Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb net een proefkaartje ontvangen vane en geboortekaartje wat me erg aanspreekt. Zonder tekst enzo natuurlijk, alleen met de voorkant. Vind hem helemaal leuk, nu m'n man nog. Haha.

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier een foto die ik eergister heb gemaakt.

Die witte is ongeveer 8 maanden en de rode ongeveer 5.

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Gefeliciteerd Deentje, helemaal super!
    Hier minder nieuws, ben bij de hypotheekwinkel geweest en die zegt dat het onverantwoord is om een hypotheek af te sluiten voor dat huis, als er al een bank is die zoveel hypotheek op dat loon wil geven (wat ie dus ook al betwijfelt) heb dus de knoop doorgehakt en gaan definitief niet kopen, een goedkoper huis moet teveel aan gebeuren of staat echt middenin een achterbuurt, dat is dus dus no way. Gelijk naar de woningbouw geweest, maar onze contactpersoon is er natuurlijk pas morgen weer, wel een lief begrijpelijk iemand gesproken, maar ja die mag/kan natuurlijk niks doen.
    Zo ga even eten

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bedankt meiden.

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo ben er weer op het werk zeiden ze al wat zie jij er uit! voel me ook niet zo heel lekker maar goed morgen nog 1 dagje
    me schoonpapa zei jeetje je krijgt nu echt wel een buik he! leuk man
    ik ben er zo trots op ! lijk met de dag wel te groeien! nou ik ga ff alles bijlezen en dan wat huishoudelijks werk verrichten moet ook gebeuren nartuurlijk

6. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    goed idee fiona, ik moet ook nog beginnen.. :)

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

onsukkie wat een mooie wieg heb je zo schattig! de mijne is ook bijna klaar en ik zal de fotos erdan ook op zetten

deentje super meis voor jullie je eigen stekkie en zekerheid! en dat red je wel hoor voor die kleine er is kijk maar naar gina 2 weekjes en klaar alleen moet er bij jouw denk ik wat meer gebeuren maar je krijgt daar vakmensen voor binnen een week is alles weer nieuw meid! wel leuk dat je dat allemaal mag uitzoeken ze zijn makkelijk die woningbouw hier doen ze altijd zooo moelijk zucht

friendly wat jammer meid maar wat niet gaat gaat niet het zal wel ergens anders goed voor zijn ook al voelt dat nu van niet omdta je het toch graag wil dat andere huis maar wie weet waar je tegenaan loopt ik duim voor je

will dat verhaal van je moeder haha ik zie het al voor me op zon bankie met de chippies dat mens vermaakt zich wel maar idd wel lekker dat ze nu iemand heeft die zorgt dat ze wel overal op tijd is !

ice die hormonsters! erg he! pff we moeten echt nog lang wachten op de pretecho he ik ben zo nieuwsgierig

hannah je moet het niet zien als falen dat is onzin je bekken is gewoon wat zwak en tijdens de zwschap komt er een stof die het nog zwakker maakt en daardoor heb je nou die last je moets eens weten hoeveel vrouwen er tijdens de zwschap last van heben
    ik ben blij dat ik nou weet wat ik heb omdat ik voor de zwschap altijd last heb gehad van me onderrug en nu kan ik er wat aan doen ik zit ook bij een bekkenfysjo en ik krijg oefeningen mee en het gaat gelukkig al wat beter ook dat ik alleen nog de ochtenden hoef te werken dan is me vermoeidheid ook beter te doen want ik slaap nog heel veel

ik wordt gek ik droom zo erg veel en raar en ik droom ook dat ik zwanger ben en in beyonce had uitgenodigt die zou gaan optreden vooor me werk maar alles liep in de soep en ik was aan het stressen niet normaal meer
    nou ik werd dus blijbaar wakker en ik was gewoon nog helemaal opgefokt van het stressen uit die droom ik hooop dat de baby daar niets van merk want die dromen zijn levensecht man! ik lig me toch een party te woelen niet leuk dus
    hoop vanacht op een wat ontspannender droom

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

erg he dolpin ik heb altijd zulke goede idieen alleen moet ze nou ook eens gaan uitvoeren

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Werkoverleg & lunch weer gehad, dus ik ga weer even verder met reageren :)

@friendly: vervelend, die spierpijn overal! Hopelijk gaat die net zo snel weg als de griep... Laat je lichaam vanavond maar lekker ontspannen hoor!

