Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja onder het kinnetje, lijkt eng maar is het niet hoor, als je er al een hebt in de kraamtijd kan de kraamverzorgster het samen met je doen. Wij hebben ook geen tummy tub, hebben het in het zh gedaan en thuis gebruikte ik de luier emmer er wel voor. Die gebruikte ik toch niet voor de vieze pampertjes, die gaan altijd meteen de container in.

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja morgenochtend komt het kamertje ! yes........

ik werd net gebeld, ohhh spannend zeg ! :)

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@reacties op de echo-foto's: ja, we zijn er zelf ook heel trots op :) De echoscopiste had wel een stuk of 30 3D plaatjes opgeslagen, daar mochten we er dan 2 van kiezen die we uitgeprint wilden hebben (en ze heeft er nog een paar als zw-w uitgeprint :D). Die met dat gapen vonden we allebei wel erg leuk ja, Wurmke was aan het begin van de echo heel erg druk, maar je merkte later heel duidelijk dattie toch wel moe werd. Toen wassie dus ook om de haverklap aan het gapen :) (Volgens mij staat de halve DVD nu vol met een gapend kind ;))

@Neia: thnx :) Het kon zeker nog hoor :) Hoe gaat het nu met je? Heb je vannacht een beetje kunnen slapen? Kan me voorstellen dat je gisteravond niet echt kon slapen. Er is ook zoveel gebeurd! Maar ach, ze zeggen wel dat als je dan in elk geval maar lekker ligt, dat je lichaam dan in elk geval toch wel tot rust komt!

@katje: ik kan me er iets bij voorstellen... als iemand anders het zegt dat het waarschijnlijk BI is, is het wel ineens definitief hè! Nou ja, zo te horen ben je er in elk geval vroeg bij, dus wellicht dat de therapie zodanig helpt, dat het niet (veel) erger wordt.

@will: veel succes bij de dokter! Wat een gedoe kan dat toch zijn, zo'n ontstoken vinger :(

@fiona: ik heb de kleine ook wel eens een tijdje veel minder gevoeld (soms wel een hele dag of een paar dagen niet). Ik zou me er nu nog niet teveel zorgen over maken. Wat anderen ook al zeggen: het kan goed dat de kleine nu gewoon een groeispurt heeft! Toen ik zelf rond de 22 weken was, heb ik ukkie ook maar heel weinig gevoeld. Nou was ik in die periode ook wel heel erg verkouden (met vooral véél hoesten), dus ook dat zal bij mij niet geholpen hebben, maar je bent dus in elk geval niet de enige die de kleine rond die tijd wat minder voelt!

Rond 23 feb is jouw kleintje ongeveer net zo oud als die van ons nu .. krijg je ook zulke mooie beelden dus ;)

Maagzuur .. ik ben er nog steeds niet uit of ik daar nu last van heb of niet. Heb wel de laatste weken redelijk veel last (bijna dagelijks, vanaf een uur of 4 's middags) van m'n keel. Net alsof er in m'n slokdarm iets branderigs zit. Maar het vervelende gevoel zit zo hoog, dat ik er wat moeite mee heb om te geloven dat het van het maagzuur komt. Maar wat het dan wel is? Heb in elk geval 1 van de eerste keren dat ik er last van had geprobeerd of de Gaviscon hielp, maar dat werkte in elk geval niet ertegen :(

@anoesj: ik had wel al gekeken naar die rekensom, maar heb geen pm gestuurd... kwam in elk geval op een héél hoog getal uit :p

Shopse!

@friendly: wat leuk dat je man al echt kan spelen met de baby! Die van mij kan de kleine inmiddels wel voelen (houdt niet altijd meer op met trappen, zodra manlief z'n hand op m'n buik legt ;)), maar ik heb nog niet gemerkt dattie echt op z'n hand reageert. Ook niet op de mijne trouwens. We hebben gewoon een eigenwijze donderstraal wat dat betreft :p

Kleine is vandaag wel weer een hoop stampij aan het maken trouwens. Vanmorgen om 6 uur wastie alweer present (toen ging ook de wekker af...) en op een paar uurtjes na (de tijd tussen opstaan en op het werk aankomen, zo'n beetje...) issie de hele tijd alweer flink aan het trappelen.
    Haha, ik moest 'm van z'n papa al de opdracht geven het wat rustiger aan te doen, zodat er nog wat energie over is voor vanavond, wanneer papa ook mee kan genieten ;)

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Goeimorgen/middag ;)

Katje, wat vervelend zeg, waarschijnlijk een opkomende BI, hopelijk kunnen ze er nu al iets aan doen. Veel plezier bij de vk.

