Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    het wordt echt druk hier meiden, raak echt de tel kwijt hahahaha

2. Bahar

Bahar Actief lid

21 mei 2007
    404
    0
    0
    Nou ben vandaag dus bij de gyn. geweest voor een termijnecho. Ik ben 7 weken en 5 dgn. zwanger (Precies wat ik dacht). We hebben het hartje zien kloppen, geweldig! Ik ben 30 april uitgerekend maar ze zei dat als ik over 2 wkn ongeveer weer een echo krijg dat het 1 of 2 dagen kan schelen met nu. Dus ik hou het gewoon op 1 mei. Nou ben echt superrrblij!

liefs bahar

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon

Leuk Bahar zo'n termijnecho, krijgt iedereen dat of moet je dat speciaal aanvragen?

4. Bahar

Bahar Actief lid

21 mei 2007
    404
    0
    0
    Hoi Lafo,

Ik ben drager van een ziekte, dus ik wil een vlokkentest laten doen. Dat doen ze in week 11. dus ik moet nu al ongeveer weten hoever ik ben zodat ik een afspraak kan maken voor een vlokkentest. Dus morgen maar even bellen wanneer ik mag komen voor een intakegesprek voor de vlokkentest. Weer een hele spannende tijd voor mij.

bahar

bahar

5. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    Dankje wel meiden ben ik blij mee, Ik had de net dus weer even een momentje ,... Ik slikte namelijk antidepre omdat ik angstaanvallen had
    en nu dat ik moet stoppen komt dat helemaal weer naar boven

gelukkig val het nu wel weer mee,... Kunnen jullie trouwens ook zo moeilijk naar de WC ? ik had net echte buikkrampen en ben nu al
    vandaag 4 x naar de WC geweest omdat ik al heel de week moeilijk kon

Sorry hoor voor de Info maar waarschijnlijk hoor`t er wel allemaal bij :)

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha leuk dat ik niet de enige ben die over namen nadenk... vnavond zaten mijn vriend en ik al namen op te noemen, het wordt een friese naam omdat wij beide fries zijn en in leeuwarden wonen ;)

en stoppen met roken is moeilijk ja, ik ben gelijk gestopt na de positieve test... maar tis wel erg moeilijk hoor, mijn vriend rookt nu buiten daar ben ik erg blij om.

Vanochtend te bloedprikken geweest, we moeten de uitslag afwachten dan wordt er bepaald of in naar de gyn. of VK moet... dan kan ik eindelijk voor een echo, ben zo benieuwd hoe ver ik ben en wil ook de zekerheid dat het hartje klopt... we wachten af, donderdag even arts bellen...

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Chanie, ik heb ook last van buikkrampen, het ene moment heel erg en op een ander moment minder... en de stoelgang gaat erg slecht, heb nu maar activia gehaald, misch helpt dat een beetje ;)

8. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Chanie, sterkte ermee zeg! Bedenk dat het allemaal voor een mooi doel is ;)

En wat betreft dat toilet... ik kon eerst ook heel weinig naar de wc en vandaag ineens extra vaak ..

We schelen maar een paar dagen, leuk he.

annetske, Kun je dat activa gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap?

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik las elders op het forum dat je wel activia mag hebben... dus dat heb ik gelijk maar gehaald. Hoop dat het gaat helpen :D

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou dat vake naar de wc is hier dus de laaste 2 dagen ook herkenbaar en daarvoor dagen niet
    Hm mischien hangt het ook in de lucht
    Ladies ik ga slapen ben op

11. KatSas

KatSas Bekend lid

mmm activia dus, morgen ook maar scoren, het hoort er inderdaad wel echt bij ja...maar ja niet handig hoor, ik heb al zo''n opgeblazen buik. Verder alles goed hier!

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lafo, toevallig had ik vandaag ook last van stemmingswisselingen, echt raar. Wij hebben het tijdens de 1e zwangerschap al 12 wkn over namen kunnen hebben, dus we hebben al 2 meisjes en 2 jongensnamen.

Hupse, GEFELICITEERD wat geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen. Dat lijkt me zooooooooo mooi! Geniet ervan.

Nijnja, jij hebt over een week dus al de 1e echo gehad. Veel succes op "kamp". Natuurlijk gaat het niet mis meid, het komt helemaal goed. Veel plezier, we zullen je hier missen.

Will, ik snap ook niet precies wat voor vis je wel en niet mag. Hoe zit dat hier in nederland meiden? Op verschillende sites staat namelijk dat rauwe vis niet mag, maar volgens de vk mag verse rauwe vis wel?

