Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo Daphne, jij hebt echt een geluksdag :( . Hoop dat Sam na haar slaapje wat opgeknapt is, zou wel zowieso de temp ff opnemen als ze goed wakker is, dan kun je het ff in de gaten houden.
    Zal ff een scherm bijopenen, wilde vanalles reageren maar het geheugen houdt het ff niet bij...

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Oeh Daphne.....Das niet zo fijn...

Ben weer terug van de vk en door de keuring heen. Geen glucose in mijn urine, wel licht wat eiwit maar dat kwam wrs omdat er wat afscheiding bij zat of dat ik te weinig gedronken had...
    Hartje geluisterd, daar had de kleine niet zo'n zin in....Was druk tegen de doptone aan het trappen en je zag mijn hele buik op en neer gaan.Vk had de grootste lol erom.
    Vk liet me voelen hoe het kindje lag, en kon duidelijk het koppie voelen. Zo gaaf! Ukkie ligt nu nog in stuit met ruggetje rechts. Ik voel duidelijk ook altijd langs de trappen dus dat klopt wel.
    Mijn bloeddruk is helaas wel wat aan het stijgen, was steeds 120/75 en nu 120/85. Kon op zich nu nog geen kwaad maar moest wel rustig aan doen. En in de gaten houden of ik geen klachten krijg zoals hoogdpijn, sterretjes zien of plotseling misselijk. Als ik die krijg moet ik meteen bellen en komen ze thuis bloeddruk meten :(
    Das ff iets minder maar goed. Ook de vk zei net als de fysio dat het erg goed was dat ik nu halve dagen werk....
    Die steken die ik had zijn idd bandenpijn..................
    Verder moet ik bloed laten prikken om te kijken of mijn staalpillen zijn werk doen en moest ook meteen glucose laten prikken, ook al zat er niks in mijn urine..........
    Gelukkig met ukkie dus alles goed maar ben iets minder gelukkig met die bloeddruk. Ook al moest ik me geen zogen maken, doe dat toch wel een beetje.............

Tot zover mijn update!

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo, komt ie.
    Ik denk idd dat de kindjes tijdens de vk pr. op mama's emoties reageren. Uk is nl drukker als ik vertederd ben dan wanneer ik er half naar kijk...
    urineverlies: ehhm, alleen als ik heel nodig moet plassen en dan nies of hoest, anders is de boel gelukkig nog mooi gesloten.
    Mariska: ga jij ook naar zw gym?
    Will: doe lekker rustig aan, fijn dat je vinger in elk geval wat beter wordt. Laat wel af en toe wat weten, we worden nl een beetje ongerust als je niet veel schrijft...

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    vloeren: ik wil als er niks fatsoenlijks ligt overal laminaat hebben. Veel makkelijker schoonmaken met al die katteharen (niet dat ze overal mogen komen, maar de haren vind je wel overal).
    dames met de 27-weken grens: gefeliciteerd!
    striemen, strepen e.d. Gelukkig (nog) niks, maar dat zegt helaas niets...
    de lodger: wilde hem perse hebben, maar twijfel nu toch wel heel erg omdat ie zo dik is. Heb besloten dat ik hem pas na de bevalling haal als ik hem wel wil.
    mannen en ronde vormen: tja, de meeste hebben er geen problemen mee ;)

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hoogte van mijn baarmoeder: tja hoe kan het, ik denk dat de baarmoeder ipv naar voren omhoog groeit. Buikomtrek is niet voor niks maar 82 cm. Uk ligt nog net als de vorige echo op +3 dagen, dus daar is niks in veranderd. Maar nu is me wel duidelijk waarom ik sinds gisteren af en toe druk op mn ribben en maag heb. Als er een voetje tegen aan komt komt ie daar terecht!
    De hoeveelheid echo's: ja, wij doen mee bij de opleiding verloskunde, je kunt je dan opgeven. Dacht dat je eenmalig mocht, maar zijn inmiddels drie keer geweest en er werd al gevraagd of we nog weer wilden :D.