Will, balen zeg dat je weer zo'n beroerde nacht hebt gehad. Ik denk echt dat er een flinke ontsteking zit. Wanneer mag je naar de dokter?
    Wel spannend dat je zelf een datum mag plannen wanneer je wil gaan bevallen.

Fiona, inderdaad jammer dat je de kleine gister niet hebt gevoeld. Maar het zal vast meevallen meid. Vandaag gewoon even een rustmoment nemen en dan een half uurtje bewust voelen, dan voel je de kleine vast.

Onsukke, veel plezier op zoek naar wat meer positiekleren om in te verblijven! ;)

Anoesj, en jij gaat lekker babykleertjes shoppen. Heerlijk zeg! Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt.

Anna, bedankt voor je tip dat ga ik zeker doen. Ik heb gisteravond heel wat opgenomen, dus dat ga ik zo lekker op de bank bekijken!
    Jij ook hangze!

Gina, wat fijn dat je eindelijk een goede nacht hebt gehad. Hopelijk wordt het hoesten nu echt minder.

Bedankt Dolphin!

Friendly, dat klinkt leuk zeg dat je man met de kleine heeft gespeeld vannacht! :D Ik ben benieuwd of we vandaag de Wij jonge ouders krijgen.

Evelien, ja ik heb best wel goed geslapen, naast de bekende misselijkheisd natuurlijk, maar ik was ook ontzettend moe.

Vannacht volgens mij 4 keer overgegeven ofzo, dat is gemiddeld. Maar ik kon daarna wel redelijk verder slapen.
    En vanmorgen weer flink last van harde buiken. Dus maar weer proberen te slapen en nu ben ik net pas wakker.

Ik ga even iets eten en op de bank hangen!

X Neia

5. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    O jee haha!! :confused:

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Mammie heeft m'n broek weer gefixt, wat moest ik toch zonder m'n moeder. Haha.

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja echt hoor, die gaat 's ochtends in de was, 's middags in de droger, en 'sa vonds heb ik hem weer aan.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier lag de wij jonge ouders vandaag weer op de mat, met de beursaanbiedingen van de 9maandenbeurs... ik word hebberig hihihi

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik heb de WIJ ook gisteren binnen gehad en ga zo ff op de bank lekker lezen
    en hopen dat ik me kindje voel

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zit aan de chips... aiii... erg zeg.

11. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik heb net mijn broodjes weggewerkt.. :)

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Dolphin, wat leuk dat het kamertje morgen komt! Wanneer hebben jullie het besteld? Spannend zeg!

Jvtje, leuk he dat jullie uk al zo druk is geweest vanmorgen. En dan vanavond bij papa ook nog wel even trappelen hoor. :D
    Hier heeft de kleine net ook al een uur lopen trappelen. Ik heb hem nog nooit zoveel gevoeld. Komt misschien door de ontspanning?

Onsukke, fijn dat je broek weer gemaakt is!

Daphne, leuk zeg met die aanbiedingen erin. ik hoop dat ik hem vandaag ook krijg. Ik kan ook bijna niet wachten tot de 9 maanden beurs. hopelijk ben ik tegen die tijd wel uitgerust!

Fiona, geniet van je kleine als je hem voelt! :D

Ik heb net ook lekker 2 bammetjes gegegeten en lekker ontspannen America's next topmodel gekeken. Heerlijk!

X Neia

13. KatSas

KatSas Bekend lid

Aloha!

Daar ben ik dan weer! Het weekendje weg was ontzettend gezellig! Nou ja dat vond ik dan in ieder geval! Heerlijk gegourmet op vrijdag met zijn allen en de huisjes waren dus zo groot dat we met zijn elven aan tafel konden! Helemaal goed dus! Zaterdag naar de vrije markt in Cuijk geweest, jeetje wat is daar veel troep zeg..hihihi, wel leuk om door te lopen en nog twee shirtjes en 3 paar sokken voor Tim gescoord! "s avonds heerlijk met zijn allen uit eten geweest op het park zelf. Was een buffet, de hoofdgerechten vond ik niks, maar heb me prima vermaakt met de voorgerechten :) Zondag nog uurtje wezen bowlen, ow ja ben ook nog elke dag wezen zwemmen. Gisteren midgetgolfen en daarna naar huis, gisteravond helemaal brak thuis! Wel dolgelukkig om mijn kleine mannetje weer te zien, had hem toch wel erg gemist :oops:

Hoe is het hier verder? Teruglezen durf ik niet aan te beginnen, dus wie praat me bij? Wat heb ik gemist?

