Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik was buiten uit m'n hemd aan het waaien.

En ik had het weer aan de stok met die hond die zo vervelend is sinds ik zwanger ben. Ze is er namelijk achter dat als ze gaat piepen ze d'r zin krijgt. Logisch, want dan zet ze buiten die keel open en zie je half Monnickendam kijken van: "Wat doet ze die hond aan?"

Dus nou elke keer als ze iets niet wil trekt ze die scheur open, ik loop echt voor lul. Weet niet hoelang ik dit rare gedoe nog volhou...

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nog wachtend op de kraamzorg.

En dolphin ook al beval je in april, je blijft toch een mei mama!
    :)

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    onsukkie je hebt heel wat te stellen met je beestenboel :)
    Hopelijk is het over 10 weken over met die onzin hihihi

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    En Buddy/deentje rustig aan doen hoor. Je bent nu ook al een poosje niet zo lekker!
    Laat je maar eens lekker verwennen! Straks word je hardstikke ziek.
    xxx

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    hahaha onsukkie, sorry moest even lachen om wat je typte.. :)

dankjewel anastacia, lief van je.. :D

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Moet eerlijk zeggen dat ik bang ben van niet... zit er echt een beetje over in. Ze was van de week een paar dagen bij m'n schoonmoeder en ik had gewoon echt zo'n: "pfff... gelukkig..." gevoel, dat is toch niet goed zeker. Maar ja, het is m'n man z'n hond (dat is ook het probleem, want ze accepteert me dus niet), en die vind dat het dus aan mij ligt. Hoewel ie nu eindelijk inziet dat ze écht rare dingen doet.

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als het zijn hond is.... dan moet hij haar toch eens wat beter gaan opvoeden ;)
    Straks met een baby erbij kun je dit toch ook niet hebben! Weet jij veel hoe ze zich dan gedraagt...
    Nou ja hoop er maar het beste van voor je!

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Yoehoe, vandaag 30 weken zwanger! :D :D :D Het voelt echt als een hele mijlpaal. Nooit gedacht dat ik dit zou halen.
    Evelien, jij ook GEFELICITEERD!

Fiona, werkse vandaag!

Anastasia, hoe was het gesprek met de kraamzorg?
    Jeetje en dan nog werken tot 8 uur, lijkt me erg zwaar. Succes!

Jvtje, mooi dat jij het voorwerk al hebt verricht voor het geboortebord. ;) Dan neem ik aan dat dat hier in de omgeving niet veel duurder zal zijn, ik zal volgende week eens gaan rond kijken.
    Leuk zeg de partneravond. Klinkt erg leerzaam voor de mannen.
    Wij kregen dus dat geld terug van de no-claim van CZ. En het wordt voor 1 april gestort. Dus misschien bij jullie ook wel.

Anna, oh meid ik heb zo met je te doen.
    Je hebt echt volkomen gelijk hoor. Zo'n feest met zoveel mensen is eigenlijk al teveel nu en dan heb je echt geen energie meer voor die honden hoor. Je ouders moeten dit echt begrijpen. Kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld en verdrietig bent. Omdat je van je ouders wel meer had verwacht. Maar ik neem aan dat ze wel bijdraaien hoor. Het is jouw huis!
    Kunnen ze de honden dan niet een dagje ergens onderbrengen? Zo moeilijk zou dat toch niet zijn.
    Probeer afleiding te zoeken meid, dit is niet goed voor je kindje.

Will, ah bah zo'n info avond, waarom is dat verplicht? Moeten allebei de ouders komen dan? Ik hoop dat je vandaag genoeg rust neemt, zodat je het volhoudt vanavond.
    GEFELICITEERD met je 31 weken!
    Ik heb de bevalling opgenomen, en ik ben nu al benieuwd. ;) Maar ik wil er ook echt niemand bij hebben hoor.

Dolphin, fijn dat alles goed was. En stiekum dus 1 a 2 weken erbij gesprokkeld. Ik ben benieuwd of jij de eerste zal zijn.

Deentje, doe rustig aan meid, en denk aan jezelf.

Witte reus, balen dat je modem kapot is, maar gelukkig heb je al een oplossing gevonden. ;)

Onsukkie, daar komt ze weer aan hoor met haar mooie buik! :D

Friendly, fijn dat jullie uit het kaartje zijn. Nu de naam nog.
    Super dat alles goed was bij de vk. Wat leuk zeg al die echo's!

Hier verschrikkelijk slecht geslapen. Waarschijnlijk door de combinatie van de misselijkheid en de storm. Bah, ik hoop dat het vannacht beter gaat.

X Neia

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    He deentje, doe maar lekker rustig aan dan ;)

Dolphin fijn die 2 weken, ons kindje loopt ook bijna 2 weken voor met zijn gewicht, maar bij ons gaan ze uit van de 11 weken echo die is het nauwkeurigst, bovendien weet ik zeker dat het nooit eerder kan zijn, eerder later.

