Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nou ben ook aan t aftellen...morgen over 6 weekjes mag ik al thuis bevallen...En hopelijk besluit uk om dan ook maar te komen..
    Ben ook zo vrfeselijk nieuwsgierig..Wil nu wel weten of we een zoon of dochter krijgen..hihi

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zo zeker druk weekje, maar allemaal voor het goede doel.

Ik moet ook altijd op woensdag naar de pufles, als ik er eenmaal ben is het wel leuk, heb altijd start problemen.

Pfff heb weer eens last van hartkloppingen, heb ik wel vaker dan zit m'n hart opeens in m'n keel.
    Ik denk dat ik zo maar eens ga douchen, misschien dat het wat zakt.
    Heb een hele voorgeschiedenis qua hyperventilatie en hoop niet dat het weer terug komt dat enge gevoel, gister zei de gymjuf dat nu de tijd is aangebroken dat je onbewust steeds oppervlakkiger gaat ademhalen, maar dat is niet de bedoeling.
    Dus hebben we gister een aantal ademhalingsoefeningen gedaan.

Een beetje hinkend de trap op met die stomme enkel :(

Nou welterusten Hannah sory dat ik weer ongezellig ga doen maar ik voel dat het weer ff niet gaat.

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Meid geen sorry hoor...Doe rustig aan! Welterusten alvast!

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik doe ook het licht uit...Lkeker naar bedje! Welterusten en tot morgen!

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, roze wolk is hier ook ver te zoeken hoor.
    Heeeeeeel soms komt hij doorzetten. Wij hebben net zoals jullie ook veel moeite moeten doen om zwanger te worden, dus dan verwacht je ook dat alles geweldig zal gaan. Maar helaas. :cry:
    Als ik alles opsom: iedere nacht misselijk, altijd moe, nierstenen, harde buiken, zorgen om mijn vader etc. word ik echt niet vrolijk.
    Maar toen ik net weer de kleine zag bewegen in bad, komt er toch een glimlach op mijn gezicht.

De tijd gaat snel hoor meiden. Die kindjes van ons zijn er zo.

Lafo, inderdaad veel ademhalingsoefeningen doen meid. Bij ons op de pufles heeft ook iemand last van hyperventilatie, maar daar helpen die oefeningen wel bij.
    Trusten meis, leg je pootje maar lekker omhoog.

Ik duik ook mijn bed in, maar dan met warme melk, en een flink stuk taart. Ja, moet toch op, en ik ben zooooooooo zielig! ;)

X Neia

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    zo meiden ik lees weer van alles gebeurd hier!

Lafo, bah je enkel en je knieen bezeerd... Hoop dat de pijn morgen meevalt! ( vaak heb je de dag erna meer pijn door de spierpijn)
    En als het niet gaat dan ga je gewoon niet werken!

Hannah/Neia ik kan me dat van die roze wolk goed voorstellen... Zelf heb ik de eerste 3 maanden niet echt genoten omdat ik zo bang was dat het mis zou gaan. Daarna ging het op zich allemaal wel goed behalve dat ik wat kleine kwaaltjes had.. maar nu ik ben het echt zo zat... de kleine mag van mij met 37 weken al komen! Ben constant moe lamlendig etc...

Hier vanavond naar de borstvoedings voorlichtingsavond geweest. wel vermoeiend zon lange dag.
    En dat red ik dan ook amper.
    Ben net thuis en na ene glaasje drinken gelijk naar bed gegaan. Morgenochtend gaat om 5.30 de wekker alweer.
    maar iedere dag dat ik gewerkt heb is er 1...
    Want zoals jullie wel merken ik tel heel erg af naar mijn verlof ik ben het zo zat!
    Vooral ook omda tik last krijg vna mijn rug/bekken/bil... hoop maar dat het over gaat.

nou meiden hou het rustig en tot morgen.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi meiden, jullie liggen allemaal te maffen, zou ik ook moeten doen, maar ik geniet even van de rust hier. Maar ik houd het wel kort.

Daphne tatarataaaaaa, je mijlpaal gehaald, gefeliciteerd!