@dolphin: voor zover ik het weet heb ik nog helemaal geen last gehad van harde buiken. Misschien dat ik ze wel al gehad heb, maar niet opgemerkt, dat weet ik niet, maar in elk geval niet bewust dus! De linkerkant van m'n buik voelt wel vaak harder dan de rechterkant, maar sinds vanmorgen weet ik ook hoe dat komt: het grootste deel van de baby z'n lichaampje ligt links! (nou had ik al wel zo'n vermoeden, maar de VK bevestigde dat vanmorgen dus ;))

@sassefras: gaat het bij jou ook nog allemaal goed?

@onsukkie: leuk wiegje hoor! We hebben wel overwogen om eerst voor een wiegje te gaan, maar ik vind ze eigenlijk te duur voor die paar maanden dat de kleine daar inligt. Ben het wel met je eens dat het eigenlijk geen gezicht is, zo'n kleintje in zo'n "groot" ledikantje ;)

@Deentje: echt super joh! :thumup: Hartstikke gefeliciteerd met je huisje! Wat zal dat een opluchting zijn! En ook nog bijna alles nieuw straks! Als de woningbouw het een beetje doet zoals ze bij ons gedaan hebben, heb je er zelf straks maar weinig werk aan wanneer je eenmaal de sleutel in handen hebt. Toen wij onze woning kregen toegewezen hebben ze meteen groot onderhoud uitgevoerd, dus ook hier alles nieuw: keuken, badkamer (én meteen 2e toilet op de badkamer!), overal dubbelglas, op de bovenverdieping ook nieuwe (kunststof) kozijnen, nieuwe CV-ketel, nieuwe radiatoren, leidingen... vloeren geëgaliseerd .. eigenlijk alles (we konden alleen de kleur van de tegels niet zelf uitzoeken). We hoefden dus zelf alleen nog maar te verven (zijn niet zo van die behangers ;)) en vloeren (laten) leggen. We hebben het echt enorm op ons gemak gedaan en mijn man was in die periode ook stage aan het lopen, dus doordeweeks kon hij alleen 's avonds wat doen. Maar na een week of 2 was alles klaar en konden we overhuizen!

@Ice: haha, ja, die datum laat ik maar voor wat het is. Ik wil in mijn ontwerp alleen wel het liefst de naam van de baby ook op de voorkant zetten, maar aangezien wij het geslacht niet willen weten, moet ik dus zowel voor een jongen als een meisje een ontwerp maken. Maar met Shadow Paint kun je de kaarten echt heel goed laten drukken daarna. Hebben we ook met de kaarten voor ons geregistreerd partnerschap gedaan. Ging echt prima! Ik heb sowieso geen tijd om genoeg kaarten zelf te gaan maken, dus een ontwerp wat fatsoenlijk gedrukt kan worden is sowieso een must hier, ook als ik een andere techniek zou gebruiken.

@friendly: jammer hoor :( Maar om jezelf met torenhoge lasten op te zadelen, dat is het niet waard natuurlijk. Hopelijk kan je contactpersoon bij de woningbouw je morgen wel verder helpen!

@Hannah: Kan me voorstellen dat je baalt ja! Maar het is zeker geen falen hoor. Zoals fiona ook al zegt, hebben heel veel vrouwen er last van! Komt gewoon omdat je hormonsters de botten en spieren weker maken, zodat de kleine straks gemakkelijker door het geboortekanaal kan. Ondertussen drukt die kleine natuurlijk wel op die botten enzo, dus zo vreemd is het niet dat je er last van krijgt! Natuurlijk is het wel vervelend, maar dus zeker geen falen hoor!