Anastasia, fijn dat je toch met je man hebt kunnen praten. Ik heb ook zo'n man die ik bijna alles moet vragen, heb de hoop opgegeven dat dat nog gaat veranderen en vraag dus maar gewoon, hij doet het meestal wel, maar soms wat minder goed dan ik het zou doen. Ik hoop dat je bloeddruk zo blijft en dat het niet echt gaat doorzetten!
    Veel plezier met de kraamzorg.

Onsukkie, fijn dat je rugpijn weer weg is.

Will, ik heb ook de bevalling gezien, vond het ook veel te druk en ook te belastend voor de kinderen die erbij waren, zou ook niet mijn keus zijn en dan ook nog een cameraploeg, wel grappig dat het toch een jongen bleek te zijn ipv een meisje zoals de echo liet zien.

Frostieke, ik heb ook klachten 's nachts van rug en heupen, hier slaap ik gearmd met een voedingskussen, mannetje wordt er bijna jaloers van, hihi.

Fiona, pas wel op want je uitstekend buik vangt wel veel meer wind en ze voorspellen flinke rukwinden :)

Anna, je hebt groot gelijk meid, vind het nog knap dat je de verjaardag door laat gaan, ik ben zelf 24 maart jarig en heb nu al besloten om het alleen met familie te vieren, vrienden daar houd ik wel eends een leuk tuinfeest voor in de zomer. Ik vind mijn verjaardag toch nooit zo leuk, meer een verplicht nummer, en heb nu een goed excuus.
    Ik heb zelf ook wel eens een keer zoiets meegemaakt en heb de desbetreffende personen toen een alternatief gegeven en gezegs dat ze een andere dag die ons schikte wel welkm waren met de honden, misschien een idee?

Will, die ouderavond ik zou zegeen je hebt een prima excuus, je moet je rust houden dus je kunt niet, wil je man het niet alleen doen?

Meiden die bloeddrukklachten hebben, bij mij stijgt aan het eind mijn bloeddruk ook altijd, maar blijf altijd wel op 95 hangen, hopelijk bij jullie ook! Moest altijd wel in het zh bevallen daardoor want met 95 ben je net over de grens, maar gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging of zo!

De hik: mijn kleintje heeft ook niet vaak de hik, of ik voel het niet goed. Bij Tessa was dat veel vaker het geval.

Tjonge jullie hebben allemaal prijzige kaartjes, wij zoeken het liever goedkoper uit, hebben er ook zeker 100 nodig, misschien wel meer.

Ice, sorry ook niet aan de vk gedacht :oops: Fijn dat alles goed gaat en zeker een keurige bloeddruk.

Hannah, balen meid en nu maar goed je rust houden hoop dat alles goed komt en in iedergeval niet nog minder gaat worden. ik denk aan je.

Lafo, heb je al uitslag van je urine?

Jvtje, balen die pc problemen, hier is het ook nog niet helemaal goed, maarrrr .....internet werkt gelukkig wel.
    Leuk dat de partner avond goed is bevallen.

Hannnah wel balen dat je nu in het zh moet bevallen, maar gezien je klachten misschien wel het beste en zo op en neer worden gestuurd van gyn naar vk word je op den duur ook niet blij van, je weet nu wel waar je aan toe bent, is maar een schrale troost :cry:

Neia gefeliciteerd met je ( onze :) ) 30 weken!
    Jammer dat je lunch buiten de deur niet doorging maar het alternaatief klinkt ook erg gezellig en lekker!
    Fijn dat je je weer iets beter voelt, wel rustig aan blijven doen.

Daphne, klinkt ook leiuk jou uitje vrijdag, ik ga volgende week met 6 meiden winkel s'avonds in den bosch en daarna lekker ergens een hapje eten en wat drinken.

Onsukkie, leuk die echo, veel plezier.

Will 1800 gram lijkt me ook prima gewicht. zeker gezien jij nooit zulke grote kindjes op de wereld zet volgens mij.