Will, fijn dat je weer thuis bent, rustig aan blijven doen en beentjes bij elkaar, ik hou mijn moboel in de gaten, maar zoals van de week ging ook prima!

Katsas, fijn weer wat van je gehoord te hebben, rustig aan doen nu, nog gefeliciteerd met Tim.

Hannah, balen dat je bloeddruk weer wat omhoog is!
    Ik heb trouwens nog nooit met katsas gemaild, is vast iemand anders!

Hier is de babykamer behangen en geverfd en kan het inrichte beginnen, verder is mijn huis weer een heel stuk schoner, maar het is wel vermoeiend.

Nou ik meld me hopelijk gauw weer, ik denk dat mijn ouders zaterdag weer naar zwolle afreizen,

Groetjes Evelien

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Wil, hoe voel je je? Blijven de weeen weg? Hoe is je bmm eigenlijk veranderd, verweekt ie verder? Ja ik hou het in de gaten! Hoop dat ons ventje nog een paar weken blijft zitten! En die van jou ook natuurlijk!

@Anastacia, hier ook heel erg aan het aftellen met werken hoor, ben het echt zat! Vijf dagen is echt teveel eigenlijk... die woensdag heb ik het meeste moeite mee pfff... hahaha.. nou ja nog 4,5 week!

@Lafo, jeetje meid ookal gevallen.. dan schrik je he! Ik viel in het ziekenhuis van de week.. na het bloedprikken liep ik terug en de vloer was zooo glad dat ik plat op mn bekkie ging.. gelukkig niet op buik ook!

@Daphne, meid gefeliciteerd met je persoonlijke mijlpaal! Nog een paar weekjes en je hebt je heerlijke kleintje in je armen!

@Katsas, jeetje meid, zit je ff niet mee he! Hoop dat de ruzie weer bijgelegd is en je bloeding is opgehouden! Gefeliciteerd met Tim!

@Hannah, pfff vervelend zeg meid! Kan me heeel goed voorstellen dat je baaldag hebt! En je bent helemaal niet ondankbaar.. vind zwanger zijn ook niet leuk, kleintje die groeit echt wel hoor maar de rest eromheen niet! Moet je je helemaal niet druk om maken hoor, zorg maar lekker dat je je wat beter voelt! knuffel van hier!

Hier heb ik de geboortekaartjes besteld van de week en als goed is heb ik volgende week de proefdruk binnen! Naam hebben wij hier samen uitgezocht, duurde wel even want we dachten echt dat het meisje zou worden hahahaah...
    Wij hebben een gedichtje op het kaartje, heel lief! Hebben er rekening mee gehouden dat mijn oom en tante al heel wat jaren bezig zijn en niet lukt!

Het kamertje is hier ook helemaal geverfd en behangen en ben zooooo gelukkig nu hahaha... maandag gaan de meubeltjes in de verf en van het weekend gaan we op zoek naar gordijnen voor het kamertje... alweer hahaah!

Verder voel ik me wel aardig, maar ben heeeel erg moe! Gister om acht uur in slaap gevallen en vanochtend pas wakker hahah om de dag heb ik dat wel.. erg he!

Nou het is een heeeeel verhaal geworden, sorry hihihi! Fijne dag allemaal! Xxx

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

goedemoggel
    loop naar het flauwe bolt and the beautiful te kijken en me broodje weg te werken voordat ik naar me werk toe moet pffff nog 1 ochtend en dan komt me moeder na weken eens een keer weer langs
    ben benieuwd
    ik spreek jullie vanavond nog wel
    oja vandaag 28 weken ! jippie

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goeiemorgen,

Yeah!!!! 31 weken vandaag!!!
    Wel gefeli to me en niet te vergeten Anna natuurlijk!
    Hier vanmorgen om 4 uur wakker en niet meer geslapen :( Was klaar en klaarwakker. Om 6 uur boterhammetje gesmeerd en maar in bed wat tv gekeken...Gelukkig is er het wk schaatsen...
    Ben er om 7 uur met mannetje uit gegaan...

Anastasia: kan me voorstellen dat je aftelt...Ik ben erg blij dat ik niet meer werk, dat had ik echt niet getrokken..ook al werkte ik al halve dagen...

