Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KatSas

KatSas Bekend lid

Zo verder dus gisteren de verjaardag van tim gehad, was erg gezellig, hij is echt tot op het bot verwend! Wat een boel leuke dingetjes zeg! Maar goed, dat hoort natuurlijk ook. Mijn mannetje moest helaas tot half drie werken, maar mijn moeder en schoonmoeder waren de hele dag gisteren hier om te helpen, ik heb dus bijna niks gedaan. Braaf he :)
    Maar goed, de ruzie met mijn mannetje is over hoor, maar was gewoon heel erg heftig en ook wel zo belangrijk dat ik het er niet bij kon laten zitten, deze moest dus echt even uitgevochten worden en dat is ook gelukt. Het bloedverlies wat ik heb gehad was inderdaad echt eng, maar goed achteraf toch te verklaren door gewoon te druk geweest. Vervolgens voelde ik mijn beeb ook de hele dag nog niet dus toen ik uiteindelijk in het ziekenhuis zat te wachten op de gyn was ik heel erg gespannen. Gelukkig zag hij gelijk een hartje alleen bleek wel dat mijn kindje op de groeicurve P95 zit en dat is dus heel erg hoog. Hij zou nu al 2150 gram zijn volgens zijn berekening. En hij vond het dermate extreem dat ik onder behandeling moet blijven (ook vanwege mijn bloedverlies en het ontstaan van een plofkop (lees, mijn gezicht zwelt wat op) ) Nu moet ik over drie weken naar een andere gyn. en die gaat weer een groeiecho maken en dan word het een en ander nog bekeken. Eerst hoorde ik dat het een keizersnede zou moeten worden als het zo doorgaat en later hoorde ik van andere mensen dat dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Inmiddels ben ik zo ver dat ik er rustig onder ben en het maar afwacht. Volgende week vrijdag mag ik nog een keer naar de vk, zodat ik daar wat vragen kan stellen. De gyn. had namenlijk helaas geen tijd afgelopen week. Ik zit dus met veel vragen nog. Bijvoorbeeld: word hetn ou wel of geen keizersnede, mag ik niet natuurlijk bevallen en zo ja, gaan ze dan inleiden of wachten ze af en wat nou als het kindje wel extreem groot./dik is wat dan? Kortom...vragen zat.

2. KatSas

KatSas Bekend lid

Deentje: beterschap met Arjen, wat zielig dat hij nog zo ziek is, ik zou inderdaad toch ff de huisarts bellen!

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jvtje, hier ook niet lekker, maar volgens mij vliegen de kilo's er wel aan. :( Want ik kan nog wel goed eten hoor. Ik heb alleen maar zin in lekkere dingen, hihi.
    Veel plezier bij je schoonouders!

Nazli, zouden inderdaad oefenweeen kunnen zijn. Blijkbaar kan dat in deze tijd.

Gisteravond had ik ook een krampachtig gevoel in mijn buik en het kwam vanaf mijn rug. Het kwam een paar keer terug, en duurde ongeveer een half uurtje. Geen idee wat het was. Maar het was niet prettig.

Katsas, fijn dat het uitgesproken is met je man.
    Super dat Tim zo verwend is en dat de oma's goed hebben meegeholpen. Dat scheelt enorm.
    Zo dat is inderdaad al erg zwaar 2150 gram. Zou je niet verder kunnen zijn?
    Ongelofelijk dat de gyn dan geen tijd heeft, dat is bij mij in het zh ook vaak. Dat vind ik maar raar. Het is toch logisch dat je met veel vragen zit.

Deentje, GEFELICITEERD met je 30 weken! Een hele mijlpaal.
    Ik zou ook even de ha bellen hoor, die koorts/griep blijft wel lang aanhouden bij zo'n klein mannetje.

Fiona, ik vroeg dat over je moeder. Inderdaad gewoon zeggen hoor. Jij kunt dat er nu niet bij hebben.

Mamain, ik had een pretecho met 26 weken en toen was onze uk 1060 gram ofzo iets.

Ik ga beginnen met was wasjes strijken.
    Enne we zitten al bijna op de 1200 he?!

X Neia

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ben gelukkig wel beetje bijgekomen van gisteren, Sam haar 4e kiesje is er dus doorheen gekomen.. dus het is weer eens verklaarbaar. (leuk is alleen anders!)

