Oh Deentje, ik lees het al! Wat een goed nieuws zeg, pak van je hart zeker! @Dolphin: Heb ik ook gedaan gisteren! De wagen was toevallig op voorraad dus die staat nu in de huiskamer te pronken, had ik nooit verwacht! Ik heb alles wat ik wilde hebben nu in huis. Zie foto-album. Ik zal zo een paar echo foto's in mijn album knallen, want ik heb ze eindelijk gescand!
Goedemorgen meiden, Nogmaals bedankt voor jullie reacties...echt super...Redelijke nacht gehad maar dan is er toch weer die hoofdpijn....... Als die er nou niet was..... Dolphin: dus jij bent blut Daam: super dat de wagen op voorraad was, lekker pronken. Evelien: hou op........een broodje filet met uien Ik geloof dat ik mannetje meteen naar de winkel stuur als ik bevallen ben.... De gevoelens die jullie beschrijven hier..........Zeer herkenbaar..... Ik vind die buik geweldig en de kleine die er op los beweegt daar geniet ik zo van maar de rest........Die kan me gestolen worden! Zwanger zijn vind ik tot op heden niet echt altijd even leuk.... Eerst moet je tot week 20 alleen overgeven, dan bekkenklachten en nu dat gezeik met die bloeddruk. En de zorgen om mijn vader maken nou niet echt dat je onbezorgd kan genieten... Gelukkig zie ik niet op tegen de bevalling, kijk er eigenlijk wel naar uit... Het vooruitzicht van de kleine, ben ook wel benieuwd en nieuwsgierig hoe weeen voelen............. Maar meiden we komen er allemaal wel...........Daar ben ik van overtuigd! Knuf voor ons allemaal!
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik naar de bevalling uitkeek.. ik kijk wel heel erg naar de kleine uit! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet, op wie het lijkt en kan niet wachten tot ik mn mannetje met zijn ventje in zn armen zie.. lijkt me geweldig moment! Maar ik heb idd ook niks met de zwangerschap, heb geen roze wolk ofzo... ik vind idd die kleine in mn buik errug leuk en kan ook echt in de lach schieten om dat bewegen enzo maar voor de rest vind ik het maar een groot ongemak. Die hormonen, die onzekerheid, dat ongemakkelijk voelen in je eigen lichaam... en het effect op je man (want laten we eerlijk zijn, die is er!) nee.... als het zonder kon had ik het gedaan! (ben nu heeeeeel erg een zeur?)
ja gina je zeurt.. nee hoor, ik kan het me goed voorstellen. Ik vind het heerlijk om met het kamertje enzo bezig te zijn, maar die rugpijn. Het mag nu echt wel een keer over zijn. :x
Deentje: fijn om te lezen dat alles op zijn pootjes aan het komen is! hopen nu dat dit een meer blijvend resultaat heeft! Hannah: met spanning heb ik de afgelopen bladzijdes gelezen. Wat fijn om te lezen dat je gewoon thuis bent nu! En we zullen er idd voor zorgen dat je op de bank blijft, anders binden we je gewoon vast! hahaha :-D Goh Gina wat ben jij een zeur! hihihi ik lig hier helemaal in een deuk! Wel heel erg herkenbaar hoor wat je schrijft. Al voel ik me wel op een roze wolk, maar er is ook zoveel wat op je af komt! Hier nog een week of 8 werken... voelt wel nog als heel veel maar tegelijkertijd is het ok zo weer om. Het is al weer bijna halverwege februari... mei komt nu echt snelller dichterbij. Ik heb de helft van de spulletjes nog niet gekocht! Maar nu langzaamaan mijn lijstje aan het afwerken. FIjn dat dat er soms een reclamefolder binnen komt waar heel veel dingen op staan die je nog nodig hebt. En als het goed is gaan we zaterdag lekker babyspullen shoppen! heb er nu al zin in
Jvtje, gooi het er maar allemaal uit meid. Dat mag best. Je kunt het het beste van je afschrijven dan ben je het kwijt. Dat draaien 's nachts zoals jij ht omschrijft herken ik (gelukkig) nog niet, maar het lijkt me verschrikkelijk lastig. Die roze wolk is hier ook nog niet geweest hoor! Ik ben heeeeeeeeeeel erg dat ik zwanger ben geworden, want dat had ik op een gegeven moment niet meer gedacht. Maar ik had echt niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn. Vooral dat overgeven iedere nacht vind ik verschrikkelijk. hannah, balen dat die koppijn er weer is. Wel super lief van je mannetje dat hij allemaal kaarsjes bij het bad had neergezet. Dolphin, haha jij dus wel de hele prenatal leeggekocht. Wat dan allemaal? deentje, wat ben ik blij met jou berichtje zeg. Super dat het toch heeft geholpen. En het klinkt echt alsof hij het licht heeft gezien. Ik hoop ook echt dat hij het volhoudt, want dat verdien je. Gina, nee hoor helemaal geen zeur, heel erg herkenbaar! Ja en dat effect op mijn man herken ik ook wel. Daam, super leuk die echo foto's. En het kan wel kloppen dat je nog appelflappen ruikt, want ik heb er nog 2 in de koelkast liggen. Evelien, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een broodje filet american. En in de zomer een glaasje rose. Heerlijk! Ja, we mogen nu aftellen he, nu dat we onder de 100 dagen zitten. Ik ben er vannacht weer veel uit geweest. maar ik ben nu wel aardig wakker. Het huis al een beetje opgeruimd enzo, want ik krijg zo bezoek. X Neia
Ik heb weer wat raars hoor! Ik zit sinds zondag weer thuis en kan niet werken omdat het lopen erg slecht gaat. Heb het idee dat als ik blijf rondlopen, zo mijn hele onderkant eraf dondert! En dat is gekomen na een heerlijke vrijpartij zondag! Nou, dat kan ie (=mijn vriend) dus ook wel vergeten de eerstkomende maanden! Je had dat gezicht moeten zien toen ik hem dat zei! Whaahahahaha!
