Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, ah dat klinkt ook echt schattig ja!
    Ja zonde dat ze het allemaal maar zo kort kunnen dragen. Maar wel leuk die kleine kleertjes.

Hier heb ik ook nog zo'n lime groen pakje met 50% mama en 50% papa = 100% ik. Daar heb ik ook een mutsje bij. Dus die gaat ook mee in de koffer.

De frietpan staat aan. jammie.
    En dan word ik om 7 uur opgehaald om naar Evita te gaan.
    Ik heb er echt zin in!
    Fijne avond, en tot morgen!

X Neia

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

niea bedankt voor het compliment ! ik ben ook zo trots op me buikkie nog geen tijgervelletje te bekennen hier msaar goed als het komt is er toch geen ontkomen aan
    heel veel plezier bij evita!

deentje dankje meid ben ook blij met me kamertje alleen moeten nog rose ass. bij komen zon mobiel voor boven het bedje een luierzak ect ect
    je groeit lekker door hoor meid!

wat is het hier rustig zeg!

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ons ukkie mooie fotos van je kamertje!

@ Neia veel plezier bij evita

@ Deentje wat irritant dat het nog steeds een zeehondenopvang bij jullie is! Bij mij helpt overigens de menthol neusspray van dr vogel heel goed bij die verstopte neus.

@ daphne hier ook veel kramp in mijn kuit de laatste tijd, als ik me sochtends uitrek begint de ellende

@ katsas misschien met je man binnekort naar de dokter, voordat het erger word hoe eerder behandeld kan worden des te beter.

Hier net thuis van het werk, ben een beetje moe en vanavond weer visite.

Vandaag ook 32 weken!

4. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    @Neia..jij naar Evita..ik naar Ciske de Rat... veel plezier. Ik ben benieuwd hoe de kleine reageert. 2 weken geleden naar Fame geweest kon hij niet echt warderen :)
    @Fiona..heerlijk hé zo'n buik zonder tijgervel..hier ook niks maar ja ik schijn mijn leeftijd mee te hebben :oops:
    @anastasia..doe rustig aan meid...niet alles tegelijk willen hé..neem je rust!

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ja inderdaad rustig hier.

Fiona, ja je kunt trots zijn op je buikkie hoor.

Anastasia, GEFELICITEERD met je 32 weken! Veel plezier vanavond op visite, hopelijk hou je het een beetje vol.

Mariska, wow leuk zeg; fame en ciske de rat. Jij ook veel plezier. Ik ben benieuwd hoe de kleine hier reageert.

Ik ben ervan door.

X Neia

6. neia en mariska veel plezier vanavond!

buddy (anastasia) opzich die verstopte neus kan ik wel hebben alleen snachts heel vervelend.. maar dat gehoest aaah! :( daar word ik echt gek van.. ben nu aan de kindersiroop haha... dan weet ik zeker dat t geen kwaad kan voor de kleine en dat arjen het ook mag hebben.. moet zeggen dat helpt wel een beetje.

ohja ik heb ook nog een heel leuk lime groen pakje.. daar staat dan de stamboom op.. die vind ik ook wel leuk!

7. will

will Niet meer actief

gelukkig viel het terug lezen erg mee.

neia en mariska, veel plezier.

fiona, mooi kamertje erg lief.

daphne, hoeveel is jouw kindje kleiner dan? hier ook nog maatje 44 in huis en anders maar de babyborn spullen pikken, haha

hier ook bevallen in een shirt, heb ze ook beide bewaard. ik heb voor beide dames een doos met allemaal bewaar spullen erin zoals dat shirt dus, zwangerschapstest, krant van de geboorte dag, doopjurkje, eerste kleertje wat ze aan hebben gehad, noem maar op.

ik weet nog niet echt wat ik dit kindje als eerste aan doe als het geboren is. ik kan niet kiezen wat ik het leukste vindt.

hier gaat het verder wel. zo nu en dan wel een pijnlijke harde buik maar niet veel.
    ga nu lekker aan de koffie met cake, heeft daisy vanochtend gebakken dus die is dan extra lekker natuurlijk ;)

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hola Dames,

Lekker rustig hier hoef ik ook niet zoveel bij te lezen ;)

@ Daphne hier lekker warm water in het zwembad en ook erg ondiep idd, dat je bijna met je buik de bodem raakt :confused:
    Maar ben al een aantal weken niet meer geweest (schaam, schaam)

@ Neia jammer dat de taart op is dan neem ik maar weer een stuk chocola :p
    Ik denk dat we een bord gaan huren of kopen, heb laatst al allemaal slingers en ballonen gekocht :D
    Kon het niet laten ;)
    Ik zou eigenlijk niet weten waar je die dingen kunt huren of kopen?