Gisterenavond naar een beautyavond geweest, (mylene, oriflame, maar dan een ander merkje wat nog veel duurder is). Was wel gezellig, en ik heb niets gekocht! (Ja ben trots)

De bossche bollen hebben we om kwart voor 1 's nachts zitten eten in bed. Ik was pas zo laat thuis en mannetje lag al te slapen maar ik mocht hem wakker maken.

En het klopt dat te vroeg bevallen een ramp is. Het is echt niet fijn om 2x pd naar het ziekenhuis te gaan (de meeste mensen redden de 2x, en 3x is al te veel hoe gek het ook klinkt).

Ik ben trouwens momenteel ook echt benieuwd hoe die kleine ligt, volgens mij lag ze vannacht overdwars.

Net weer boodschapjes gedaan (hihihi, is dagelijkse kost) en moest echt weer vragen om hulp, want ik kon echt niet meer bukken. Heb de wagen hier zittend op de grond uitgeladen omdat het te veel pijn deed om het anders te doen.

nou dit voor nu even tot later maar weer ;D

5. KatSas

KatSas Bekend lid

Neia, ja was inderdaad een ramp dat hij geen tijd had, maar op zich logisch want er was voor mij iemand die moest blijven, dat was dus blijkbaar niet goed, waarschijnlijk wilde hij daar naartoe. Op zich is het een hele lieve man, helaas gaat hij met pensioen, dus ik krijg straks een andere gyn. Maar dat komt ook vast helemaal goed.
    Volgens mij kan ik niet langer zwanger zijn nee, maar goed. we wachten maar af...zucht

Daphne: leuk zo'n beauty avond, goed zeg dat je je ingehouden hebt! En mooi over de dertig weken heen jij he! Nu op naar de 40 :)

6. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    katsas,

een groot kindje betekent nog niet meteen ks of inleiden...

ik heb dus ook een vrij groot kind gekregen 3 jaar geleden.. 5100 grma.
    Maar zoals hier bekend, t was de dag van de bevalling nog neit eens bekend..
    pas op 9 cm kwamen ze erachter dat t toch niet ging lukken...

Ze proberen altijd erst natuurlijk, en lukt dat niet, dan wordt t een ks.
    maar geloof me,
    veel dames denken dat een ks prettiger is omdatje geen pijn ed hebt...
    denken ook dat je geen pampers hoeft de dragen na debevalling ivm vloeien...

een ks is niet niks,
    je ligt ca 5 dagen in t zh,
    hebt een katheter in, wanneer je kindje huild moet je eerst de zuster roepen mdat je zelf gewoon nog neit veel kan met zon buikwond..

bij de 2e heb ik dus ook nagevraagd wat ze gaan doen als t dus weer een groot kind is.
    Ze leiden pas in als je echt overtijd bent en t kindje dus te groot voor je wordt.
    Maar proberen altijd eerst natuurlijk...
    dan pas een ks,
    omdat t herstel van een ks ook langzaam is.

Maar elke gyn denkt er weer anders over...
    dus ja..eigenlijk weet je toch nooit waar je aan toe bent tot dat t gebeurt...

7. KatSas

KatSas Bekend lid

Thanks mamain, ja ik wil geen ks, als ik mag kiezen, dat is ook het eerste wat ik riep. Maar goed, ikv raag me af hoe en wanneer ze dan beslissen wat het gaat worden. Ik wil het liefst natuurlijk bevallen, desnoods twee weken eerder. maar goed..we wachten wel af. Tim was twee weken te laat, dus dat hoop ik dan bij deze maar niet.

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Katsas: jeetje zeg...nu gelukkig weer even rustiger en dan maar afwachten op je echo.....

Neia: ja helaas schaatsseizoen weer voorbij na zondag :(

Jvtje hoe is het met je keel?

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Mamain: zie geen foto van je pretecho :rolleyes:

Onsukkie: leuk je blog!

En tjonge aprilmama's die al bevallen..komt dichtbij dan zeg... :confused:

Iemand nog een tip voor mij misschien? Heb last van lekkage zeg maar dus zoogcompressen zijn nu onmisbaar, maar die plakken elke keer dus helemaal vast, als ik dan compres wil loshalen/weghalen trek ik de huid van mijn tepel kapot, au...

