Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hehe eindelijk weer eens een teken van leven will! maar wel fijn om te horen dat het goed gaat
    zo hier is ukkie ook adhd gelukkig maar
    ik zla ook ff wat nieuwe buikfotos gaan maken

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Doe maar Fiona.....Altijd leuk om te zien!

Is het bij jullie ook zulk rotweer............Hier regent het echt megahard en zie de flitsen gaan....

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Enne zit lekker aan de spekjes...........Waren in de aanbieding bij de hema....Megagrote zak....Die gaan dr wel in ;)

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ooo ik heb ook spekies maar ik ga nu mannetje gezeldschap houden die heeft aandacht tekort en me nieuwe fotos staan erin

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    frostieke: mooie foto's van de beeb

fiona: mooie fotos van je buik :)

will hoe is het et de ontsteking van je vinger ?

hannah: hier is het wel nat en wat waaierig maar niet echt enorm slecht weer.

buddy: je hebt ons toch mooi naar de 900 gekletst.... nu op naar de 1000 :D

Vandaag de 3e zwangerschapsles gehad. ... over ontsluiting & puffen/hijgen etc en een ontspanningsoefening. Volgende week is volgens mij al de partneravond.

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje dat schiet al op Anastasia...Hier nog steeds in afwachting van eerste les.......

Mooi gegroeid Fiona! Mooi buikkie!

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Oh trouwens...........Met Anna is alles goed...Weer goedgekeurd bij de vk...
    Ze moet even bijkomen van heftig weekend...Is dus even lekker aan het relaxen....

8. will

will Niet meer actief

anastacia, met mijn vinger gaat het goed, lief dat je het vraagt.
    ik heb alleen geen nagelriem meer, het ziet er nogal kaal uit. heb ook het idee dat er aan de zijkant wat in mijn vinger zit. als ik er over heen wrijf lijkt het het op een bepaald punt alsof er wat zit. zie er niets aan want het is nog heel rood, lijkt een beetje op een brandwondje, zeg maar.

pff, moet nog verder lezen maar snap er niet zoveel van. ben steeds afgeleid. ben denk ik alleen vanavond al een kilo aangekomen. elke keer als ik begin te lezen krijg ik trek in iets lekkers. ben om 7 uur begonnen met chocolade/amandel taart, ook spekkies, toffeetjes, vanille vla, stukje kaas, ga maar door. heb nu uit ellende mijn tanden maar gepoetst maar de spekkies liggen nog op tafel, heel verleidelijk, hahaha

leuk anastacia, partneravond, haha dat viel bij mij toen helemaal verkeerd, haha o en je kamertje is helemaal leuk.

friendly, ging jij morgen niet bij het huisje kijken?
    of ben je al geweest? ben benieuwd

fiona, mooie buik

hannah, wat was er dan met anna, toch niets ergs geweest van het weekend?

nu echt weer even verder

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nee hoor niks heel ernstigs met Anna....Heel druk geweest en wat stress van dr werk.....Nu ff bijkomen daarvan....
    Snoepdoos ;)
    Lekker toch een keertje....hihi..

Gelukkkig wel beter nu met je vinger...Zo lullig anders morgen bij die campingorganisatie..... ;)

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ga naar bedje toe..........Welterusten allemaal!

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik ga ook lekker slapen!
    trusten
    xxx

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, nou, ik ben ook weer door iemand hier aangestoken hoor ;) Weet niet meer wie het was (of waren, misschien?) maar op een gegeven moment zag ik tussen al het voedsel-geweld ook ijsjes voorbij komen. En zondag dacht ik daar dus weer ineens aan.... :p En we zwemmen het er wel weer af inderdaad, komt helemaal goed! :)
    Ja, die kleintjes kunnen er wat van! Die van ons lijkt bij vlagen geen seconde stil te kunnen liggen. Las laatst ergens dat de baby vanaf 26 weken 90% van de tijd slapend doorbrengt. Nou, het voelt soms echt alsof het andersom is!

En wat super dat de arbo-arts zo aardig was! We zeiden toch dat je je geen zorgen hoefde te maken? ;) (ik begrijp het wel hoor... ook al weet ik dat ze een zwangere vrouw niet snel door laten werken, zou ik er toch ook wel een beetje tegenop zien, als ik er heen zou moeten!)