Meiden hebben jullie al een idee wat de beeb als eerste pakje aan krijgt?
    Heb echt een heel klein pakje maat 50 laatst gekregen van Noppies denk dat ik haar maar dat aan ga doen.
    En wat ik zelf aan doe, in ieder geval iets ouds en niet veel denk dat we het aardig warm krijgen.
    Misschien is er alweer een vroege hittegolf net als vorig jaar (ik hoop van niet, zou een beetje te warm zijn)

@ JVtje gelukkig voel je je alweer wat beter :D

@ Deentje hoop dat Arjen nu wel snel opknapt, zal toch wel met een peneciline kuur!

@ Katsas klinkt idd niet zo goed hoe het gaat met je man, is er iets met z'n nieuwe baan, valt het tegen?
    Misschien idd wel teveel druk, heel belangrijk blijven praten met elkaar en anders hulp gaan zoeken.
    Weet niet hoe jullie het eerst hebben gedaan met de eerste burn out?
    In ieder geval moet jij je niet al te druk maken meid, denk aan de beeb!

@ Daphne wij schieten ook beetje bij beetje op met de babykamer, vandaag weer rolgordijnen besteld!

@ Mariska en Neia veel plezier, ben jaloers ;)

Gister toch de gordijnen opgehaald voor in de woonkamer en grrrrrrrrrrrrr ze waren veels te lang, hebben ze de verkeerde maat genoteerd!
    %^^%$^&**(()()()&^%%$# :evil: :evil: dit was echt weer zo'n vreselijk hormoonmonsters moment maar ga maandag wel weer terug, moet ik zeker weer 6 weken wachten en heb geen geduld, huiskamer moet maar eens af zijn!
    Ook zaten er kleine gaatjes in de stof :evil: :evil:

Nou meiden ik ga er ook vandaar moet nog op visite!

Ciao

@ Will eet smakelijk :D

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Will, ik weet niet hoeveel ze te klein is, maar het wordt een klein meisje met lange beentjes hihihi.

Neia, gaaf hoor, Evita. Ik ben naar de tv show geweest waar ze op zoek gingen naar een Evita, dat was al zooo gaaf!

Ananstasia, hoe lang mag je die neusspray gebruiken? De otrivin mag (liever helemaal niet) 5 dagen. Maar dat is tot nu toe het enige dat hier helpt (en de huismerken dan..). Ik kan er 's nachts dus echt niet tegen als mij neus dicht zit.. dan slaap ik gewoon echt niet.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    zijn jullie allemaal naar een muscical?
    Ik ben vanavond vroeg nog even naar een verjaardag geweest, maar ja.... dan moet Sam naar bed. Heb net NEC zitten kijken en die hebben weer gewonnen, dus dat is wel leuk. Ga nu maar eens kijken wat we nog kunnen kijken op de kijkbuis. (op de visie volgens Sam hihihi)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@kleren tijdens bevalling: een oud shirt zou inderdaad ook nog kunnen ja, heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Moet er vast nog genoeg in de kast hebben liggen :) Nu nog iets gaan bedenken voor ná de bevalling.

@Hannah: vervelend, dat vocht :( Ik moet afkloppen, maar sinds de eerste tekenen van vocht vasthouden hier, is het nog niet echt erger geworden. Vooral 's morgens willen m'n ringen nog wel eens wat strak zitten en aan de afdruk van de sokken op m'n enkels zie ik wel dat daar toch ook wel iets aan vocht zit. Maar gelukkig nog allemaal niet echt zoveel dat ik er echt last van heb dus.

@deentje: pfff, je vriend zou inderdaad eens een dagje zwanger moeten kunnen zijn. Alsof het iets is dat je zo even naast je dagelijkse bezigheden doet.

Fijn dat het met Arjen weer wat beter gaat! Werd ook wel tijd zeg. Nu maar hopen dat jij ook snel opknapt!

