Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier schijnt gewoon de zon, moet niet gekker worden, geen regen gehad vandaag :D

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

heb ff namens de mei mamas ELKE van de juni mamas gecondoleerd met hun verlies van hun dochtertje zoo zielig!

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Evelien, ja de portomonee is inderdaad een stuk lichter. :( maar ik had het ingecalculeerd. ;)

Lafo, hier helemaal hetzelfde als jij hebt. Blij als straks het kamertje af is. Dan nog maar wat kleine dingetje, dan ben ik echt klaar. ik denk dat je dan ook meer rust hebt.
    Wat erg zeg van dat doodgeboren kindje. :cry: Ik ben er even helemaal stil van.

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja lafo waar woon jij zon waar?!

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon

Las het net idd thanks, zo oneerlijk he :cry:

6. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Zo blijven we straks wel voor de april mama's hihi!

En neia: Knap dat je alles nu nog hebt bijgelzen,kan me voorstellen dat je zo ff lekker gaat dutten! Hier zodadelijk de burrito's maar maken. Manlief is alweer thuis aan het werk dus kunnen we op tijd eten!

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Bij Rotterdam heerlijk weertje hoor Fioon ;)

Alleen een beetje veel wind

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lafo, haha ja ik help wel mee hoor. ;) :D
    Jeetje waar zit jij ergens? Op Hawaii ofzo. 8)

Fiona lief van je!

Jullie blijven maar doorlullen. :)
    Ik ga m'n mannetje ophalen en dan wat te eten maken!

Dikke kus

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja net als mirjam van ons hier echt klote is het gewoon het is gewoon vanjezelf je grootste angst en als het dan bij iemand gebeurt ben ik weer zo dankbaar dat alles met mijn meissie gewoon goed gaat

10. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Hema heeft leuk spul vraag maar aan Neia ;)

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

eet smakelijk neia

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ga ook eten, ff de sate opwarmen, salade staat al klaar!

Heb vanaf 11.30 niks meer gegeten, heb niet zoveel honger :rolleyes:
    Niks voor mij ;)

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier geen zon maar ook geen regen :)

Neia,wij eten inderdaad een broodje vanavond.

Lafo, tienermoeders nog niet gezien. Inderdaad gelukkig dat je er nog geen weet van hebt van rugweeen bedoel ik, maar aan de andere kant misschien ben jij een van de gelukkigen die heel makkelijk bevalt en het allemaal best vind meevallen, dat zou wel fijn zijn als je dat van te voren zou weten :)

14. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    smakelijk Lafo!

@Fiona/: Mooi dat je er even een berichtje namens ons hebt achtergelaten. Het is idd te triest voor woorden!

En die zon hier ook nie, ben hier eerder bang dat de ramen er uit knallen zo hard gaat het hier waaien.... nix an! Gelukkg hoefk de deur nie uit! :)

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nou meiden eet smakelijk allemaal ik wacht nog ff op mannetje die zo thuis komt ( die letterlijk gevlucht is voor me hormonsters van net) en dan gaan we eten koken en als het later wordt halen we wel wat

16. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Hmz, zet me te denken,pannekoeken is ook erg lekker! hihi

Zullen we een oproepjes plaaatsen en zoeken naar iemand met een glazen bol?

Ga hier ook maar koen! Mannetje is ook al lekker thuis dus mooi op tijd eten!

xxx

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier heel asociaal met bord opn schoot achter de laptop!

eet smakelijk allemaal dames :D

Die docu tienermoeders is echt te erg voor worden, gewoon een meisje van 13 :confused: die zwanger is, dan behoor je gewoon met poppen te spelen ipv met jongens

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    eet smakelijk allemaal!

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo, het gaat hard vandaag! (en dan bedoel ik dus niet alleen de wind ;))

@Anna: Nou, wat de rest ook al zegt: het is jouw huis en jouw gezondheid! Daar mogen je ouders best wel een keertje rekening mee houden. Zeker omdat je er normaal echt geen probleem van maakt als de honden meekomen, mag je toch best van ze verwachten dat ze nu gewoon accepteren dat je het voor die ene keer gewoon echt niet trekt met die honden erbij!
    En dat je nou het idee krijgt dat je ouders de honden belangrijker vinden dan (de gezondheid van) hun dochter & kleinkind: dat gevoel ken ik... mijn moeder lijkt het in eigen huis kunnen roken ook belangrijker te vinden dan mijn gezondheid en die van de kleine :( Daar heb ik ook al heel wat traantjes om gelaten!
    Het idee van Evelien vond ik wel een goede, om je man te laten bellen. Hij staat er toch gewoon wat verder vanaf en misschien dat het wel indruk op je ouders maakt als "zelfs" hij aangeeft dat jij het gewoon echt niet gaat trekken met die honden!

