Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Jvtje ik zou zo'n verklaring vast vragen , je hebt hem vast nodig en anders is het een leuke herinnering!

Over allergieen gesproken, natuurlijk kun je nog altijd over schakelen naar een ander merk, maar als je eenmaal een allergie hebt kom je er niet gemakkelijk van af en het is altijd een hele zoektocht naar waar je allergisch voor bent. Als er allergie in je directe omgeving voorkomt heeft je kindje er volgens mij 50% kans op en komt het aan beide kanten voor zelfs 75%. Dat is mij tenminste bij kim verteld( zij had een koemelk allergie) Voorkomen is heus beter dan genezen.

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hoihoi!

Volgens mij is een zwangerschapsverklaring voor een werkgever idd verplicht. Omdat daar je uitgerekende datum vanaf de vk op staat (dus officieel bewijs) zodat de uwv de kosten over kan nemen van de werkgever. Anders zou je veel te vroeg verlof aan kunnen vragen, vandaar dat er altijd wel om gevraagd wordt.
    Huis was nog net zo als de vorige keer, makelaar heeft het ook even goed bekeken en gaat vanmiddag even aan het rekenen wat het huis echt waard is en wat we dan zouden kunnen bieden. Naar mijn gevoel moet er nog best wat van de prijs af (maar dat zal wel niet gaan want de vr.pr is haast net zo hoog als de hyp van de verkoper) aan de andere kant moet het wel zo snel mogelijk weg omdat zei in scheiding liggen. We zullen in elk geval zien of het wat wordt anders zijn we aangewezen op de woningstichting waar we ongeveer onderaan de wachtlijst staan (maar wel wat voorrang kunnen krijgen). Maar goed, dan wordt het nog lastig om voor 1 mei iets te hebben vrees ik...
    Ga maar ff aan leuke dingen denken, heb nieuwe mappen geboortekaartjes gehaald dus maar even niet stressen....

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    gaat idd snel met de berichtjes!
    Over de wasverzachter, heb tot nu toe alleen gehoord dat het niet mag, met uitzondering van die van neutral geloof ik. Ga dat voorlopig toch nog niet wassen, dus vraag het t.z.t wel aan de kraamzorg. Ben zelf ook aardig allergisch aangelegd, dus wij moeten zowieso een beetje uitkijken...

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Oeps dubbel geplaats, zo komen we wel bij de 600 :)

Friendly, laat de dingen maar komen zoals ze zijn, en echtscheiding is volgens mij wel gunstig voor de onderhandeling!

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    het is nu 'out of our hands' dus kan me wel druk gaan maken maar wij hebben er nu gewoon geen inbreng in. Het is afhankelijk van wat wij aan hyp kunnen krijgen en of zij dan met ons bod akkoord kunnen gaan. En wat dat betreft hebben wij het voordeel dat zij ook snel moeten...

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dat bedoel ik, met een echtscheiding is er vaak wel wat meer druk om sneeler te verkopen!

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, daar zat ik ook aan te denken, om die verklaring gewoon maar vast te vragen... (als ik het niet vergeet :oops: :p)

Ik weet dat allergiën lastig zijn om overheen te komen. Maar bij mijn weten zijn noch mijn man, noch ikzelf allergisch voor wasmiddelen of dat soort dingen. Sowieso zijn we beiden niet echt van de allergiën ;) Ik heb wel een soort van zonne-allergie ofzo (of zou het toch een vorm van hooikoorts zijn?! Ik heb me er nooit op laten testen en weet dus niet precies waar de reactie van komt), maar behalve wat bultjes die nogal kunnen jeuken op m'n handen en ellebogen heb ik daar geen last van. Een goede handencrème met kamille verhelpt die ellende ook zo weer! Mijn man is allergisch voor lavendel. Zelfs als ons kindje daardoor 50% kans heeft om ook een allergie voor lavendel te ontwikkelen: spullen met lavendel-geur erin komen er hier dus toch al niet in, dus ook daar hoef ik me niet echt druk over te maken.
    Verder zie ik het allemaal wel. Het is ook niet dat ik nou met wasmiddelen ofzo heel merkentrouw ben ofzo, ik heb er alleen een hekel aan als mensen mij iets gaan 'verplichten' omdat zij vinden dat het beter is (zonder dat daar echt duidelijk bewijs voor is .. ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat alleen Neutral goed zou zijn voor een kindje. Ik weet wel dat een baby allergisch kan zijn voor een bepaald merk (mijn broertje is/was bijv. allergisch voor Persil), maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat voor zowat elk merk geldt behalve Neutral...

En wasverzachter: die vergeet ik 3/4 van de tijd toch al toe te voegen :p

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb het net even nagekeken. Volgens de kalender is Fiona het laatste uitgerekend en zij is inmiddels ook 20wk4d zwanger, dus dan zijn we inderdaad allemaal over de helft! :) (dat betekend dus, dat de eerste juni-mama's al halverwege zijn nu!)