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Anna: helaas, ik ben een ras-limburgse van geboorte. Geen greintje Gronings bloed hier aanwezig. Mijn opa & oma komen oorspronkelijk uit de buurt van Apeldoorn, maar da's toch wel het noordelijkste dat mijn familie komt, bij mijn weten ;)

@Ice: vervelend hoor, die harde buiken :( Doe het gewoon lekker zo rustig mogelijk aan meid!

@daam: kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent! Maar als ik het nou goed begrijp, moeten jullie wachten op de sleutels van je nieuwe huis, maar mag zelf daarvoor gaan dokken? Of is dat omdat je daardoor ook de sleutels van je huidige huis pas later kan overdragen? In elk geval een heel gedoe weer!

En van dat soort ettertjes hebben wij ook een paar in de straat wonen :( Gelukkig niet zo van het belletje trekken, maar verder... Die ettertjes zijn ook zo'n beetje de enige reden waarom we willen verhuizen voordat de kleine groot genoeg is om alleen buiten te kunnen spelen. Voor de rest is er niets mis met ons huis, de buurt is verder misschien niet echt super, maar ook zeker niet verkeerd, dus daar hoeven we het niet zonodig voor te doen.

@mariska: leuk dat je morgen de spullen krijgt! Is je man dan ook thuis, dat hij vindt dat je dan nog op bed moet liggen? Anders schiet het nog niet echt op natuurlijk ;)

@evelien: fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige! En hou je maar lekker aan haar adviezen hoor!

@Ice: Je kan via de site van de huishoudbeurs treinkaartjes voor €15,- bestellen. Scheelt een stuk ten opzichte van de normale prijs!

Oh, en jij & anoesj natuurlijk ook gefeliciteerd met 27 weken! Alweer een weekje dichterbij het eindpunt... nog maar 3 weekjes en we zitten alweer op de 30 weken! :D

@neia: thnx :) Fijn dat je redelijk goed geslapen hebt! Hoe gaat het inmiddels met je harde buiken? Wordt het allemaal al wat minder?

Plasje inleveren... daar heeft mijn vk het nog helemaal niet over gehad. Ook niet voor de volgende controle, die heb ik volgende week, dus rond de 28 weken. Volgens mij verschilt het ook heel erg per VK of ze dat controleren of niet.

@mamain2008: we hebben nog geen lodger, maar willen die wel gaan kopen. Dochter van het nichtje van mijn man is ook begin mei geboren, en zij heeft daar echt maanden in gelegen. Dus je kunt het ook gewoon in de zomer gebruiken :)

@onsukkie: dat zou me niets verbazen.. De meeste mannen kijken sowieso al als eerste naar de borsten en ze hebben het ook vast niet voor niets over 'de rondingen van een vrouw' :p

@anastasia: Ja, ze zeggen dat je in het tweede trimester vol energie zou moeten zitten en het gevoel zou hebben dat je de hele wereld wel aankan. Nou, dat heb ik dus helemaaal niet zo ervaren in het tweede trimester :) Pas de laatste weken begin ik merkbaar meer energie te krijgen, maar blijf nog altijd wel een moe gevoel houden. Alleen dus niet meer zo erg als daarvoor ;)

@friendly: haha, zo'n eigenwijze uk! Heeft 'ie het van vreemden? ;) Onze uk ligt ook meestal zo! Ik hoop ook dattie dat lekker tot het eind vol blijft houden.

@neia: oh, wat vervelend :( Maar wel vreemd dat je moeder zelf niet gebeld heeft hoor. Het is vast heel lief bedoeld dat ze je wil ontzien vanwege de harde buiken enzo, maar uiteindelijk krijg je het toch wel te horen en nu geeft ze je eigenlijk ook nog niet de kans om afscheid te nemen, als je dat zou willen!
    Wel fijn dat het nu weer beter gaat met je opa, maar ja, helaas weet je het maar nooit :(

Contract tekenen is dan inderdaad wel weer positief!