Mijn schoonouders hebben ook 2 honden en wonen een km of 80 hier vandaan. Vaak gaan de hondjes dan wel mee, maar echt niet altijd! En als ik aan zou geven dat ik het echt niet zou trekken met die 2 erbij, dan zouden ze daar ook totaal geen probleem van maken, gelukkig. Ze hadden ook gevraagd of wij half juni 2 weken op de hondjes willen passen als zij op vakantie zijn. Wij zijn het vaste logeeradres voor die beestjes. Ik heb nu ook gewoon eerlijk gezegd dat ik het gewoon echt nog niet weet nu! Het is niet dat ik ze dan echt niet wil hebben, maar het zal er toch echt heel erg aan liggen hoe het tegen die tijd met de kleine gaat, hoe de bevalling is gegaan, hoe ik me tzt voel, wanneer de bevalling daadwerkelijk was... want het is natuurlijk ook nog een verschil of die kleine eind april al geboren wordt met een voorspoedige bevalling, een week of 6 voor ze vertrekken, of dat ik tot 42 weken door mag lopen en het uiteindelijk nog op een spoedks uitdraait. Dat betekent wel dat m'n schoonmoeder dus waarschijnlijk naar een andere oplossing moet gaan zoeken, omdat bijv. een pension ruim vantevoren gereserveerd moet worden, maar ja .. het is dan dit keer maar niet anders! En gelukkig doet ze daar dus ook niet moeilijk over.

Wat de geboortekaartjes betreft: zodra de kleine geboren is, zal ik de boel zeker inscannen en hier plaatsen :)

@dolphin: dus zomaar een weekje of 2 cadeau gekregen :) Hopelijk groeit hij niet té hard, zodat je niet ingeleid hoeft te worden. Althans, dat lijkt mij niet echt een pretje.
    Gefeliciteerd met 32 weken! En je buik is ook flink gegroeid de laatste weken zeg! Mooie foto's hoor :)

@will: gefeliciteerd met 31 weken! Ik heb de bevalling vanmorgen niet gezien, maar als er echt 8 mensen ofzo bijstonden... nee, daar moet ik ook niet aan denken! Ik heb m'n vader gevraagd of hij er bij wil zijn, als hij dat op z'n werk geregeld krijgt, maar voor de rest hoef ik er -naast m'n man natuurlijk- ook echt niemand bij te hebben hoor! Moet er niet aan denken dat m'n halve familie aan m'n bed staat.

Kan me voorstellen dat je dan toch liever meegaat naar die ouderavond. Het zijn ook wel afstanden zeg! Nu maar hopen dat ze dan tenminste lekkere koekjes hebben ;)

@anastasia: mjah, ik denk dat mannen inderdaad toch minder bezig zijn met de mogelijke gevolgen & risico's van al die kwaaltjes die wij hebben. Fijn dat je er toch nog over hebt kunnen praten nadat het hem duidelijk werd dat het toch echt niet zomaar wat is!
    En wat betreft het niet zien van dingen: daar heeft die van mij ook last van (maar eerlijk is eerlijk, ik heb het ook, alleen zie ik dan dus de dingen wel die hij niet ziet en ziet hij de dingen wel die ik niet zie :p)
    Ik heb ondertussen wel geleerd, dat er vanuit gaan dat hij bepaalde dingen toch ook wel moet snappen/zien waar ik me enorm aan stoor niet helpt. Ik word er chagrijnig van en hij snapt dan weer niet waarom ik chago ben, omdat hij het dus níet ziet. Dus ja, dan zit er toch niets anders op dan maar vragen, hoe vervelend ik dat ook soms vind!

Als ik straks de intake van de kraamzorg heb (maar dat zal nog wel tot zeker het eind van de maand duren), zal ik wel aangeven dat ze me het hele huishouden over mag nemen, *behalve* het eten :) Maar m'n man zou haar denk ik ook de keuken uitslaan als ze zou proberen te gaan koken, haha. Dat is echt zijn domein! Hij kookt hier altijd en is na de bevalling ook gewoon thuis. Hij heeft zelf ook al gezegd dat hij zich dat klusje niet laat 'afpakken' door de kraamhulp :p. Hij weet ook precies wat ik wel en niet lekker vind, dus ik vind het ook wel zo'n prettige gedachte dat hij dat blijft doen, in plaats van dat zo'n kraamhulp iets maakt wat ik echt niet naar binnen gewerkt krijg, hoe zeer ze er misschien ook haar best voor heeft gedaan!
    Succes morgen in het ziekenhuis!

@deentje: wordt maar eerst lekker beter meid! Dat wordt onderhand wel tijd... dat je dan wat minder zin hebt om achter de pc te zitten, is alleen maar begrijpelijk!

@onsukkie: mooie buikfoto's weer hoor!

@witte reus: hehe, toch handig van die buren die niet weten hoe ze hun draadloos netwerk moeten beveiligen ;)

Ik kan wel voelen waar de baby ligt, maar niet welke onderdelen waar liggen, zeg maar. Het is dat ik er vanuit ga dattie (meestal) met z'n hoofdje naar beneden ligt, en de rug is ook wel te voelen.

