Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, we moeten hier volgens mij gewoon een topic gaan openen "Uit hier al je frustraties over je ouders!" :p
    Ik ben in m'n eentje geloof ik al in staat om 100 pagina's vol te typen (als ik wil voorkomen dat ik 1 wel echt véél te lang bericht type :))

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zowat elke dag dat ik thuis ben, geloof ik... :oops: Ik wil altijd van alles doen, maar als ik dan op de bank zit, krijg ik mezelf er gewoon met geen mogelijkheid meer vanaf... gelukkig schopt m'n man nog wel eens ;) (figuurlijk hoor :))

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hallo meiden,

Pff eerst even klagen, heb gisteren gewerkt en ben vandaag dus helemaal op. Lig alleen maar op de bank, heb nergens zin in een depri gevoel. Gisteren ging het vrij aardig , maar om 21.00 uur zei een collega dat ik echt even moest gaan zitten want ik ging steeds slechter lopen. Toen ik zat voelde ik pas hoe moe ik was, ik had ook veel last van mijn re heup/bil. Heb ik alleen bij het werken. Ben toen bijna een uur gaan zitten, knapte toen wel wat op, vond het wel lullig om mijn collega te laten lopen, hoewel ik klaar was met mijn kant, maar zij heeft een 0-uren contract en heeft nog niet veel avonddiensten gedraaid, dus het ging daar wat langzamer, maar ze heeft het goed gered gisteravond.

Ik heb niet zoveel zin vandaag om uitgebreid te gaan reageren op iedereen. sorry!

Maak me wel een beetje zorgen om nazli, we hebben nog niks gehoord of wel?

Friendly veel plezier vanmiddag, hoop dat je ondanks de buikgriep er toch van kunt genieten, beterschap!

Ik denk dat ouders soms niet bellen/ of contact houden omdat ze een andere instelling hebben dan wij. Ik merk dat tenminste bij mijn ouders heel sterk, zij hebben zoiets van jullie zijn onze kinderen en jij moet ons maar bellen en ze hebben daarbij nog veel meer verwachtingen, gewoon omdat dat zo hoort, zij hebben dat ook altijd zo gedaan naar hun ouders toe . En wij hebben zoiets, wij zijn volwassen en hebben dus nu een min of meer gelijkwaardige verhouding en aan goede relatie met elkaar moet je samen aan werken.

Groetjes evelien

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Vandaag 22 weken :D :D :D

5. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Die woordspeling had ik nog niet zo gezien. Maar is wel grappig. :D

Ik ben gek van friezen paarden en met name een mooie zwarte black pearl hengst.

Die van mij is verkocht vorig jaar en we gaan na de bevalling op zoek naar een hengstje dat op de zelfde datum geboren is als onze kleine meid. Dat is het voordeel van Mei.
    Niet alleen alle vogels leggen dan een ei, maar de paardjes mogen ook veulenen. ;)

Wat betreft ouders, het is en blijft een probleem. Je kan het toch nooit goed doen. Althans dat idee heb ik af en toe.
    Maar met afgelopen kerst en oud en nieuw hebben we weer een hoop goed gemaakt. Dus we kunnen er weer even tegen aan.
    Nou moet ik wel zeggen sinds ik zwanger ben, is er meer intresse vanuit de familie dan ooit.
    Oma voelt zich ook echt oma en dat is toch wel leuk.

6. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Nou ik ga jullie weer verlaten voor vandaag. Op naar de ijshockey.

Hopen dat we vandaag nog wel iets vernemen van nazli. Ben nu toch ook wel een beetje bezorgd.

7. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    katsas mooi dat alles ok is!

masoled bij ons in friesland :D stikt het van de friese paarden mijn moeder en haar man hebben ook veel frieze paarden :D ook kunnen ze daar hun paard stallen..vroeger was ik ook gek van paarden heb zelf ook een pony gehad...nu is dat wel wat minder geworden maar nog vind ik het prachtig.mijn zusje heb ook een fries die staat mooi bij mijn moeder op de boerderij :D

jvtje ik heb al 2 jaar geen contact met mijn pa w3oont wel dichtbij een 2 km verder in een dorp ik al niet zeggen verder hoe en wat dat bespaar ik jullie leuk is anders maar niets aan te doen met mijn moeder en haar man heb ik wel goed contact....
    masoled gauw weer beter worden meid!

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hello girls!