Ik heb vandeweek ook maar eens zoogcompressen gekocht.. had laatst toch al een vlekje in m'n bh ontdekt, dus ik redeneer dan maar dat ik ze vast beter in huis kan hebben, dan dat ik ze nog moet gaan kopen als ik ze echt nodig heb straks! ;) Heb ze van het AH huismerk gehaald (omdat we daar boodschappen aan het doen waren, de Jumbo was al te vroeg dicht vanwege carnaval... :rolleyes:). Ik was €1.99 kwijt voor 30 compressen. D'r zitten -bij deze in elk geval- plakstrips op, zodat ze aan je bh blijven kleven. Weet verder niet hoe goed ze daarmee blijven zitten hoor ;) Maar ik heb in m'n zw-bh's ook een soort van 'vakjes' zitten, waar ik ze zo in kan schuiven, dus ik denk dat ze wel blijven zitten :) (en voor de rest ben ik ook een leek, haha!)

Als je baas de volgende keren dat je probeert te bellen net zo goed bereikbaar is als de afgelopen tijd..... ;) Maar wel top dat je toch een fijn gesprek gehad hebt met haar! Nu kun je dus écht alle stress laten varen en lekker gaan ontspannen!

Het is ook altijd wat he... ben je net zo opgewekt terug van de arbo-arts, krijg je dit weer! Als het er niet uitziet als bloed en je geen krampen hebt, zal het ook vast niets ergs zijn (maar ja, wat het dan wel is?). Hopelijk kan de HA morgen meer vertellen!

@frostieke: wat fijn dat alles weer goed was! De kleine groeit dus goed! Uitkijken naar de bevalling... hmm, denk dat ik me dan toch bij Deentje aansluit, dat ik meer uitkijk naar ná de bevalling ;) Toevallig vroeg m'n man dat vanavond nog 'kijk je nog steeds zo op tegen de bevalling?' Nou, echt er tegenop kijken is het niet, maar om nou te zeggen dat ik er naar uitkijk.... Ik laat het allemaal maar gewoon over me heen komen strakjes.

@deentje: als ze donderdag of vrijdagochtend nog niet gebeld hebben, gewoon zelf even bellen hoor! Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen en bellen ze morgen of overmorgen zelf al met nieuws over wanneer je er in kan!

@fiona: Toch een geruststelling dan he! Nu kun je helemaaal gaan genieten van je meisje :)

@friendly: hoe druk de kleine in de buik is, zegt sowieso niet iets over erna... mijn moeder kan er echt over blíjven praten wat voor druktemakers mijn zusje en ik waren in de baarmoeder en hoe rustig m'n broertje juist was. Terwijl het na de geboorte dus echt precies andersom was! :)

Hier vandaag ook weer zw-gym gehad. De 3e les voor mij inmiddels. Ook hier is wel spreiding: de 'oudsten' zijn nu zo'n 32 weken en de 'jongsten' 24. Dus ik zit daar ook mooi tussenin! Ben wel blij hoor, dat ik niet nu al 32 weken ben, zo vroeg in de cursus! Dat lijkt me ook niets...

@will: fijn dat ook jouw kleintje weer goedgekeurd is :) Succes morgen met de campingorganisatie!

@fiona: duidelijk een groeispurtje gehad de afgelopen 2 weken :)

@hannah: hier is het nogal wisselvallig. Toen ik daarstraks de deur uitstapte naar m'n autootje om naar de gym te gaan kwam het er even met bakken uit, terwijl het bij de gym alweer helemaal droog was...

@anastasia: wij hebben vandaag eigenlijk vooral oefeningen gedaan, zowel voor de spieren als voor de ontspanning. En nog gepraat over (mogelijke) klachten tijdens de zwangerschap .. spataders, aambeien, schimmelinfecties, blaasontsteking, maagzuur... ja, het was een gezellige les :) Over ontsluiting en puffen/hijgen hebben we het nog niet echt gehad. Moesten vorige week en deze week wel een paar ademhalingsoefeningen doen waarbij ook gepuft moest worden, maar daar is het vooralsnog bij gebleven. Wij hebben de partneravond pas 11 maart, dat is les 7 of 8 geloof ik.