Tienus, een lichte bloeding/afscheiding kan van de innesteling zijn. Als je het daarna niet meer hebt gehad, zal het niks ernstigs zijn. En de uitgerekende datum krijg je bij de termijnecho te horen.

Wishfulldreaming, gefeliciteerd en welkom.

Bahar, jij had dus ook al zo'n mooie echo. Wat geweldig. Misschien wordt je kindje wel op koniginnedag geboren. 8)

Chanie, , Katsas, Danjo dat heb ik dus ook al een aantal dagen dat ik heel moeilijk naar de wc kan. Maar ik klaag niet hoor! ;)

Annetske, bedankt voor de tip. Ik ga morgen gelijk activa halen.

Mariska, heel veel succes en plezier morgen bij de echo!

Welterusten meiden, ik duik mijn bedje in!

X Neia

13. Niet meer actief

Vanmorgen nog maar een testje gedaan, ik kon het nog steeds niet geloven, maar weer een vette + gelukkig. Ik ga zo het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de eerste echo.

Groetjes Naatje

14. will

will Niet meer actief

gina82, klopt, ik woon in zweden vanwege werk. zeg maar, het roer om.

wat betreft de vis, ik snap er in ieder geval niets van. toen ik van de laatste zwanger was mocht ik geen rauwe vis en gerookte zalm eten. [-X maar goed dat is alweer 9 jaar geleden. dit was dus ook met de brie en lever. Toen snapte ik er al weinig van omdat ik toen in het ziekenhuis lag en we gewoon lever kregen te eten. volgens mijn waslijst mag ik nu wel weer lever eten. :-k
    maar als ik nu naar die lijst kijk sta ik echt voor een raadsel. ik zal de verloskundige om uitleg vragen. ik vraag me alleen af of ze me antwoord kan geven. ik ben niet echt kapot van de verloskundige hier en wil er ook eigenlijk ontlopen.

goed meiden, we gaan weer aan de slag, fijne zwangere dag allemaal. :)

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Zo een dagje niet lezen en ik loop alweer gigantisch achter!
    Hier gaat het gelukkig iets beter :D .
    's ochtends wel erge opstartproblemen (vandaag niet, heb daarentegen een heel beroerde nacht gehad). Aan het eind van de ochtend gaat het goed en tegen half 1 stort ik in elkaar, dan moet ik echt een uur of anderhalf slapen. Daarna begint de hongertijd en die houdt aan tot ik naar bed ga. Zo gek dat misselijkheid en honger elkaar zo snel kunnen afwisselen.

Vannacht in bed over namen gesproken. Voorlopig zijn we al uit de meisjesnaam (we hebben er zlefs nog 2 op reserve!), maar een jongensnaam is lastig.

Mn mannetje zit nu aan de keukentafel alle folders door te bladeren, op zoek naar babydingen. Moet bij alles zeggen: nog even niet schat, het is nog te vroeg... maar hij vindt het zoooo leuk!

Heb gisteren bij de bibliotheek boeken gehaald met echo-foto's. Zo mooi, je kunt de heel ontwikkeling zien vanaf dat het niks is tot aan een complete baby! Geweldig, heb echt mn ogen uitgekeken.

Vanmiddag belt de huisarts, ben benieuwd hoe ze reageert en of we gewoon naar de vk mogen. Hoop in ieder geval dat ze me zelf kan helpen met mn medicijnen en dat we niet ook eerst nog langs de internist hoeven...

@ de meiden die de echo gehad hebben: ik ben zooo jaloers! (ook al is er bij ons nog net niks te zien). Denk dat wij met 11 wk pas een echo krijgen, dat duurt dus nog 6 week! pfff.

Liefs Friendly

16. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik zal ook wat vaker hier komen meepraten. Leuk om van jullie te lezen wat de zwangerschap met jullie doet. Het enige waar ik echt last van heb is moeheid doordat ik erg slecht slaap. En sommige dingen vind ik erg stinken zoals parfum. Voor mijn zwangerschap was ik een echte zoetekauwer, voornamelijk koekjes. vanaf dat ik zwanger ben taal ik eigenlijk niet meer naar zoet maar heb ik meer behoefte aan hartig. Ik heb er morgen al een week opzitten voor moeders voor moeders.
    Wij hebben 4 okt eerste afspraak bij vk en ik vermoed dat ik dan rond de 11de week een echo krijg. Dus wij moeten nog even geduld hebben voordat we zien wat er zich in mijn buik afspeelt.