Terug van de vk, alles is goed, beeb heeft een flinke groeispurt gehad dus ze ligt al boven m'n navel. Bloeddruk 130/75 dus dat was netjes, alleen toen kwam de weegschaal
    Hoe vaak ik ook zeg het kan me niks schelen al die kilo's (op sommige momenten kan het me ook echt niet schelen ;) )
    kreeg ik deze keer wel weer een shok te verwerken.
    Ik ben nu totaal al, schrik niet 10 kilo aangekomen :confused: :confused: :confused:
    Volgens de vk moet ik wat beter letten op wat ik eet, niet voor de beeb, maar eerder voor mezelf, het is zo lastig om al die kilo's erna eraf te krijgen zei ze :(
    Dat weet ik ook wel, tuurlijk ik eet meer, heb ook meer trek, ben geen seconde misselijk geweest tijdens m'n zwangerschap dus ja die kilo's gaan wat harder, maar het is ook niet zo dat ik heel de dag door zit te snoepen.....ik zal er eens wat meer op letten, heb geen zin in nog eens 10 kilo.

Ouders nou eigenlijk geen problemen mee, mijn moeder belt juist heel veel en ik haar ook, soms heb ik er ook niet al teveel zin in, maar dat merkt ze vanzelf wel ;)

@ Sannieee die waterige afscheiding daar heb ik ook veel last van, heel de tijd het idee dat ik in m'n broek geplast heb. :(

@ Anna hopelijk kan je parttime werken meid!

@ Friendly succes met je echo vanmiddag

9. katsas ik hoop indd. dat dat niet waar is dat de 2e nog later komt! was van arjen 1 week overtijd! en dat is al iritant! vanaf week 38 zat ik al echt te wachten haha.

friendly succes met je echo! spannend!

nazli nog steeds niks van gehoord?

wat word er veel geschreven zeg! pff echt moeilijk bij te houden en allemaal te lezen!

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Volgens mij kan Nazli niet zo vaak schrijven, dus niet direct ongerust worden...
    Nou voor mij aan bij het echobureau was een stel dat aan de beurt was toen wij aan de beurt waren (liep dus al meer dan een half uur uit) en ze kwamen *** ook maar niet weer. Bleek het stel met twintig weken ineens een tweeling te verwachten, haha gebeurt niet vaak maar natuurlijk wel net voor ons aan en dus 2x zo veel werk.
    We hebben lekker kunnen genieten, kindje lag vrij rustig, maar niet echt handig voor de echo, weer veel dubbelgevouwen. Maar alles zag er perfect uit. Echo kwam nu op 21+3, maar de datum blijft vast staan. Kindje woog nu ong 417 gram. En het is zoals ik al dacht echt een jongetje. Moet er nog steeds aan wennen dat het nu vast staat (maar dat had ik bij een meisje ook gemoeten). We houden het verder stil, dus iedereen mondje dicht :D
    Ga nu liggen, want ben kapot!

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    btw, weer geen echt mooie foto's gekregen, gaan dus nu zeker wel een 3/4d echo doen. Ga nu nog even nagenieten met mn zieke lichaam...

12. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    wat leuk... gefeliciteerd met je prinsje.. :D

13. gefeliciteerd! wat leuk een knul!

en iritant he als je zolang moet wachten! was bij mij met de termijn echo zo erg.. ook een half uur uigelopen en dan zit je daar te zenuwen met klamme handjes! bah heel vervelend! maar gelukkig was alles goed!

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Friendly leuk hoor een jochie gefeliciteerd :D

Bah wat kan het leven soms echt kut zijn, hoor net een vrouw die ik ken via m'n werk overleden is. Ze was pas 31 jaar.
    Longkanker.
    Soms is het leven zo dubbel, er groeit leven in je maar aan de andere kant verlies je ook weer mensen om je heen. :( :( :(

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Gefeliciteerd friendly! Wat fijn dat ook jouw echo goed was :) Alleen vervelend van het wachten... maar ja, wachten is hoe dan ook vervelend, zelfs als het maar 5 minuutjes is...

@evelien: mijn moeder is juist heel erg gewend dat ze door haar moeder constant gebeld werd (die belde écht elke dag), dus zij hoefde eigenlijk zelf nooit te bellen. Kan me dan ook niet voorstellen dat ze er zo van uitgaat dat het van onze kant uit moet komen. Ik heb inderdaad ook wel zoiets van "het moet van beide kanten komen". Toen we nog studeerden vond ik het niet zo erg dat wij eerder die kant opgingen dan zij onze kant op. Vond ik toen ook logisch. Maar we krijgen natuurlijk hoe langer hoe meer ons eigen leven en dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat het niet (meer) alleen van onze kant uitkomt. Mijn schoonouders en mijn vader & stiefmoeder snappen dat gelukkig wel en vinden dat ook niet meer dan normaal.

