Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    @wwjc19:
    je hebt idd minder zorgen na die eerste echo,
    ik heb men eerste echo donderdag gehad vanwege erg lage bloedonderzoekcijfers en ben zeker heel gerust gesteld toen ik het hartje hoorde.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik me nu weeral zorgen maak hoor,
    dat het blijft goed gaan tot de volgende echo,
    18 oktober mag ik terug op 10 weken :)

Ik heb trouwens gisteren men buikband binnen gekregen,
    die heb ik kado gehad van mijn mama.
    zal seffes even een foto maken!

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja ik ben benieuwd wanneer wij onze echo kunne verwachten dan wordt het weer wat echter maar het blijft zoiets moois
    ik bel morgen de dokter en dan zegt hij wel allemaal wat ik moet doen denk ik
    ik slik nu alleen foluimzuur maar wat moet je nog meer erbij slikken extra vitamines?

3. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas

Dit is de buikband :D

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Leuke band Frostieke !

En inderdaad zelfs na eerste echo blijven de eerste 3 mnd spannend. Het valt me trouwens wel op dat je normaal pas rond de 10 weken een echo krijgt, maar dat er hier veel zijn die al eerder een echo hebben. Om wat voor reden dan ook. Ik denk dat ik ook meteen een echo krijg als ik doorverwezen wordt naar gyn. (En ben ik voor mijn gemoedsrust ook wel blij mee eerlijk gezegd.)

@Fiona23 Ik slik eigenlijk alleen foliumzuur en wat extra vitamine D omdat ik zelf al niet van melkproducten houd.

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

okay nou ik zal morgen ff kijken in de winkel wat voor vitamines ze hebben voor zwangere vrouwen er schijnt van davitamon een alles in 1 pil te zijn zodat je weet dat je alles binnen krijgt wat nodig is

frostieke leuk zo band daar moet ik nog een tijd mee wachten heb gewoon een opgezette vetrol zeg maar haha maar savonds zitten me knopen van em broek me echt in de weg dus ik doe een sjaal als riem en maak daar een strik van en dan valt het niet op dat me knoop open is want die strik zit ervoor okay en ik zit nu pas in week 4 dus ik moet stelkens creactiever worden denk ik haha

6. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    Ik heb ook nog geen buikje hoor,
    maar ik kreeg die band als kado als men eerste echo goed ging,
    men moeder wil dat ik dit echt als een mooie ervaring zie,
    ook al doe ik het 'alleen' zeg maar,
    dus ze wil me goed verwennen.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hoi ladies

eindelijk weer eens lekker geslapen
    over die krampjes heb ik ook en ben ok eens in de zoveel dagen aan de poeperietus

De reden dat ik eerder een echo krijg is omdat ik vorig jaar een mk heb gehad

sam8 ik duim voor een wonder meis dikke knuf

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fiona, bij het kruidvat hebben ze ook "zwanger vitaal" zit ook alles in. En zijn wel iets goedkoper.

Sam, ik duim ook voor je hoor! Dat het gewoon loosalarm is!

Hier komt de misselijkheid echt in alle hevigheid weer terug. Vanochtend voor het eerst succesvol boven de wc gehangen. Hoop niet dat het echt de witte god weer gaat worden. Heb mijn portie de vorige zwangerschap wel gehad vind ik hihihihi.
    Ik wil het echt niet vertellen op mijn werk, moet deze week naar neurenberg, dus morgen in de auto 5 uur lang! Ik gooi het maar op reisziekte hahahaha, wil in ieder geval niet achter in de auto zitten (ook al ben ik de kleinste van de 3 pasagiers, ik hoop trouwens stiekem dat ze hun plan van nog een auto doorzetten gewoon met z'n tweeen vind ik een stuk prettiger eigenlijk).

Vandaag wil ik een rustdaggie, maar denk niet dat dat gaat lukken want ik moet echt het nodige te doen in huis, aangezien ik een week weg ben, en dan een weekeinde thuis en weeer een week weg. De wc moet gedaan worden, en de was moet gedaan worden.

pfff
    Tot later maar weer
    Groetjes Daphne

9. follieke

follieke Lid

21 sep 2007
    45
    0
    0
    Joepie ik mag ook op die kalender! Maar weet alleen niet goed hoe ik mij erop moet zetten .Misschien kan iemand dat doen voor mij? [-o< Volgens berekening zou het moeten zijn voor 29 mei.

Morgen ga ik naar de dokter. Niet echt omdat ik zwanger ben, maar omdat ik in juli een campylobacter heb opgelopen en daar nu nog steeds een spastische darm van heb. Heb veel pijn in m'n rechterzij. Had gehoopt dat het over zou zijn tegen dat ik zwanger was, maar ja... hopelijk is er niets ernstigs aan de hand!

Verder heb ik nog niet veel voortekenen, enkel een positieve test, pijnlijke borsten en soms heel moe.

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Op die kalender kom je vanzelf dat houdt iemand bij

welkom meis ,,en hoop dat het meevalt morgen voor je

11. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zo dames, ik vertrek richting Oostende en hoop een wat ontspannendere 2 dagen te hebben. (Ik veeg nog steeds rood/roze en heb best buikpijn) Tot dinsdag!