10. KatSas

KatSas Bekend lid

oef hannah, dat klinkt autsch, wat voor compressen gebruik je? dat zou niet moeten mogen, anders moet je misschien toch siliconen zoogpads gaan halen?

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik heb nu een doos met standaard zoogcompressen van de Hema...
    En au doet het zeker..
    Maar er bestaan dus silliconenpads, ga die dan maar denk ik proberen...

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hannah, je hebt toch ook van die zalf die je erop kunt smeren om te beschermen? (Purelan van Medela, bij apotheek te krijg) Zit ff te neuzen en de tepelbeschermers van siliconen zijn ook van Medela.
    Ik ben blij dat ik (nog) niet lek. Heb geloof ik 1x gelekt deze zwangerschap, en toen was ik net zwanger en ging Sam huilen.. aparte ervaring.

Ik ben het wel eens met mamain2008 over de ks, het is een zware ingreep. En vooral het herstel is zwaar. Ik zie dus ook erg op tegen een natuurlijke bevalling, maar besef me erg goed hoe afhankelijk ik dan ben. (Maar ja.. als uk in stuit blijkt te liggen dan wil ik dus niet natuurlijk bevallen, dat durf ik echt niet)

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nou nou..
    op naar de 1200!

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Daphne, leuk dat je vannacht nog de bossche bollen hebt opgegeten met je mannetje.

Katsas, lagen het buikje en beenbotje wel op schema? Of hebben ze daar niet naar gekeken? Want bij mij meten ze altijd het hoofdje, de buik en het beenbotje.
    Ja is even afwachten meid. Lijkt me niet makkelijk.

Mamain, jeetje 5100 gram! :confused: Dat hoor je maar zelden.
    Was het kindje dan ook veel langer? Kan het kindje dan nog wel maatje 50 aan?
    Zo'n ks lijkt me ook echt niks. Maarja als het moet dan moet het.

Hannah, hier geen lekkende boobs. Maar als ik jouw post lees, dan krijg ik al helemaal kippenvel van de pijn. Verschrikkelijk zeg. Alles wat met tepels te maken heeft, au au au.
    Ik zou inderdaad snel even andere compressen halen hoor.

Zo 1 rekje is weggestreken. De andere komt morgen wel.
    Ik denk dat ik zo toch maar even in de douche spring, moet ook gebeuren he. ;)

X Neia

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nou kom neia, ik ruik je bijna hier!
    En hier meten ze ook buikje, hoofdje en bovenbeentje. Hier geen angst voor een groot kindje eerder voor een kleintje hihihi

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bedankt voor de tip Daphne!

Neia douche ze! Stinkerd ;)

Ik ga ff een dutje doen, althans proberen...

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb net iemand een konijn geweigerd, dat vonden ze niet leuk. Gebeurd wel vaker, maar het is toch nooit leuk om te doen...

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    onsukkie, denk dat het wel goed is dat je kunt weigeren. Het is wel goed dat ze echt een goed plekkie krijgen, en niet gewoon overal heen gebracht worden, en vervolgens weer gedumpt.

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hihi meiden bedankt dat jullie me hier zo graag weg willen hebben. ;)
    Maar ik wilde eigenlijk nog even bij de 1200ste pagina zijn.

Onsukkie, mee eens, je kunt niet alles aannnemen natuurlijk.

Hannah, dutze, zal vast goed voor je zijn!

X Neia

20. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    Hannah,bij de agemende album zeg maar,
    nog niet in mijn eigen album. ;))
    laat je horen wat ej ervan vindt?

neia,
    ja, echt!
    dacht dat ik doodging!
    t was ech zo zwaar!
    niet de bevalling maar de zwangerschap...
    ik had ook nog teveel vruchtwater...
    en t was hartje zomer...
    dus je kan wel raden hoe ik eruit zag...

ik had zelf maatje 34... dus t was ook echt te zen.
    ik heb nou een een kleiner buik!
    gelukkig..
    vandaar dat mijn lichaampje nu ook een wrak is...
    juist omdat t toe erg zwaar was.

en nu met ene peuter...best zwaar hoor...

katsas,
    idd, als je een keuze hebt altijd een natuurlijk proberen..
    als ik dit keer weer een groot kindje krijg dan proeren ze t ook eers natuurlijk.Maar omdat ze t nu weten zullen ze eerder ingrijpen...
    en neit wachten tot op 9 cm na 24 uur...

Deel Deze Pagina