onsukkie, ik wou even zeggen dat neit elke fleece deken geschikt ios voor de baby. ivm de warmte en aflaten... t is maar een tipje
meiden ff een hele stomme vraag maar wanneer moet je nou je kindje in bad doen savonds of smorgens? savonds heb je er alle tijd voor maar kan me voorstellen als je weer gaat werken dat het sochtend wat sneller moet allemaal maar het is toch ook weer zo dat sochtends wanneer ze de hele nacht in de luier ligt het lekker fris is als ze smorgens wast? en doe je dat elke dag of een paar keer? ik ben echt zo blond ben zo onzeker in 1x kan ik het allemaal wel? maak me over de raarste dingen in 1x druk me man is net al weggevlogen voor me hij kon het niet meer aanhoren
Neej je bent zeker nie de enige. Hier ook heelemotioneel. Maar jank zowiezo snelom alles voor wie dat nog nie had gemerkt hihi! Snap ook nie dat sommige ouders dr zo koelbloedig bijliggen hihi! En ehm..... ik heb maar 6 burritos hihi, anders had ik ze natuurlijk graag gebracht in dit weer
Fiona, dat moet je zelf weten , soms moet je het een beetje op je kindje afstemmen, bijv als je ze 's avonds niet goed wakker kunt krijgen voor de voeding wil een badje wel eens helpen, of juist weer om slaperig te maken. Tegenwoordig( tenminste bij Tessa) adviseren ze om het niet meer elke dag te doen maar om de dag of om de 2 dagen. Het schijnt dat heel veel kindjes een te droogf huidje krijgen van al dat gebadder. Ik bad altijd 's avonds komt beter uit met de andere kids en het naar school brengen of ik bad als de kids op school zijn. Anna, hier ben ik ook blij dat we over alles kunnen praten. Het is een poosje even spaanend geweest ( rondom danjo) maar ook daar zijn we goed uitgekomen. Ik merk aan iedereen dat we voelen dat we dichter bij mei komen we beginnen al een beetje terug te kijken, stelletje sentimentelen dat we zijn hihi. Mamamain, ik word ook wel eens ontroerd bij de vkpraktijk hoor, volgens mij iedereen wel. Hoor het regelmatig. By the way wij hebben tussen de middag al warm gegeten, tomatensoep voor mij en pannekoeken voor de meiden. Erwin eet vandaag niet thuis ik dacht lekker makkelijk en dan ben ik er maar vanaf. Kim had een vriendinnetje en voor haar was het dus ook feest
Lijken me allemaalvolledig normale vragen Fiona. Je kunt het zo doen als jij wil! Bovendien hoeft je kindje niet elke dag in bad! Een washandje dr om toe en je kindje kan de dag weer door! Wel denk ik dat je de kleine in het begin maar wat graag in bad doet! En alsde kraamverzorgster er is zal dat ws sorgens gebeuren. In het begin zal het even wennen zijn maar je ontwikkeld vast snel je eigen manier die je prima zal bevallen! Komt helemaal goed!
Nee, ik weet het, maar het is enkel voor in de maxicosi, dus zal alleen gaan tussen de auto & huis en tussen de auto & waar-we-heen-gaan. Ga hem niet op de kinderwagen gebruiken of wat dan ook. En in de auto hoeft ie ook niet in z'n fleecepakket te blijven liggen.
Ja ik kreeg vandaag ook de babyfoon binnen. Gaaf ding met een camera bij de Conrad, vrienden van ons hebben die, met zwart/wit beeld, pak ik dat ding uit is het kleur! Gaaf man!
Pfff... ik had niet aan die zak perzik-snoepjes moeten beginnen, heb me een last van m'n maag nu... *zucht*
@evelien: Idd dat was even spannend. Raar de zw schap is nog nie eens voorbij en nu al kijken we terug!
