Ja, ik heb nu de zw-bh's van de hema, die zitten inderdaad prima Had daar laatst ook al naar de voedingsbh's staan kijken, toen ze die in de aanbieding hadden, maar ik durfde het toch nog niet aan om ze daadwerkelijk mee te nemen... Ik zit nu al op cupmaat D en groter heeft de Hema geloof ik niet. Maar ik wilde daar inderdaad tzt wel gaan kijken voor de voedingsbh's @deentje: fijn dat je je inmiddels wat beter begint te voelen, maar wel weer vervelend dat je man nu zo ziek is en dat Arjen ook wat aan het sukkelen is Na 17 maart de sleutel. Dat is gelukkig nog maar een paar weekjes! Dus daar begint nu ook schot in te komen @patricia: Wat leuk dat je huis bijna op orde is! En dan morgen nog de babykamer, helemaal super! Dat gevoel dat je het wel gehad hebt met de zwangerschap herken ik wel. Nu valt het wel weer mee, maar een week of 2-3 geleden had ik het ook echt he-le-maal gehad ermee! Het is dan ook niet niks wat je lichaam allemaal te verwerken krijgt... Geboortedatum, ja, ik heb ook al de hele zwangerschap het voorgevoel dat de kleine op 24 april gaat komen! Toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was, ben ik een keer wakker geworden met die datum in m'n hoofd. Vond ik zo apart! Oh, ik zie dat Dolphin een lijstje gemaakt heeft. Die zal ik dan zo ook even bijwerken @hellepelle: hè jakkes Dat is niet niks zeg! Echt heel erg vervelend. Ik heb het bij mijn opa meegemaakt en daar word je niet vrolijk van hoor Heeeeel veel sterkte meis! @hannah: ja, ik was inderdaad van plan om wel te komen Ik kom ook met de trein. En een kleine stationshal... dan is het alleen nog maar makkelijker om elkaar te vinden, toch? (Hoewel... zoek naar dikke buiken en je komt vast al een heel eind! ) Gefeliciteerd met 30 weken! Ook voor Anna natuurlijk @chantal: Met erkennen krijgt je ex er ook een aantal plichten bij, waar hij niet zomaar onderuit kan (zorgplicht!), dus in dat opzicht is het zeker niet verkeerd. Zeker omdat hij het zelf ook wil. En omdat je zelf ook al aangeeft dat je er absoluut geen moeite mee hebt als hij (veel) contact met z'n kind wil hebben, zou ik toch wel voor erkennen gaan. De vraag is alleen: wanneer? Daar kan ik je ook geen antwoord op geven natuurlijk. Ik zou sowieso nog eens met je ex gaan praten. Misschien op neutraal terrein, of met een neutrale 3e partij erbij ofzo. Maar hem in elk geval echt duidelijk proberen te maken dat je hem echt niet bij z'n kind weg wilt houden, maar dat hij simpelweg straks eerst een band met de kleine op moet gaan bouwen, moet leren voor de baby te zorgen.. dat je de baby met 4 maanden ook nog te jong vindt voor al dat heen-en-weer gereis, maar dat je er echt geen moeite mee hebt als er een regeling komt waarbij de kleine om het weekend naar papa gaat, zodra het ongeveer een jaar oud is. Wat misschien ook helpt: zet al jouw gedachten hierover eens op papier. Waar jij moeite mee hebt, wat jij wilt, hoe jij de rol van je ex ziet... En laat hem dat lezen voor je het gesprek aangaat. In een brief kan hij je niet onderbreken en jij kunt dat rustig vantevoren allemaal opschrijven, zonder gestoord te worden. Mijn ukkie ligt bij controles meestal met het koppie naar beneden. Alleen bij de controle 3,5 week geleden lag 'ie in een stuit, maar vandeweek dus weer netjes naar beneden. Hoe die de rest van de tijd ligt zou ik niet weten, maar ik ga er vanuit dattie dan ook meestal wel met het hoofd naar beneden ligt. @katsas: fijn dat alles goed was bij de vk! Ik had in je pm al gelezen dat je de 4e weer een echo hebt. Haha, mijn eerste reactie was zoiets van 'oh, dat duurt nog wel even', maar het is toch echt morgen al maart Dan komt het toch allemaal wel erg dichtbij hoor... qua datum is het morgen dus nog precies 2 maanden voor m'n