@deentje: ik hoop maar dat de kleine meer op z'n moeder lijkt dan op z'n vader... ik trapte bij mijn moeder alleen maar het littekenweefsel tussen de baarmoeder en waar ooit m'n moeders blinde darm heeft gezeten kapot. Ik heb mijn blinde darm nog, dus ook geen last van een litteken ;) Mijn man daarentegen heeft zijn moeder een gekneusde rib bezorgd :eek:.
    Tot nog toe houdt ukkie zich goed in, meestal traptie naar de zij of naar onder, dus tot op heden heb ik wat dat betreft gelukkig niet te klagen!

@Hannah: mooie buik al hoor!
    Over buiken gesproken... ik kreeg vandaag toch zowaar voor het eerst de vraag of het niet stiekem toch een tweeling was... Haha, vond het al vreemd dat die vraag tot nog toe uitgebleven was, aangezien er al zat mensen wél heel verbaasd reageerden als ik zei dat ik toch echt nog een maandje of 3 moet wachten op de kleine ;)

Jeej, weer goedgekeurd! Kan me voorstellen dat je je toch een beetje zorgen maakt over die bloeddruk... Rond 30 weken schijnt die op z'n laagst te moeten zijn (tenminste, dat is wat de VK mij de vorige keer vertelde, als ik het goed onthouden heb...) Maar op dit moment is het volgens mij ook niet zo hoog dat het gevaarlijk is ofzo (al ben ik écht geen expert hoor!)
    Ik had trouwens bij m'n 2e controle een uitschieter naar 127/85 (zeg ik uit m'n hoofd). Heeft de VK toen niets over gezegd, maar viel me wel op... maar misschien maakte ik me toen ook wel gewoon wat drukker dan normaal ofzo, ik weet niet... daarna issie in elk geval weer gedaald.

@daphne: wat zielig voor Sam zeg :( Heeft ze alleen nog hoeven spugen, of heeft ze ook koorts? Hoop voor je -en voor Sam natuurlijk- dat ze niet ziek aan het worden is! En dokters zijn er volgens mij erg goed in om er nooit te zijn als je ze nodig hebt!

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @daphne: wat een zielig hoopje is zo'n kleintje dan he! Dat wordt lekker kroelen en knuffelen op de bank (he wat vervelend ;) )

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Neia: vreemd dat je tante je belde ipv je moeder... maar als ie zo slecht is kan het meestal maar beter snel gebeurd zijn... (bah wat klinkt dat hard). Was je close met je opa of niet zo?
    Hannah: mooie buik! enneh, luisteren naar de vk, je niet te druk maken en alles goed in de gaten houden!
    zo... volgens mij ben ik weer zo'n beetje bij...

9. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    * hannah, ik bedeolde zo'belly belt..
    van Anita dacht ik...
    kan je oa bij prenatal halen ...
    t is echt iets wwat je buik draagt,
    buikbanden zijn meer voor de sier.

ja, ik twijfel dus nog...
    want met mijnn zoontje had ik ook wel een dekentje nodig, maar de lodger lijkt zo warm...
    ik heb de minimonkey al dus zou dan een wikkeldoek gebruiken..

*daphne,
    ja t weer ,maakt t ook allemaal niet beter...
    dan is t weer heel koud, waait het en dan regent t ... en t heerst ook heel erg...

*fiona, doe maar lekker rustig aan ;)

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, fijn dat je weer door de keuring heen bent. ;) haha
    Het lijkt me zo gaaf om zelf te voelen hoe de kleine ligt. Dat ga ik de volgende keer ook vragen.
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de bloeddruk. Wanneer mag je weer terugkomen?

Friendly, leuk zeg dat jullie bij die opleiding zitten. Hoe meer echo's hoe beter of niet?

Jvtje, wanneer willen jullie gaan verhuizen?
    De harde buiken blijven komen, vooral als ik me ergens druk om maak of ga lopen ofzo. Maar ze zijn lang niet zo heftig meer, en ze zijn nu meer vervelend als pijnlijk.

