Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hallo meiden,

Hier in eerste instantie ook een dramanacht. Tot 6 uur wakker gelegen maar heb uiteindelijk toch nog daarna tot 11 uur geslapen...
    Ben redelijk opgestaan nu.....Voel me redelijk, wel hoofdpijn, dikke voeten en sterretjes maar alles is een beetje bezonken nu.
    Ik wilde echt graag thuis bevallen maar goed dat kan nu eenmaal niet. We gaan dus gewoon voor het ziekenhuis......
    Ga binnenkort naar voorlichtingsavond daar.
    Het is wel gek dat ik nu het ziekenhuis moet bellen als er iets is ipv de vk...Ik heb daar volgende week nog een afspraak om het af te sluiten.....
    Nu hang hier dus een lijst met belangrijke telnr's van het ziekenhuis ipv de vk.
    En nu moet ik echt wel een ziekenhuistas maken ;)
    Weet eigenlijk niet of ik het gezegd had maar ze hebben gisteren meteen naar de placenta gekeken en die was voor de uitgang weg, lag er nu 5 cm boven dus dat levert geen gevaar meer op voor een natuurlijke bevalling, dus daar was ik wel blij mee!
    Nu moet eigenwijsje maar weer met koppie goed gaan liggen.....
    Oh de gynaecoloog had trouwens gezegd dat het zeer waarschijnlijk is dat ik de 40 weken niet ga halen....We gaan er voor om de 37 weken te halen.....

Anastacia: hier ook 49 uur, alleen was het zo druk bij de kraamzorg rond mei dat ze er maar 40 echt konden garanderen. En het wordt ook afhankelijk straks hoe lang ik in het ziekenhuis blijf voor de kraamzorg.
    Hopelijk bij jou alles goed morgen en lekker terug naar de vk!

Anna: knuf meid! Je weet al hoe ik er over denk wat betreft je ouders...Hopelijk helpt het shoppen een beetje.... ;)

Ice: wow je meis al ingedaald! Super zeg

Dolphin: je ventje heeft het in ieder geval goed bij mama...Ben benieuwd dan..

Will: ook jij rustig aan hoor!

Neia: ook al zo'n drama nacht.........blegh zeg...Vandaag maar rustig aan dan! De dagen dat je in ziekenhuis ligt gaan af van je kraamzorg uren.
    Dus als je bijv 4 dagen in zkh ligt en je op 5de dag naar huis gaat heb je nog recht op max 3 dagen kraamzorg, hoeveel uur dat zal zijn dat wordt door kraambureau bepaald.

Evelien: pff niet makkelijk allemaal zeg...Hou je rustig ;)

Onsukkie: mooie buik! En nog streeploos..houden zo...

Mensen met weekje erbij, gefeliciteerd!

Ruggenprik: ik wil het liefst zonder bevallen, wil alles bewust meemaken van de bevalling, alleen in nood zou ik er eentje willen....

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja heel duidelijk..
    voetjes en ruggetje voel ik heel duidelijk en de vk zei ook dat ik het goed had hoe hij lag.

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb net met een hoop gekreun en gesteun m'n teennagels weten te knippen. Haha. Zit er niet echt op te wachten dat iemand aan m'n tenen gaat zitten, dus hopelijk red ik het tot de geboorte. Hihi.

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @dolphin, vind dat zo'n leuk maar gek gevoel.

@onsukkie. hihihi.. daar heb ik nog geen last van dat ik daar niet meer bij kom. wel heb ik binnen kort met scheren hulp nodig.

pfff heb het gevoel alsof er een baksteen aan mijn hoofd zit zo'n zware kop heb ik. ik ben nog nooit zoveel verkouden geweest sinds ik zwanger ben.. grrrr

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb ik ook, telkens als de verkoudheid over is begint ie weer opnieuw... ontzettend vervelend!