uitgerekende datum! @lafo: de arbo weet dus ook van wat er allemaal speelt daar. Lekker bedrijf dan! Kan me voorstellen dat je dan geen zin meer hebt om er nog te werken! Maar voor je er weggaat: óf ga pas weg als je al zeker een andere baan hebt, óf laat je ontslaan, want als je zelf weggaat en nog geen andere baan hebt, heb je nergens recht op! Dat plan van je man om je ziek te melden... ik denk dat je dat nu wel kunt gebruiken! Desnoods is het maar voor een weekje ofzo. Maar dat je gewoon even je zinnen kan verzetten! @gina: jammer dat je niet kan komen, maar ik kan het wel begrijpen als je je nog niet goed voelt. Goed uitzieken is belangrijker dan een meeting hoor! Wat raar dat de ha je iets wil laten slikken waar je ziek van kunt worden, als nog niet eens vaststaat dat je dat nodig hebt... Goed dat je hebt volgehouden en ermee naar de vk bent gegaan! Alleen wel jammer dat je daardoor nog weer dagen langer moet wachten voor je eindelijk (hopelijk) weet waar je aan toe bent. En het gaat vast goed komen met je als mama hoor Al ken ik het gevoel wel hoor, daar niet van. Ik vraag me ook wel eens af hoe ik het ooit allemaal moet gaan doen. Vooral voor de eerste weken/maanden... maar we gaan gewoon allemaal de beste mama's worden die onze kleintjes zich kunnen wensen @fiona: ben benieuwd wie er straks het dichtste bij zit
Vanmiddag is m'n moeder langs geweest. Ik had gehoopt dat ze wat eerder zou komen (ze was er uiteindelijk rond een uur of 1), want dan had ik haar nog even mee de stad in kunnen nemen. Nu had ik daar de tijd niet voor, omdat ik om half 3 ook naar de fysio moest. Mams had wel een leuke wikkeldeken/reisdeken voor de kleine meegenomen van Nijntje Ze heeft me ook naar de fysio gereden, hoefde ik niet met de fiets M'n fysiotherapeute is trouwens een meisje die vroeger altijd in dezelfde straat heeft gewoond als ikzelf en bij m'n zusje in de klas zat . Vandaag heeft ze vooral gekeken welke klachten ik heb en waar het precies zit enzo en nog even in m'n lies gemasseerd (wat NIET fijn voelde trouwens, maar dat gaf ze zelf ook al wel aan). Tussendoor veel gekletst over 'vroeger' natuurlijk Maandag mag ik weer terugkomen en dan gaat ze proberen met oefeningen de klachten te verminderen. Ik hoop dat het helpt! M'n man kreeg later op de middag ook nog telefoon van zijn moeder: zijn auto is eindelijk klaar (stond al zo'n 3 weken in de garage van zijn ouders. Was een probleem bij de motor, boven een bepaald toerental was er gewoon bijna geen vermogen meer... de monteurs konden alleen steeds maar niet vinden waar het probleem nou vandaan kwam). Die zijn we dus vanmiddag meteen maar op gaan halen en dan meteen doorgereden naar het ouderlijk huis van man-lief. Daar blijven we nu het hele weekend maar meteen. Is wel gezellig altijd M'n man brengt me morgen naar het station in Roermond (zou normaal in Sittard opstappen, maar tussen Sittard en Roermond rijden dit weekend geen treinen....). Dan ben ik maar een kwartiertje langer onderweg dan wanneer ik vanaf Eindhoven zou reizen, dus dat valt heel erg mee! 1,5 uur ben ik nu onderweg naar Arnhem, dat is prima te doen Oh, en nou vergeet ik bijna te vertellen dat we net éindelijk gordijnen voor de babykamer hebben gekocht! We waren op zoek naar vouwgordijnen, maar die moeten wel verduisterend zijn. De baby moet immers ook overdag goed kunnen slapen! We konden alleen telkens niet vinden wat we ofwel mooi, ofwel betaalbaar vonden (of de juiste maat was niet te vinden). Maar nu hadden ze bij de Karwei vouwgordijnen in de aanbieding én je kon nog extra korting krijgen door een stickertje te plakken, dus zijn we daar even gaan kijken en nu dus zowaar geslaagd! Die gaan we dus na het weekend ophangen en dan is echt alles klaar voor de baby!