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    vervelend meis ik duim voor je
    geniet van je weekend weg dikke knuf

13. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Gisteravond dus toch tegen mijn 3 vriendinnen verteld...kon het echt niet voor me houden en ze begonnen er na het eten zelf over omdat ik alleen maar aan de spa blauw zat en normaal wel een wijntje drink.

Vandaag helemaal nergens last van. Af en toe heb ik dagen dat ik soort van steken in mijn onderbuik/lies heb aan de linkerkant maar vandaag voel ik me helemaal goed! Hoop dat dat lekker zo blijft.

Hebben jullie weleens gehoord dat je bij een meisje veel meer last hebt van misselijkheid etc. Dacht dit ooit gehoord te hebben maar zal wel weer een of ander fabeltje zijn....

14. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Halla allemaal,

Zo wat is er een hoop gebeurd zeg, als je een paar dagen niet kunt lezen!

Bij mij op Ardennenkamp met 5 vwo is alles goed gegaan, hoewel ik dinsdagavond wat bloed verloor en daar natuurlijk behoorlijk bang van werd. Het heeft gelukkig niet doorgezet en de leerlingen gaven een goede afleiding, je moet dan wel door he... En je kunt er ook niet over praten, dus het verdwijnt vanzelf een beetje naar de achtergrond. Dinsdagavond wel meteen mijn mannetje gebeld, maar die kon van een afstand natuurlijk ook niets doen. Daarna heb ik het maar van me af gezet en alsnog genoten van een heerlijk vermoeiende werkweek!

Ik ben inderdaad heel erg moe maar dat kan ook gewoon van slaapgebrek komen (12 uur slaap in 3 nachten!).

Ik verlies nog steeds wel af en toe een druppeltje bloed dus helemaal gerust ben ik er niet op. Morgen gelukkig een echo, ik ben nu al zenuwachtig....

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nijnja spannend meis

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,

Ik "wil" (het is niet echt een keus) me graag afmelden voor de meimama's :(
    Gistermiddag/avond had ik last van wat bloedverlies, maar was bruin dus nog maar een beetje paniek. Vanmorgen had ik nog steeds bloedverlies, dus de verloskundige gebeld (voor alle meiden die voor de eerste keer zwanger zijn, ze zijn heel vriendelijk en vinden het helemaal niet erg dat je belt als je een beetje onzeker bent!). Die zei dat er waarschijnlijk niets aan de hand is, maar dat als ik ook buikpijn of meer bloedverlies kreeg dat ik terug moest bellen. Ik had nog niet opgehangen, moest naar de wc en had een bloedstolseltje bij m'n urine. Dus maar meteen terug gebeld, toen zijn we doorgestuurd naar de eerste hulp, waar een echo gemaakt is. Daaruit bleek dat als we 7 weken zwanger zijn, het niet goed is, maar als we 5/6 weken zwanger zijn dat het wel goed kan zijn. Dus nog steeds met twijfel naar huis....maar daar brak het los, en kreeg ik ook heel veel buikpijn. Dus maar weer de vk gebeld, en helaas voor ons geen mei-kindje.....
    Wij wensen jullie een succesvolle zwangerschap toe en heel veel plezier met broeden ;)

Mone en Mone-man

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jeetje wat een hoop slecht nieuws hier; en dus veel bloedverlies. :cry:
    Hopelijk is het allemaal loos alarm, en is alles goed met de kleine.

Sam, heel veel sterkte meid. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

Nijnja, gelukkig heb je toch nog een beetje kunnen ontspannen in de ardennen. Ik duim voor je morgen. Hoelaat moet je?

Askim, ik heb er nog nooit van gehoord. Leuk dat je het aan je vriendinnen hebt verteld!

Wwjc19, geniet van je dagen in Oostende?

Follieke, GEFELICITEERD en welkom hier!

Fiona, ik heb ook zwanger vitaal van de kruidvat, daar zit alles in wat je nodig hebt.

Daphne, dat wordt heftig morgen in de auto naar neurenberg. Maar gelukkig heb je al een goede smoes bedacht. ;)
    Probeer maar vandaag een beetje bij te komen.

Frostieke, wat leuk zeg die band! Mag ik vragen wat je bedoeld met het "alleen" doen. Heb je geen partner? Als je me te nieuwsgierig vindt :oops: , dan moet je het gewoon zeggen hoor.

Hier zijn ze nog volop aan het schilderen. Ik ben aan het strijken en poetsen om me ook een beetje nuttig te maken. Maar ik ben blij als ze klaar zijn, dan kan ik even gaan liggen.

X Neia

18. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    @Neia : neen, hij is terug naar zen ex , nochtans hadden we bewust gekozen voor dit kleintje.
    Maar ik heb er al veel over nagedacht en het in een ander topic al van me kunnen afschrijven ,
    dus ik ben echt overtuigd van men keuze en dus probeer ik er dus ook op en top van te genieten!

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    En we zijn allemaal trots op je frostieke, maar dat weet je ;) en het komt helemaal goed met zo'n familie om je heen!

XX

20. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    @ Gina82: dankjewel!
    Inderdaad, kheb een superfamilie!

Deel Deze Pagina