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Witte reus: klinkt bekend. Ben ook om de haverklap verkouden. Toch heb ik wel het idee dat het minder doorzet als anders. Normaal had ik dit jaar minimaal al 1x bronchitus gehad moeten hebben, maar dat is me nu bespaard gebleven ;)
    Had geen zin in brood smeren, was te chagerijnig van het slechte weer. Nu maar een bordje yoghurt met muesli gehad. (wilde flensjes, lekker warm, maar was me teveel werk...)
    Ben zelf nog wat aan het knutselen voor het geboortekaartje. Misschien kom ik onderweg nog wat leuke teksten tegen.
    Borsten zijn ook weer giga-irritant, volgens mij ben ik ook een van de weinigen waar die dingen echt nog geen centimeter gegroeid zijn (okee, das erfelijk bepaald, mijn moeder had het netzo en na de bevalling waren ze ineens heeeeel erg aanwezig ;) )

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hihihih gelukkig ben ik niet de enigste die er last van heeft. alleen als jullie er ook last van hebben hebben jullie ook wel een wondermiddel ertegen?!

ik kan de enveloppe en een proef druk al ophalen maar aangezien het zo'n bagger weer is en ik me klote voel blijf ik lekker binnen.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Evelien en Will, volgens mij wordt het hier nog een zwaargewicht hihihi ipv een minimeisje :D

Hannah, ik wil juist de bevalling het liefste overslaan. En als ze hier mij geen 69 uur kunnen bieden ivm bezetting krijg ik een vergoeding van het VGZ (dat zou lekker zijn hihihi)

neia, ze halen er per ziekenhuisdag 8 uur van de kraamzorg af.

Anna, ik vind niet dat je ouders van hun probleem jouw probleem mogen maken. Mijn ouders hebben ook een hondje (eerst nog 2) en die willen ze het liefst naar ons meenemen, dan hoeft er niemand op te passen (is nogal blafhondje). We hebben het uitgeprobeerd maar gaat gewoon niet goed samen met onze katten. Dus het hondje mag/kan niet meer mee. Zij maken er geen probleem van gelukkig.
    Maar ja.. ik ben wel van mening dat je ouders voor die honden hebben gekozen en niet jullie. En op een verjaardag is het sowieso al lastig om honden erbij te hebben. Het enige wat ze kunnen doen is ze in de auto laten, maar ja... dat is ook niet echt gezellig voor de honden. (En dat is een oplossing waar ze zelf maar over na moeten denken).
    Ik vind het trouwens wel erg dat ze je hier nu mee opzadelen, denk dat ze ook de ernst niet in zien van hoge bloeddruk.

Onsukkie, normaal vinden honden het toch juist prettig als ze weten waar ze aan toe zijn? Dus juist het concequente is prettig (krijg je ook een leukere hond door... hmmm geldt volgens mij ook voor kinderen hihihihi)

Deentje, doe lekker rustig aan. Denk eerst aan jezelf en dan pas aan de rest en dan pas aan ons!

Anastasia... laat je man eens kijken op de site van Sam. Vanaf 9 december van mijn zwangerschap (is 2006) en dan eventueel de rest.... Dan ziet ie de gevolgen van een zwangerschapsvergiftiging en de reden waarom het zo belangrijk is dat je rustig aan moet doen. Juist om het te voorkomen! En mannen zien idd qua viezigheid een helehoop niet wat vrouwen wel zien, en dat is niet eens onwil.

En wie d'r man was van het schoonmaken, maar dan van het net niet helemaal? (dus de stoelen niet wegschuiven bij het stofzuigen)...
    Ik zou zeggen, het is maar tijdelijk. Laat hem lekker zijn gang gaan. Dan maar niet helemaal zoals het hoort. Hij doet in ieder geval zijn best!