tummy tub, nijntje kleding, muziek mobieltje, aankleedkussen, aankleedkussen hoes, luiertas, etc. Die vrouw achter de kassa keek ons met grote ogen aan..
Hahahahha, nee gewoon heel relaxed! maar ja, je draait je natuurlijk wel in allerlei bochten om die buik niet klem te laten zitten! Aangezien mijn vriend geen wasbordje heeft, zijn de bochten wat groter! Vandaar!
Ja ik ga ook zeker hopen op en blijvend resultaat! haha. en snachts draaien ik merk ook wel dat dat moeizamer gaat. ben een stuk langer onderweg van mijn ene zij naar mijn andere. en ben dan ook erg vaak aan het draaien voor ik in slaap val. en snachts er vaak uit om te plassen! zeker 2 x per nacht. dat is ook wel iritant! maar dat getrappel maakt alles goed! en geniet toch echt wel van mijn zwangerschap.. lekker pronken met mijn dikke buik erg leuk! geniet er van! als je niet meer zwanger bent dadelijk ga je dat getrappel wel missen
Ja daar hadden wij het laatst ook al over. Lijkt me heel raar. Toen ik nog niet zwanger was stelde ik me voor hoe het zou voelen om een kindje in je buik te hebben. En in het begin was het soms wel schrikken als ie hard deed trappen. Nu ben je er zo aan gewend en is het zo'n heerlijk gevoel! Ik denk dat dat na de bevalling heel raar zal zijn. In een keer geen buik meer en geen getrappel meer.
Ja, hier ook pas sinds een paar weken dat die buik echt duidelijk in de weg aan het zitten is, terwijl 'ie volgens mij nauwelijks gegroeid is in de tussentijd.. En dan nog andere klachten die er nu bijkomen. Moeilijk een juiste houding te vinden (nou ja, juiste houding lukt nog wel, maar een pretttige houding is lastiger!), slecht slapen, ik begin vocht vast te houden (vooral in m'n rechterarm en daar drukt het vocht met name 's morgens ook heerlijk op de zenuw in m'n pols, wat een heel vervelend tintelend gevoel tot gevolg heeft), sinds een paar dagen voelen m'n heupen/bekken enorm stijf (denk dat ik in bed een verkeerde beweging gemaakt heb...), waardoor ik vrij kleine pasjes moet maken... dat voelt ook heel stom, zeker als je gewend bent om stevig door te stappen . Dat de twijfels & onzeker voelen bij de zwangerschap horen, ja, dat wist ik al wel, maar net wat anastasia ook al zegt: in combinatie met de reeks klachten die er de laatste tijd bijgekomen is, zorgt dat ervoor dat ik het op het moment gewoon even helemaal gehad heb met dat hele zwanger zijn. Bedankt in elk geval voor alle lieve reacties @buddy: ikke wel! geef gewoon de kleine van alles de schuld! Nou ja, vorige week maandag had ik al 3 raketjes op en had ik zelf toch wel zoiets van 'nu is het wel genoeg'. Begint die kleine me toch een partij te trappen! Dus ja, dan nog maar een ijsje om het af te leren hè (Daarna wastie wel rustig, trouwens ) Ik ben zeker wel van plan om m'n manager bij de klant deze week nog even om duidelijkheid te vragen. Want na deze week zijn het nog maar 2 weken tot het maart is... Of mijn accountmanager op dit moment veel info kan geven, weet ik niet. Meestal weten die ook pas een week van te voren (tot een paar dagen, of als je al thuis zit zelfs) of, waar, wanneer, hoe lang er een nieuwe klus is. Maar als ik van m'n manager hier een definitieve datum heb, kan ik dat in elk geval wel gaan doorgeven (heej, jullie weten dat m'n project hier dan-en-dan afloopt he?!). Eerst dus maar even met de manager babbelen. Maar ik wil dus inderdaad zeker wel deze week duidelijkheid hebben! @deentje: Ik ben er eerder bang voor dat ik pas vragen kan bedenken tegen de tijd dat de kraamverzorgster al weg is, dan dat de kraamverzorgster me met onbeantwoorde vragen laat zitten En natuurlijk, ik weet