Mijn moeder belde net over mijn opa. Maar het gaat nu een stuk beter, ze gaat nu zelf ook (met mijn zusje) naar huis. Ik weet ook niet of ik vanmorgen wel had gekozen om mee te gaan, want ik ben echt hardstikke moe. Zo'n lange rit had ik waarschijnlijk nog niet aan gekunnen.

Friendly, dat vinden wij nu ook allemaal hoor. Het is beter voor die man dat hij nu gaat, hoewel dat erg moeilijk is, en je weet het natuurlijk nooit.
    Ik ben best close met mijn opa, hij is ook mijn peetoom.
    Ik heb hem ander halve week geleden nog gezien, toen lag hij ook in het zh, maar mocht hij de volgende dag naar huis.
    We wachten af!

Gister vroeg ik aan mijn mannetje wat voor geboortekaartje hij leuk vindt. Want ik kom er zelf gewoon niet uit. Had hij zelf ook al op internet rondgekeken. :confused: En een super leuke site gevonden! Echt hele aparte en fleurige kaartjes.
    Nu ben ik vandaag op zoek geweest naar een tekst, en heb ik een opzetje gemaakt. Zo leuk om te doen!

X Neia

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jvtje, 30 weken al... pff klinkt stiekem voor mij best eng.

En Sam heeft geen koorts, en zit nu alweer in de box krentjes te eten.. (heeft eerst beetje water moeten drinken van mij). Naast knalrode wangetjes ziet ze er wel goed uit, en ze is best wel weer vrolijk. Maar we houden het rustig voor haar vandaag.

Kreeg net de papieren binnen van de kraamzorg... en leuk hoor, ze gaan allerlei (arbo) eisen stellen.

Maar ik vraag me iets af, bij Sam ben ik er natuurlijk onderuit gekomen omdat ik in het ziekenhuis lag, maar als ik natuurlijk beval krijg ik nu wel gewoon kraamzorg...
    Dan moet ons bed dus omhoog, wij hebben een boxspring, redelijk hoog met net niet 75cm.. dan moet ik dus verplicht die verhogers halen, en dan is mijn bed wel heeel erg hoog. En ik ben ook niet zo heel erg groot.. ben beetje bang dat ik mijn bed niet meer in of uit kom zonder mijn nek te brek.. hoe denken jullie hierover?

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    * gaat (hier stond eerst even, maar het is echt een zak vol dus de even heb ik weggehaald...) spruitjes doppen*

13. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    * oh ja hannah,
    vond je t niet eng?
    want mijn vk liet t mij laatst ook voelen,,
    maar ik vond t wel apart hoor,
    had mijn zoontje destijds ook zo geveold
    blijft bijzonder ;)

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Daphne: mag je zelf je bed niet verhogen met blokken zodat je net boven die 75 cm komt? Wij hebben een bed dat niet verhoogd kan worden, dus kom niet onder een leenbed uit vrees ik.

15. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    We hadden morgen moeten tekenen voor de overdracht van de sleutels, maar de offerte van mijn hypotheek is nog steeds niet goed gekeurd dus voor ons nog geen sleutels morgen omdat de verkoop dus nog niet rond is. elke dag dat de overdracht later plaatsvindt kost ons een bepaalde dagrente omdat de verkoper (van ons nieuwe huis) deze dagen zijn rente misloopt van het kapitaal dat hij van ons op 1 februari zou krijgen. snap je het nog? :)

Over die etterbakken: Ik ben toen heel erg geschrokken van dat akkefietje met mijn zoontje. Dat ze gewoon durven te zeggen dat ze zijn haar wel even in de fik zouden steken (en ook de aansteker aan hem lieten zien!) Ik heb daar nachtmerries over gehad en mijn zoontje is echt een paar dagen van de kaart geweest. Ik zou zo blij zijn als we verhuisd zijn en dat ik die krengen niet meer tegen het lijf loop, want ik ben op dit moment in staat om ze wat aan te doen! :confused: :oops:

@neia: sterkte met je opa.

@friendly: ik ga ook een Lodger aanschaffen, wel de bunker, die kun je een jaar of drie gebruiken. Wij gaan hem ipv een voetenzak in de wandelwagen gebruiken.

