Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    eh ja, sterk nog, ze ruimt hele kasten LEEG, wat zeg ik hele KAMERS!

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    jaaa dat klopt, is dezelfde schoonmoeder

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haaha onsukkie jij met je schoonmoeder zie het al helemaal voor me

will hou goed je rust de kleinen mag nog niet komen
    heb je oo weeen remmers gehad? ik ben een leek op dit gebied maar heb het bij de eerdere mamas ook gelezen dat somige dat weken voor de uiteindelijke bevalling hadden

hanah wat kut voor je dat je bloeddruk weer omhoog is gegaan jij ook doe rustig aan

nou meiden ik ga nog ff verder met iets doen om wakker te kunnen blijven tot die mannen er zijn
    gelukkig is me man er ook pff wel fijn als die kerels komen en hij is er ook bij

4. will rustig aan! hopelijk blijft de kleine nog een paar weekjes zitten!

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    weet trouwens iemand wat er allemaal in de bevallingstas moet?

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dolphin: bedoel je vluchttas voor ziekenhuis?

7. voor t ziekenhuis bedoel je?

Voor jou:
    - allereerst een fototoestel
    - evt een ponsplaatje
    - je zwangerschapskaart
    - je verzekeringsbewijs
    - twee stuks nachtkleding
    - een ochtendjas
    - pantoffels of slippers
    - voldoende ondergoed
    - kleding voor na de bevalling
    - toiletartikelen (borstel, tandenborstel, tandpasta, zeep)
    - lijstje met belangrijke telefoonnummers
    - en vergeet geen parkeergeld mee te nemen

Voor je baby: - een rompertje of hemdje
    - een truitje
    - een setje bovenkleding
    - sokjes
    - een jasje of babycape
    - een mutsje
    - een dekentje
    -niet vergeten een autostoeltje voor de baby

8. bah heb echt een baaldag vandaag... moet van alles doen maar heb nergens geen zin in.. zit maar een beetje duf achter de computer! tijd voor actie.. maar geen zin :)

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heb ff mijn lijstje erbij gepakt die ik gemaakt heb na gesurf op internet...

Voor jou:
    • Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, shampoo en conditioner, elastiekjes, deo, verfrissingsdoekjes, massageolie, fohn, haargel etc)
    • Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
    • Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
    • 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen
    • Druivensuiker snoepjes voor extra energie
    • Nachtkleding
    • Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
    • 2X Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in)
    • Pantoffels en badslippers
    • Badjas
    • Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
    • Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok, petje)
    • Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler)
    • Grote plastictas voor vuile was

Voor je kindje:
    • Maxicosi en voetenzak
    • Autostoeltje
    • Rompertjes
    • Een paar pakjes
    • Sokjes
    • 2 mutsjes
    • Speentje (evt. flesje)
    • Omslagdoekje
    • Eventueel: warmwaterkruik
    • Jasje

Voor je partner:
    • Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners)
    • papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren)
    • Paspoorten en trouwboekje voor aangifte
    • Ponskaartje en ziekenfondspapieren (gegevens ziektekostenverzekering)
    • Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden)
    • Mobiele telefoon met oplader en anders muntgeld, telefoonkaart
    • Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
    • Videocamera en oplader
    • Parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart
    • Wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt en iets te eten snoepjes/nootjes en koekjes

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hallo meiden
    hier eenbezig dagje ( toch wel hihi)
    heb het onderstel van de wieg geverfd, 2 wassen gedaan . 2 wassen opgeruimd. de afwas gedaan.en ga zo nog stofzuigen

ben gebeld door de kraamzorg, ze komen volgende week woensdag op huisbezoek.

vanavond die voorlichtingsavond over borstvoeding..

verder geschrokken vd weegschaal van 64kg inmiddels op 73 beland AAAAAAHHHH

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    will dat klinkt echt niet goed hoor, hoop dat de baby zo lang mogelijk blijft zitten!

hannah kan me indenken dat jr baalt van de bloeddruk, hou je een beetje rustig en dan maar hopen dat hij weer daalt

over de vluchttas, hier inmiddels een beginnetje gemaakt. heb er tot nu toe in gedaan;
    een pyama , 2 onderbroeken en bh's .Een setje voor de baby en shampoo/deo/douchegebeuren
    de rest komt wel, maar het begin is er...
    mocht ik ineens naar het ziekenhuis moeten heb ik iig al wat voor de 1e dagen

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, nee he?! :evil: Toch nog een te hoge bloeddruk. Wat gaan ze met dat bloedprikken onderzoeken? Krijg je dan maandag bij de vk d uitslag?
    Wel super dat uk eindelijk met het koppie naar beneden ligt. Dat is al heel wat!

Onsukkie, tot de 38 weken lijkt me ook goed hoor. 42 Weken lijkt me wel erg lang!
    Jeetje, ik zou inderdaad maar eens goed kijken wat ze allemaal weggooit.

Jvtje, hopelijk helpt die hoestdrank een beetje.
    Ben je met je eigen berekening ook verder als 32 weken?

Ice, GEFELICITEERD met de 32 weken! De andere meiden ook.
    Super dat jullie uit de naam zijn. Wij vrouwen winnen toch altijd, hihi ;) .
    Leuk dat het dagje met je schoonmams zo gezellig was, en cadeautjes zijn natuurlijk altijd welkom.

Gina, ik ben benieuwd wat de vk dinsdag zegt over de uitslagen.