@neia: Ik ben zelfs de eerste 18 weken ofzo afgevallen met dank aan de misselijkheid (toen at ik dus ook -met name 's avonds, want dan was ik juist misselijk- maar heel weinig). Sindsdien dus wel weer bijgekomen, maar er zitten een paar weken tussen dat ik duidelijk minder gegeten heb omdat ik dan niet zo lekker was en precies die weken ben ik ook telkens weer wat afgevallen...
    Wat beweging betreft: daar moet ik ook wel op letten hoor ;) Maar zitten is zo prettig.. haha, ben altijd zó stijf als ik overeind kom, moet ik echt weer even op gang komen :) (hoezo, oud wijf?)

Enne, 50 dagen of minder: dan moet die kleine wel daadwerkelijk zo rond de 24ste april komen hoor. Anders is het toch nog 50+ dagen.

Wij hebben een geboortebord gehuurd. Van Nijntje natuurlijk :). Was nog best lastig om een bedrijfje te vinden hier in de buurt die een mooi bord hadden (heb via internet gezocht). De meeste van die bedrijfjes hebben wel een Nijntje bord, maar bij heel veel zie je héél duidelijk dat het zelf gemaakt is. Nijntje hoort symetrisch te zijn en bij de meesten is dat dus niet helemaal 100% gelukt.
    Mannetje had het hier eventueel ook wel zelf willen maken, maar dan hadden we ook weer vanalles aan gereedschap aan moeten schaffen, dat was het me niet waard. Na de geboorte worden er ook nog slingers enzo gehaald om binnenshuis te versieren.

Kramp is zo iets vervelends! Kan me voorstellen dat je dan niet echt meer behoefte hebt om te gaan zwemmen. Een jaar of wat terug werd ik met enige regelmaat 's nachts wakker van de kramp in m'n kuit. Echt heel irritant! Gelukkig heb ik daar tegenwoordig niet meer zo'n last van. Ook tijdens de zwangerschap nog niet gebeurd gelukkig! Wel paar keer kramp gehad, maar dan was ik telkens al wakker en kon ik dus gelukkig snel reageren.

Ah, die van 50% papa + 50% mama = 100% ik hebben wij ook. Ook in lime groen :D Nou ja, we hebben alleen het shirtje ervan en we hebben een lime groen broekje dat wel dezelfde kleur is, maar volgens mij niet (persé) bij dat shirtje hoort.

@KatSas: Hè wat vervelend van je man zeg :( Ik zou inderdaad ook binnenkort even naar de HA gaan, zeker omdat hij al eens eerder een burn-out heeft gehad! Kan me ook wel voorstellen dat jij je onrustig voelt. Je hebt ook wel andere dingen aan je hoofd nu. Je man in de ziektewet thuis is ongetwijfeld niet iets waar je nu aan wilt denken.

@fiona: Die beer op de kast maakt het wel af hoor :D

@anastasia & mariska: gefeliciteerd met 32 weken!

@lafo: wat stom dat ze de verkeerde maat opgeschreven hebben :( Kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt! Duurt het alleen nog maar langer voor je je gordijnen op kunt gaan hangen!

Hier vandaag lekker rustig dagje gehad. Samen met schoonmams zowat de hele dag geknutseld :) Ik heb wat kaarten gemaakt en zij heeft de eerste pagina's gescrapt voor het babyalbum van Wurmke :D Ze is begonnen met een foto van de zw-test, buikfoto's, echo's en natuurlijk ontbreken papa & mama ook niet ;) En als avondeten hebben we het ons gemakkelijk gemaakt: een tripje naar de Mac :D

Ik had vandaag wel nog redelijk wat last van m'n keel. De pijn is ongeveer gelijk aan gister. Vanmorgen was ik zowaar m'n stem niet (helemaal) kwijt, maar waar het gister gedurende de dag steeds beter ging, heb ik vandaag het idee dat er over de dag nauwelijks verbetering in zat. Nou ja, heb er vandaag ook niet zoveel last van gehad. Hoop alleen dat het na het weekend wel beter gaat!

12. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    even een ego-berichtje...
    he he, wat een dag. Wel een dag om trots op te zijn want we hebben een hoop gedaan. Mannetjelief heeft de kinderkamer meubels in elkaar geschroefd. Het ledikantje had hij alleen gedaan, later kwam een vriend 'm helpen en nu staat alles klaar in de kamer.

