Nee precies. Natuurlijk ga ik ook wel opletten enzo, maar vind zelf de aandacht ervoor op het moment wel wat overdreven (en ik ben dus ook nog steeds van mening dat het deels ook gewoon komt door de doorgeslagen hygiënische normen van nu, waardoor je ook geen resistentie meer opbouwt tegen van alles). Overigens heb ik gelezen dat als jij ergens allergisch voor bent, het kind 50% kans heeft op diezelfde allergie (en 75% als je allebei die allergie hebt). Ik had nog niet gelezen dat het kind dan een kans van 50% zou hebben op *een* allergie... Maar goed, het kan best dat de wetenschap het ook op dit punt niet eens is met elkaar. @onsukkie: wat zielig van dat beestje zeg! Kan me voorstellen dat je schoonmoeder daar helemaal van ondersteboven is, zelfs als ze niet labiel zou zijn! @fiona: ja, ik wist wel al waar die zwverklaring voor dient Maar het is me nooit duidelijk geworden of het nou iets verplichts is of dat dat gewoon van de werkgever afhangt of je die nodig hebt.... Maar goed, als ik er donderdag aan denk, zal ik 'm wel gewoon vragen aan de VK Het zou me niets verbazen als m'n werkgever over een paar weken nog aan komt zetten met "oh ja, we moeten van het UWV zo'n verklaring hebben....", wat dat betreft zijn het echt een stel druiven bij elkaar en ja, in zo'n mannenwereldje doen ze natuurlijk ook weinig ervaring op met zwangerschappen en wat daar bij komt kijken
Hallooooo dames! het is alweer ff geleden, maar hoe is het met iedereeen? Ik heb alles bijgelezen, maar ik ging dat natuurlijk niet onthouden hahaah! We zijn wel allemaal over de helft begreep ik dus dat is super! Hier zitten we in ons nieuwe huisje, bijna alles gedaan en internet doet het inmiddels ooK! We zijn helemaal gewend en gelukkig hahaha maar het waren twee zware weken pffffff..... ben echt kapot! Het is wel heel mooi geworden, zal echt snel (zodra de kabeltjes uit de dozen tevoorschijn komen) de foto's plaatsen hahaahah! Morgen lekker met mn zusje de stad in en de hema leegroven voor de basisspulletjes! heb vorige week wel het eerste blauwe setje gekocht, zooooo lief hihi! Ik spreek jullie later weer! Xxx
JV-tje als je er een beetje op googled kun je lezen dat het echt klopt Of iemand allergisch is of later zal worden, is voor een groot deel erfelijk bepaald. Hebben beide ouders last van een allergie? Dan hebben hun kinderen vijftig procent kans dat ze ook een allergische aanleg hebben. Die kans wordt nog groter als beide ouders dezelfde allergie hebben. Dan heeft het kind 70 procent kans dat het allergische aanleg heeft. Het kind hoeft niet voor hetzelfde allergeen allergisch te zijn als zijn ouders. Ook omstandigheden rond de geboorte lijken iets met het ontstaan van allergieën te maken te hebben. Zo blijkt dat kinderen die in de periode juli tot oktober geboren zijn meer kans hebben op een allergie. Dit kan liggen aan de grote hoeveelheid huisstofmijten en pollen in die maanden. Tijdens de zwangerschap en na de geboorte is het niet goed als de ouders roken. Een kind dat borstvoeding heeft gehad, heeft later minder kans om een allergie te ontwikkelen. Een kind krijgt weer méér kans op een allergie als de moeder veel pinda's, eieren, noten, vis en zuivel heeft gegeten tijdens de zwangerschap of borstvoeding. Vooral vrouwen die zelf een vorm van allergie hebben kunnen deze dingen beter laten staan.
Oh ja, dit stukje ook nog Je baby kan de aanleg voor een allergie dus erven van jou of je partner. Daarvoor is het niet eens nodig dat één van jullie een allergie heeft. Je kunt namelijk aanleg voor een allergie hebben, zonder dat je er een ontwikkelt. Of je aanleg voor het ontwikkelen van een allergie hebt, kun je meestal afleiden aan het aantal allergische aandoeningen binnen je directe familie. Als je ouders, broers of zussen een allergie hebben, maar alleen jij niet, is de kans groot dat je wél aanleg hebt voor een allergie, maar die niet hebt ontwikkeld. Zo kan je kindje, op zijn beurt, van jou weer de aanleg voor een allergie erven, waarbij evenmin vaststaat of hij ook daadwerkelijk een allergie krijgt.
heej Gina! wat fijn dat je alles al verhuisd hebt! zal wel een lekker gevoel geven! ik moet nog! maar hopelijk kan ik snel verhuizen!
Wat zwitsal betreft, dat is geparfumeerd, dat geeft het die lekkere zwitsal lucht... Dit kan allergische reacties oproepen, daarom probeerd het kraambureau vaak te adviseren om dit niet te gebruiken, uit voorzorg dat de kleine een allergie ontwikkeld. Zlef ben ik ook niet zo kapot van zwitsal om die reden, en denk eerder natusan te gaan gebruiken. Vind overigens ook dat een kraamzorgbureau veel te veel verplichtingen op (kan) leggen aan nieuwe / jonge ouders... het is altijd je eigen keus wat je doet, net als borst of flesvoeding.
Het is geen verplichting hoor, ze zegt het zo: "WIJ gebruiken geen Zwitsal, als je het echt graag wilt mag je de haarlotion gebruiken voor de geur." Zolang zij er zijn wordt het dus niet gebruikt, maar wat je daarna doet mag je lekker zelf weten.