Deentje, hoe is het nu met Arjen? Hopelijk kan hij vannacht een beetje slapen zonder koorts.

Mariska, wat lief van je schoonvader dat hij de tuin heeft gedaan. Dat moet bij ons ook nog gedaan worden. :(

Will, fijn dat alles goed was bij de vk. Wel raar dat de bmm veranderd. Ik hoop echt voor je dat de kleine nog even blijft zitten. Rustig aan doen meid!

Fiona, en zijn ze al geweest? Fijn dat je mannetje nu thuis is, kan hij het mooi allemaal regelen.

Anastasia, dat is inderdaad een drukke dag ja. En 9 kilo valt nog wel mee hoor! :D

Zo mijn gesprek zit erop. We moesten voor de formaliteit een formulier invullen voor de arbo. Daar moest ook opgezet worden wat ik na het verlof wil gaan doen. :(
    Ik heb het een beetje open gehouden, en zij vond alles best, volgens mij had ze haast. Ze zei dat dat na het verlof wel kwam. Mooi zo! Klaar.
    Nu heb ik 4/4 nog een afspraak met haar om bij te kletsen. Nouja, vind ik best.
    Ik ben natuurlijk wel helemaal kapot nu, dus ik ga denk ik even lekker op de bank hangen, met een stukje appeltaart.

X Neia

13. nee daar ben ik og lang niet mee bezig...
    eerst verhuizen dan de baby kamer.. dan de vluchttas.. hoewel t misschien wel beter is dat die eerst klaar staat voor t geval dat....

geboorte kaartje gelukkig zo goed als af...

14. gelukkig viel het gesprek mee neia! ben je er weer ff van verlost :)

Met arjen gaat t wel iets beter... vanmorgen had ie nog 40,2 maar na een paracetamol had ie 38,2 nu ligt ie op de bank te slapen.. heeft net wel wat rondgelopen en gespeelt... heeft heel weinig energie.. omdat hij niks wil eten.. net met pijn en moeite een kein betje pap erin gekregen... maar wil hem ook niet dwingen want ik wil zelf ook niks eten als ik ziek ben..

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jeetje we zitten bijna op de 1200 pagina 's :D

16. wat ik me afvraag is 1 kruik ook genoeg...?

vind die dingen zo duur.. en de vorige keer ook maar heel weinig gebruikt...

17. ja we kletsen er wat af!:)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Deentje, meeste kraamzorgsters willen er perse 2. Ik heb ze gelukkig nog van Sam.

Hier net een uurtje op bed gelegen, maar kon dus gewoon nog niet in slaap vallen. Denk dat dit het zelfde probleem is als tijdens de zwangerschap van Sam, toen sliep ik ook gewoon halve nachten niet meer.

Mijn lieve man heeft net de vloer gedweilt!

Hannah, kreeg jij nou wel al bloeddrukverlagers?

Onsukkie, mijn schoonmoeder zou dat weggooien ook wel willen alleen dat hoeft ze echt niet te proberen! En boven mag ze van mijn man al niet eens schoonmaken.

Will, ik hoop dat je baarmoeder de vergissing snel doorheeft! Een kind te vroeg is al genoeg toch?

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Het ligt een beetje aan hoe de berekening gedaan wordt, hier op de site kom ik geloof ik uit op 29/30 april, de berekening die de VK gebruikt zegt 1 mei (dus nu 32 weken). Er is dus hooguit een verschil van een paar dagen, maar dat heeft te maken met het feit dat ik een gemiddelde cyclus heb (of had?) van 26 dagen ipv 28 dagen. Bij de 12 weken echo zat ukkie nog een dag of 5 voor op de uitgerekende datum (wat dus voor een deel verklaard werd door m'n cyclus), maar bij de 20 weken echo en de pretecho zattie netjes op schema. Dus ja, ik ga gewoon uit van 32 weken :) Er zit dus hooguit een paar dagen verschil in, maar niet noemenswaardig genoeg om van een andere termijn uit te gaan.
    Ik heb wel al vanaf het begin het idee dat de kleine de 24ste april geboren wordt, een weekje eerder dus. Maar dan is dat voor mij dus gewoon met 39 weken en niet dat ik het idee heb dat ik een weekje verder ben in de zwangerschap :)

Fijn dat het gesprek meeviel :) Nou over een maandje dus nog, maar als dat inderdaad is om gewoon wat bij te kletsen, mooi toch?
    Haha, kreeg vandaag een telefoontje van de administratie van mijn bedrijf. Ze waren toch maar eens aan de slag gegaan met m'n verlofaanvraag richting UWV :) En ze belden om even te zeggen dat ik dan kennelijk straks aan het UWV moet laten weten wanneer de kleine precies geboren is. Daar had ik nog niet eerder van gehoord? Maar wel netjes dus dat ze dat even doorgeven!

Nou, ik ga er weer vandoor. Vanavond uit eten met mijn (ex-)collega's van het bedrijf waar ik tot vorige week zat, dus ik ben op weg naar Tilburg!

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jvtje ik dacht dat je werk moest doorgeven aan het uwv wanneer de kleine is geboren. ?

Ik heb genoeg kruiken, heb ze gehad en heb er inmiddels dus 4 !
    Mocht iemand hier in de buurt er nog 2 nodig hebben dan roep je maar

Deel Deze Pagina