Ik was nog even richting vuilstort geweest om kartonnen dozen en piepschuim weg te gooien waar het ledikantje in zat. Dat alvast weg. De rest van het karton en piepschuim staat nu in de schuur, dat breng ik (denk ik) maandagmiddag wel weg. Daarna langs het winkelcentrum geweest en daar nog even een digitale thermometer gekocht, aankleedkussen, 2 lakentjes en 2 matrashoezen. Nu nog op zoek naar een oranje dekentje...

Na het avondeten weer op de bank gelegen en daarna toch nog even het kamertje in. Kon het niet laten :) Manlief had al wat knuffels leuk neergezet (het "thema" wordt Sesamstraat) op de kast. Ik had bij de action van die verwijderbare stickers gehaald van Sesamstraat, dus die ook opgeplakt. Verder de kleertjes en andere spullen die we hadden gekregen/verzameld de afgelopen maanden een plekje gegeven :D
    Echt leuk om te doen zeg!

Net nog even een paar foto's in m'n album gezet er van...

13. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @geboortebord
    Wij zijn er nog niet helemaal uit. Misschien een sticker inderdaad, ik vind zelf zo'n houten ooievaar niet zo heel leuk... manlief vindt zo'n ooievaar die door de ruit knalt weg leuk (maar of dat bij ons voor kan?)

Iemand nog tips waar je slingers "hoera een zoon/dochter" kan halen?
    Heb ze tot nu toe alleen bij expo gezien... :rolleyes:

@JVtje, ben jij ook een vervent scrapper? Vriendinnen van mij ook, die kunnen uuuuuuuuren zoet er mee zijn :) Zelf ben ik niet zo'n crea-typje

@Katsas...heftig verhaal hoor. Kan me voorstellen dat het voor jullie beiden nu even een lastige periode is

14. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    haai.

Hier ook ff een ego berichtje, hou het niet zo goed bij wat er allemaal te antwoorden valt, hersens laten me in de steek..

weer een tijd niet gemaild, wel gelezen maar werd vaak afgeleid..

Ondertussen zit ik ook al weer bijna in wk 32 en moet zeggen dat ik het al best zat begin te worden.

Maagzuur speelt heel erg op en m'n buik zit behoorlijk in de weg.
    's nachts ook veel last van kramp in m'n kuiten, zoals ik hier vaker lees.
    Kreeg de ouderwetse tip om een stukje zeep onder je hoeslaken te leggen aan't voeteneind. En ik moet eerlijk zeggen. Het lijkt wel te helpen... "t is zeker minder geworden, maar nog niet weg.
    Met een eigenwijze peuter van bijna 3 jaar er bij, vind ik het deze x een stuk zwaarder dan m'n eerste zwangerschap... denk dat het komt omdat ik nu niet kan rusten wanneer er een vermoeidheids vlaag zich aandient en veel meer moet bukken e.d.

Nog 3 weekjes werken.
    Ondanks dat m'n bazin vorige week is bevallen, en m'n baas dus ook aan haar heeft gezien dat die laatste loodjes op werk soms best zwaar zijn, houdt hij er niet echt rekening mee.
    Ik was vanavond behoorlijk sacho, toen hij me na een zeer hectische avond, om allemaal k.u.t. klusjes nog rond liet hobbelen, die hij best zelf kon doen, terwijl hij best zag dat ik haast niet meer op m'n benen kon staan van vermoeidheid.. Eikel.
    Ik weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan, heb de nijging om hem de wind van voren te geven, maar denk aan de andere kant "laat maar", nog ff en ik kan met verlof...

Yoga is heerlijk, kijk er elke woensdag weer naar uit. Had dat nooit van me zelf verwacht. Maar zo'n 1 1/2 hr voor je zelf is echt genieten.

De bevallingstas is redelijk volledig ondertussen.
    Deze x ga ik maar bevallen in een oud overhemd van m'n man. dat kan ik tenminste open knopen en is wat langer als mijn t-shirts en blouses.
    Verder heb ik deze x wel aan versnaperingen voor m'n man gedacht, zoals mars repen e.d. Onze 1e x had hij op't nippertje het laatste broodje uit de kantine van het z.h.

Nest drang is nog steeds sterk aanwezig, maar moet het dan de volgende dag vaak weer bezuren met een futloze dag... ach toch maak ik er maar lekker gebruik van, want normaal gesproken ben ik niet zo'n ruimer.