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zo, ik heb even een heerlijke brocoli schotel gemaakt voor vanavond. Vanavond ff aardappeltjes koken en dan hoef ik dit alleen nog maar even op te warmen en eten maar!

Dat komt vandaag wel goed met de schijf van 5.

11. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    hier wordt het vanavond spruitjes.. heerlijk... :D

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ben vanmorgen trouwens bij de VK geweest en alles was weer helemaal in orde :D Bloeddruk, groei van de baarmoeder, hartje... Ze vond ook dat ik al een mooie buik had :) En ze kon al voelen hoe het kindje lag! Met z'n hoofdje een beetje rechtsonder, z'n kont drukt dan tegen m'n linkerzij en z'n beentjes opgevouwen naar rechts toe. Ik vind het wel knap dat ze dat zo kan voelen hoor. Ik voel wel wat hardere plekken, als ik echt m'n best doe, maar daar kan ik toch écht niet uit afleiden hoe de kleine erbij ligt... En uiteraard lag de kleine weer niet stil toen ze naar het hartje ging luisteren :)

Heb ook meteen een formulier meegekregen om bloed te laten prikken. Dat hoeft pas bij 30 weken, maar dan had ik het formulier maar vast :p
    En ik ben niet vergeten om de zwverklaring te vragen ;). Zometeen nog maar even een mailtje sturen naar m'n werkgever "mijn man komt straks langs met de zwverklaring. Die hebben jullie nodig om straks geld te krijgen van het UWV om mijn verlof te kunnen betalen" :p (Mijn man werkt bij hetzelfde bedrijf en moet vanmiddag toch op het hoofdkantoor zijn, dus hij kan makkelijk even langs de administratie)

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hmm, zag net dat we al 9181 berichten hebben (deze is dus al minstens bericht #9182 ;)). Dus alweer bijna 200 berichtjes erbij sinds afgelopen dinsdag! :) Die 10.000 berichtjes gaan we dus makkelijk halen :)

14. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    @ Will...www.hyves.nl daar kun je een profiel aanmaken en al je bekende mensen opzoeken en als vriendje toevoegen...je hebt ook leuke zwangerschaphyves...
    www.hyves.nl/anoesj...neem maar eens een kijkje..

@ Onsukkie, wat een prachtige wieg, kan niet wachten tot mijn ook klaar is..:)

15. ja ik ben er ook zeker wel blij mee dat ik alles dadelijk nieuw heb! t zag er nu echt als een bouwval uit. ik hoop indd. dat ze het een beetje mooi maken! cv enzo oet er ook nog in.

dan het behang eraf halen en dan verven! want wij zijn ook zeker geen behangers. dan nemen we de laminaat vloer mee naar t huis die past daar makkelijk in de woonkamer! scheelt weer geld.
    verder overal nog even een vloer inleggen en verven en dan klaar!
    kan nu in ieder geval de rest van de baby kamer alvast klaarmaken. wil t ledikant nog schilderen en de comode en dan nog een nieuw bed voor arjen.

16. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    @ Deentje....wat geweldig voor jullie dat jullie het huis hebben...een hele opluchting voor jullie zeker...Kun je lekker beginnen met de babykamer...dat gaat vast wel lukken voor die tijd:)

17. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Zo even weer snel alles bij gelezen:)
    Ik ga nu even naar de hema...mijn korting eisen...tssss...en dan nog maar wat extra dingen kopen hihi...
    doeiii tot straks

18. ja is zeker een opluchting! kan ik me eindelijk met andere dingen bezig houden! :) ben die huizen jacht nu wel zat haha!

19. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Ohh ik ben jaloers.. :oops: :oops:

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo, heb gestreken, stof gezogen, gedweild en de badkamer gedaan, dacht dat de frustraties met de schoonmaakwoede wel weg zouden zijn, maar helaas :( . ga zo maar ff naar de bibliotheek en het centrum, even wat anders in mn hoofd proberen te krijgen. Had ook al wat smsjes gestuurd, maar niemand heeft tijd voor thee vandaag. Nou ja, ga maar ff proberen te ontspannen.

Deel Deze Pagina