebben 19 feb weer een groei echo en ik mag 4 feb weer naar de v.k. thanks!
oo ik duim voor je ik was ook zzooowe zenuwachtig maar geniet er maar dadelijk lekker van! laat het snel weten he!
Moedergans, je moet het even naar friendly pb- en het is voor haar niet te doen om steeds alle berichtjes terug te moeten lezen. Zij zet het dan op de lijst. Zij houdt samen met Jvtje(?) dacht ik de lijst bij! Ik voel de kleine ook steeds duidelijker , voelde het gisteren ook tegen mijn hand schoppen! groetjes Evelien
@nazli: voor de 20-weken echo is het inderdaad vaak regel dat er maar 1 persoon mee naar binnen mag, dus dan is het geeneens een smoes! Succes ermee! @moedergans: als je even een PBtje stuurt naar Friendly en/of mij, dan passen we het aan! (Het is hier de laatste tijd zo druk, dat het niet te doen is om het forum zelf door te spitten naar nieuwe data!) Als je je huidige baan niet meer leuk vindt, kun je dan niet gewoon al voorzichtig wat gaan rondkijken of je iets anders vindt dat aan jouw voorwaarden voldoet? Je hoeft niet meteen je huidige baan op te zeggen om een nieuwe baan te kunnen vinden... @fiona: vreetbuien heb ik gelukkig de hele zwangerschap nog niet echt last van gehad. Maar ik heb wel overmatig veel zin in vette dingen, dus dat eet ik dan misschien weer ietsje meer dan goed voor me is (in plaats van wat gezondere dingen...) Gister heb ik trouwens wel flink gegeten. Ik stond echt te kijken van mezelf, dat ik überhaupt m'n bordje leeg had gekregen Het smaakte dan ook goed (was wel normaal avondeten, geen al te vette hap dit keer ofzo). Heb alleen gister zowat de hele dag last gehad van de 3e kop koffie die ik gisterochtend gedronken had... de eerste 2 heb ik geen last van gehad, maar de 3e had ik toch beter kunnen laten staan... Niet dat ik echt last van m'n maag ofzo had, maar ik proefde 's avonds die koffie nog, heel irritant! Vandaag dan ook maar weer van de koffie afgebleven De kleine voel ik hier ook (bijna) elke dag wel goed bewegen Al heb ik nog géén idee wat ik precies voel, oftie nou met z'n handjes of z'n voetjes tegen m'n buik aan het duwen is, of met z'n hoofdje of z'n kont, of... hoe de kleine ligt kan ik ook nog echt niet voelen... Maar och, zolang ik de kleine maar voel (en hij/zij niet m'n ribben gaat misbruiken als speelplaats, zoals z'n vader dat ooit wel deed ) ben ik allang blij
Hier alles oke! ben vandaag naar de verloskundige geweest en alle was goed. Mooi. Alleen nu ikzelf nog. Heb enorm veel spanningen en stress over een situatie op mijn werk. Doordat ik nu twee dagen vrij heb wordt het gepieker in mijn hoofd ook alleen maar erger. Bah als ik kon nam ik nu gelijk ontstlag en was ik er van af.... (tuurlijk geen reele optie, vind het anders wel leuk alleen deze situatie nu is erg lastig). Stiekem ook al smoezen aan het bedenken om niet meer te hoeven gaan. Bah wat kan een mens zich toch druk maken zeg.... Sorry meiden, een beetje een ego berichtje.... zal het snel proberen goed te maken!