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

neia: de 9 maanden beurs is toch ook een vorm van ontspanning? ;)

Ik heb ook al een broek thuis liggen waar ik zowat in woon, zolang ik niet hoef te werken :) Is een positie-joggingbroek en die zit heeeeerlijk. Alleen ietsje minder geschikt voor op het werk, wel jammer ;). Wil wel nog kijken of ik nog ergens zo'n joggingbroek kan vinden, voor als straks m'n verlof ingaat. Ben alleen niet van plan om daar €40,- ofzo voor uit te geven....

15. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    @ neia, ik had het kamertje begin december besteld. Eindelijk kunnen we nu verder.. :D

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Katsas, lekker dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad. Maar is toch altijd wel vermoeiend. Waar zijn jullie geweest? Naar Heijderbos ofzo?
    Logisch dat je je mannetje hebt gemist, en de kleine jou ook neem ik aan of niet?

Jvtje, dat vind ik nou ook! Veel zitten en eten. ;)
    Ik heb ook 1 zo'n joggingbroek. Dus moet er eigenlijk ook nog 1 bij hebben. Maar ik blijf maar hopen op geweldig weer tijdens ons verlof! :D

Dolphin, echt super leuk joh. Hebben jullie het kamertje ook al behangen/geverfd?

X Neia

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb twee broeken van de miss etam die echt heerlijk zitten. Zijn volgens mij eigenlijk een maatje te groot, maar ooooo zo lekker :D
    Sam ligt nu op bed en ik mag weer wat in het huishouden gaan doen. Was van plan om te stofzuigen en de wc te doen, maar nu moet ik ook de keuken doen, want er komt vanavond een moeder van iemand mee..
    (En ik probeer het bij te houden, maar als je dat alleen doet is het zo lastig, en mijn man doet zijn best vaak wel hoor, maar hij vergeet het vaak)
    Gisteren was mijn schoonmoeder hier, die ging even op stap met Sam (fijn kon ik rustig naar de gyn zonder een krijsend kind), en ze vond het hier rommelig. Heeft me best aangegrepen, vorige week ben ik vooral met die kamer van Sam bezig geweest, en ik heb gewoon om de dag gestofzuigd, en zo rommelig was het niet, op 1 tafel na, maar daar staat nu een doos op van een beamer (die we even te leen hebben). Grrr voel me echt niet prettig erover. Mijn man vond het ook niet leuk, die zei er iets over en ze was binnen 5min ineens weg. Maar er is soms echt geen beginnen aan hier, pff heb ik iets gedaan en een dag later is het weer net zo erg. Daar kan ik niet zo goed tegen. (Ben niet iemand die elke dag de hele keet poetst).

Ik heb echt zin in die 9maandenbeurs, jammer alleen dat het zo ver weg is. We moeten nog oppas voor Sam zien te regelen. Vind een hele dag eigenlijk iets te veel voor haar, en ik wil ook nog naar de huishoudbeurs. Ik moet wel een lijstje maken van wat ik wil gaan kopen :D
    Nou ik ga mijn kopje thee maken, en dan eventjes iets lezen voor 10min en dan maar eens aan de slag :(

O nog over de positiejoggingbroeken, had er bij de zwangerschap van Sam ook een, en daar bleef ik op een gegeven moment mee achter een spijkertje hangen :cry: dus die kon ik echt niet meer aan (gat natuurlijk op mijn kont)

18. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hee meiden, ik heb van die trainingsbroeken van de hennes! Zitten echt super en je ziet ook niet helemaal dat het trainingsbroeken zijn! En ze hebben ook zwangerschaps leggings.. die zitten ook super! Ennnn..... tussen de 15-20 euro..

19. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    @ neia, ja behangrandje met babydiertjes en het tapijt ligt er ook in. Mooi warm rood net als de gordijnen.
    Dit is het babykamertje, beetje een strandlook:

20. KatSas

KatSas Bekend lid

Was inderdaad heerlijk neia en we waren naar roekenbosch geweest in limburg.

Ik heb ook zin in de negen maandenbeurs, ik ga met mijn mams, en ik doe tim voor een hele dag naar de oppas! Vind het ook een te lange dag voor hem en het is ook wel makkelijker om hem thuis te laten, ga ik na de beurs nog mooi ff met mams een hapje eten in amsterdam of zo.

En daphne, kom maar keer hier kijken, dan vind je je huis een modelwoning denk ik. Ik hou niet van poetsen en nu na een weekend weg waarbij ik van tevoren nergens tijd voor had, ziet het eruit of er een bom ontploft is. Morgen komt mijn mams me helpen poetsen zodat het een beetje aan kant is voor schoonouders hier komen logeren.

Deel Deze Pagina