9. ja wat gaat dat snel zeg! haha weet nog zo dat ik mijn test deed...

maar vind het ook wel fijn dat het zo snel gaat! kan niet wachten tot ik mijn kleintje kan vast houden :)

eerst nog ff een paar kilootjes aankomen haha!

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Gets, had net m'n man aan de lijn.
    Z'n vader had gebeld, dat z'n moeder had gebeld... (ja sorry), die had de dierenarts aan de telefoon gehad en hun kat is dood gereden. Beestje is net zo oud als onze Noah (nog geen half jaar), is toch vreselijk he!

Arme mens is helemaal over de rooie, en ze is al zo labiel. Die beestjes zijn alles voor haar.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier onze kat Noah (rechts) en de kat van m'n schoonmoeder Pepper (links), die nu dus helaas overleden is...

Hier waren ze pas een week of 10.

Hopelijk verveel ik jullie er niet mee, maar ik moest het ff kwijt...

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

aah wat zielig onsukkie voor haar! arm beest

ik heb me zwverklaring al na de 12de week moeten regelen van me werkgever dat moet voor als jij met verlof gaat dat hun aankunnen tonen dat ze het vergoed krijgen dat ik met verlof ben ofzo iets iniedergeval is dat allang geregeld

hier nog steeds last van me maag bleeeh
    heb net ff gecheckt maar ik heb over 15 weekjes verlof en dan 20 weken lang! lekkere vakantie achteraan geplakt lekker hoor !
    maar mijn werkgever zei juist dat ik gewoon tot week 36 mocht doorwerken zolang ik dat kon dus ik ben benieuwd zo hou ik het wel vol alleen de ochtenden
    nou ik ga ff wat snaaien chocolade ofzo en dan wat opruimen in huis ik wil van al me ovetollige spullen af! huis moet leeg! haha

13. aaah wat zielig! dat beestje is ook nog net zo jong! kan me voorstelen dat ze over de rooie is! dat zou ik ook zijn! min beestjes betekenen voor mij ook heeeel veeeel

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

aah wat een droppie! wat zielig man!

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Jvtje, als jij een allergie hebt heeft volgens mij jou baby ook 50% kans op een aleergie Maar dat wil wel zeggen : alle allergieen, dus niet de zelfde als jou! Bij ons hebben ze allemaal hooikoorts en zonne allergie, maar kim kreeg koemelk allergie. Gelukkig kun je daar goed overheen groeien, maar ik moet het eerste jaar altijd heel voorzichtig doen met wat ik ze geef. als ik met het groente-fruithapje begin moet ik drie dagen de zelfde groente of fruit geven dag 1 een eetlepel, dag 2 2 eetlepels en dag drie een normale portie. Is er dan geen reactie dan weet je dat ze voor die groente of fruit niet allergisch is. Tessa reageerde overal goed op dus gaande weg werd ik wat onvoorzichtiger, je hebt dan toch wel in de gaten of je kind daarvoor gevoelig is of niet. Maar met pinda's, kippenei en schaal en schelpdieren heb ik echt voor hun 2e jaar niet gegeven, want daar groei je niet over heen meestal, en is hardstikke lastig ! zit nl in veel dingen, of wordt in fabrieken gemaakt waar die ingredienten ook verwerkt worden. Maar ik geef toe, emn is tegenwoorig wel erg voorzichtig en vaak verandert het dan ook nog weer steed wat het natuurlijk niet geloofwaardiger maakt.

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ppfff ben ik ff blij dat wij allebei geen allergie hebben
    echt we kunnen gelukkig tegen alles mijn zusjes en me man en ik dus denk ook niet dat ons kindje dat heeft maar je weet maar nooit
    is echt zielig voor een baby met koemelk allergie vooral in het begin als je niet weet dat ze het hebben een vriendin had een maand lang een huilende baby zooo zielig maar ze hebben haar nooiy getest op een koemelk allergie dus vanalles geprobeerd maar niets hielp bleek het achteraf dus dat te hebben zo zielig

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja hier ook... we zijn beide dierengek m'n man en ik, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet zo nodig meer hoeft, want ze gaan altijd maar dood... ik ken tenminste iemand die ook echt dierenfreak is, maar die wil geen hond meer, want hij kan geen afscheid meer nemen. Bah... maar ja, zo'n beestje binnen houden is ook niets.

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

me 2 konijnen zijn echt mijn kindjes ik moet er niet aan denken dat ze dood gaan ook al weet ik dat dat gebeurt ik zou er echt kapot van zijn
    ze zijn wel nartuurlijk een plaatsje opgeschoven want me baby is number one! haha
    maar ik ben ook echt een dierenfreak! van alles konijnen honden katten tot vissen aan toe

19. als mijn beesten echt aan ouderdom doodgaan denk ik dat ik er makkelijekr overheen kom dan dat ze onder een auto komen of al vroeg ziek worden... want dood gaan we immers allemaal een keer! en maar hopen dat de beestjes heel oud worden en ze een goed leven hebben! dat is toch het belagrijkste!

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat is ook zo ja!

Deel Deze Pagina