Wittereus er is geen wondermiddel tegen de verkoudheid. Ik weet wel waarom het bij mij niet doorzet.. ik gebruik illegaal neusspray om mijn neus open te houden. En daardoor word ik dus niet verkouden. (Maar ja.. nu moet ik weer van die neusspray zien af te komen, en dat is niet makkelijk)

Hier net toch lekker naar het winkelcentrum gewandeld. Heel gek, ik ben best lui van mezelf maar sinds Sam thuis is ga ik bijna elke dag dat stukje wandelen. Hoort er voor mij helemaal bij dat beetje beweging. Werd niet weggeblazen, vond de wind harder klinken dan aanvoelen.

nou ik ga eens even kijken of er iets op tv is voor mij:D (denk het niet)

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hoi hoi meiden,

will ik heb de bevalling ook gezien en idd ik wil ook niemand bij mijn bevalling alleen mijn mannetje dan die moet er bij zijn hahaha....

verder wel bij gelezen maar bijna alles al weer vergeten... :oops:
    wij hebben het proefdrukje nog niet maar ook dt zal wel niet zolang meer duren denk ik

verder voel ik me wel aardig ok behalve op mijn rug na...en ben s`middags na het eten erg moe en dan ga ik meestal ff lekker op de bank liggen en dan knapt het daarna ook wel weer op....verder niet veel te melden....

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    o ja, Evelien, ik wil dus ook niet van die dure kaartjes... maar dat zijn helaas diegene die ik het leukste vind. Dus ik ben verder aan het neuzen hihihi

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Kaartje wat wij nu hebben uitgekozen kost 'maar' 1euro per stuk incl btw. Maar met drukkosten etc zitten we nog op ruim 2,5 euro per kaart. Denk dat we tussen de 65 en 75 kaarten nodig hebben...
    Ben nu zelf een kaartje aan het maken op internet, lijkt ook erg leuk... ga ik toch weer van twijfelen haha

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Friendly, je moet wel die 2,50 aanhouden hihihi. Helaas gaat het stiekem zo snel in de papieren lopen!

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    over dure kaarten. de kaarten die mijn vriend en ik als 1e het leukst vonden kosten 1.58 ps. en dat is excl btw en druk kosten enz. en toen kwam ik er ook nog achter dat ik ze helemaal zelf in mekaar moest zetten. toen hebben we ons maar bedacht, nu is het 1.21 ps inclu btw. wat ze toch allemaal vragen voor kaarten. soms vind ik het echt belachelijk.

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wij hebben er ook heel erg op gelet dat we niet nog met nawerk zitten van plakken of in elkaar zetten. Er is een kaartje wat we echt helemaal super vinden, maar dan moeten we dus na de geboorte eerst nog scheuren, knippen, plakken etc en ik denk dat we daar geen van twee op dat moment behoefte aan hebben. Helaas voor dat kaartje dus.
    Idd Daphne, de drukkosten en de postzegels kosten bij ons ook ruim meer dan de kaartjes....

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo alles bijgelzen iedereen met een week erbij gefeli ! we ziiten bijna allemaal in de 30 weken in moet nog anderhalve week wachten
    dolpin het komt voor jouw wel heel dichtbij zo!
    nou ga ff tukkie doen doeii

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemiddag :D

@ Anastacia ohhhhhhhh sorry blond he :oops:
    Werk ze vandaag, wel weer een lange dag zeg :(

@ Ice zo nu al ingedaald, perfect joh! Je hebt nu al een heel voorbeeldig kind :D
    Mooie bloeddruk ook krouwens, en volgens de vk heb ik ook goede buikspieren :-s
    Die steken zijn nu weer weg echt heel vaak, heb wel eens krampen maa dan moet ik echt naar het toilet ;)
    Ik zal het morgen wel horen als ik naar de vk moet.

@ Neia er is altijd reden voor taart ;)
    Vanmorgen al een stukje op een van m'n collega's was jarig.

