Anna, ik denk dat dat heel natuurlijk is, je gaat zelf moeder worden en daarbij komt heel wat los, riekje boswijk heeft daar een heel mooi boek ) vind ik' over geschreven het heet de geboorte van moeder en kind. En dat jij wel je grenzen aan geeft en niet met je moeder meegaat is heel belangrijk, anders doorbreek je geen cirkels en houd je een situatie in stand, het is later ook een goede les en voorbeeld voor je kinderen!
@Lafo: wat fijn dat de spin weg is! ik zou ook geen oog dicht doen bah! Ik help je duimen dat er geen eitjes zijn gelegd! maar dat zal echt wel nie! Je hebt vast het mannetje gekild voordat ie er ook maar aan kon denken omhet vrouwtje te bevruchten"! Zo te horen ben je goed geslaagd bij de intrtuin. Altijd leuk om rond te struinen! Eetsmakelijk zodadelijk! kan me voorstellen dat je liever nu wat eet! Wat betreft de ouders en ontvlambaarheid: sindsik nie meerwerken volledig thuis moest blijen om het rustiger aan te doen merk ik dat ik minder ontvlambaar ben, alleen kan ik dit soort situaties er echt nie bij hebben!
Neia fijn dat je zo genoten hebt, je portemonnee ook meteen een stukje lichter Nu maar lekker even met de voetjes omhoog!
@ Anna ja ik heb helaas een licht ontvlambaar karakter Ik kan ook weleens lief zijn hoor Maar soms heb ik daardoor weleens ruzie en dus ligt dat vaak aan mij. Heb zo geen zin in gym vanavond (dit heb ik altijd) en als ik ga vind ik het weer helemaal leuk. Zo maar als sommige van jullie met 37 weken misschien al gaan bevallen is dat over 5 weken Zijn jullie al een beetje nerveus? Ik wel een beetje maar misschien ook omdat het kamertje nog niet af is....als dat eindelijk af is volgende week dan heb ik echt een gerusstellend gevoel. Dan kan ik eindelijk de kleertjes wassen en weghangen in m'n mooie kast = denk ik nesteldrang
Bedankt voor de tip van het boek! Heb het direct opgeschreven en ga zo even kijken of ik het via internet kan bestellen. Ben het verder helemaalmet je eensmaar vind het wel moeilijk! Wij vrouwen zijn van nature denkikmeer pleasers en bewaren we liever de lieve vrede. Maar ik weigermezelf weg te cijferen. Dus wederom thanx
Ik lees ook weleens mee bij de maart april en juni mama's helaas ook minder mooie berichten. Een van de juni mama's heeft een doodgeboren kindje gekregen, echt heel erg
Lastig Lafo! Kan me bijna nie voorstellen dat het vaak jouw schuld is? Kan me voorstellen dat je er nu miss met de hormonen meer last van hebt? Dat je heellief kan zijn zie ik zo voor me Hier nog nie echt zenuwachtig tot dat jij zei dat dat over 5 weken al is whahaha Ben er nog echt nie zenuwachtig voor,laat het maar allemaalover me heen komen! maar wie weet hoe ik er morgen over denk? nix zo veranderlijk als een zwangere vrouw.....
Lafo, Och wat erg zeg... Hopelijk blijven ons dat soort dingen verder bespaart hier,lijkt me vreselijk. Ik lees wel met de maartmama´s mee en nu de februarimama´s klaar zijn wil ik met de aprilmama´s beginnen.
Wat vreselijk nieuws. ik denk wel eens aan mirriam en hoe zij zich moet voelen. We blijven maar duimen dat het met iedereen hier goed blijft gaan!
thanks anna en daphne ik heb al een kloof tussen me ouders zitten ik was al verder op me 18de dus hun ze zien de hele wereld zo anders abnormaal me moeder kan alleen maar liefde uiten om dingen te kopen en daar houdt het dan ook echt op en me pa ach ja het is me vader en ik hou van hem dat is ook alles ... laafooo! weer zon spin ik zei het je toen toch al er zijn er altijd 2! het is een selletje! gelukkig heb je nu de wederhelft ik had echt gezegd dat ze hem in dat glas moesten bewaren zodart ik met eige ogen kan zien dat ze hem hadden gevangen en met eigen ogen had kunnen zien hoe dat enge bees buiten lis werd gelaten echt lafo ben net zo panisch als jij ! en die vent van je hahahaa zie jullie al voor me haha oo meen je niet bij de juni mama ga ff kijken wat zielig zeg...