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik vond het nie eng Mamain! Vond het echt gaaf dat ik het koppie kon voelen!

Jvtje: jij dus ook 1 keer hogere bloeddruk gehad en daarna weer gewoon...Nou dat hoop ik dan ook maar!

Neia: 21 februari mag ik weer terug!

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Het is wat met doppen vandaag.............

Anna was boontjes aan het doppen, friendly gaat spruitjes doppen :)

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Daphne, beterschap met sam, en veel handen wassen etc. zodat je het zelf niet krijgt ( of had je het al gehad, er gaat me vaag een lampje branden of vergis ik me). Zielig zijn ze dan als ze zo ziek zijn, helemaal als ze zo klein zijn, je kunt ze dan niks uitleggen. Kim heeft ook een keer buikgriep gehad en was dan ook helemaal angstig als ze overgegeven had, ze begreep er gewoon niks van. Zelf heel rustig blijven , kindjes kijken altijd hoe erg mama het vind en als die het erg vind dan zal het ook wel erg zijn. En de arts doet inderdaad niks hoor, geeft alleen de tip, even een paar uurtjes niks en daarna is vocht belangrijker dan eten.

Hanna, fijn dat je goedgekeurt bent, en wat betrefd de bloeddruk, het kan gewoon een uitschieter zijn. Ik had daar zelf altijd ook last van, weet niet hoe je naar de vk gaat, misschien met de fiets, ik ging altijd al vroeg dan kon ik in de wachtkamer even aclimatiseren, dat komt je bloeddruk ook ten goede. In iedergeval is het wel een teken om echt rustig aan te doen! Dat helpt. Misschien toch de overweging om maar 2 ochtenden te gaan werken zoals de fysio al had gezegd. Helemaal als je je veel moe voelt, naar je lichaam luisteren!

Friendly, ik denk ook dat de kindjes op onze emoties reageren, en sommige kindjes gaan dan juist bewegen en sommige kindjes worden juis stiller, zegt wrs al wat over de aard van je kindje.

Plasje inleveren scheelt inderdaad per vk evenals wegen, bij mijn vorige zwngerschap hoefde ik nooit plasje in te leveren en nu wel, en bij Kim vanaf 24 weken(zelfde de vk bij Tessa en nu) Zij hebben het dus weer in ere hersteld, het plasje!
    Bij sommige vk hoef je ook alleen maar te wegen als je bloeddruk niet meer helemaal ok is, ivm vocht vast houden. Ik moet elke keer wegen :cry:

Nou, ik ga zo naar mijn werk, ben behoorlijk moe, dus als het niet gaat ben ik vlug weer vertrokken, donderdag is altijd een druk dagje. Tessa had vandaag ook nog carnaval op de peuterspeelzaal, moest dus ook nog haar verkleden en schminken. Ze zag er wel schattig uit, ze was een bruidje met een wit jurkje met een sluirtje en een boeketje rozen. Ze deden ook nog een optochtje met alle verkled peuters door de wijk. Maar het was zo koud, Tessa huilde in het begin alleen maar, toen ze in de bolderkar zat, toen ze mocht lopen ging het beter :)
    Vanmiddag moest kim naar de logopedie, zometeen Evelienman halen van zijn werk ivm storm, voel me af en toe net zo'n taxiservice ;)

Tot later of tot morgen

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nog even over het bed, ik las bij de november of december mama's dat een plank op je matra en daarna weer een andere matras ook mag, je moet dan wel op 75cm komen natuurlijk. Bij tessa hadden wij ook nog een boxspring. We hebben gewoon klossen onder mijn gedeelte gezet, was goed te doen, je went er heel snel aan en vooral op het laats is het juist makkelijk met uit bed komen, de zwaartekracht helpt je een beetje!

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wij hebben een kant en kaar ovenschotel broccoli van de AH, vind ik een van de lekkerste kant en klaar maaltijden, het staat nu in de oven en de huskamer ruikt er al heerlijk na, heb wel trek....

Deel Deze Pagina