Proficiat met 22 weken :D

@masoled: Ja, mijn moeder vind het toch ook wel erg leuk dat ze oma wordt (geloof ik... het is bij haar altijd moeilijk om écht te weten te komen wat ze nou ergens van vindt). En ik merk ook hier duidelijk meer interesse vanuit de familie, niet alleen van m'n moeder. Ik vind het opzich wel leuk dat m'n moeder er toch wel bezig mee is, met die kleine, maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel bang voor ben dat ze ineens de weg naar Eindhoven wél (regelmatig) weet te vinden... Ik heb nu al een beetje het gevoel van "5 jaar lang kan het je niet écht interesseren hoe het met me gaat, maar nu ga je ineens de overbezorgde moeder uithangen". Ben bang dat dat er niet beter op wordt als de kleine eenmaal geboren is en ze inderdaad vaker naar ons zou komen :( Ik heb er dus zo m'n gemengde gevoelens bij...

@eerlijkbeertje: ook vervelend :( Het is bij ons gelukkig nog niet tot een breuk gekomen met m'n moeder, maar ik durf zeker niet te zeggen dat dat niet alsnog een keer gaat gebeuren...

@Lafo: fijn dat alles goed was bij de VK :) Kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt in nog eens 10 kilo. Succes met het in de gaten houden van je gewicht!

16. mijn moeder vind het ook wel erg leuk dat ze nog een kleinzoon krijgt!
    ze is ook wel erg gek met arjen! maar vind wel dat ze er maar heel weinig tijd aan besteed. ik wil arjen zelf niet graag naar iemand anders doen als alleen naar mijn moeder.. daar laat ik hem toch het makkelijkst achter.... maarja altijd als ik vraag of ze op wil passen heeft ze wel weer een excuus.. soms best iritant.... want vind het ook niet echt goede excuses. ben nog nooit sinds ik arjen heb een avondje met mijn vriend alleen uitgeweest... altijd als ik mijn meoder vraag zegt ze van en als die dan begint te huilen... zit ik er de hele n8 mee :(:( tja... kan altijd gebeuren! maar hij huilt nooit snachts... maargoed niks aan te doen!
    bouw thuis mijn eigen feestjes wel haha

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Friendly gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!
    @lafo 10 kilo, pfff hoop niet dat er nog 10 bijkomen voor je!
    @jvtje herken het wel het slechte contact met je moeder, ik ben een echt vaderskindje, maar met mijn moeder is het contact minimaal. Zelfs 2 jaar geen contact gehad... NU gaat het de laatste tijd eigenlijk wel redelijk. Is gewoon moeilijk ik ben niet zo praterig en mijn moeder heeft ook een heel verleden dus maakt het moeilijk samen maar goed ik doe mijn best , en zij ook ...

@ wat horror verhalen betreft ken ik er ook nog genoeg. Een van mijn vrienden, zijn vrouw was zwanger, onbezorgde zwangerschap...geboorte geen probleem echter na de bevalling i(bevallen in het ziekenhuis) beek ze echter na allerlei onderzoeken ( werd ineens extreem benauwd etc )kanker te hebben...uitgezaaid en maand of 3 later is ze overleden... dus ik kijk nergens meer van op helaas.

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Heb gigantisch last van mn onderrug, net zoiets als wanneer ik heel erg ongesteld ben. Heb lekker mn electrische deken aangezet en ga er maar even bij liggen. De hema moet maar even wachten tot vrijdag, ik trek het echt niet om een stap meer te verzetten dan nodig is.
    Hier zal het na de bevalling wel een grote verrassing zijn, want mn moeder maar vooral mn zusje zijn overtuigd van een meisje. Zij zijn ook ongeveer de enige, dus de rest heeft gelijk haha. Maar goed, dat horen ze na de bevalling pas.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dames alles zag er goed uit. En heb een fototje gekregen van zijn piemeltje echt schattig.

Ik kon niet op internet komen, omdat ik niet thuis was.

Groetjes Nazli

20. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    he nazli, fijn om te horen dat ook jij een lief klein prinsje krijgt.. :D

Deel Deze Pagina