Net nog even de treinkaartjes besteld voor de 9 maanden beurs en we hebben ook een domeinnaam laten vastleggen, zodat daar straks de site van de kleine op kan komen :) Binnenkort gaat man-lief dan Wordpress op een server installeren zodat we ook een site kunnen gaan maken die helemaal naar onze wens is :) (Wordpress is een weblog-systeem, daarmee maak ik nu ook al mijn weblog. Je hebt 2 varianten van Wordpress: 1tje draait op de servers van Wordpress zelf en je kan dus zelf op een server een versie installeren. Bij die laatste heb je veel meer mogelijkheden en kan je ook allerlei plug-ins installeren enzo. Mijn weblog draait nu dus (nog) bij Wordpress zelf)

13. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Groepsleidster Kinderopvang
    Zo weer terug na een lange maar wel gezellige vergadering :)

@ Friendly, jammer dat je niks leuks hebt kunnen vinden...
    Hier verzamel ik ook al electronica, maar gelukkig heb ik niet alles in een paar weken nodig dus ik kan nog rustig sparen...
    Heb ook mazzel gehad heb een gasfornuis gekregen, en een nieuwe koelkast voor een prikkie kunnen krijgen en ook een magnetron gekregen...Alleen nog een wasmachine wat echt nodig is...en een bankstel natuurlijk, maar die kopen we pas als we een huisje hebben:)

Nou net nog maar even in de brievenbus gekeken en nog steeds geen wij jonge ouders... :( Ik wil ooooooooooook

@ Buddy fijn dat alles goed was bij de vk:)
    Haha de mac is wel een goed idee...aangezien dat bijna iedereen een gespreksonderwerp is hier :)

Ik vind redelijk veel bij ons in de kringloopwinkels...ik houd dan ook wel een beetje van brocante en antiek...en af en toe heb ik mazzel..heb er al een leuke tafel van queen ann gekocht voor 5 euro:)

@ Neia..we zeiden toch dat alles goed zou komen.. :) Ben erg blij voor je meid..En nu genieten van je kleintje en je rust nemen :)
    He jeetje...heb je een keer goed nieuws...heb je weer zoiets met je urine...klote...hopelijk is het niks erg...rustig aan doen meid..

@ Frostieke...jij ook weer goed door de keuring dus..mooi zo en wat een mooie foto's zeg:)

@ bevalling...ik ben ook erg benieuwd na de bevalling...hoe zullen de weeen voelen en ik kijk vooral naar het moment uit dat ik mijn manneke voor het eerst in mijn armen heb...ohhh...kan er al helemaal van dromen :)

@ Fiona...gelukkig toch nog een echo gehad..leuk leuk...en nu dus zeker dat jullie een meid krijgen...hoeven de roze kleertjes niet terug gelukkig :p

@ Will...fijn dat alles goed was bij de vk...
    Dikke vreetzak...haha...ik ken dat...we kopen hier gewoon niet te veel snoep meer...dan moet ik wel wat gezonds pakken:)

Hier geen onweer..maar wel veeeeeeeeeeeel regen...pfff het houd niet meer op

14. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Zo en nu ga ik mijn bedje opzoeken...eerst nog maar een rennie want mijn maagzuur komt de hele dag al omhoog:S

Ohhh en ik ben zo blij met mijn box hihi...staat mooi te zijn in de kamer..haha..

Slaap lekker

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    goedemorgen meiden!

Ik ga weer naar mijn werk! Tot vanmiddag!

Neia hoop dat de rode urine is weggebleven, en wat al gezegd is heb je geen rode bietjes ofzo gegeten? Een halve fles roosvicee is overigens wel heeeel erg veel kan het daar echt niet van komen?
    Of misschien een gesproken vaatje ergens?
    Als het vandaag nog zo is de vk bellen hoor!

Dag meiden, niet teveel kletsen hoor :)

XX

16. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Neia, wat fijn dat de gesprekken zo goed zijn gegaan, en je er nu niet meer druk om maken he!
    Misschien een blaasontsteking? zou vandaag ff urine opvangen en naar de ha gaan!