dankje meiden wist het gewoon ff allemaal niet meer zit ook al een paar weken niet zo lekker in me vel veel gezeik met me ouders ook! soms wordt ik zwetend wakker omdat ik dan zon strijd met ze voer in me slaap dan ben ik helmaal hisyrisch en schreeuw ik snappen jullie me dan niet ect ect kortom me moeder en laat staan me vader tonen weinig intresse in me hebben ze altijd al gedaan als hun wereldje maar door blijft draaien me pa die altijd zielig aant doen is omdat die me vriend helmaal afbrand als die hier is en na een paar biertjes die die inmiddels ook niet meer hier mag kan me me vriend zich nog net inhouden voor mij zegt die de meeste rare dingen ook dat die het belachelijk vindt dat ik moet werken als de baby er is bla bla bla en dan zegt die een paar weken geleden mag ik weer binnen komen bij jullie? arrgggggghhhh ja dat mag je en ik zie hem nu al een 4 aantal maanden niet meer en me moeder heeft ook overal een excuus voor en die lijkt het leuker te vinden dat me nicht zwanger is dan dat zij voor het eerst oma wordt van haar kleinkind geeft ze me een kadootje voor de baby van me zusje zeg ik nog weet ze dat dat je mij dit geeft ? jaa hoor zegt ze bedank ik me zusje zegt ze huh heeft mama dat gegeven dan? was dus niet de bedoeling ! dus weer gezeik en zo gaat het maar door en door en door ik trek het afentoe echt niet meer me man die dwars is omdat er een paar dingen niet willen lukken en zo kan ik nog wel ff doorgaan morgen naar de VK en kijken wat zei zegt ze dacht ook al de vorige keer aan stress mischien heeft ze toch gelijk dat daar me klachten van komen
Fiona, ik badder Sam maar 1x in de week (en nu soms 2x) dit ivm eczeem. Maar om de twee dagen is goed genoeg (en nog niet eens nodig als er geen vieze dingen zijn gebeurd) en je moet idd kijken hoe het uit gaat komen. Heb je een kindje die wat moeilijker in slaap komt, dan lekker 's avonds (of als het jouw gewoon beter uitkomt). Maar 's ochtends een lekker badder moment is vaak ook gezellig En misschien ga je wel samen badderen/douchen. Evelien, ik ben toch ook wel blij dat het hier gewoon over "onzin" kan gaan. Gewoon gezellig. Ik denk dat ik anders hier geen buddy had hoeven te hebben hoor. Dan is het zo afstandelijk, terwijl het juist leuk is om elkaar te leren kennen. En ja, soms is het hard aanpoten om bij te lezen, maar als je een keer (of vaker) niet op mensen reageert is het hier ook niet erg. Fiona, lastige situatie hoor. Want aan de ene kant denk ik dat je het moet uitpraten, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat in jullie geval wel zin heeft. En dan is het meer een kwestie van accepteren dat het niet helemaal gaat zoals jij je had voorgesteld, en gewoon je eigen leven verder leiden zoals jij dat wilt. En je ouders gewoon je ouders laten zijn, en wat gevoelsmatig afstand nemen (dat is heel moeilijk). Dus wel contact houden, maar gewoon proberen dat het je minder raakt. (En dit is mij dus alleen gelukt met psych, ivm problemen van mijn vader die mijn problemen werden omdat ik me er druk over maakte)
@Fiona: Idd dat klinkt ook als alles wat je er net niet bijkunt en wilt hebben. Bah! Probeer je een beetje goed op jezelf te passen? Jij en de kleine zijn belangrijker! en het komt met jou en de kleine straks helemaal goed! Logisch dat je af en toe in de stress schiet bij alles wat er gaat komen1 Denk dat we daaromook 9 maanden zwanger zijn! kunnen we ons op alle fronten goed voorbereiden......
Hallo meiden, ik ben terug van mijn klungel boodschappen doen. Jeetje ik heb 2,5 uur door het dorp geslenteld. Was erg leuk, zo alleen erop uit, maar ik waggel echt nu hoor. Moet wel zeggen dat ik kapot ben. maar ik heb alles wat ik moest hebben; eten voor vanavond, foto's die ik op kon halen, lakentje voor het wiegje, lampen, nieuwe schoenen , opbergdoos voor op zolder, maatbeker, shampoo etc, rennies en nog veel meer. Ik ben dus flink bezig geweest. Ook nog naar het tuincentrum gereden om een bon te halen voor een collega waar ik vrijdag heen ga om het nieuwe huis te bekijken. En ik heb een heel leuk roze pyama jurkje gevonden bij de Hema voor de bevalling, met een slipje erbij. Zag er erg leuk uit, echt iets wat ik zocht, vanavond maar even aanpassen of het ook staat. Is dan jammer als ik het weg moet gooien, was toch niet zo duur, maar ik wil er wel redelijk bijliggen als het bijvoorbeeld 24 uur duurt ofzo. Daarnaast nog even bij mijn ouders op de thee geweest. En ook gelijk langs mijn schoonouders gegaan. Zo, ik ben kapot. Hoezo logisch? Eens even kijken of ik nog alles bij kan lezen, want er is echt veel gekletst vanmiddag. X Neia