Verwachte uitgerekende datum: Patricia K : 23 April Dolphin : 27/28 April Onsukkie: 29 Mei Nazli21 : 31 Mei Jvtje: 24 April (volgens mij was er inderdaad al eens zo'n lijstje gemaakt Hannah, maar die zal inmiddels al wel héél veel pagina's terug staan )
Zo, klein bordje nasi weggewerkt, maar ik vond het echt niet lekker. Mijn man en Sam gelukkig wel Ik ben trouwens zooooo moe, is heel irritant vind ik. Jvtje, dat van je lies, zit daar een onsteking of zo? Heb ik gehad (heb een chronische liesblessure) en dat masseren van dat punt in de lies doet echt zo'n pijn!
Hallo meiden, goh wat een steun hebben we eigenlijk allemaal aan elkaar, dat doet me goed! Weg met die emo dag, heb gelukkig even kunnen slapen, had zo'n hoofdpijn door die hele situatie. @ Anastacia ja idd je hebt gelijk misschien is dat wel een goed plan, daar zaten we zelf ook al aan te denken. Het probleem is ook als ik maandag weer zou gaan werken dan vreet ik mezelf op en daar heb ik geen zin in of ik barst weer eens in huilen uit, heb nergens controle op. Dus dat is ok geen goed idee. Bedankt voor de suggesties. @ Gina graag gedaan that's what friends are for! @ Meeting meiden veel plezier morgen, zal wel rustig zijn hier morgen middag @ Deentje wat een goed nieuws! Gister hoorde ik dat we 19 maart de babykamer kunnen verwachten, eindelijk! Zal wel de enige zijn nog die nog niet alles af heeft. @ Jvtje ik wil ook verduisterende vouw of rolgordijnen! Heb je een effen kleur of iets met een motief, wel verduisterend toch? Heb je daarnaast ook nog gordijnen of niet, ik denk dat ik dat niet ga doen, maar twijfel nog. Nou door alle comotie heb ik alleen nog maar een broodje gegeten en net wat jus d'orange geperst. Voor de vitamientjes! M'n man is nu bij de snackbar ja we eten lekker patat!
@ Fiona wat wint diegene die gelijk heeft? Pfff zat net ff te denken ben alweer bijna jarig a.s. woensdag dan word ik alweer 27 wat gaat de tijd hard! Eerst maandag de pretecho en daar heb ik veel zin in! Spannend!