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    goedemorgen meiden!

alle nieuwe gefeliciteerd en welkom!

hupse & bahar: fijn dat jullie echo's goed waren, super!

nijnja: probeer lekker van je kamp te genieten meis, je leest dit nu wel niet meer omdat je al vertrokken bent, maar ik weet wat je voelt, heb verleden jaar ook een mk gehad en zit nu in diezelfde periode. had gister wel een goede echo, maar die spanning blijft een beetje, zo was ik vanmorgen niet misselijk of weeig, ga ik gelijk weer tobben....zucht....
    maar ik probeer posi te blijven, kom op meid, kan jij ook!

will: idd een raar verhaal van die vis haha, da's om het makkelijker te maken zeker haha!

mariska: hoe was je echo?

sorry meiden maar meer heb ik even niet onthouden, vind dit wel jammetr, want om nou elke keer dingen op een briefje te gan schrijven voordat je reageerd is ook niks......toen ik verleden jaar bij flair meeschreef kon je op een of andere manier de pagina kopieren en zo terugkijken terwijl je een nieuwe reactie tikte, zo kon je makkelijk even op iedereen reageren....maarja.....

gister dus de echo gehad, was helemaal blij! nog steeds hoor, maar wat ik al zei, dan wordt ik vanmorgen wakker zonder weeig gevoel en dan ga ik gelijk tobben terwijl ik met mijn verstand weet dat doordat je hormoonspiegel schommeld je niet elke dag hetzelfde hoeft te voelen....maar toch.....pfffff, maar hebben jullie dat ook dan, dat je de ene keer wel weeig bent of gevoelige borsten hebt en de andere dag wat minder of niet?

ik krijg trouwens aanstaande vrijdag ook weer een echo, maar dan bij de gyneacoloog, omdat wij eigenlijk met iui zouden beginnen, maar nu krijg ik van het ziekenhuis nog een echo ter afsluiting! joepiii!

nou meiden, k'ga lekker naar de kapper zo.....vanavond moet ik werken, ik heb nachtdienst...blèhhhhh....
    doeiiiii

mutsie!

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik was voor mijn zwangerschap ook een zoetekauw nu hoef ik het niet, alleen nog maar hartige dingen... echt raar is dat.

Kleertjes durf ik nog niet te halen, stiekum kijken wel ;) maar ik heb er zo'n zin in om allemaal van die kleine kleertjes te halen ;)

Is het zo als je een echo gehad hebt, met 6 a 7 weken en het hartje klopt, dat de kans dat het mis gaat ook veel kleiner is? want dan kan ik ook eens wat kleertjes gaan halen ;)

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hoi hoi

ja de kans is wel kleiner maar ik zou he pas doen na de 12 weken ..
    mischien ook omdat ik met 10 weken een echo heb gehad en bleek het niet goed te zijn..
    vooraf wel bloedingen ,,maar we gaan er maar niet vanuit en dat we allemaal een voldragen zwangerschap en n gezond kind op de wereld mogen zetten

20. mamafaye

mamafaye Actief lid

30 jul 2007
    227
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Mariska: veel plezier bij de echo!

Channie: we slepen je er doorheen! Als je stoelgang echt niet meer wilt lukken kan je ook roosvicee laxo proberen of bij een reformhuis eens vragen hebben vaak hele goede dingen ervoor!

Gina: goed zeg niet roken!

Sanniee: hoe is 't met je buikpijn?

Mutsie: ik schrijf gewoon een briefje als ik op veel mensen moet reageren zoals vandaag ;)

Evelien en Naatje en Wishfulldreaming, welkom en gefeliciteerd!

Neia, hier is het geen weer om te schilderen hoor, hoe is 't bij jullie?

Hupse en bahar wat super een hartje gezien! wauwww

Lafo, normaal ga je volgens mij rond de 8ste week voor het eerst naar de vk en krijg je rond week 12 een termijnecho om te kijken hoe ver je bent. Tenzij je b.v een mk of een medische indicatie hebt dan is het anders.

Nijnja, probeer ook te genieten van de werkweek, gaat vast goed komen! (is misschien ook wel goede afleiding) al zal het wel heel vermoeiend zijn.

Will, dank je morgen is de dag...pfff..fijn om hier er toch even over te kunnen praten. Heb mezelf belooft iets moois als herinnering te geven, het is toch een stukje van jezelf.

Tienus: Klein beetje bloed kan hoor, kan een innestelingsbloeding zijn of een bloedvatje wat is gesprongen. En klachten heeft niet iedereen hoor. Ben zwanger geweest 14 weken van mijn dochter zonder het te weten ;)

Zo dat was weer een heel verhaal.
    Ik ga ook nog niets kopen. Als donderdag de echo goed is ren ik gelijk naar de winkel :D :D en gaan we ons zelf (baby) even verwennen :D

Deel Deze Pagina