Gina: allemaal leuke dingen gedaan dus al en leuks in vooruitzicht. Hopelijk voel jij je ook beter...

Evelien: dan ben ik blijkbaar weer in de war :rolleyes:

Neia: jij hebt ook zeker niet makkelijke zwangerschap...Maar net wat je zegt, als uk weer capriolen daar binnen uithaalt dan komt die glimlach weer tevoorschijn.

Fiona: werk ze en veel plezier met je moeder.

11. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    er is een aprilmama bevallen van een zoontje.. las ik net op het forum.. ze had niet langer moeten wachten, want hij had de navelstreng 2x om zijn nek heen gedraait en nog strak ook.

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Tjee, schrikken van die aprilmama, maar begrijp dat ie er veilig uit is (alleen wel wat vroeg).

Hier net uit bed. Was gisteren erg vroeg op door m'n schoonmoeder en had m'n slaap echt nodig, voel me nu en stuk beter.

13. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hallo lieve meiden!
    Ik lees nog steeds wel met jullie mee hoor. Heb wel een paar mindere dingen gelezen in de gauwigheid. Will in t ZH, heftig hoor. hoop dat je snel weer helemaal opknapt. En wel meer kwakkelende dames zoals Anna. Hoop dat t allemaal gewoon goed gaat en dat iedereen nog even kan genieten. want t schiet toch allemaal wel aardig op he. Vond in me hoofd die 30 weken toch wel weer een mijlpaal en nu zijn we er of hard naar op weg. Nou meiden hoop dat t goed gaat verder. Ben ook aan t aftellen naar verlof. dan hoop ik wat meer tijd te hebben voor jullie. nu gewoon nog druk met 5 dagen werk, en t huishouden en natuurlijk de man niet te vergeten. hihi.
    Kus van Hupse!

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pff nou, aan de ene kant gaat het wel hard, aan de andere kant kan het me niet hard genoeg gaan! Moet er alleen NIET aan denken dat ie te vroeg zou komen, lijkt me echt een ramp.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  16. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    leuk ! nest L zo schattig.. :D

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Lief he, ze beginnen nou ook door het hok te lopen. Erg schattig op die wiebelpootjes.

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik hoop het :) 24 april was ook de geboortedag van mijn opa, dus dat zou wel bijzonder zijn... En laten we het hopen dat ik dan de eerste mama ben, dat betekent dat de rest van de babies nog netjes in de buik is blijven zitten ;)
    Hoe het met dat doorgeven zit weet ik dus ook niet, had er ook nog niet eerder van gehoord. Ik ben in vaste loondienst bij het detacheringsbureau, dus dan zouden zij het door moeten geven. Dat ik dan bij verschillende opdrachtgevers kom voor m'n werk, zou daar geen invloed op moeten hebben. Nou ja, ik merk het allemaal vanzelf wel!

Dat gevoel van moe zijn enzo .. dat had ik dus maandag! En ook de rest van de week steeds het gevoel gehad dat er in elk geval wat aan zat te komen :(

@annrieke: wat een gedoe zeg, met die krampen. Hou het maar goed in de gaten hoor!

@Lafo: ik vier hier voor de familie meestal samen met m'n zusje mijn verjaardag. We schelen maar 2 dagen, dus dat is altijd wel gemakkelijk :)
    Vervelend dat je weer een rotdag op het werk had :( Als je dat toch nog 4 weken moet volhouden... ik doe het je niet na hoor! Als m'n collega's zo bezig zouden blijven, zou ik gewoon zeggen "de groeten, ik ga wel weer in de ziektewet zitten. Met als reden: teveel stress op het werk!"
    En dan ook nog gevallen... gelukkig niet op je buik!

@Hannah & Anna: gefeliciteerd met jullie 31 weken!

@Fiona: gefeliciteerd met 28 weken!

@Deentje & frostieke: gefeliciteerd met 30 weken!

@frostieke: fijn dat alles weer goed was! Als jouw kleintje op een redelijk gemiddelde groei zit en die van mij zit dat ook .. dan zou die uk hier dus al zo'n 40 cm en 2 kilo moeten zijn :confused: Wat gaat dat toch hard hè! Een half jaar geleden ging het nog om milimeters en grammen...