Hier verder enorme jeuk op mijn buik, echt heel vervelend, hebben meer meiden hier last van? Vanavond de 1e keer naar mijn zwangerschapscursus, ben benieuwd! Dan even wat reacties: @onsukkie:wat zielig van de kat zeg, op de foto is het wel een schatje! @fiona: ik wee tniet of de zw verklaring verplicht is, maar ik moest het direct inleveren toen mijn verlof geregeld werd. @deentje, ik hoop dat het donderdag lukt met het huisje! verder al weer de vorige 6 paginas vergeten pfff
Goedemiddag, vandaag ook dit forum ontdekt en me ingeschreven. Ik ben Angelique, 27 jaar en inmiddels 24 weken en 2 dagen zwanger. Ons kleintje wordt dus in begin mei verwacht. Leuk om te zien wat er bij anderen allemaal speelt...
Hoi Lique, leuk dat je het forum gevonden hebt, kom gezellig meeschrijven! Heb hier al heel wat geboortegedichtjes gelezen, ik weet precies wat ik leuk vind, maar heb er wel een stuk of 10 in de lijst staan waar ik echt nog niet uit kan kiezen... Gelukkig wordt het met de kaartjes al een stuk makkelijker, uit de 7 boeken die we nu gezien hebben hebben we tot nu toe 5 kaartjes gevonden die we beide mooi vinden (die kaartjes lijken onderling ook weer vrij veel op elkaar. De meeste boeken hebben gekleurde kaartjes en ik wil juist een iets 'ouderwetsere'.
Wel gehad, waarschijnlijk van de Zwitsal buikencreme. Ben daarmee gestopt. Smeer nu m'n buik met Vaseline Bodylotion 's avonds in en als ik 's ochtends jeuk heb gooi ik er een bergje talkpoeder tegenaan. Na 2 dagen was het helemaal weg.
ja idd als ze van oudedom doodgaan is het anders zo onder een auto lijkt me zo zielig! nou ik kom niet voorruit vandaag wil vanalles doen en dan sta ik op en dan komt er niks uit me handen ik ga ff versfruit met yovhurt en musli maken zit ik wel ff vol van en vavanond lekker ongezond doen!
haha zag net een leuke (niet dat het een optie zou zijn maar moest er wel even om lachen, het eerste stukje is wel toepasselijk, de tweede waarschijnlijk niet...: Omdat mijn vader altijd te laat is, ben ik maar wat vroeger gekomen
o gina leuk dat je er ook weer bijbent wat stil hoor! fotos fotos fotos ik wil ze zien! dus zoek snel die kabel op!
Wat ik altijd wel typisch vind is dat ze produkten als zeep waspoeders, en voeding erg omzeilen, maar het hebben van huisdieren wordt gepromoot omdat een kind daardoor meer weerstand opbouwd oa tegen huismijt. Dus ik denk dat er in het verhaal van de hygienne ook wel wat in zit Jvtje, maar dat is denk ik onomkeerbaar, omdat het inmiddels in onze genen zit. Erkwam laatst uit onderzoek ook dat kinderen van een boerderij ook minder gevoelig zijn voor allergieen. Gina, leuk dat je er weer bent!, Sna dat je moe bent, dat zou zonder zwangerschap al normaal zijn en met helemaal! Fijn dat je zo gelukkig bent met je huisje, ben benieuwd naar de foto's! Onsukkie, sneu zeg van dat poesje, ik heb een zwak voor rode poezen Anastacia, af en toe jeuk op mijn buik, als ik veel in beweging ben geweest! Nou ik mag zo weer werken, ben onder het typen door stampot zuurkool aan het maken, met gebakken uien, ananas en geruld gehakt, en nog wat spekjes, de houdbaarheidsdatum verliep,mmmmm...... tot morgen Evelien
Ja ben ook blij dat ik weer kan forummen hahahah.. nog een paar dagen heerlijk lui thuis voor ik weer moet werken.. en dan nog maar 11 weken, lekker! Kleine is hier trouwens echt super druk hoor.. pffff! iemand had de tip van boek op de buik, heb ik ook gedaan daarnet, echt super hahahaaahaah! Maar heb gelukkig nog niet meegemaakt dat ik de kleine dag niet voel... sinds 19 weken al echt vaak elke dag! En nu steeds erger, echt lief hihi! Wij gaan de bestel beer bellen... lekker! heb zin in ongezond! Volgens de vk ben ik na de bevalling slanker als ervoor als ik zo doorga... dach dat 6 kilo al veel was maar zij vond het heel netjes... blij toe! Onsukkie, wat zielig zeg.. het waren wel schatjes! @Fiona, jaaaaaaa ik ga echt zoeken.. heb foto's van de start tot aan eindresultaat! hahahahaah.... xx iemand had trouwens over sjouwen.. mn schoonvader begon ook beetje te zeuren, van mijn vader moest ik ophouden met stortzakken te tillen en toen begon hij met ja en toen mijn vrouw zwanger was moest ze ook met zware boodschappen drie trappen omhoog met nog een kind enzo enzo.. dus die heb ik ook ff teruggefloten.. ze zullen het niet voor niets afraden toch?!
Vandaag gebeld door de babywinkel 1 februari komt de babykamer! Ben zo benieuwd! En de jeuk idd misschien wel van de zwitsal buikcreme... dat ik daar zelf niet opgekomen ben zeg!