Ruggeprik , ik twijffel nog, wil als het kan graag thuis bevallen deze keer, maar ga er maar van uit dat het weer niet lukt valt het ook niet tegen,maar als ik in het zh beval dan weet ik nog niet wat ik doe, ik zie wel tegen de pijn op, maar de vorige 2 keer heb ik het ook overleefd. Ben bang voor de ruggeprik zelf maar ook voor de verhalen die je hoort van inderdaad de hoofdpijn, en bij mijn schoonzus was hij net tehoog geplaatst en had ze het gevoel dat ze ging stikken, had haar longen aangetast waardoor ze niet kon ademen, of het gevoel had niet meer tekunnen ademen. Ook komt de stof bij je kindje, dus ik weet nog niet wat ik doe. Het is trouwens heel normaal dat je bij 8 a 9 cm gaat vragen om een ruggeprik, dan begin je op te raken de weeen doen steeds meer pijn maar je mag nog niet persen. Is ook de periode dat je soms de meest rare dingen uit gaat kramen die je van je zelf niet verwacht. Ik zij bv tegen de gyn, eruit nu of ik trap je eruit( ze deed een inwendig onderzoek was nogal pijnlijnk :oops: )

Patricia, lekker gegeten bij je schoonouders?
    Mooie foto's trouwens, zo duidelijk.

Frostieke mooi kaartje.

Leuk die meimamahyves, heb ook maar een de eerste wankele schreden op hyves gezet ;)

Onsukkie, ik had laatst ook een soortgelijk probleem met een kado voor familie, gewoon je zelf blijven en doen wat jullie vinden, dan maar boze gezichten, wij zijn er uiteindelijk wel uitgekomen gelukkig.

Friendly, kan me voorstellen dat een kleinere buik ook weer andere ongemakken kan geven!

Anastasia, ik bewonder jou wil en verantwoordelijkheidsgevoel om ondanks je bloeddruk en eiwitten toch je verlof te willen halen, chapeau. Pas wel goed op je zelf en je meisje, meid.

Onsukkie, sterkte met je nesteldrang.

Mijn ribben zijn ook zeer pijnlijk, vooral als ik lang rechtop moet zitten, had ik ook bij de vorige 2.

Friendly, fijn zo'n schoonmoeder met haar strijkhobby, weetje nu welke naam en kaartje?

Daphne, fijn dat het zo goed gaat en al bijna een week over je vorige mijlpaal!

Nu even over mezelf, heb een paar depri dagen gehad, veel ruzie met Erwin, kinderen die me steeds uitdagen en een enorme vermoeidheid, was n iet fijn, hopelijk gaat het nu weer beter, voel me wel iets vrolijker.Vandaar dat ik niet zoveel gereageerd heb hier, had niet zoveel zin.
    Ik moest trouwens vorige week ook naar de arbo, en deze keer was de arboarts totaal anders als de vorige keer, veel meer begripvol en vriendelijk, hij zei nb dat het in belgie ( hij is een belg) veel beter geregeld was, daar mag je als je in de zorg werkt vanaf dag 1 dat je weet dat je zwanger bent ,met verlof en na de bevalling mag je 5 maanden thuisblijven als je borstevoeding geeft, in totaal dus 14 maand thuis! Hij vond dat ook veel beter, ik zei waarom deed je dan de vorige keer zo moeilijk, gaf hij geen antwoord op.....
    Maar goed, hoef nu niet meer terug!

Nou hier houd ik het even bij, want tessa stinkt enorm, een schone luier nog, ze wil nog niks weten van het potje..... zucht.

groetjes Evelien.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Evelien, Den Bosch is mijn stadje :D (ben er geboren en getogen en mijn familie woont er nog)

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Eeen heel gezellige stad daphne!

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja, maar dat ziet hij dus niet. Hij is vreselijk inconsequent en daarom heeft ze een hekel aan mij, omdat ik wel consequent ben. Heb het er al zovaak over gehad, maar het verbetert niets...

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ neia: Denk elke keer dat die buik nooit meer lang kan duren voor die aan alle kanten striea krijgt, maar tot op heden blijft het weg!

14. will

will Niet meer actief

evelien, het kindje van daphne was 1800 gram, mijn kindje 1260 gram maar zal na een week toch wel wat gegroeid zijn.

mijn man kan natuurlijk alleen gaan met amy vanavond. maar dan komt het volgende en daar zijn we vorige week achter gekomen. we hebben 1 auto, de school is 45 km verderop en het ziekenhuis 100km. als er wat gebeurd, zeg ik krijg weeen dan is hier geen auto in de buurt. mijn man moet dan terugkomen 45km om mij op te halen en dan weer 100km naar het zh. dus het is handiger als ik mee ga want dan ben ik bij de auto.
    tja en dan die info avond, waarom die verplicht is weten we niet, het is dezelfde school er is geen keus ofzo. en dan wordt alles in het zweeds verteld, dat is de eerste 20 minuten nog niet zo erg maar dan gaat het toch echt langs me heen en kan ik het meeste niet meer volgen. probeer me nu erop te verheugen door te bedenken dat er heus wel koekjes bij de koffie zijn.

heb het over koekjes en krijg gelijk honger, haha

waait het echt zo hard in nederland?