Toen ik vanmorgen op de weegschaal stond, gaf die zo'n 100-200 gram minder aan dan 2 weken geleden (vorige week was ik vergeten te wegen). Dus ik blijf nog even steken op ongeveer +4 kilo nu.

@fiona: vervelend is zoiets hè. Maar ja, als je wel was gaan werken, stonden ze gegarandeerd om 10 uur al op de stoep!

Ik ga straks naar m'n schoonouders toe. Morgen lekker knutselen met m'n schoonmoeder, dus dat wordt wel gezellig :) Onderweg nog even bij de drukker langs om de geboortekaartjes af te leveren :D

@Hannah: nou, roze wolk .. hoe ziet die er uit? Van die kleine belhamel kan ik zeker wel genieten, maar de rest van het hele zwangerschapsgebeuren mogen ze ook best aan mijn deur voorbij laten gaan hoor! En dan heb ik nog niet eens echt problemen met bekken en bloeddruk ofzo. Er was een paar maanden geleden ook een topic daarover hier. Was ook iemand die nou niet bepaald op een roze wolk zat en wilde weten hoe andere vrouwen daar over dachten. Kwamen toen wel veel reacties van herkenning op binnen, zo van 'ja, het is inderdaad eigenlijk allemaal niet zo geweldig, dat zwanger zijn, fijn dat we dat nu hier ook eens kunnen zeggen, want daar rust toch nog wel een taboe op! Iedereen vindt toch dat je er vooral van moet genieten enzo!' Er waren ook wel een paar vrouwen die duidelijk de roze wolk wel gevonden hadden en duidelijk lieten merken dat ze er niets van snapten. Dat was dan wel weer jammer, maar ja, dat hou je nou eenmaal toch op een forum.

@hupse: Kan me voorstellen dat dat gewoon erg druk is! Ik heb tot vorige week 4 dagen in de week gewerkt, maar had dan 's avonds ook écht geen behoefte meer om nog achter de pc te kruipen! Dan was ik blij dat ik gewoon even op de bank kon gaan hangen en niets doen! En dan in het weekend het huishouden erbij, mannetje die ook aandacht wil, familie die aandacht wil... pfff

@onsukkie: heel herkenbaar dat gevoel! De weken vliegen stiekem voorbij, maar het lijkt ook nog altijd zo ver weg...

Gister ben ik dus uiteten geweest met de afdeling van m'n klant waar ik t/m vorige week zat. Was echt heel erg gezellig (en lekker :)), maar had ik geloof ik toch net iets teveel gegeten :oops: Nou ja, m'n maag deed opzich de hele dag al wel een beetje raar en had sowieso natuurlijk ook al flink last van m'n keel. Toen ik thuis was, bleek m'n maag (en m'n slokdarm) toch wel moeite te hebben met het verwerken van het eten/drinken. Bleef maar slikken en boertjes laten enzo. Werd er in bed niet bepaald beter van (tsja, wanneer je rechtop zit, helpt de zwaartekracht in elk geval nog een beetje mee), dus ging regelmatig weer even rechtop zitten... maar op een gegeven moment vond m'n maag het toch welletjes en kon ik dus naar de wc rennen :( :cry: Daarna was alles gelukkig wel meteen weer rustig en heb ik tot 6 uur vanmorgen kunnen doorslapen, wat opzich al best wat is, als je bedenkt dat ik de rest van de week steeds om 4 uur al wakker werd. Nu kwam ik vanmorgen alleen wel tot de ontdekking dat het met m'n keel ook nog niet veel beter gaat. De pijn is weliswaar lang zo erg niet meer als gister, maar ik ben nu wel m'n stem helemaal kwijt :rolleyes: Schiet echt op zo .. en dan moet ik straks bij de drukker gaan proberen uit te leggen wat we precies willen :)

19. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    Jaaaa 30 weken vandaag!
    Nu begin ik pas echt af te tellen! :)

20. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    @ jvtje: ja idd!
    Hoewel ik vind dat eht nu op de moment zelf maar voorbij kruipt! :)

Deel Deze Pagina