Zo ff snel een berichtje van mij, moet zo voor het eerst naar de fysio, weet niet wat me te wachten staat! @ Hannah & Evelien thanks voor de update over zwangerschapsverlof en ziektewet, zal dan helaas eerder moeten Klote trouwens Hannah die files, wij zijn expres verhuisd vanwege de files, mijn man heeft zijn bedrijf in dezelfde straat als waar ik werk dus de optie om dichterbij te gaan wonen was snel gemaakt, wonen nu 7 autominuutjes van ons werk vandaan heerlijk! @ Fiona mooie gedichtjes hoor, ben zelf niet zo van de gedichtjes maar kan ze wel mooi vinden. @ Anastacia wat een stomme collega's zeg :x ik merk dat ik zelf de laatste paar dagen ook steeds langer blijf zitten op m'n werk vanwege bepaalde blikken van collega's (of ik me die nou inbeeld of niet) @ Will jij ook al van die gekke dromen hier nog eentje, ik ben kapot als ik 's ochtends wakker word van de vele arbeid die ik in m'n dromen doe! Ik zat opeens in het leger en moest bij Bush komen in het witte huis nou ik kan nog wel even doorgaan, echt maf @ Nazli veel plezier Werd net op m'n werk gevraagd of ik een zwangerschapsverklaring kan meenemen van de vk vandaan, ik zeg is die buik geen bewijs genoeg ofzo , er zit heus geen kussen onder en komt niet alleen door het vreten Was een grapje maar ze keken me wel raar aan en ging er echt serieus op in dat ze dat nodig hadden vanwege de uitgerekende datum blaabalabla, weet ik ook wel, wilde alleen even lollig zijn. Zal het morgen vragen aan de vk, want dan gaan we weer voor controle! Dames mag je nou de babykleertjes met wasverzachter wassen of niet? (Volgens mijn ouderwetse moeder mocht het vroeger niet) Tot straks moet nu echt gaan!
@ lafo, dat mag volgens mij wel hoor, gewoon lekker met je gewone was meewassen... anders blijf je denk ik aan de gang..
Zo hier even snel een pauze..moet om 3 uur weer kids ophalen.. @ Nazli, veel succes met je echo meid, laat je weten hoe het is gegaan... Hier wel de hele dag door trek...als ik om 12 uur 4 boterhammen heb gegeten heb ik om 1 uur alweer trek...ga dan maar op een kauwgompje kouwen ofzo, want anders knap ik straks uit elkaar aangezien er nu al 10 kilo bij aan is Hier voel ik de kleine ook al iedere dag duidelijk schoppen en duwen...Kan alleen nog geen onderscheid maken wat hij nou precies doet.. @ Hellepelle..Ik ook problemen met mijn baan...Nu nog niet zo zeer, maar na mijn zwangerschap wil ik graag stoppen met de weekenden te werken, aangezien ik dan samen met mijn vriend en kindje wil zijn...Ook komt er wel eens voor dat er slaapdiensten in de weekenden zijn, nou als ik bv ga geven kan dat dus niet...Maar ik mag niet stoppen met de weekenden van mijn baas...Was tot voor kort een vrije keus, maar nu mag ik er dus niet mee stoppen... Ben dus ook al stiekem naar vacatures aan het kijken, denk dat ik zowieso na mijn verlof ga solliciteren...zal de baas niet blij mee zijn, want er hebben net 2 ontslag genomen...mja haar probleem... Morgen de pretecho om 19.00...Ben zo benieuwd hoet het eruit ziet in 3d...of je al dingen herkent in het gezichtje enzo...spannend...
Lafo, volgens mijmag het niet, mocht niet bij tessa in iedergeval, ivm allergieen en minder vochtopnemend vermogen als je wasverzachter gebruikt. Vraag het anders even bij je kraamburo.
Ik heb ook ineens allemaal bekende mensen in mijn dromen...of ik speel zelf in een serie mee...haha op zich wel grappig..het is allemaal zo echt
Nou dames, hier ook een beetje ego hoor... m'n oren worden echt niet beter. Dus ik zal er toch aan moeten geloven en gaan stomen. BLEGH! Nou ja, morgen eindelijk het wiegje ophalen, moet ook even een nieuwe strijkplank en gelijk maar even naar de Hema om naar de aanbiedingen te kijken. Dekens en lakens voor de uk begreep ik, dus die moeten we wel meteen maar ff meepakken.