@ Jvtje lijkt me echt lachen partner puf avond ik moet in april, ik denk alleen dat ik echt de slappe lach krijg van m'n man want die zit nu al met een lelijk gezicht naar me te kijken als we het er over hebben :)

@ Anna heb zelf ook een hond en volgende week zaterdag vieren we onze verjaardagen maar zelfs m'n eigen hond parkeer ik mooi even ergens anders, veels te druk allemaal. Hier ook tegen de 30 man, vraag me uberhaupt af waar ik ze kwijt moet :|
    Ik hoop dat de ruzie snel wordt bijgelegd.
    Ik ga straks ook ff naar intratuin :D

@ Fiona :) wij blijven idd met beide beentjes op de grond en je haar hoef je ook niet te doen heeft geen nut, ben net buiten geweest en m'n haar ziet eruit als een vogelnestje :rolleyes:

@ Dolphin zo dat schiet dan wel op voor je, je bent denk ik dan de eerste van ons die gat bevallen :D

@ Will ik vind elk iemand buiten mijn man en de vk al te veel dus... ;)

@ Deentje jeetje meid vervelend ik ken het gevoel, doe maar rustig aan.

@ Evelien ben niet meer gegaan het is alweer over :D

@ Witte reus welcome back ;)

@ Hannah jij ook al eerder dus waar baseren ze dat op vanwege je bloeddruk, gaan ze het dan eerder halen of zien ze nu al dat de beeb zich aan het voorbereiden is?

@ Friendly hier ook nog steeds een B cup net als eerst.

Proefdruk is binnen van het geboortekaartje, echt helemaal leuk.
    Alleen meiden heb net m'n man gebeld en die is net binnen gekomen er is weer eens een mega grote spin in m'n huis en zelfs mijn man durft het niet weg te halen dus nu komt straks m'n schoonmoeder en gaan ze hem samen weghalen helluppppppp ik ben echt bang.
    Dit is natuurlijk weer een broer van die andere of het vrouwetje en heb ik echt een zwarte spinnen plaag :( :( :( :( :( :(
    Ik hou hem ook geen seconde uit het oog :rolleyes:
    Hij is iets van 7 cm groot!

Tot straks ik ga onderduiken

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Succes met de spin in de gaten houden lafo... brrr moet er ook echt niks van hebben!
    Ga denk ik ook maar ff een uurtje plat op de bank, best wel een beetje moe...

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lafo, ik zou echt niet wachten, ik zou iets pakken waar ik mee kan meppen en dan heeeeeel hard slaan. (oke, jammer dan van de plek op de muur maar dat beest moet hier dan wel dood!)

Taart hahhaa... wij gingen Sam maandag ophalen en man had zin in taart. Dus wij hadden taart.
    En vandaag had ie weer zin in taart (ik dacht dat ik zwanger was.....) dus hebben we weer taart hihihi. En voor mezelf stiekem twee stukkies gehaald, de appel is al op, dan heb ik nog rijst, en die zal ik wel moeten delen met mijn dochter hahahahaha.

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Stomme vk heb ik... schrijft ze wel op de zwangerschapskaart dat het hoofdje al deels ingedaald is, maar vertelt ze dat niet. Heb ook nog nooit zo'n snelle controle gehad... Had het trouwens wel verwacht (ook al is het erg vroeg) maar uk ligt echt constant in zn voorkeurshouding en heb 2x zoveel harde buiken achter elkaar gehad dat ik echt aan indalingsweeen dacht (de docente van de zwangerschapsgym dacht het ook aan mijn beschrijving te horen). Dus kijk er niet van op, vind alleen dat de vk het wel ff had mogen melden. Enige wat ze wel gemeld heeft is dat de bm idd erg hoog zit en niet veel hoger meer kan komen. Ze vond het wel wonderbaarlijk dat ik weinig last had van maagzuur, en dus niet zo gek dat ik aankwam met mn blauwe-ribben gevoel.

20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Je mag dat laatste stuk ook wel met mij delen hoor Daphne :D Heb ook zin in alles wat niet in huis is, en absoluut geen zin om naar de supermarkt te gaan in dit weer. Heb alleen nog wat spekjes liggen, de paaseitjes zijn al op (op de pure na).

Deel Deze Pagina