@friendly: fijn dat je weer goedgekeurd bent :) En ook nog eens uit het kaartje, nu dus alleen nog het gevecht aan voor de naam ;)

@neia: gefeliciteerd met je 30 weken!
    no-claim al voor 1 april. Kijk, dat is helemaal mooi. Meende me al te herinneren dat er iets met 1 april was rond die no-claim, maar ik wist niet meer of dat nou de datum is dat je uiterlijk bericht moet hebben van de verzekeraar, of dat het de datum is dat het geld gestort moet zijn. Kennelijk dus dat laatste. Altijd mooi meegenomen in elk geval :) Denk dat we dat geld maar meteen opzij gaan leggen om eens echt te gaan sparen voor een nieuw bankstel, want dat hebben we echt hard nodig! Samen met het geld dat we van de belastingdienst terug krijgen (hopen we in elk geval, moet de aangifte nog invullen), moeten we dan een heel eind kunnen komen :)

@evelien: jij ook gefeliciteerd met 30 weken :)
    De pc-problemen lijken nu goeddeels opgelost: het geheugen wat nog wél in de pc zat bleek dus het probleem te veroorzaken (heb er in totaal 2GB aan geheugen inzitten, verdeeld over 4 repen van 512mb, waarbij telkens 2 repen -van dus samen 1GB- bij elkaar horen. Het probleem zit 'm dus in 1 zo'n paar). Er zit levenslange garantie op geheugen, dus ik heb de bon vanmorgen al opgezocht en ga daar binnenkort maar even mee naar de computerwinkel voor nieuw geheugen :). Nu dat geheugen er uit is, draait de pc weer als een zonnetje! Nou ja, omdat ik Windows opnieuw geïnstalleerd heb moet ik nu dus wel weer *alles* er opnieuw opzetten en alle instellingen weer aanpassen, dus daar ben ik wel weer een dagje mee zoet, maar het werkt in elk geval weer :D

Kan me goed voorstellen dat je niet veel zin had om veel te reageren hier, als je niet zo lekker in je vel zat. Merk het ook altijd aan mezelf, als ik me een dagje niet zo geweldig voel reageer ik hier meestal ook niet! Wel fijn dat het gesprek met de arbo dit keer zoveel beter ging als de vorige keer!

@hannah: nou ja, die ziekenhuistas moest sowieso wel ;) Hier ga ik volgende week een begin ermee maken! Komend weekend eerst nog lekker een weekendje weg met z'n tweetjes (en ik duim maar dat de weersvoorspellingen *niet* uit gaan komen :)) en dan ga ik me volgende week wel eens op die tas storten. Het kan maar klaar staan!
    Fijn dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt! Dat is in elk geval al een hele geruststelling. Nu moet alleen ukkie nog mee gaan werken, hopelijk ziet die toch ook op tijd in dat het voor iedereen het beste is om met het hoofdje naar beneden te gaan liggen :)

@Lafo: zelf hadden we niet zo'n last van de slappe lach, maar er waren zeker wel een paar stellen bij die niet meer bijkwamen :) Het scheelt misschien ook wel, dat mijn man vast 1 van de weinige mannen is die daadwerkelijk uitkeek naar de partnerles.

Bah, van die grote spinnen moet ik ook niets van hebben! Kleintjes maak ik zelf nog wel dood, maar van die grote .. ieuw! Al probeer ik trouwens tegenwoordig de kleinere spinnen gewoon te laten zitten, want het helpt wel tegen muggen & vliegen in huis! Zolang ze maar niet in de slaapkamer zitten of op een heel irritante plek in de woonkamer, vind ik het wel prima (tenzij het dus van die hele grote zijn, die moeten hoe dan ook dood!)

Right .. het is baggerweer buiten, met die storm, maar wie komt er zojuist door de straat gereden?! Jawel, de ijscoman! :-s Ik heb m'n vriezer nog vol liggen met raketjes en van die cheap-ass invriesijsjes, dus aan mij zal 'ie niet veel verdienen vandaag :p

Hier is de proefdruk vandaag binnengekomen :D Over het kaartje voor het meisje ben ik bijna helemaal tevreden, er moet alleen nog wat gedaan worden aan een deel van het lettertype van de tekst (we hebben voor een combi van 2 lettertypes gekozen, maar eentje is ietwat te dik ten opzichte van de andere), maar die voor een jongetje moet nog even goed naar gekeken worden. Het laatste stukje van de voorkant valt daar weg, waardoor je ook de letter die daar staat niet meer ziet :( En op dat kaartje ook dan dat lettertype gebeuren en ik zag dat ik 1 van de namen niet goed geschreven heb, maar dat is m'n eigen fout ;)

Zo, ben nu gebleven bij pag. 1228 met reageren .. dat doe ik wel in een volgende post, anders wordt dit wel weer helemaaaaal een mega-bericht!

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wat een vervelende ouders heb jij zeg... balen!
    Was het voor de zwangerschap ook al zo?

Deel Deze Pagina