Ik moet zelfs neutral als wasmiddel gebruiken van de kraamhulp, dus denk dat wasverzachter dan al helemaal niet zo'n goed idee is.
pfff wat een strenge kraamhulp zeg...ik heb nog niks gehoord...wordt met de 7e maand gebeld...als ze dan nog eens aankomen met dat ik neutral moet gebruiken hebben ze mooi pech, want dan heb ik al zwitsal... nog even doorkletsen vandaag dus...dan redden we de 600 wel
ik moet kennelijk nog veel leren, ik zou zo de kleertjes meewassen.. nou ja dan maar even wachten tot ik het van de kraamhulp heb gehoord.
volgens mij wel in middels! anoesj, oh ja en neutral is een wasmiddel en zwitsal niet of loop ik achter en heeft zwitsal een speciaal wasmiddel?
Nou ik ga erweer vandoor...moet eerst nog helemaal naar Groningen rijden...pfff... Fijna dag nog dames en even goed doorkletsen he
Ik voel me heel prettig bij deze mensen, dus ik vind het wel prima. Nadat gebleken is hoe ukkie in elkaar zit kunnen we weer lekker overstappen naar waar we zin in hebben zonder allergiën.
Onsukkie, dat je je bij iemand een goed gevoel hebt is ook belangrijker dan het merk zeep en na 8 dagen zijn ze toch weer weg
Pff, ik vind dat jouw kraamhulp wel héél ver gaat hoor onsukkie! Als ze zelfs al voor gaat schrijven welk wasmiddel je moet gebruiken... Ik weet ook wel dat steeds meer mensen last hebben van allergiën, maar ik ben zelf van mening dat dat vooral komt omdat de hang naar hygiëne een beetje doorgeslagen is... daardoor kom je nauwelijks meer in aanraking met bacteriën en andere ziektekiemen, waardoor we ook niets meer gewend zijn! Niet dat we de boel nu maar ineens moeten laten verslonzen ofzo, maar als je het mij vraagt, is het echt geen ramp als er 2 stofjes op de kast liggen En mocht blijken dat je kindje niet tegen een bepaald wasmiddel kan, dan heb je toch nog snel genoeg een ander merk gekocht? @anoesj: mjah, lijkt me inderdaad het probleem van je baas. Wordt het misschien eens tijd dat ze zich achter d'r oren gaat krabben waarom er ineens zoveel ontslag nemen! Weet iemand trouwens of zo'n zwangerschapsverklaring verplicht is voor de UWV? Ik heb mijn werkgever er (nog) niet over gehoord, terwijl ik het verlof wel al geregeld heb. Maar ik weet ook niet hoe bekend ze zijn met de regels rondom een zwangerschap. Zoveel vrouwen werken er nou eenmaal niet (detacheringsbureau voor IT'ers). Donderdag moet ik toch weer naar de VK, dus dan zou ik zo'n verklaring eventueel al wel vast kunnen vragen...
Ja, een goed gevoel hebben bij iemand vind ik ook wel belangrijk. Maar wat je zegt: na 8 dagen zijn ze toch weer weg... m'n kraamhulp mag best adviezen geven (daar zijn ze immers voor ), maar uiteindelijk beslis ik toch echt zelf wat ik voor de kleine ga gebruiken! Overigens gaan wij voor de babyproducten waarschijnlijk Natusan ofzo aanschaffen. Mijn man vindt de Zwitsal-geur maar niets
Jvtje ik zou zo'n verklaring vast vragen , je hebt hem vast nodig en anders is het een leuke herinnering! Over allergieen gesproken, natuurlijk kun je nog altijd over schakelen naar een ander merk, maar als je eenmaal een allergie hebt kom je er niet gemakkelijk van af en het is altijd een hele zoektocht naar waar je allergisch voor bent. Als er allergie in je directe omgeving voorkomt heeft je kindje er volgens mij 50% kans op en komt het aan beide kanten voor zelfs 75%. Dat is mij tenminste bij kim verteld( zij had een koemelk allergie) Voorkomen is heus beter dan genezen.
Precies! Dus dan kunnen we altijd nog overstappen als we willen, maar het schijnt dat veel pasgeboren kindjes allergisch reageren op zwitsal en bepaalde wasmiddelen. Dat wil ik liever voorkomen dan genezen.