Ik schrijf dalijk wel ff verder als ik op mn werk ben, ga ik nu ff verder! doeiiiiiii xx

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

goeimorgen
    ik wou dat ik al verlof had... heb zo geen zin meer
    maar moet nog een week of 10 geduld hebben als het niet langer is

18. will

will Niet meer actief

neia, hoe is het nu? breng maar wel even een beetje urine naar de huisarts. denk eigenlijk ook dat het toch van de roosvice komt maar voor je eigen gerustheid is het fijn als je weet wat het is. je ongerustheid kan ik heel goed begrijpen. ik schrik ook van alle pijntjes en kwaaltjes en het stomme is dat ik bij iets serieus, zoals die vinger vorige week, denk dat er niets aan de hand is.
    ik heb trouwens ook vreselijke last met naar de w.c. gaan. de pijn die jij beschrijft herken ik. vk vertelde me bij het vorige bezoek dat het daar van komt. ik moet nu iedere ochtend op de nuchtere maag een kiwi eten en werkt wel.

anoesj, dikke vreetzak? :( je lijkt mijn man wel die zegt gisteren dood leuk tegen de vk: ''die olifant van me komt er zo aan'' :( goh wat een lol had ie.
    ik heb ook een antiek tafeltje bij de kringloop in nederland vandaan gehaald voor 4,50. moet toegeven dat ie wel beschadigd was maar ik heb hem helemaal opgeknapt. nu is ie wel zo leuk, ben er helemaal wijs mee.
    ben nu met een buikkastje bezig en daarna een antiek schoolbankje. dat schoolbankje stond hier op de camping, hij wordt nu omgetoverd naar kaptafeltje voor daisy. moet alleen nog even bedenken hoe ik het met de spiegel ga doen, want hij gaat open met een klep en dais kan nog weleens lomp uit de hoek komen :) maar goed ben dus ook helemaal weg van antiek en brocante en moet bekennen dat als ik zo om me heen kijk vrees ik dat alleen het bankstel en de salontafel nieuw zijn gekocht.

gisteren vroeg ik dus even aan de vk hoe het nu eigenlijk zit met dekbedjes en die hoofdbeschermers in de ledikantjes. hier mag je het dus gewoon gebruiken. je moet alleen zorgen dat de baby niet te dik is aangekleed en zich dus wel kan bewegen en dat het kindje het niet te warm heeft. mijn uitleg over de dekbedjes enzo werd zo van tafel geveegt vond het eerst een beetje vreemd maar hoe verder ze in d'r verhaal kwam hoe meer ik haar gelijk moest geven. maar ehhh, ik doe toch maar gewoon dekentjes en ik laat mijn baby straks overdag niet in de kinderwagen met -10 buiten slapen (die frisse lucht is goed voor het kindje, straks vind je een klomp ijs terug omdat ze het niet te warm mogen hebben, haha)

oo, komen mensen aan, huuuhhh, ze zijn met z'n drieen. fijn dus ook inspectie en daar had ik dus niet opgerekend. :(

tot later meiden

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hoi hoi! Hier wegens tijdgebrek ook even een ego-berichtje. Heb heerlijk bijgeslapen, was ik ook wel even aan toe. Alleen al heel vroeg wakker (6uur!) heb nog even gerekt tot kwart over acht en toen vond ik het wel goed.
    Gaan zo nog even naar de meubelboulevard kijken bij de goedkope meubelwinkels en dan vanmiddag ons huisje bekijken. Heb er echt zin in, hoop dat het niet teveel tegenvalt (van de andere kant kan het natuurlijk ook 100% meevallen!). Ben er denk ik pas vanavond weer, dus laat dan wel weten hoe het was.
    Groetjes en een fijne dag allemaal :D

20. anoesj

anoesj Bekend lid

5 okt 2007
    746
    0
    0
    Goedenmorgen...hier ook een heerlijke nacht gehad...werd om kwart over 9 wakker...net voor de wekker aan:)

@ Will..Hier ook al een buikkastje gekocht..ik heb hem wit gemaakt en de handgrepen opgepoetst :) als mijn huisje ooittttt klaar is maak ik wel even een foto :)

@ neia...ben je al naar de dokter geweest met je urine?

@ Friendly...spannend het huisje bekijken...ik hoop dat hij bevalt...dan kun je lekker gaan klussen :)
    Fijn dat je zo goed hebt geslapen...dat scheel toch een hoop.

Deel Deze Pagina