Zo ben weer terug van m'n schuiladres Moest ff naar de bank en naar intratuin heb gewacht tot m'n schoonmoeder kwam, aangewezen en weggevlogen. Wat een held van een man heb ik ook die durft dus ook niks zitten we met z'n tweeen te gillen Notabene m'n schoonmoeder die dat vieze beest moet weghalen, ben er niet bij geweest want als dat beest op de grond komt dan word ik echt gek. Dus m'n man belde op in de auto dat ie weg is, ik zeg oh wee als je liegt en dat ie ergens onder een kast is, maar hij zweert hoog en laag dat ie echt weg is, sorry meiden maar heb echt angst voor spinnen en zeker zulke zwarte harige exemplaren. @ Daphne kapot slaan durf ik niet eens en bah al die vlekken brrrrrr Optie waar m'n man mee kwam was opzuigen maar dan zit ie in m'n stofzuigerzak Nu netjes met een groot glas gepakt, hij viel wel op de grond eerst ieeeek @ Mariska draaipogingen doen ze bij 36 weken (idd Daphne) collega van me heeft het verleden week gehad en met succes alleen heeft ze nu vol continu weeen en wordt de baby maandag gehaald. @ Anna ben ook net terug van de intratuin moest een grote gieter hebben en wat hondenspullen en oh ja mezenbollen heb ik ook gekocht. Voor m'n hond een schattige halsband met lijn in limegroen was in de aanbieding kon het niet laten liggen Alleen het is te groot, moet ff wat gaatjes bij laten maken. @ Witte reus mmmmm frietjes, hier caesar salad met sate. Ik eet alleen omdat ik straks moet gymen en als ik op m'n man moet wachten dan zit m'n eten halverwege en dan moet ik al weg. Net als de vorige keer dan zit dat eten opeens in m'n huig bij iedere rek en strek oefening. Hier ook een verloskundige praktijk volgens mij heb ik ze niet eens allemaal gezien, wel jammer je bouwt niet echt een band op en sta soms ook zo weer buiten hooguit 10 minuutjes terwijl ikzelf altijd moet wachten daar Ja Jack Russels zijn heus niet zo druk hoor (ahum) heb er zelf ook een en de telt soms voor 10 zeker als er visite is @ Evelien ja paar maanden geleden heeft m'n man er al eentje vermoord, dit was dus z'n ega hoop niet dat ie overal eitjes gelegd heeft Nou meiden gaat lekker met de ouders hmmmmm ben blij dat ik niet zoveel gezeik met ze heb als ik jullie verhalen zo lees zou ik echt in woede uitbarsten (ben toch de laatste tijd licht ontvlambaar) Ga ff de hond uitlaten
Fiona, balen zeg meid. He vervelend al die ouders en schoonouders. Juist bij zo´n eerste zwangerschap wil je dat met je moeder delen en het is een gemis als dat niet goed lukt. Vind het rot voor je. Heb je al eens geprobeerd om het met haar te bespreken, in de trant van ik mis je, wil het graag met je delen, dus niet een te negatieve lading de eerste keer, misschien helpt het als ze jou behoefte daarin ziet. In iedergeval veel sterkte , probber het een beetje los telaten, stress is niet goed, maar makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het! Groetjes Evelien
Same here! Toch heb ik me wel evenover een drempel wat betreft persoonlijke dingenmoeten zetten Aan de ene kant is de anonimiteit heel fijn en aan deandere kant is het heel fijn dat je eenband opbouwt en met elkaar meeleeft. Dat je juist hier dingen kwijt kunt als je wat dwars zit. Ik ben er dus blijer mee dat we het over alles kunnen hebben! Wat betreft de gezinssituaties merk ik steeds meer dat er echt overal wel iets is. Heb het gevoel dat nu ik zwanger ben ik ook veel nadenk over alles wat er in het verleden is gebeurd en heel erg probeer mn eigen plek te creeeren. Afstand neem en me richt op mijn eigen gezinnetje straks! Mijn moeder heeft altijd een grote invloed gehad en op 1 of andere manier kan ze nie zo goed loslaten. Zeker niet nu ik zwanger ben en 150 kilometer verderop woon. Merk ook wel dat er een generatieverschil inzit. zij heeft nooit grenzen aangegeven bij haar ouders, altijd alles getollereerd. Daarom vind ze het wel heel lastig en vervelend dat ik wel mn mond opentrek en dat ze dan de deksel op dr neus krijgt!
En natuurlijk alles zelf getild! Foei! Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd ook naar je pyama jurkje, ben helemaal fan van de hema! Laat je even weten hoe het staat? En wellicht als het leuk is dan houd ik me aanbevolen voor een iets uitgebreidere beschrijving hihi! ( dan moet ik ook even naar de hema! ) Jij straks lekker met de voetjes op de bank! Kan ze hebben!
even snel een berichtje, net flnk wat pagina's doorgelezen, maar het meeste is niet echt blijven hangen :S zwangesrchapsdementie ofzo? Gister info-bijeenkomst in het ziekenhuis gehad, vandaag te lang doorgegaan met werken, kortom; tijd dat ik plat ga. Maar ik ben ook wel miss eigenwijs en was dus bezig met belastingdienst, ik iets verkeerd verwijderd en dus een probleem. grrrr nou ja, nu maar echt op de bank hangen!