We hebben nu een aantal gesprekken gehad met onze Doula en het klikt goed.
    v.a. 9 tm 16 mei ben ik met haar te zien op de lokale tv van gouda. Ze had daar een intervieuw en ze zocht een zwangere mamma die kon komen uitleggen waarom ze een Doula heeft genomen.
    Had er in eerste instantie niet zo'n zin in, met m'n neus op t.v. Maar achteraf was het toch wel leuk om te doen en zeker leuk om te bewaren voor later.

Las iets over waar je de jongen / meisje slingers kan halen? Bij ons gewoon bij de kantoor winkel (read shop) Heb ze ook bij de speelgoed winkel gezien en bij div. baby winkels uiteraard.

We zitten er aan te denken om het kraambed deze x in de woonkamer te zetten. Daar is meer ruimte, maar ook omdat ik ivm bekken instabiliteit na de bevalling veel op bed zal moeten liggen en m'n zoontje natuurlijk wél fijn in de woonkamer zal willen spelen. Ik vind het sneu voor hem als ik dan continu in m'n bed in de slaapkamer lig.
    Heeft iemand van jullie ervaring met het kraambed (bevalling zal zelf in het z.h. zijn) in de woonkamer.
    Goed of toch niet zo goed bevallen?

Groetjes

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Deentje, hopelijk lukt het slapen nu een beetje, en helpt de siroop.

Will, fijn om iets van je te horen. Ik zat toen straks toevallig aan je te denken.
    Lief dat Daisy cake heeft gebakken. Je hebt wel bakkertjes in huis of niet?

Lafo, bij ons in de buurt kun je die borden echt overal huren; bloemist, bouwmarkt, in de krant staan ook allemaal borden die je kunt kopen/huren van particulieren.
    Maar mannetje is er hiervan overtuigd dat hij er zelf 1 gaat maken. Ik ben benieuwd. ;)
    Ongelofelijk wat een stumpers daar bij die gordijnen zaak. Kan me voorstellen dat de hormonsters opspelen. ;)

Daphne, oooooh die tv shows vond ik ook helemaal geweldig. En wij waren voor Brigitte, daarom wilde we er perse naartoe.

Jvtje, haha hier ook een oud wijf. Mijn schoonzus heeft een hele sportieve auto, en ik kwam er net echt bijna niet meer uit. :(
    Wat betaal je voor dat geboortebord als ik vragen mag? En hoelang hebben jullie hem dan? Wij willen er natuurlijk ook 1 van Nijntje.
    Volgens mij hebben we wel dezelfde smaak, hihi.

Katje, echt super leuke foto's. Het ziet er echt schattig uit.
    Wij hebben een oranje dekentje voor in het wiegje, en bij de Ikea zijn ze mega goedkoop, en is echt een erg mooie kleur.

Evita was echt helemaal super!
    Vooral Brigitte natuurlijk. We hebben echt genoten. Ze hadden erg lekkere stoelen, maar toch lukt dat lange zitten niet echt meer.
    Dus nu maar mijn bedje in. Trusten!

X Neia

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland

daphne zie de volgende link
    http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... lspray.php

je mag het lang gebruiken !

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    meiden ik ga naar bedje toe. de visite is weer weg en ik ben moe.
    morgen een dagje vrij!

18. ooh dit is me nog nooit gebeurd... haha ik de eerste?

19. zoow net ff ontbijtje gemaakt!

arjen krijgt al minder moeite met zijn peniciline.. dus dat scheelt.. maar lekekr vind ie het niet! hij heeft nog heel iets verhoging 38 graden en is ook nog wel aardig sloom.. maar een stuk beter dan vrijdag!

hee loopt mijn banner niet door? ben nu toch 1 dagje verder.. anders schiet het echt niet op natuurlijk :p

jvtje wat vervelend dat ze je op je werk zo door laten lopen... sommige mensen denken toch alleen maar aan zichzelf :(

ikzelf heb vannacht wel redelijk geslapen.. 2x eruit geweest om nog ff een beetje siroop te nemen... want die stomme kriebels houden iedereen hier in huis wakker!

zo ga nu ff douchen en me aankleden.. en dan wu ik vandaag eens in het hus aan de gang! want er moet nog veel gebeuren hier.. en woensdag komen ze al voorinspectie houden :(

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wat een ONTZETTEND gaaf kamertje zeg!

Deel Deze Pagina