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier is de kraamzorg intaker net weg.
    Ik krijg 49 uur kraamzorg. waarvan de eerste 4 dagen 8 uur dan nemen ze alles over ook het huishouden, de visite en het eten.Heb gevraagd om een ervaren verpleegkundige en dat zou ze proberen.
    Hoop dat het allemaal goed komt. maar ga er nu wel van uit.

Verder moet ik die bokaal de hele dag meezeulen, want als ik moet plassen moet ik het opvangen. Is me wel opgevallen dat ik wel veel plas, maar kleine beetjes... heb zeker al 5 glazen gedronken en pas 300cc geplast.. dus even in de gaten houden..
    Ben benieuwd.
    Morgen dus weer naar het ziekenhuis voor CTG en controle en hopelijk kan ik daarna weer naar de VK.

Meiden ik ga me klaarmaken voor mijn werk, hoop rond 20.30 thuis te zijn, of eerder als het lukt misschien kom ik dan nog even buurten.

Sorry voor het ego berichtje!
    xx

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Zo Evelien dat is een heel verhaal.
    Klinkt alsof je verschrikkelijk zware dagen hebt gehad. :cry: Hopelijk gaat het nu wat beter.
    Lijkt me zo moeilijk om zwanger te zijn, terwijl je al kindjes hebt rondlopen.
    Hihi die opmerkingen naar de gyn toe kan ik me goed voorstellen. Toen ik een eker met niersteenaanvallen op de 1e hulp kwam te liggen, heb ik alles bij elkaar geschreeuwd en iedereen uitgescholden totdat ik een morfine spuit kreeg. :oops: Ach ja hoort er vast bij.
    Fijn dat de arbo arts nu wel aardiger was. Gelukkig heb je het nu gehad. Ik moet dinsdag nog.

Onsukkie, geniet er maar van. Ik hoop ook echt voor je dat het zo blijft. Echt prachtig. Ik heb me net weer helemaal ingesmeerd. :(

Will, inderdaad slimme keus om dichtbij de auto te blijven. Dat moet ook wel, je weet nooit natuurlijk.
    En ja koekjes maken alles goed natuurlijk. ;)
    Het waait hier echt ontzettend hard. En ik ga zo nog boodschapjes doen. Hopelijk waai ik niet weg. :(

Anastasia, dat klinkt erg goed van de kraamzorg.
    Weet iemand hoe het zit als je bijvoorbeeld 3 a 4 dgn in het zh moet liggen? Krijg je dan de 1e dag wel 8 uur? En daarna dan minder, tot de 8e dag na de bevalling?

X Neia

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Will, sorry had het gewicht verwisselt met daphne, maar ik bedoelde wel jou gewicht. Mijn kleintje was 1300 gram, maar ligt 2 weken voor, jij bent een week verder, dus dan is bijna 1300gram niet dramatisch in iedergeval!
    Als je je niet goed voelt dan gewoon samen thuisblijven, de omstandigheden zijn ernaar, desnoods vertellen ze jullie maar even telefonisch waar het gesprek over ging.

Neia was inderdaad niet prettig, zullen mijn hormonsters wel geweest zijn in combinatie met de drukte van de afgelopen weken.

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @anastasia, werk ze.

@ ons ukkie, vervelend van je man zijn hond. wij hebben zelf 2 poezen dus kan je helaas geen tips geven.

@will. jah hier waait het echt heel erg hard. mijn vriend in chauffeur en die smste me al dat waar hij is echt slecht weer is. op de snel wegen zijn al vrachtwagens gekanteld door de wind.
    dus hoop dat hij niet al te laat thuis komt.

voelen jullie ook hoe de kleine ligt?

19. will

will Niet meer actief

evelien, kinderen die je uitdagen, ik heb er ook 2.
    ik zat me van het weekend al af te vragen of niet gewoon minder van ze kan hebben. vooral Daisy kan er wat van en dan vooral als er iemand is of als ik met mijn moeder aan de telefoon zit. en amy die doet het op een andere manier, die is op het ogenblik de luiheid zelf. je kent het wel, mam mag ik wat drinken, ja pak maar wat, ben even bezig, kom maar waar is je glas, hier, kan je hem even brengen, laat dan maar ik hoef al niet meer. pffff

deentje, het wil maar niet opknappen he. doe lekker rustig hoor.

onsukkie flinke buik ook, de mijne is een beetje hetzelfde allen heb ik wel een heel plattegrond erop.

geboorte kaartje zijn klaar om te printen maar kan pas als de baby er is. heb 50 nederlandse nodig en 30 zweedse maar daar zit ik nog een beetje mee te stoeien, tekst klopt wel maar klinkt niet lekker.

ga een tukkie doen.

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij gaan vrijdag of zaterdag het kaartje officieel bestellen, dan is die shop open. We weten wel alw at we willen en wat erop moet, dus het is echt nog een formaliteit.

Deel Deze Pagina