ook wel dat je dan altijd nog het consultatiebureau, de huisarts, en de kraamzorg kan bellen als je toch nog vragen hebt, maar op dit moment is het gewoon allemaal nog gewoon moeilijk om er uberhaupt een voorstelling van te kunnen maken... Fijn trouwens dat je vriend zo goed reageert op je brief! Het zal vast de komende tijd wel weer wat wegebben. Of ja, dat hij dus over een paar dagen/weken vast niet meer zo actief is als vanmorgen, maar er is duidelijk wel iets bij hem aangekomen en dat scheelt toch al een hoop. Gedrag is niet iets wat je van het één op het andere moment zomaar verandert, dus er zal zeker nog een hoop tijd overheen gaan voor jullie een nieuwe balans hebben kunnen vinden, waar jullie allebei mee kunnen leven. Maar het begin is er in elk geval! Zolang hij op z'n minst gaat begrijpen dat hij óf moet gaan werken óf thuis de boel op orde moet gaan houden, zodat jij straks (weer) kan gaan werken, ben je in elk geval al een heel eind op de goede weg! @gina: werk je 7 dagen per week ofzo? Ik kom met m'n 7 weken en -na vandaag- 2 dagen werken uit op 26 dagen werken (wel in een periode van 37 dagen) @katje: ja, hier ook veel steun uit de omgeving. En mijn man kijkt ook al wat rustiger tegen die zaken aan. Ik maak me ook niet echt druk over de opvoeding in z'n geheel. We hebben allebei behoorlijk dezelfde ideeën over hoe we het wel en niet willen doen en wat wij belangrijk vinden enzo. En ik heb een heel goed voorbeeld van hoe ik het zeker *niet* wil doen. En ook twee goede voorbeelden van hoe ik het (in elk geval deels) *wel* wil doen Uiteindelijk zal het zeker allemaal wel goed komen. Ik ben denk ik vooral bang voor die grote verandering op zichzelf. Dat er dan gewoon zó veel in 1 keer op me afkomt, dat ik het allemaal niet meer fatsoenlijk kan verwerken, ofzo... Maar goed, de eerste weken is man-lief in elk geval thuis en de opa's & oma's zullen ook klaar staan als ik ook maar een kik geef, dus het zal allemaal wel loslopen (en dat is meteen een ander probleem: rationeel kan ik wel bedenken dat het allemaal wel goed komt, maar dat stomme gevoel snapt dat nog niet altijd! grrr) @evelien: ik heb nog wel wat vakantiedagen staan, maar die bewaar ik het liefst zoveel mogelijk tot na de bevalling, zodat we misschien in het najaar nog even weg kunnen en/of ik mijn verlof nog wat kan verlengen met wat vakantie. Heb er de laatste dagen wel over zitten denken om me gewoon een dagje ziek te melden, of bijv. op donderdag een vakantiedagje op te nemen ofzo (op vrijdag ben ik sowieso vrij, dus da's dan een lekker lang weekend), maar ja .. dan ga ik me ook alleen maar weer schuldig voelen en waarschijnlijk werk ik hier nu toch nog maar 2,5 week alles bij elkaar... Oh, ik had trouwens vorige week bijna m'n man z'n huid vol gescholden! Ik moest tot half 6 werken en hij zou me op komen halen op het station, zodat we meteen boodschappen konden gaan doen (en ik niet maar moest hopen of de bus er nog wel stond - de trein wil nogal eens vertraging hebben. Als ik de bus zou missen, moet ik rond die tijd meteen een half uur wachten op de volgende bus). Dus ik kom op het station aan en had netjes doorgegeven dat de trein inderdaad vertraging had en hoe laat ik dan op het station zou zijn. Zie ik hem toch nergens! En na 10 minuten wachten nog steeds niet... Stond echt op het punt om hem héél kwaad op te bellen wattie wel niet dacht. Maar op dat moment belde hij zelf al en bedacht ik me dat hij niet met z'n eigen auto was, maar met de mijne.... (ik was dus de hele tijd aan het turen naar zijn auto ) @anna: nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!