Toch nog even bijgelezen. Ik kon het niet laten. Evelien, zal inderdaad wel van de hormonsters en van de drukte de laatste tijd zijn geweest. Maar pas goed op jezelf meid. Lekker makkelijk dat je vanmiddag al warm hebt gegeten. Eten jullie vanavond lekker een broodje ofzo? Will, leuk zeg 50 nederlandse kaartjes en 30 zweedse. kan me voorstellen dat dat zweedse nog wel moeilijk is. Succes vanavond met de info avond op school. Hannah, ja meid kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je in het zh moet bevallen. Dat had ik ook toen ik de 1e keer zwanger was en dat te horen kreeg ivm een eerdere longembolie. Ik heb dagen gejankt. Maar het went hoor, je past je aan aan de situatie. Gaan ze je bij 37 weken inleiden dan? Ja ik wist wel dat die zh dagen van de kraamzorg af ging, maar niet hoe ze die uren straks in gaan delen. Moet ik maar met de kraamzorg overleggen als ik een intake krijg. Daphne, ik ben benieuwd hoeveel uren ik straks nog over houd dan.... Goed zeg dat je iedere dag gaat wandelen naar het winkelcentrum. Dat scheelt wel een aantal kilo's. Lafo, hahaha als er altijd een reden is voor taart, dan groei ik helemaal dicht. Dat is dan het voordeel dat je nog werkt dat je taart krijgt. Bah gatver die spin, hier ook een fobie hoor. ik ben blij voor je dat hij weg is. Veel plezier bij de gym vanavond! Friendly, echt raar zeg dat die vk dat niet heeft gezegd dat het hoofdje aan het indalen is. Ik zou er de volgende keer wel iets van zeggen hoor. Mariska, fijn dat alles goed was bij de vk. En lekker dat je al over 2 wkn mag terugkomen, ik mag nu pas volgende week, en dan is het al 4 wkn geleden. Anna, als je het nog even volhoudt zou ik niet bellen hoor. Laat het bij hun ook maar bezinken, misschien snappen ze het dan eindelijk. En gewoon voor jezelf opkomen hoor, en anders je mannetje laten doen. Mijn ouders hebben vroeger ook nooit leren praten enzo, dus soms hebben ze er volgens mij wel moeite mee als wij zeggen wat wij denken en vinden. Dat komt gewoon die generatie. Maar dat is niet jouw probleem hoor. Ik denk ook vaak aan ons gezinnetje, wat we wel willen overnemen en juist niet van onze ouders. Ik weet zeker dat je een geweldige moeder zult zijn! Ik ben ook zo blij dat we hier over van alles kunnen kletsen. Over de kleinste dingen en over belangrijkere zaken. Dat geeft toch echt een band. En ik vind het heerlijk dat er meestal wel iemand online is als je even raad nodig hebt ofzo. Bedankt meiden! Chantal, fijn dat alles goed was bij de vk. Maar wel schrikken zeg als je daar zo'n soort van oefen wee krijgt. Zul je zien dat het daar gaat beginnen, hihi. Onsukkie, ja ik had dat roze dekentje ook gezien in het krantje. Hier alleen geen idee wat het wordt. Maar erg schattig hoor. Mamain, had jij geen bijwerkingen enzo van die ruggeprik dan? Ik ben ook altijd emotioneel bij die bevallingsprogramma's. Vooral als het kindje wordt geboren. Erg mooi! Fiona, de eerste dagen/weken zul je het kindje wel 's ochtends in bad doen. dan heb je waarschijnlijk nog genoeg energie en heb je alle tijd. Maar als je aan het werk bent zal het 's avonds vast beter uitkomen. Mijn mannetje is al van plan om 's avonds 1 keer in de week met de kleine onder de douche te gaan, omdat hij dat had gelezen. En hij ziet het echt helemaal zitten. Balen dat je niet zo'n goeie band hebt met je ouders. Ik zou ook de boel de boel laten, als dat lukt in ieder geval. Het is alleen maar erg slecht voor jou en de kleine om je zo druk te maken. Anna, jij ook al zo'n Hema fan? Ik ook hoor. Ik ben dan ook daar het langste binnen geweest. Ik laat je morgen even weten hoe het staat. Tuurlijk heb ik ook alles zelf getild. Ik voel het nu wel aan mijn rug. Maar verder gaat het nog erg goed. En morgen gelukkig niks gepland. Katje, probeer er inderdaad op te letten dat je niet teveel doet. Vooral op je werk, want die denken daar niet bij na. X Neia
Ik ben ook niet zenuwachtig, maar zie wel een beetje er tegen op als ik weer denk aan die rugweeen, brrrr...... Maar weet ook dat je op het moment supreme een extra potje kracht kunt opentrkeen, daar houd ik me maar aan vast
Rugweeen ik kan me nergens wat bij voorstellen, soms denk ik gelukkig maar anders zou ik nog banger zijn denk ik. Gister nog iemand tienermoeders gekeken?