Goodevening Ben ik weer ff! @Neia: ja hihi, broodje hotdog hmmm. En maagzuur is echt wel minder. Gelukkig overdag nie zo heel veel last van, alleen als ik een beetje een lege maag heb ofzo! Over de meeting: hoeveel mensen hebben we überhaupt nog over? Volgens my zyn we met nie zo héél veel meer of zel 1 uur klinkt my ook wel goed in de oren hoor! En mac ook hihi @Nazli: ja ik hoop ook zo dat ik na de bevalling snel weer een beetje mn oude figuur terug heb, en dat ik van de zomer weer lekker in mn rokjes kan Ik moet ook nog voedingsbeha's kopen, maar volgens my zyn ze hier ook nog nie uitgegroeid haha, dus daar wacht ik nog ff mee @Deentje: tjee echt ziekenboeg by jou thuis hè Hoop dat jullie allemaal weer snel opknappen! @Patricia: leuk wat van je te horen! En idd nog maar een paar weekjes, die hou je ook nog wel vol @Onsukkie: ja zielig is dat hè dan zo'n katje, en dan kyken ze je ook nog zo aan van "wat heb je me aangedaan " Ik heb helemaal geen voorgevoel wat betreft wanneer ik ga bevallen eigenlyk. Zeg wel elke keer "misschien wordt ik wel op bevrydingsdag bevrydt" hihi, maar das nie echt een gevoel ofzo..... @Hellepe: oooh meis, wat erg Heel veel sterkte! @hannah: ja pfff ik wordt snachts ook wakker, en dan zo'n vies gevoel in je keel, bleeeegh, 3x nix Ga jy met de trein naar Arnhem? Oja zie t al staan hihi, blonTT. Enne van harte met je 30 weken meis! Anna: jy ook van harte met je 30 weken buddy allebei welcome by de 30ers club hihi @Chantal: als hy de baby erkend, en jullie zyn niet getrouwd (net als hier dus) dan heeft hy nog nie zoveel te zeggen over de baby. Wy moeten strax ook nog een aanvraag doen voor paps-in-spé wat betreft t ouderlyk gezag! Dat kan strax pas, en gaat via de katonrechter..... Hier al t koppie naar beneden @Katsas: thnx weer een week erby Fyn dat alles goed was by de VK! @Lafo: jeetje meis, das echt kl*** Doet maar lekker rustig aan, t is nu toch weekend, dus probeer ff je zinnen te verzetten! En dan idd maar ziek melden denk ik? Laat ze daar maar lekker bekyken @Gina: jammer meis, balen dat je nie kan, maar snap t wel! Doe maar lekker rustig aan hoor! T is voor jou idd wel een eindje weg van huis! @Katsas: de meeting wordt idd wel heel erg last minute geregel Gaat t nog wel door eigenlyk? Tot nu toe hebben we: katsas, jvtje, hannah, anna (?) en Ice? Of vergeet ik nou iemand? Nou ik zie wel hihi. ik ga nog meer scrappen hihi.
@daphne: Ik had zelf het idee dat het vanuit m'n heupen kwam, maar volgens de fysio was het 'gewoon' overbelasting van de liesspier, door de zwangerschap. @lafo: het zijn middenbruine, effen vouwgordijnen geworden in suèdelook En ze zijn verduisterend ja. Er hing in de winkel een stukje van die stof, dus daar hebben we even mee gecontroleerd en ze verduisteren echt Wij hebben er geen gordijnen bij. Mijn man heeft het niet zo op gordijnen en met een verduisterend rolgordijn zou je gordijnen ook alleen voor de sier kopen. Vind ik op het moment zonde van het geld. Geef ik liever uit aan dingen waar de baby daadwerkelijk wat aan heeft
heej meiden! Hier even een egobercihtje van mij. Heb niet bijgelezen sorry. Hier ook net een uurtje wakker. Ben twee daagjes door mn moeder vertroeteld in Gorningen. nu weer thuis en manlief is 4 dagen weg :-s Voel me wel iets beter maar ben gesloopt. Zit dus erg te twijfelen of ik wel naar de meeting ga :-s Het lijkt me onwijs gezellie maar lichamelijk heb ik me wel eens beter gevoeld en ook hier vliegen de hormonen, de emoties en de tranen me om de oren. Gelukkig heb ik daar zelf het meeste van te lijden........ kan alleen maar hopen dat het morgen beter is! Ik ga wel met de auto. dan kan ik gaan en staan waar ik wil., das wel fijn! Heb ik geen verplichtingen........ Weet iemand een tijd? Iets 14.00 uur? @Ive: Idd, last minute.....de omstandigeheden hebben ook niet allemnaal meegewerkt.......
het is de laatste tijd niet meer zo druk op het forum geloof ik, het is nu ook weer zo rustig! Wat is iedereen aan het doen, ik verveel me Nou dan ga ik maar eens aan de strijk. Toedeloe
Ja nie fraai hihi, manlief is weg en ik jank om alles,,...... Geen idee waar die onafhankelijke vrouw is gebleven...... :-s *kijkt in alle kasten maar ziet haar echt nie :-s miss onder de tafel?*